Keresés

Részletes keresés

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2018.11.13 0 0 30385

Mivel az eset külföldi helyszín, erre itt válaszoltam:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9214305

Előzmény: rezgaras (30384)
rezgaras Creative Commons License 2018.11.13 0 0 30384

Elküldtem a képet egy osztrák barátomnak, aki visszaküldte a választ:

 

Helyszín: Villach Westbahnhof

 

Előzmény: tamasi 48.-49. (30375)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2018.11.10 0 0 30383

Sziasztok!

 

Köszönöm szépen mindenkinek a segítségét!

 

A kocsik pályaszáma továbbra is rejtély marad egyenlőre...

division by zero Creative Commons License 2018.11.09 0 0 30382

Innen van a kép.

Már ott is a helyszín volt a kérdés... De annyi kiderül, hogy az osztrákoknál.

Előzmény: tamasi 48.-49. (30375)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2018.11.09 0 0 30381

Az egyik kocsi felett véltem felfedezni a nagymarosi kis templom tornyát. Most más körülmények között a vasúti oszlopokat felnagyítva szerintem nem magyar szakaszon történt az eset.

Előzmény: _ZE (30380)
_ZE Creative Commons License 2018.11.09 0 0 30380

Nagyon nem. Nincs ilyen meredek, kopár oldal, pláne ilyen távol a vasúttól. Szerintem.

Előzmény: oldmumus_v.2 (30379)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2018.11.09 0 0 30379

Nagymarosra tippelek.

Előzmény: tamasi 48.-49. (30375)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.11.09 -1 0 30378

Sas-hegy

Előzmény: Töck Jenő (30377)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.11.09 0 0 30377

Először én is Kelenföldre gondoltam, de nekem hiányzik a SA-hegy meg a TV-tornyot sem találom.

Előzmény: VR5000 (30376)
VR5000 Creative Commons License 2018.11.09 0 0 30376

Helyszín? Ránézésre Kelenföld állomásnak tűnik...

Előzmény: tamasi 48.-49. (30375)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2018.11.08 0 0 30375

Régebben találtam ezt a képet itt a topikban. Nem tudom ki tette fel de annak idején le mentettem magamnak a képet. Érdeklődni szeretnék hogy esetleg valaki meg tudná-e mondani a sérült gabonaszállító kocsi pályaszámát illetve a túlsó végen látható Eas kocsi pályaszámát - esetleg a baleset helyszínét? Információt segítséget előre is köszönök!

Matt Farrell Creative Commons License 2018.11.05 0 0 30374

"A szállímányban nem lehet egyetlen selejtes darab sem". NEM a japánok voltak hulyék, hanem a magyar mérnok. A SZÁLLÍTMÁNYBAN. Azaz a Toyotának elkuldott darabok kozott, nem a legyártott mennyiségbol.

Előzmény: rezgaras (30252)
SRT Kurz Creative Commons License 2018.11.02 0 0 30373

Nagyon szépen köszönöm.

Előzmény: Bárdos Imre (30372)
Bárdos Imre Creative Commons License 2018.11.02 0 2 30372

Egy, baleseteket is kutató kedves ismerősöm sietett a segítségemre, ő ennyit tud az eseményről: 

 

1999.10.14. 22:30 Csanádpalota az I. II. számú vágányon a 77043 számú vonattal tolató M44 026 10 db megfutamodott kocsival ütközött és összes tengelyével siklott.

 

Előzmény: Bárdos Imre (30371)
Bárdos Imre Creative Commons License 2018.11.01 0 0 30371

Megnéztem az anyagaimat, de nem találtam semmit a balesetről. Sajnálom!

Előzmény: SRT Kurz (30368)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2018.11.01 0 0 30370

Ja, hogy az erre vezethető vissza? Mondjuk logikus.

Előzmény: Vendégsín (30369)
Vendégsín Creative Commons License 2018.11.01 0 1 30369

...a szomszédom hogy került ilyen halál közeli állapotba...

 

Traktor - sínautó közlekedési találkozóból a sínautó személyzete jött volna ki rosszabbul. Nem véletlen, hogy a vonat által vezérelt sorompókkal egyidős a 6000 kg alatti vasúti járművek fordított "elsőbbségi szabálya"...

