A GySEV is része a nemzetközi díjszabásoknak. Ha átvesz egy vonalat, akkor arra ő kapja a jegybevételt, nem a START. (Pl. Graz felé korábban a Győr-Csorna szakaszból részesedett, most a Győr-Szentgotthárd oh-ból.) Ez az eltérő kilométeralapok miatt jelenthet csekély árváltozást valamilyen irányba, de mást nem nagyon. A különféle menettérti kedvezményekben pedig közösen állapodik meg a két magyar vasút, így nem éri diszkrimináció az embert csak az alapján, hogy kék vagy zöld...
Mivel a díjszabás topikok már rég kimúltak így ide tenném fel a kérdést. Ha a GYSEV átvenné a 10-es vonalat, az a nemzetközi díjszabásban hogyan hozna változásokat? Pl jövő nyáron lesz Koperbe délelőtt is mindennap vonat a Citadella jóvoltából. Start nemzetközi pénztárban Győr - Hodos 186km szakaszra 9€ valamennyi centet számoltak ki. Akkor például lehet, hogy Győrtől nem is tudnék jegyet venni csak Celldömölktől erre a viszonylatra? Cellig meg TÁ jegy?
Katowice-Ostrava relációs kedvezménnyel 13 EUR, Ostrava-Bratislava időben véve 11 EUR. Eddig jó, csak a lengyel szakaszon még hozzájön 3,5 EUR kötelező helyjegy, így már összesen 27,5-nél járunk és ugyanúgy megvan a vonathoz kötöttség (legalábbis a lengyel szakaszon). A csehszlovák szakaszon nincs vonathoz kötöttség, kivéve az éjszakai vonaton, mivel ott az online rendszer csak helyjeggyel (+3 EUR) együtt ad jegyet Ostrava-Pozsony között.
A Sparnight jegy csak arra a vonatra jó, átszállással már nem érvényes.
A Chopin EN-ra Katowice-Bratislava között lehet 29€-nál olcsóbban jegyet venni, vagy az a legolcsóbb, ha Varsó-Budapest útvonalra veszek 29 eurós jegyet, és se az elejét se a végét nem használom fel?
A másik kérdés, ha ilyen 29 eurós SparNight jegyet veszek, akkor az csak az adott vonaton használható fel, vagy ha leszállok Bratislavában, akkor később másik vonaton, már helybiztosítás nélkül, még felhasználhatom a menetjegyet Bratislava-Budapest között?
Van valakinek információja az idei október 23.-i Bp-Bécs forgalomról? A péntekre eső dátum különösen vonzó lehetett a kiruccanáshoz, viszont semmi hír nem volt zsúfoltságról.
A Hortobágy elég volt többletként? Volt dupla Railjet? (Gondolom nem.) Vagy az elmúlt évek tömegjelenetei elijesztették az utasokat, és elég volt az alap férőhelykínálat?
Már most menetrendváltástól vagy 2017-től járnak majd a MICOTRA bicajos vonatok Villachból egészen Triesztig? Lecserélik őket a FUC Civity motorvonatokra a jelenlegi szerelvényt?
Valaki véletlenül nem tudja, hogy Bobától hogyan fog kinézni a Citadella gyorsított személyvonat Ljubljanába és vissza? Hány kocsiból fog állni és ki állítja ki a szerelvényt?
1. Régen valóban 10-15 percet állt az Avala Pesten. De azt ne felejtsük már el, hogy most 30 perccel rövidebb lesz a menetidő Budapest és Bécs között, tehát ugyanott leszünk...
Hogy hol rövidül a menetidő?..:)
Budapest és Bécs között???...:)
ma Kelenföld :24 - > Bécs :45 a jetiké, ez az új menetrendben 55-18 (?) ra fog módosulni, tehát ugyanúgy 2 és fél óra lesz, mint eddig...tehát valójában Keletiből 3 perccel még több is lesz a HBF-ig, mint ma...:)
Pont nem Bécsig, hanem csakis az azon átutazóknak rövidül a menetidő decembertől...:(
De mivel a Bécstől nyugatra lévő részek fixek, ez a keleti oldalban módosul, az Avalánál és más átlósoknál viszont ha BP-től valahol keletre változatlan, az pont azt jelenti, hogy nálunk fog növekedni a menetidő kb. fél órával...:(
2. Jól fog még jönni egy ekkora időtartalék, különösen nyáron, amikor mind a Bar felől jövő kocsik, mind a 150-es sebességkorlátozásai miatt meg fognak növekedni a késések... (persze ezt ellenkező irányban valóban megeszi a fene...)
meg a keletinek is jól jön egy 45 percig fixen peronos vágányt foglaló szerelvény...:)
3. Ha nem kellett volna a "sebesvonat" egyébként is gyalázatos menetrendjére rászuszakolni, akkor valóban nem lett volna erre szükség...
Ha gondolkoztak volna az illetékesek 1 éve, amikor bevezették az összekötést így, tudva, hogy max. 1 évig állhat fenn, akkor most lehet nem lennének miatta páran kiakadva...:)
Azt írja a Regionlabahn, hogy a Varsoviát kiviszik reggel a Fradiba, ott körüljárnak vele, és onnan megy Vácra, emiatt 25 perccel nő a menetidő. Miért nem tud ütemben indulni, 08:25-kor a keletiből?
Szerintem itt most nem ez a téma, hanem hogy a helyfoglalás ellenében mire számíthat az utas. Az irányadó értelmezés szerint szabad ülőhelyre, mely alapesetben - de nem szükségeszerűen - az ami a jegyre van írva. Ha nem jut szabad ülőhely, akkor jár a visszatérítés.
Én még nem láttam olyan prágai EC-t, ahol mindenhol lett volna helyfoglalási cetli (ha meg a berliniekben igen, ott inkább Prágán de főleg Drezdán túlra vonatkozóan fordult ez elő). Végszükség esetén meg még mindig ott vannak az expresszfoglalásos helyek, na azok tényleg nemigen kelnek el maradéktalanul.
Ez így ebben a formában nem feltétlenül igaz. Igen, lehet találni üres helyet, de nem mindig, nem minden vonaton, mivel van elég sok "belföldi utas".
Ha meg valamiért beszedjük a pénzt, akkor esetleg szolgáltassunk érte. Bár tudom ez mávéknál egy mérhetetlen magas gondolat és a Föld lapos amúgy is...