Keresés

Részletes keresés

harmonikás01 Creative Commons License 2016.06.22 0 0 14688

Üdv mindenkinek !

Nagyon sok hasznosat láttam-olvastam itten, bár azért ritkán nézek be....

Tanácsot kérnék:

Bulgáriába, Veliko Tarnovoba utaznánk családostul, és most jön a lényeg,...vonattal.

Időben brutál soknak tűnik, de a buszozást nem bírjuk (főleg a nyüzsi lányom). Csíkszeredában már jártunk vonattal, nem volt gáz, nincsenek különös igényeink.

Vakargatom a fejem a menetrendek felett, de nem lettem sokkal okosabb, illetve nem szeretnék nagyon melléfogni, főleg az anyagiak miatt, elég sovány a pénztárca.

Kérdezhetitek: akkor miért oda és Bulgária. Egy fő kiküldetésről lenne szó, de viszont családostúl mennénk ( vagyis plusz egy felnőtt, plusz egy gyerek - csak egyet viszünk)

Köszönöm, hogy időt szántatok ránk.

(A hivatalos tájékoztatással szemben kételyeim vannak, nem biztos, hogy a legolcsóbbat vagy a legkedvezőbbet ajánlják.)

mintir Creative Commons License 2016.06.21 0 0 14687

Üdv!

A Belgrád-expresszről keresek felvételeket abból az időszakból mikor a Puskinnal együtt - fővárosi fejpályaudvart nem érintve - Cegléd/Kecskemét irányába a 140-esen közlekedtek. '94-97 körül (meg amit majd mondtok) elvileg errefelé közlekedett. (De jöhet a Puskinról is ebből az időszakból!) :-)

Izsó001 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 14685

Aha, akkor így van ez. Köszönöm szépen. Tehát a bécsi és a bp-i kocsik cserélődnek. Erre nem gondoltam. :)

Előzmény: BahnScorper (14684)
BahnScorper Creative Commons License 2016.05.31 0 0 14684

Az indok a következő: ami Pestről indul vonatrész, az megy másnap Bécsbe és fordítva. Az első évben a bécsi rész még osztrák volt, nem volt szükség ilyen bűvészkedésre. Utána egyformán állt a két kocsicsoport, a németek a berlini tárolón cserélték meg... de ez nem szerencsés, jobb ha a közepén vagy a két végén vannak az éjszakai kocsik.

 

2013-ban mindkét irányban megfordult a vonat Prágában, 2014-től sikerült elérni, hogy csak odafelé tegye meg, így nem kell tolatgatni a kocsikkal Berlinben, csak a táblákat kell kicserélni.

 

A mozdonyok pedig a következőképp vannak:

 

oda:

380: Budapest - Breclav (- Bohumín)

380: (Bécs -) Breclav - Brno

380: Brno - Prága (és irányt vált)

371: Prága - Drezda

120: Drezda - Berlin (lehet más gép is, pl. 101-es)

 

vissza:

120: Berlin - Drezda

371: Drezda - Prága

350: Prága - Pozsony

350: Pozsony - Budapest (ha éppen megpusztul egy gorilla, akkor 362-es ugrik be a helyére)

 

Az odaúti brno-i és visszaúti prágai gépcserékkel kocsik is kerülnek a vonat elejére. Plusz még visszafelé Brno-ban le is kerül néhány az elejéről.

 

De mindez vizuálisan:

http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=START&kategorie=EN&cislo=476&nazev=Metropol&rok=2016

http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=START&kategorie=EN&cislo=477&nazev=Metropol&rok=2016

Előzmény: Izsó001 (14683)
Izsó001 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14683

Az igen! Akkor forgatva is vannak a kocsik. :) Nem akadékoskodok, de Berlinben a Hbf-on akkor nem mindig találja el a felfestést a peronon. ;) Nem, mintha különösebben zavaró lenne.

Előzmény: gw (14682)
gw Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14682

Így van, Berlin felé irányváltás van, Budapest felé nincs :)

Előzmény: Izsó001 (14681)
Izsó001 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14681

Érdekes, most is azt írja a sajt a vonat közvetlen kocsijai kapcsán, hogy Prága - Berlin között fordított sorrendben közlekednek a kocsik. Tehát fordul. De csak egy irányban? ;)

Előzmény: gw (14679)
rallymax3 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14680

Van csere Prágában is. Utána néztem, kár kiváncsi lettem volna mi húzott :)

Előzmény: BahnScorper (14671)
gw Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14679

Így nézett ki az elmélet 2014-ben. Persze a vágányzárak miatt (akkor kezdték építeni a Bechovice-Úvaly szakaszt) akkoriban bármi előfordulhatott, de többnyire Lysá nad Labem felé kerültek.

Előzmény: Izsó001 (14676)
Izsó001 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14678

Köszi!

Már rájöttem, hogy mi egy nagyobb kört csináltunk, mert Liben felé tekeredtünk vissza, majd tovább Vysocani felé mentünk, mert így tudtuk kikerülni az éjjeli vágányzárat.

