Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2018.04.13 0 0 30102
kilometerko Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 30101

Sziasztok, akit érdekelne itt egy jól összevágott videó a régi MÁV-os oktató-videókból, van benne sok baleset is!

 

https://www.youtube.com/watch?v=nAh5e1iAXg4

 

https://www.youtube.com/watch?v=vghf0Z1vaaM

 

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 30100

Az imént "postáztam!"

Előzmény: Törölt nick (30099)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 30099

Tisztelt Bárdos Úr! Megköszönném ha átküldené az etothkalman@gmail.com-ra, a két említett cikket, ez a nyúlfarknyi dolog az én életemben egészen mást jelentett. A levéltárral felveszem a kapcsolatot. Köszönöm segítségüket! Üdvözlettel: Kálmán

Előzmény: Bárdos Imre (30092)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.03.31 0 1 30098

A Kerepesi temetőben van a síremlék. Tallóczy Lajos Bosznia kormányzója volt és Ferencz Jóska temetéséről hazatérőben a herceghalmi balesetben halt meg. Egy fűtéscső okozta vesztét ami átment rajta.

Előzmény: gumidani (30097)
gumidani Creative Commons License 2018.03.31 0 0 30097

Most botlottam bele.

Előzmény: Töck Jenő (30094)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2018.03.31 0 0 30096

...december 1.

Előzmény: kombi (30095)
kombi Creative Commons License 2018.03.31 0 0 30095

Herceghalom, 1916... 

Előzmény: gumidani (30093)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.03.31 -1 0 30094

Ferencz Jóska temetése miatt. Csak azt nem tudom, hogy miért ma.

Előzmény: gumidani (30093)
gumidani Creative Commons License 2018.03.31 0 0 30093

Tetszenek tudni, hogy miért teszem ide ezt a fényképet?

Bárdos Imre Creative Commons License 2018.03.30 -1 0 30092

Csak újságcikkeim vannak az esetről (két nyúlfarknyi, hogy stílusos legyek), igaz, nem is kerestem rá a levéltárban. Ettől még meglehet ott. És, ha az érintett közeli családtag volt, ki is adják nekik az iratot. 

Előzmény: _Nyuszi (30091)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.03.30 -1 0 30091

MÁV-SZK-nak van egy központi irattára, most éppen Archívum néven fut. Helyileg a Nyugati pályaudvaron vannak. Ha budapesti vagy, érdemes személyesen felkeresni őket; ha vidéki, telefonon is tudsz érdeklődni, milyen és mennyi információt tudnak kiadni.

Azt, hogy van-e egyáltalán erről az esetről valami ott irattárazva (sajnos nem minden irat kerül be, aminek be kéne), többen is meg tudják mondani, de a legautentikusabb forrás vasúti balesetek tekintetében szerintem Bárdos Imre, a fórum látogatója ő is.

Előzmény: Törölt nick (30090)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.30 -2 1 30090

Sziasztok segítségeteket kérném. Elnézést, ha off. Édesapám 1991 szeptember 2-án hunyt el Érdligeten. Mozdony gázolta halálra egy trabant vezetőjeként. 150 métert tolta a sínen. Akkoriban több ok elhangzott. Javítási munkálatokat végeztek, a jlámpa nem világított, és egy azóta már elbontott épület is kitakarhatta a mozdonyt, felmerült a körültekintés hiánya is. A baleset körülményei a mai napig nem tisztázódtak teljesen. Véletlenül sem felelősöket keresnék, hanem megnyugvást. Abban szeretném a segítségeteket kérni, hol lehetne bármilyen jegyzőkönyvet, dokumentumot, bármilyen anyagot, fotót fellelni a balesettel kapcsolatosan ennyi év távlatából. Aki esetleg tud ebben segíteni, az legyen kedves írjon az etothkalman@gmail.com mail címre. Vagy ide a topicba. Köszönettel és üdvözlettel: K

Alien Angel Creative Commons License 2018.03.24 0 1 30089
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.03.13 0 0 30088

utolsóutáni off: Ja, tudok ímélcímet adni, ha maradni akarsz a piros teknőkön... :) 

Előzmény: Rollende Landstrasse (30085)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.03.13 -1 0 30087

mielőtt szétoffoljuk a topikot, az utsó megjegyzésem:

A vektronokat kifejezetten tehervasutazni vásárolták, mert égetően szükség lenne a szanaszét legelő univerzális gépekre, a személyforgalomban is.

