Keresés

Részletes keresés

Panzerbear Creative Commons License 2024.02.01 -1 1 41395

Miért kellene neki, amikor járhat egy 80+ milliós Németország teljes villamosított hálózatán, +a 9 milliós Ausztria teljes hálózatán, meg a határ menti városokba mint pl Basel? ha ez nem elég univerzális, vagy nagy terület ahol alkalmazható, akkor semmi...

Előzmény: 1047 005-2 (41394)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 41394

Na,akkor csak nem ETCS-es,univerzális,német-osztrák-magyar-román-bolgár útvonalon járatható gép.

Előzmény: Panzerbear (41393)
Panzerbear Creative Commons License 2024.01.31 -1 0 41393

Mivel egész Németországban nyomokban van csak ETCS, nincs is rajtuk. Mivel 5-ön van, így a telepítésük nem okozna gondot, hisz öt átesett a tervezés, kivitelezés, engedélyezés fázison..

Előzmény: 1047 005-2 (41387)
Panzerbear Creative Commons License 2024.01.31 -1 0 41392

Biztos hogy sokkal régebben vonták ki öket. Ide hozzánk menetrendszerinti vonatot ( IC 1280/81 Großglockner) hozott pár évvel ezelőttig. Nálunk állt mindig a telephelyen. 

https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=OeBB&kategorie=IC&cislo=1284&nazev=Gro%C3%9Fglockner&rok=2018&lang=de

Előzmény: AKF996 (41385)
Panzerbear Creative Commons License 2024.01.31 0 0 41391

Nem szánnak nekik többet, mindenhol az van hogy a jól sikerült technika tovább üzemel mint a tervezett 30 év. A Taususok sorsa is ez lesz. A legöregebbek 25 évesek, de nem lesznek selejtezve 5 év múlva.

Előzmény: AKF996 (41384)
TWRC Creative Commons License 2024.01.31 0 1 41390

Papíron lehet, hogy univerzális, de kifejezetten 200-as tempóra és IC vontatásra lett optimalizálva.

Emellett szerintem az sem előnyös, hogy:

  • a gyártója azóta 3 metamorfózison esett át, hogy elnyerte a tendert, a terméktámogatásnak ez nem szokott jót tenni,
  • alkatrész szempontból több komponens egyezik más sorozattal (145 pl), viszont egyre kevesebb van ezekhez is mindenből. Lásd 101 102, tavaly október körül megállt teljesítményelektronika hibával, most hétfőn pedig be is tolták a bontóba,
  • az sem mindegy, hogy ezek a gépek 25 éve folyamat 200-zal tekernek egész nap. Mindegyik elvileg túl van a 8 millió kilométeren, pár már lehet, hogy súrolja a 10-et, szóval mechanikailag is gatyára vannak futtatva,

Nyilván, ha lenne motiváció, akkor lehetne tovább futtatni, de - sajnos, vagy nem - láthatóan nincs.

Előzmény: Panzerbear (41379)
rm40 Creative Commons License 2024.01.30 -1 2 41389

Igazság szerint a 101-es sorozattal és társaival most már meg lehet csinálni a "25 éves autó a gondolataimban vs. 25 éves autó a valóságban" című mém mozdonyos változatát.

Hajlamosak vagyunk a '90-es - 2000-es évek járműveit még újnak, sőt örök életűnek látni.  Pedig eltelt az idő és a teljesítménytirisztoros, de már a GTO-s technika mögül is erősen kifutóban a háttéripar. A svájciak a Re 46-ast teljesen kibelezték és új, IGBT-alapú elektronikát raktak a helyére. Kérdés, hogy ez anyagilag az egyes típusoknál megéri-e, van-e még a vasakban annyi, hogy ezzel érdemes legyen vesződni.

A számítógépes kasztniméretezés egyre pontosabb, így egyre kevesebb túlbiztosítást szükségessé téve lehet tervezni. A programba pedig valószínűleg nem 50+ éves élettartamot fognak betáplálni.

segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.01.30 0 1 41388

Így van, ez is lesz/lett a vesztük, a rengeteg mechanikai sérülés, probléma.

Előzmény: rm40 (41386)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.01.30 0 1 41387

"A 101-es egy teljesen univerzális mozdony, kb egy szint mint a Taurus. Van rajtuk PZB, LZB, ETCS, WTB ez alkalmassá teszi szinte mindenre Németország és Ausztria területén."

 

 

Akkor mégsem olyanok,mint a Dórémik.Ráadásul azt írják,hogy 5db-on van csak ETCS.

Előzmény: Panzerbear (41379)
rm40 Creative Commons License 2024.01.30 -1 4 41386

A 120 ugyan öregebb volt, de annak be is fejeződött már a selejtezése, elkezdeni meg jóval korábban elkezdték.  De már sem Szili, de még csak nem is Gigant technikai színvonal volt, hanem igazából már egy modern háromfázisú asszinkron motoros, gyors és erös mozdony. 