Tulajdonképpen jól mutatja a térképed, hogy mennyivel fejlettebb a prágai pályaudvarok kapcsolata. Nálunk ilyen rugalmasság sosem lesz. :(

Előzmény: vjano (14677)
vjano Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14677

Itt a pálya:

Előzmény: Izsó001 (14676)
Izsó001 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14676

Ez mióta van így? 2014 nyarán a nem fordulás miatti tekergőzés vagy fél óra késést okozott. Akkor pályaépítés miatt voltak ilyen kunkorok, alaposan növelve a km-eket.

Előzmény: gw (14675)
gw Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14675

Elvileg nincs irányváltás, csak kocsikat kap a vonat elejére a főpályaudvaron. Megérkezik Holesovice felől és továbbindul Vrsovice felé.

 

Előzmény: zjakabfi (14673)
Izsó001 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14674

:D Mikor - hogy. :D

Volt már úgy, hogy nem, meg is lepődtem alaposan. De rendszerint igen, fordul (és rendez is).

Előzmény: zjakabfi (14673)
zjakabfi Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14673

Prágában nincs irányváltás?

 

 

Előzmény: rallymax3 (14668)
DVB Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14672

Elvileg iden utoljara, jonnek a 380-asok helyettuk is. Ok meg majd jarnak Prerov fele IC-kkel.

Előzmény: BahnScorper (14671)
BahnScorper Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14671

371-es, az alkalmas 3 és 15 kV-ra... Prága és Drezda között minden távolsági vonatot azzal visznek, de Drezdán túl már csak Lipcse felé jár, mert nem tud 160-nál többet.

Előzmény: rallymax3 (14670)
rallymax3 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14670

Berlinben 101-s volt rajta, Breclavban Gorilla volt már rajta :) Akkor valami még lehetett Drezda és Prága között.

 

Előzmény: BahnScorper (14669)
BahnScorper Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14669

Idén odafelé Breclav (a Pestről jövő gép a Chopin-t viszi tovább, és annak a Bécsből érkező mozdonya kerül a helyére), Brno, Prága és Drezda. Visszafelé Drezda, Prága és Pozsony. Prágában muszáj cserélni, mert a 371-esek nem alkalmasak 25 kV-ra.

Előzmény: rallymax3 (14668)
rallymax3 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14668

Köszi. Nekem Drezda a gyanús, mert Prágában már voltam vele, ott nem emlékszem cserére, Brno-ban sem. Köszi :)

Előzmény: Izsó001 (14667)
Izsó001 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14667

Drezda, Prága, Brünn volt a múlt évben, ebből az első kettő most is biztos.

Előzmény: rallymax3 (14666)
rallymax3 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 14666

Helló !

 

 Kis segítséget kérek. A METROPOL EN, mikor Berlinből indult német mozdony volt rajra, Breclavban már Szlovák mozdonnyal érkezett. Kérdésem melyik állomáson történt a mozdony csere ?

martinaxe7 Creative Commons License 2016.05.28 0 0 14665

paca664 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 14664

Kb. úgy mint ahogy a magyar szerelvény sem jár már Hamburgba, ha hinni lehet az ugyanninnen származó híreszteléseknek. A cím önmagában félinfó. Alapja van de nem eszik olyan forrón a kását.

Előzmény: zjakabfi (14663)
zjakabfi Creative Commons License 2016.05.25 0 0 14663

http://www.regionalbahn.hu/2016/05/DBAG-Nachtzug.html

 

Leállnak az éjszakai vonatok Németországban.

zjakabfi Creative Commons License 2016.05.25 0 0 14662

Komoly esemény volt a Westbahnon, a jetik is késnek rendesen.

 

http://oe3.orf.at/stories/2776247/

 

 

Edömér Zebulon Creative Commons License 2016.05.24 0 0 14661

 

Bár a "holnap" már elmúlt, de talán mást is érdekel:

 

Márciusban láttam közelről. Pont az érkező szerelvény mellett a peron másik vágányán állt a továbbmenő vonat, de nem lehetett csak úgy toronyiránt átmenni a másik vonat azonos kocsijába, mert egy vékony lánckorlát volt a vonat körül, és azon csak egy vagy két átengedési pont volt. Ott mindenki mutatott valami igazolványt vagy útlevelet, de aki láthatóan európai külsejű volt, azokra kb. annyira figyelt az ott álló egy szem rendőr/határőr, mint egy budapesti metróállomás bejáratánál az ott álldogáló biztonsági ember... Oyan is volt (fehér ember), aki nagyon kotorászott, aztán intett a pasas, hogy menjen csak be nyogodtan. A láthatóan ázsiaiaknál azért jobban megnézte, hogy mit mutatnak, de az is csak egy rövid ránézés volt. Az egész 3-4 perc alatt lement.

 

Előzmény: V63-021+328.054 (14652)
paca664 Creative Commons License 2016.05.23 0 0 14660

Én az elvirán próbálkoznék először.

Előzmény: Primary92 (14658)
zjakabfi Creative Commons License 2016.05.22 0 0 14659

Igen.

 

Előzmény: Primary92 (14658)
Primary92 Creative Commons License 2016.05.22 0 0 14658

És sima nemzetközi MÁV pénztárban megkapom? 

Előzmény: zjakabfi (14657)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!