Keresés

Részletes keresés

Ep128 Creative Commons License 2025.09.23 0 1 34337

"Azt is hallottuk,hogy nem lett sokkal jobb és az első futópróbák után volt teendő a géppel és az sem javított nagy mértékben a zajon,meg a futásjóságon."

 

Ebből az "első próbafutás után volt teendő a géppel" -részen kívül egy szó nem igaz! :-)

 

"Ha új alkatrészt kell gyártani az átalakított forgóvázhoz,akkor az azt jelenti,hogy a drága megoldás mégsem optimális."

 

... és ebből sem! Az átalakítás / felújítás ára eltörpült egy új Gigant erejű gép vásárlásához képest (és ezt anno a reszortos is pontos számokkal levezette). Egy új (effektív most kiforrás alatt lévő) alkatrészt újragyártani a világ legtermészetesebb dolga. Arról nem beszélve, hogy (tudtommal) NEM a felújítással kapcsolatos alkatrész ment tönkre a forgóvázban! (Vajon miért kell mellébeszélni...?)

Előzmény: 1047 005-2 (34335)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.20 -1 0 34336

Ha nem tudod,akkor itt is olvashattad.

Előzmény: Ep128 (34333)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.20 -3 0 34335

"A hangja, futása pedig nagyságrendekkel jobb lett az "új" UFC -nek, ezt több vezértől is hallottam"

 

 

Azt is hallottuk,hogy nem lett sokkal jobb és az első futópróbák után volt teendő a géppel és az sem javított nagy mértékben a zajon,meg a futásjóságon. 

 

 

 

"Egyszerűen hagyni kellene őket végre dolgozni!"

 

Egyszerűen hagyni kellene őket végre pihenni!Ha új alkatrészt kell gyártani az átalakított forgóvázhoz,akkor az azt jelenti,hogy a drága megoldás mégsem optimális.

 

Előzmény: Ep128 (34332)
Ep128 Creative Commons License 2025.09.19 0 0 34334

Pontosan! Nehezen emésztették meg, hogy az Ő ideje alatt a Gigantok második virágkorukat élték, hosszútávú terv volt az életben tartásukra és egyet sem hajítottak ki közülük.

Előzmény: GaGe (34328)
Ep128 Creative Commons License 2025.09.19 -1 0 34333

Mi köze volt a mozdonytenderhez a volt Gigant reszortosnak?

Előzmény: 1047 005-2 (34330)
Ep128 Creative Commons License 2025.09.19 0 0 34332

A normális üzemkészség a mostanra már átalakított UFC -vel is meglenne, ha hagynák végre kiforrni, de ha nem fut, ez sosem történik meg! A hangja, futása pedig nagyságrendekkel jobb lett az "új" UFC -nek, ezt több vezértől is hallottam, akik vitték a 004-et a felújítás óta! Egyszerűen hagyni kellene őket végre dolgozni! Nem pedig 1-1- hibával fél évekre (sőt) félreállítani őket. Jön a nyálkás, faleveles ősz és (mint GaGe lentebb írta) az UFC sokkal jobban helyt áll(na) ezekben az időkben!

Előzmény: 1047 005-2 (34331)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.19 0 0 34331

"Miért is jobb az össze-vissza pörgős Krupp mint az UFC?"

 

 

Flotta egységesítés + jobb üzemkészség.

 

 

 

"Krupp halkabb, tény. Szebben fut? Úgy érzed, mert van szekunder rugózás."

 

 

Ez bőven elég a felhasználó egészségének.

 

 

 

"Dolgoztam mindkettővel,"

 

 

Sokan dolgoztak velük,sokan beo gépként,még a 100-asokon is,akár több évtizedet,nem hallani panaszkodni őket.

Előzmény: GaGe (34329)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.19 0 0 34330

Az a mozdonytender miatt volt.

Előzmény: Bbmot_634 (34327)
GaGe Creative Commons License 2025.09.19 0 3 34329

Miért is jobb az össze-vissza pörgős Krupp mint az UFC? Dolgoztam mindkettővel, zongorázni lehet a vonóerő és tapadásbeli különbséget, mégpedig az UFC javára. Krupp halkabb, tény. Szebben fut? Úgy érzed, mert van szekunder rugózás. De tapadás illetve kerékprofil kopás ügyében az UFC magasan veri. És ezt több fenntartásukban dolgozó ember is egyhangúan állítja. Nincs gazdájuk, azért ilyenek.

Előzmény: 1047 005-2 (34326)
GaGe Creative Commons License 2025.09.19 0 4 34328

Azért volt személyzetcsere, nem a szakemberek nem úgy ugrálnak, ahogy mondják nekik, kellett egy káder a helyére.

Előzmény: Bbmot_634 (34327)
Bbmot_634 Creative Commons License 2025.09.19 -1 0 34327

Nem hiába volt személycsere a felelős pozícióban, nem?

Előzmény: 1047 005-2 (34326)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.19 0 0 34326

Újabb bizonyíték,hogy sokkal értelmesebb,hasznosabb, lett volna az időt,energiát,pénzt a Krupp-osokra fordítani,lásd 630 054!