Előzmény: tamasi 48.-49. (30356)
SRT Kurz Creative Commons License 2018.10.31 0 0 30368

Bárdos Imre úrtól szeretném kérdezni,hogy esetleg mit lehetne megtudni az M44 026-os Bobó csanádpalotai tolatási balesetéről? Ha emlékeim nem csalnak akkor 1999-2000 körül történt az eset. A választ előre is köszönöm.

Bárdos Imre Creative Commons License 2018.10.30 0 1 30367

A 6071 sz. vonat a száma alapján nem közlekedhetett szép világos időben, még tetemes késésé esetén sem. Az iratban egy helyen 21.58, mindenhol máshol 20.58 szerepel, de ugyancsak 20.58 a baleset időpontja a Sínek Világa c. pályás szakmai lap 1958/IV. számában a balesetről megjelent ismertetőben is. Az esetről beszámoló Tolna Megyei Népújság azt írja, "Egy személygépkocsi....éjszaka belerohant egy mozdonyba." Az éjszakát, illetve a 21.58-as időpontot az is kizárja, hogy a dombóvári segélykocsi 22.05-kor ért a helyszínre, 7 perc alatt biztosan nem érhetett oda. A fotó másnap készülhetett szép világosban, idő ugyanis volt rá. A két halálos áldozatot, illetve a sebesülteket az ütközés után elszállították, a siklott vasúti járművek és az elütött autó viszont még egy ideig a helyszínen maradt. A dombóvári segély látva a helyszínt darut kért a beemeléshez, de Bóti et. a minisztériumból úgy rendelkezett, hogy elég lesz a Ferencvárosból kirendelt, emelőkkel felszerel segélykocsi is, a Fonyódon ekkor éppen hajórakodást végző Toldi gőzdaru folytassa a munkáját a kikötőben. Csakhogy a beemeléshez a Fradis segély sem volt elég, így a Toldit a helyszínre irányították, ahová másnap 12.39-kor érkezett meg. A beemeléssel 18.40-re végzett. 

 

A helyszín pontosa behatolását köszönöm!

Előzmény: tamasi 48.-49. (30359)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.10.30 0 1 30366

"másmilyen nem is tudom, van-e"

Légnyomásos is volt, meg ugye a QDA, amit most vissza akarnak hozni (alagutakban jól működött, azt mondják). :)

"A MÁV-nál úgy vették, hogy a vonatérzékelő eszközök úgysem érzékelik 6000 kilopond alatti súlyú járműveket (pl. vágánygépkocsikat),"

Inkább úgy mondanám, hogy nem érzékeli megbízhatóan. Ezért elfordulhatott, hogy a sorompó több egységet számolt be, vagy egyet sem számolt be és elvitte zavarba azt.

Előzmény: somytomy (30365)
somytomy Creative Commons License 2018.10.29 0 1 30365

Már elég régóta csak ezeket a vonatérzékelési módszereket alkalmazzák (másmilyen nem is tudom, van-e). Kis keréknyomás esetén a kerék és a sín érintkezési felületének nagyobb az ellenállása, ezért a sínáramkörök nem mindig érzékelik a könnyű járműveket. A MÁV-nál úgy vették, hogy a vonatérzékelő eszközök úgysem érzékelik 6000 kilopond alatti súlyú járműveket (pl. vágánygépkocsikat), ezért ezekre mindenféle külön előrás vonatkozott (például egyedülálló módon elsőbbséget kellett adniuk a közúti járműveknek biztosított átjárókban).

Előzmény: _Nyuszi (30358)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2018.10.29 0 0 30364

Ez is pontosan így van! Az általad ki "törölt" út volt régen a főút haladási iránya végig a Budai városrészen. Elárulom a Dombóvár irányába közlekedő autóbuszok jelenleg is ezen az útvonalon közlekednek! Lásd autóbuszos menetrend...! Az útkorrekció nem tudom mikor történhetett.

Előzmény: gumidani (30342)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2018.10.29 0 0 30363

Erről beszélek én is! Te is jól mondod!

Előzmény: erdőszéli (30341)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2018.10.29 0 0 30362

Ide még egy megjegyzés!

 

Az útkorrekció kiépítése alkalmával megszűnt a szolgálat a 39-es őrháznál mint sorompókezelői őrhely mert az új út mentén felállításra került a fénysorompó - tehát kiváltásos alapon. A fénysorompó az őrháztól kapta a hálózati áramot és Tamási állomásra volt a kezelő berendezése visszajelentve a páratlan oldali váltóállító toronyba. A váltókezelő kezelte a berendezés kézi irányítását zavar illetve hibajelzés esetén! Panaszkodtak rá sokszor hogy állandóan baj volt vele.

