Az elsajtolás előtt el szokták vágni a töltőcsonkot (hűtőközel levákumolása után), újat (akár szelepeset) beleforrasztanak, nitrogénnel megnyomják, szivárgáskeresővel kiderül hol ereszt a kalorikus kör.
De lutri, ha olyan helyen szivárog, akkor gazdasági totálkár és még a hibafelderítést is fizeted...
Szervusztok! Egy Navon/ Vestel szárítógép (BFT 7 AA DM Hőszivattyús szárítógép) javítása iránt érdeklődöm. Sajnos egyre kevésbé szárít, kondenzvíz is kevés, szinte semmi. Kiskunhalason egy szervízben szétszedték, és megállapították, hogy 20-25 C-os meleget csinál, valószínű kevés a gáz benne. (töltő csonk sajtolással van lezárva). Tudtok valakit aki a szivárgás ellenőrzésével, és ennek töltésével foglalkozik?
Mikor a szerelőkolléga figyelmeztetett itt (hál'isten), h a használatiban benne vannak a feladataim bementem a márkaszervízbe. Rákérdeztem a, h miért nincs benne a tisztítás, akkor azt mondták, h valóban az enyémben nincs benne, de ott egy A4-es fotózzam le.
Megvan hogy mi a baj. A szivattyú nem bírja felnyomni a felső kondenztartályba a vizet. A tengelynél sok a veszteség. Lentebb engedtem a cső végét és nyomja rendesen, ahogy fentebb emelem lecsökken a mennyiség közel nullára. Nincs tömszelencéje a szivattyúnak csak egy rés van kialakítva. És az sem m indegy mennyi víz van az alsó kondenz tálcában, ha több akkor felnyomja és közel nullára kiszívja, de ha akkor indul amikor alig van benne akkor meg semmit nem nyom...
Ezen semmi kopás és duguás nincs, tehát kérdés hogy mi változott?
Próbálom a dobjavítás után a gépet, de kondenz vízszint hibával leáll. A szivattyú megy, fel is nyomja a vizet de kb 10mm víz marad a tálcában és azt már érzékeli...
Kivettem a szintérzékelőt és úgy beindítottam. Ekkor nem dob hobát, megy rendesen de úgy tűnik mintha állandóan menne a szivattyúja. Nem mértem rá és meg sem tudtam fogni mert
olyan közel van a szíj hogy nem férek hozzá de vibrál a vízfelszín és olyan mintha lökdösné is a vizet. Mi a szokásos működés ezeknél a gépeknél?
Szerencsére olcsóbban megúsztam. Először csak hátulról azt az alumínium színű kisebb lemezt szedtem le, és onnan megvolt a madzag két vége, de persze nem jött le, hiába húztam. Viszont amikor lecsavaroztam a tengely végén azt a három csavaros izét (tengelycsonk??) utána már elég könnyen kijött.
Akkor az nem kibújt, hanem bebújt... A dob hátsó felfüggesztésére tekeredhetett fel, szerintem nem tud itt semmi csodát csinálni. Ha mégis bíbelődnél, akkor tető le, hátul a takarólemez körbe leszed, oldalburkolatok leszed, tengelycsonk rögzítés leszed, persely leszed, hátlap leszed, eléred a madzagot, kiveszed, majd ugyanezt a sorozatot visszafelé...
Olyan dolog történt, hogy tegnap a Whirpool szárítónkban a dodból a hátsó lyukakon kibújt egy ilyen nadrág vagy pulcsi "madzag", amit aztán nyilván valamennyire feltekert, meg elszakított. Próbáltam belülről visszahúzni a maradványt, de gondolom rátekerte annyira, hogy ez esélytelen. Mennyire kell ezt szétszedni, hogy hozzáférjek, és letekerjem? Gondolom nem egészséges, ha bennemarad.