Nagyon sok hasznosat láttam-olvastam itten, bár azért ritkán nézek be....
Tanácsot kérnék:
Bulgáriába, Veliko Tarnovoba utaznánk családostul, és most jön a lényeg,...vonattal.
Időben brutál soknak tűnik, de a buszozást nem bírjuk (főleg a nyüzsi lányom). Csíkszeredában már jártunk vonattal, nem volt gáz, nincsenek különös igényeink.
Vakargatom a fejem a menetrendek felett, de nem lettem sokkal okosabb, illetve nem szeretnék nagyon melléfogni, főleg az anyagiak miatt, elég sovány a pénztárca.
Kérdezhetitek: akkor miért oda és Bulgária. Egy fő kiküldetésről lenne szó, de viszont családostúl mennénk ( vagyis plusz egy felnőtt, plusz egy gyerek - csak egyet viszünk)
Köszönöm, hogy időt szántatok ránk.
(A hivatalos tájékoztatással szemben kételyeim vannak, nem biztos, hogy a legolcsóbbat vagy a legkedvezőbbet ajánlják.)
A Belgrád-expresszről keresek felvételeket abból az időszakból mikor a Puskinnal együtt - fővárosi fejpályaudvart nem érintve - Cegléd/Kecskemét irányába a 140-esen közlekedtek. '94-97 körül (meg amit majd mondtok) elvileg errefelé közlekedett. (De jöhet a Puskinról is ebből az időszakból!) :-)
Az indok a következő: ami Pestről indul vonatrész, az megy másnap Bécsbe és fordítva. Az első évben a bécsi rész még osztrák volt, nem volt szükség ilyen bűvészkedésre. Utána egyformán állt a két kocsicsoport, a németek a berlini tárolón cserélték meg... de ez nem szerencsés, jobb ha a közepén vagy a két végén vannak az éjszakai kocsik.
2013-ban mindkét irányban megfordult a vonat Prágában, 2014-től sikerült elérni, hogy csak odafelé tegye meg, így nem kell tolatgatni a kocsikkal Berlinben, csak a táblákat kell kicserélni.
A mozdonyok pedig a következőképp vannak:
oda:
380: Budapest - Breclav (- Bohumín)
380: (Bécs -) Breclav - Brno
380: Brno - Prága (és irányt vált)
371: Prága - Drezda
120: Drezda - Berlin (lehet más gép is, pl. 101-es)
vissza:
120: Berlin - Drezda
371: Drezda - Prága
350: Prága - Pozsony
350: Pozsony - Budapest (ha éppen megpusztul egy gorilla, akkor 362-es ugrik be a helyére)
Az odaúti brno-i és visszaúti prágai gépcserékkel kocsik is kerülnek a vonat elejére. Plusz még visszafelé Brno-ban le is kerül néhány az elejéről.
Az igen! Akkor forgatva is vannak a kocsik. :) Nem akadékoskodok, de Berlinben a Hbf-on akkor nem mindig találja el a felfestést a peronon. ;) Nem, mintha különösebben zavaró lenne.
Érdekes, most is azt írja a sajt a vonat közvetlen kocsijai kapcsán, hogy Prága - Berlin között fordított sorrendben közlekednek a kocsik. Tehát fordul. De csak egy irányban? ;)
Így nézett ki az elmélet 2014-ben. Persze a vágányzárak miatt (akkor kezdték építeni a Bechovice-Úvaly szakaszt) akkoriban bármi előfordulhatott, de többnyire Lysá nad Labem felé kerültek.
Már rájöttem, hogy mi egy nagyobb kört csináltunk, mert Liben felé tekeredtünk vissza, majd tovább Vysocani felé mentünk, mert így tudtuk kikerülni az éjjeli vágányzárat.
Tulajdonképpen jól mutatja a térképed, hogy mennyivel fejlettebb a prágai pályaudvarok kapcsolata. Nálunk ilyen rugalmasság sosem lesz. :(
Ez mióta van így? 2014 nyarán a nem fordulás miatti tekergőzés vagy fél óra késést okozott. Akkor pályaépítés miatt voltak ilyen kunkorok, alaposan növelve a km-eket.
371-es, az alkalmas 3 és 15 kV-ra... Prága és Drezda között minden távolsági vonatot azzal visznek, de Drezdán túl már csak Lipcse felé jár, mert nem tud 160-nál többet.
Idén odafelé Breclav (a Pestről jövő gép a Chopin-t viszi tovább, és annak a Bécsből érkező mozdonya kerül a helyére), Brno, Prága és Drezda. Visszafelé Drezda, Prága és Pozsony. Prágában muszáj cserélni, mert a 371-esek nem alkalmasak 25 kV-ra.
Kis segítséget kérek. A METROPOL EN, mikor Berlinből indult német mozdony volt rajra, Breclavban már Szlovák mozdonnyal érkezett. Kérdésem melyik állomáson történt a mozdony csere ?
Kb. úgy mint ahogy a magyar szerelvény sem jár már Hamburgba, ha hinni lehet az ugyanninnen származó híreszteléseknek. A cím önmagában félinfó. Alapja van de nem eszik olyan forrón a kását.
Bár a "holnap" már elmúlt, de talán mást is érdekel:
Márciusban láttam közelről. Pont az érkező szerelvény mellett a peron másik vágányán állt a továbbmenő vonat, de nem lehetett csak úgy toronyiránt átmenni a másik vonat azonos kocsijába, mert egy vékony lánckorlát volt a vonat körül, és azon csak egy vagy két átengedési pont volt. Ott mindenki mutatott valami igazolványt vagy útlevelet, de aki láthatóan európai külsejű volt, azokra kb. annyira figyelt az ott álló egy szem rendőr/határőr, mint egy budapesti metróállomás bejáratánál az ott álldogáló biztonsági ember... Oyan is volt (fehér ember), aki nagyon kotorászott, aztán intett a pasas, hogy menjen csak be nyogodtan. A láthatóan ázsiaiaknál azért jobban megnézte, hogy mit mutatnak, de az is csak egy rövid ránézés volt. Az egész 3-4 perc alatt lement.