Előzmény: tamasi 48.-49. (30361)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2018.10.29 0 0 30361

Az első képen minden nagyon jól látszik! Az északi irányból rajzolt nyíl jelöli azt az átjárót ahol a baleset bekövetkezett valóban a 39-es számú őrháznál ami tekerős sorompós útátjáró volt! Az őrhely mentén látszik egy fehér csík ami a régi főutat jelöli. Tudom a képen látszik a jelenlegi út is a korrekció amelyre két verzió a valós.

 

1. Az útkorrekció ki van építve de még nem azon zajlik a forgalom. Ez abban az esetben érvényes ha térkép abból az időből valósi.

 

2. Az útkorrekció ki van építve és azon zajlik már a forgalom de jelöli a régi utat is amit jelenleg is használnak földútként a helyiek közlekedésre de már későbbi időpontban.

Előzmény: gumidani (30340)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2018.10.29 0 0 30360

A szóban forgó útátjáró az általad írt második verzió szerint volt kiépítve! Ez 1000%!

Előzmény: _Nyuszi (30358)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2018.10.29 0 0 30359

Időponttal kapcsolatosan a megjegyzésem:

 

Készült a balesetről kép amelyen gyönyörű szépen látszik minden tehát még világosban történt a baleset! Ha este 21 óra után történt volna akkor már elvileg sötétnek kellett volna lennie és lehetetlen lett volna ilyen jó minőségű képet készíteni a helyszínen! Szerinted? Szerintetek?

Előzmény: Bárdos Imre (30338)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.10.29 0 0 30358

Jelenleg már vagy a fémkereket érzékeli egy kerékérzékelő szenzor (a folyamatosan fennálló mágneses tere torzul az elhaladó kerék hatására), vagy a két sínszálat köti össze fémesen a vasúti kerékpár és ez működteti a bekapcsoló áramkört.

Előzmény: tamasi 48.-49. (30356)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2018.10.29 0 0 30357

Nem! Mert a balesetről belinkelt szép nagy képen látszik a mozdony félre csúszott eleje felőli oldalon a szerelvény mögött a fáknál van egy rácsos  szerkezetű nagyfeszültségű villanyoszlop. Azt a villanyoszlopot szintén lehet látni a későbbi képen belinkelt Google térképes képen is! Összehasonlítva látható hogy a vonat valóban Fürged - Tamási irányból jött és úgy nézem hogy a jelenlegi ( 740 - 741 ) útátjárót is meghaladta a szerelvény mire megállt - tehát 200 métert biztosan tolta a vonat maga előtt a személykocsit!

Előzmény: erdőszéli (30336)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2018.10.29 -1 0 30356

A baleset helyszíne ( jól mondtad 739 - 740 szelvényköz ) Tamási vasútállomástól kb. 1800 - 1900 méterre volt! Sajnos az állomás területén nincsenek szelvénykövek így pontosan én sem tudom hányas szelvénykő lehetett az állomásépület előtt vagy közelében.

 

Az útkorrekció alkalmával a '70-es évek elején vagy közepén került át az átjáró a 740 - 741-es szelvényközbe de akkor már fénysorompós útátjáróként lett üzembe helyezve - később ahogy nőtt a forgalom egészült ki a fénysorompó félsorompóval!

 

Emlékszem 1992-ig míg járt a vonat sokszor láttam a házunk erkélyéről hogy lent maradt a csapórúd és a sofőrök nyomták fel függőleges állásba a vonat elhaladása után! :)

De volt ennél durvább eset is a szomszédommal történt hogy ugyanennél az átjárónál akart áthaladni villogó fehér fényjelzés alatt nyitott sorompónál a traktorjával amikor valamelyik irányból jött egy sínautó és majdnem össze ütköztek! :(

 

Amikor autóvezetésből vizsgáztam és téma volt a fénysorompó akkor mondta az oktató hogy egy bizonyos súlytömeg hatására kapcsol be a fénysorompó és hogy az ilyen kis súlyú vasúti jármű haladását vagy nem érzékeli és nem jön működésbe vagy bizonytalanul érzékeli és esetleg elhaladása után csukva marad a sorompó. Így értettem meg ezek után hogy a szomszédom hogy került ilyen halál közeli állapotba de szerencséjére megúszta és nem lett baleset. 

Előzmény: Bárdos Imre (30335)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!