 

Viszont ugyanúgy teljesítménytirisztorokból állt a hajtáselektronikája (kb. azonos technikai szint a mi Hernyóinkkal, csak eltérő kapcsolásban; az előbbi feszültség- az utóbbi áraminverteres szabályozású), a feszültséginverteres szabályozás miatt az elektronika rengeteg tirisztort tartalmaz, ami egyrészt dögnehéz, másrészt karbantartásigényesebb. Ráadásul a nehéz elektronika pedig erősen kikönnyített kasztnit igényelt, ami sosem a hosszú élet titka.

Előzmény: Panzerbear (41379)
AKF996 Creative Commons License 2024.01.30 0 0 41385

"Néha tehervonatoztak is velük.:"

 

Egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor találkoztam egyáltalán felvételen ilyen esetekkel. :) Sosem értettem, hogy ezek után pláne miért ódzkodtak mindig is tehervonatoztatni őket, ha ennyire univerzális az ő konstrukciójuk is.

 

"Elég nagy szériáról van szó"

Pontosan ugyanannyi, mint amennyi 103-as sorozatpéldány volt.

 

 

"A 103-as még mindig fut néha, legalábbis a Müncheni 245-ös az mozog sokat."

 

Úgy értem a tényleges mindennapi menetrendszerinti forgalomból 2003 végén kivonták őket hivatalosan. Az, hogy 1-2 gép utána még maradt forgalomban, például a müncheni 245, vagy a RailAdventure 222-es gépe, már csak részletkérdés, a sorozat érdemi pályafutása ott véget ért, de a 245 sincs már menetrendszerinti forgalomban mostanra, azóta át is került a koblenzi múzeumba. De a többségük így is megérhette a 30 évet, tekintve hogy a sorozatpéldányokat 1970-74-ben gyártották, míg a 101-esek (1996-99) meg ezek szerint már nem nagyon fogják. 

 

Azért az ON-topic gépektől több évet várok majd.

Előzmény: Panzerbear (41379)
AKF996 Creative Commons License 2024.01.30 0 1 41384

"Mert az egész Re 460 flottának ezek szerint a jövőben is vannak bőven feladatok."

 

Így van, a BLS például a saját 465-öseit (ami egy-két kisebb műszaki eltérést leszámítva lényegében ugyanaz mint az SBB 460) már csak a teherszállításban használja, vagyis csak a BLS Cargo, ott viszont annál nagyobb szükség van rájuk továbbra is. Az észak-déli Lötschberg korridor elsősorban nemzetközi intermodális vonatai élén mostanra már ezek lettek a fő előfogati gépek a hegyvidéki jellegű Bázel-Brig/Domodossola tengelyen a re 4/4 / 425-ösök helyett, így például a Freiburg-Novara RoLa-vonatok élén is mindennaposak. A svájciak eleve sokkal nagyobb átlagéletkorokat szánnak a gépeiknek, ott még a bő 2 évtizeddel korábbi műszaki színvonú Re 4/4 (II) és 6/6 újabb sorozataival is számolnak továbbra is. 

Előzmény: V43.1371 (41378)
tumikas Creative Commons License 2024.01.30 -1 0 41383

Már adtak el belőlük pár darabot, de érthető módon nem kapkodnak értük.

Előzmény: Panzerbear (41382)
Panzerbear Creative Commons License 2024.01.30 0 0 41382

Nincs olyan cég aki megvenné? Kétlem...De a DB vezetésnek a pénz nem számít...

Előzmény: V43.1371 (41378)
tumikas Creative Commons License 2024.01.30 -3 1 41381

Az hogy hány évesek az egy műszaki termelő eszköznél huszadlagos szempont.

Előzmény: AKF996 (41377)
Panzerbear Creative Commons License 2024.01.30 0 0 41380

A 103-as még mindig fut néha, legalábbis a Müncheni 245-ös az mozog sokat.

Előzmény: AKF996 (41377)
Panzerbear Creative Commons License 2024.01.30 0 0 41379

A 101-es egy teljesen univerzális mozdony, kb egy szint mint a Taurus. Van rajtuk PZB, LZB, ETCS, WTB ez alkalmassá teszi szinte mindenre Németország és Ausztria területén.

Néha tehervonatoztak is velük.:

https://www.bahnbilder.de/1200/der-gueterzug-51515-seelze-nach-785892.jpg

https://www.bahnbilder.de/bilder/101-022-amstetten-270404-mit-244340.jpg

Elég nagy szériáról van szó, így biztosan akadnak hozzájuk raktárakban alkatrészek, van hozzájuk értő ember, üzemeltetni lehetne öket még biztosan egy darabig. De gondolom a konkurenciának nem adják, házon belül meg ez a legjobb ami eszükbe jutott...