Előzmény: Ep128 (34325)
Ep128 Creative Commons License 2025.09.18 0 0 34325

A 004 esetében az utolsó infóm az volt, hogy valamiféle egyedi forgóvázalkatrészre vár, amit le kell gyártatni újra. (Ennyi idő alatt a komplett forgóvázat le lehetett volna gyártani újra. :-P :-D )

Előzmény: 1047 005-2 (34320)
Ep128 Creative Commons License 2025.09.18 0 0 34324

Elég egyértelműnek tűnik, hogy a 004, 006 esetében a szándék nem nagyon van (avagy nagyon nincs) meg a javításra. (... és akkor a Bondról még nem is beszéltünk...)

Előzmény: 1047 005-2 (34320)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.17 0 0 34323

Néha lélegeztetőgépre teszik.

Előzmény: r1232 (34322)
r1232 Creative Commons License 2025.09.17 0 0 34322

Nem másfél éve?

Előzmény: 1047 005-2 (34320)
winky80 Creative Commons License 2025.09.17 0 0 34321

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget, így már tiszta a kép teljesen. Érdekesek a "felemás" áramszedős Gigantok, Sziliknél gyakran láttam ilyet, még én is voltam felemás géppel, de ilyen Giganthoz nem volt szerencsém. Köszi mégegyszer!

Előzmény: zut2020 (34316)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.17 0 0 34320

És az üdvöske is lassan fél éve döglik.

Előzmény: r1232 (34318)
r1232 Creative Commons License 2025.09.17 0 0 34319

Mozdonyfüst | 630 006 Kaposvár 2024. december 20. | Facebook https://share.google/3mtDPEOrLFNttOBwt

Előzmény: Ep128 (34317)
r1232 Creative Commons License 2025.09.17 0 0 34318

Már rég elkészült, dolgozott is. Július végén fekve maradt, azóta nem ment.

Előzmény: Ep128 (34317)
Ep128 Creative Commons License 2025.09.16 0 0 34317

Urak!

 

A 006 -ról mit lehet tudni? Évekig a "már majdnem készen van" -állapotáról lehetett hallani, azóta meg kb. semmit.

zut2020 Creative Commons License 2025.09.16 0 0 34316

Visszahúztam a fehéregyensúlyt, ne legyen ilyen zöld:

 

OFF: de jó lenne ha meglennének a negatívok ezekhez a képekhez és újra lennének szkennelve modernebb eszközökkel, nem hogy a felbontás lenne 10szer ekkora, de talán az ég sem lenne teljesen kiégve

Előzmény: M63,012 (34314)
M63,012 Creative Commons License 2025.09.16 0 1 34315

Ez a 019 is hasonló elrendezésnek tűnik:

 

Előzmény: V63-017 (34311)
M63,012 Creative Commons License 2025.09.16 0 1 34314

1989-es a kép, amit belinkeltél.
Ez egy évvel korábbi, még homogén színű az alváz homlokoldali része is, kb. gyártáskori állapot:

 

Előzmény: 1047 005-2 (34313)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.09.16 0 0 34313
Előzmény: winky80 (34308)
M63,012 Creative Commons License 2025.09.16 0 2 34312

A nullsorozat, és az 1984-ben gyártott első 5 szériagép (008-012) jöttek ki a gyárból teljes pantográffal.
A 013-tól kezdve (1985-ös széria), mér félpantográf volt rajtuk a gyárilag. Ezeket később persze cserélték, szükség szerint, feltételezem sokszor ahogy sikerült...
Ezek között van egy kép az 1985-ös gyártás felülnézetével, és a friss 015-el:

 

https://galeria.totalcar.hu/kozelet/2024/02/29/a_magyar_vasuti_jarmugyartas_legendai_a_gigant/7

Előzmény: winky80 (34310)
V63-017 Creative Commons License 2025.09.16 0 1 34311

A legtöbb Gigant (és Szili) tetején megtalálhatóak a 3 és 4 tartós áramszedőknek a rögzítési pontjai, így azok csereszabatosak. Itt egy kép Tastam topiktárstól a Régi vasúti fotók topikból:

Jól látható, hogy a 021-en itt épp felemás áramszedők vannak. Tehát az félpantográf helyett - nagy eséllyel törés miatti csere okán - ollós áramszedő van.

Előzmény: winky80 (34310)
winky80 Creative Commons License 2025.09.16 0 0 34310

Köszönöm szépen a választ! Sejtettem, hogy valahogy így lesz, de nem gondoltam, hogy ilyen relatív alacsony pályaszámtól. A 021-es hogy lett ollós szedős? Elvileg azon még olyan volt egész sokáig és az a 013 után jött. De akkor a 050-es már biztos, hogy nem olyannal készült már alapból. Köszi mégegyszer!

Előzmény: M63,012 (34309)
M63,012 Creative Commons License 2025.09.15 0 1 34309

Szia!
A 013-tól kezdődően (1985-ös gyártási szériától) már félpantográffal jöttek ki.

Előzmény: winky80 (34308)
winky80 Creative Commons License 2025.09.15 0 0 34308

Kedves V63 barátok! 

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a mozdonyok mindegyike először ollós áramszedővel jött ki a gyárból, vagy adott pályaszám felett már eleve félpantográf áramszedővel készültek? Konkrétan a V63 050 pályaszámú mozdony gyártáskori állapota érdekelne, hogy az a gép milyen áramszedővel jött ki. A választ nagyon köszönöm előre is!

 

Szabolcs

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!