A 120 ugyan öregebb volt, de annak be is fejeződött már a selejtezése, elkezdeni meg jóval korábban elkezdték.  De már sem Szili, de még csak nem is Gigant technikai színvonal volt, hanem igazából már egy modern háromfázisú asszinkron motoros, gyors és erös mozdony. 

Előzmény: AKF996 (41371)
V43.1371 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 41378

A Br 101 németnyelvű Wiki.-ében írják, hogy feladat hiányában 2025 végére eltüntetik a sorozatot.  Ez így érthető is, hisz - ha lenne feladat - megadták volna nekik ugyan azt a teljes felújítás-korszerűsítést, mint a svájciak a - 101-el nagyjából egyidős - összes Re 460.-nak. Mert az egész Re 460 flottának ezek szerint a jövőben is vannak bőven feladatok.

Előzmény: AKF996 (41371)
AKF996 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 41377

Még azért nincsenek 30 évesek, pedig annyit még a nagy előd 103-asok is futottak.

Előzmény: tumikas (41375)
AKF996 Creative Commons License 2024.01.29 0 1 41376

Például a Saarland környéki acéltekercses vonatok élén - amennyire tudom - a mai napig felbukkannak viszonylag rendszeresen szinkron-vontatásban. És azok a DB Cargo vonatai, vagy max RBH-kötelékben, de az úgyis az ő leányvállalatuk. Persze nagyrészt már azokon is a Traxxok és 152-esek az uralkodó típusok, ahogy a legtöbb más helyről is kiszorultak mostanra; legutóbb az utolsó nagy felségterületükről, a Hamburg-Waltershof és Beddingen-Salzgitter közötti nehéz ércvonatok ('Erzbomberek') éléről néhány éve, és F4-esek váltották őket. De Hamburg-Harburgban is láttam még az ősszel változatlan sémájú 151-est konténervonattal (bár ez már valóban könnyen lehet hogy attól még nem a DB-é volt)

 

Egyszóval messze nem csak a Lokomotionra és a Hectorrailre jellemző még az alkalmazásuk. Ehhez képest furcsa számomra a 152-esek és 185-ösök selejtezése. 

Előzmény: M63,012 (41374)
tumikas Creative Commons License 2024.01.29 -1 0 41375

30 éves elavult elektronika, váztörések. Nem véletlenül kerülnek oda ahova.

Előzmény: AKF996 (41371)
M63,012 Creative Commons License 2024.01.29 -2 0 41374

Miközben 151-esek is rohangálnak még mindig...

 

Talán a maszekoknál, de nem a DB-nél...

Előzmény: AKF996 (41372)
M63,012 Creative Commons License 2024.01.29 -1 0 41373

Azért szinte az összes az talán kicsit erős túlzás szerintem.

 

https://www.elektrolok.de/statistiken/bestand.php?art=ellok

Előzmény: TorzónBorzAlom (41369)
AKF996 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 41372

"De más fiatal gépeket is felkockáznaknhansérült. Pl. 152 128"

 

Miközben 151-esek is rohangálnak még mindig... Néha nem látok logikát a DB háza tájékán, persze ez alól kivétel, ha olyan fokú sérüléseik voltak / egyáltalán nem voltak hozzájuk már alkatrészek.

Előzmény: Panzerbear (41370)
AKF996 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 41371

101-esek ennyire funkció nélkül maradtak a hagyományos IC-forgalom visszaszorulása óta? Tudom hogy soha nem használta a DB teherszállításra őket, ezért nem is tekintenek univerzális gépként rájuk, de ennyire nem találtak semmilyen más szerepkört nekik? Miközben a távolsági személyszállításon kívül más területen még öregebb és nagyságrendekkel rosszabb járművekkel is operálnak?

 

"A Br 120-at is kukázták."

De ez legalább érthető volt, két évtizeddel korábbi konstrukció (a Taurus-hoz képest)

Előzmény: Panzerbear (41368)
Panzerbear Creative Commons License 2024.01.29 0 0 41370

20-30-al már biztosan végeztek, most jön a többi..De más fiatal gépeket is felkockáznaknhansérült. Pl. 152 128

185 055, 196

187 195-196

Előzmény: TorzónBorzAlom (41369)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.29 0 0 41369
Előzmény: V63-017 (41366)
Panzerbear Creative Commons License 2024.01.29 0 0 41368

Például, de nem is olyan pár darab az a pár darab..A Br 120-at is kukázták.

Előzmény: V63-017 (41366)
Panzerbear Creative Commons License 2024.01.29 0 0 41367

Igen

Előzmény: 1047 005-2 (41365)
V63-017 Creative Commons License 2024.01.29 0 1 41366

Velük egy idős gépeket a németek már vágják össze...

 

Arra a pár darab DB 101-re gondolsz?

Előzmény: Panzerbear (41364)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!