Nem logikus, hogy Kelet-Európa 25kV-ra kiépített felét teleszórjuk 230-as gépekkel tehervonatozni (vémax. 100, de inkább annyi se, cserébe szétamortizáljuk a komplikált rugalmas hajtást a kétezer tonnás mozgalomban, meg hazavágjuk a személyvonatra is alkalmas kerekeket), miközben a 200-230-as vonatokra sem jut elég/megfelelő állapotú vontatójármű, plusz a régi gépek szép sorban lefutják a kilométerüket, és állnak ki a sorból.

 

A 200 vektron elsősorban azért jön, hogy jusson a cargonak mit elszórni külföldre, ez tisztán látszik a kiírás feltételeiből.

 

F4 ügyben tessen máshová fordulni, olyat még nem is láttam közelről. :) 

Előzmény: Rollende Landstrasse (30085)
sörösgigant Creative Commons License 2018.03.13 0 0 30086

Támogatom!!!!!!!!!!!

Előzmény: Rollende Landstrasse (30085)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2018.03.13 -1 1 30085

Nem kell! Taurus forever! De adhatsz helyette ES64F4-et...

Előzmény: segélyvonókészülék (30083)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.03.13 0 3 30084

Régi mi?

Ha meg 1142-essel, meg 2143-assal kéne menni, az lenne a baj... :) 

Előzmény: Rollende Landstrasse (30082)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.03.13 0 2 30083

Itt van nektek a jövő technikája, hajrá!

 

 

Szerintem a B2-n ácsorogni nem kell 230-as gép... :) 

Előzmény: Rollende Landstrasse (30082)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2018.03.13 -1 0 30082

Ne terelgesd haza a Taurusokat, maradjon az itt nekünk, gyarmatra jó a régi is! :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (30080)
Nydqist Creative Commons License 2018.03.12 0 0 30081

Ránézésre nem annyira gáz, persze lesz vele meló. Volt már olyan, ami jobban össze volt törve. A munkagép félre van téve, a gémje van lekonyulva. Jelenleg lépésben megy a közlekedés Komáromnál, az átjáró város felőli oldalán csak a fénysorompó működik. 

Előzmény: segélyvonókészülék (30080)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.03.12 0 3 30080

Amelyik piros teknő nem Fradiban, vagy Győrben áll sorban kiüzemelve, azt összetörik.

Jöhetnének már végre azok a piros vektronok, azoknak való munkakör ez a kihúzóban ácsorgás, meg járműjavítói üdülés, a jó kis mozdonyok meg végre mehetnének haza.

Előzmény: Nydqist (30079)
Nydqist Creative Commons License 2018.03.12 0 0 30079

A 070-es ÖBB Taurus darus autót fogott Komáromnál. Jelenleg zajlik a mentés.

Bárdos Imre Creative Commons License 2018.02.19 0 0 30078

Leveled van!

Előzmény: Rollende Landstrasse (30076)
A-dani Creative Commons License 2018.02.19 0 1 30077

Azt hittem címmel van film is erről, hogy igen ez általános védekezés. 

 

Hányszor hallottam már én is a kedves felhasználóktól, mikor elcsztek valamit ,azt hittem ,azt akartam.  Nem mindenkinél vagyok népszerű utána, de szoktam mondani, hogy akarni a WC-n, hinni pedig a templomban kell.

Előzmény: Rollende Landstrasse (30076)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2018.02.19 -2 0 30076

Felületes elolvasás után csak a váltófelvágás tűnt nyilvánvaló hibának. Mivel nem ment el a fővezetéknyomás, ezért az "azt hittem, nehéz a vonat" védekezés akár megállhatott volna. Be tudod ide másolni a jegyzőkönyv érdemi részét?

Előzmény: Bárdos Imre (30075)
Bárdos Imre Creative Commons License 2018.02.19 0 1 30075

A kiszabott büntetést nem ismertetik az azóta már hozzáférhető iratban, talán Vendégsínnek van róla bővebb infója. A véleményes jelentésben viszont a mozdonyvezetőt is hibáztatták, többek között a fékpróba elmulasztásáért, és mert "a nyílt pályán továbbhaladást veszélyeztető körülmény észlelésekor" a vonat megállításáról nem intézkedett. A baleset előtt és alatt egyébként majd minden utasítást megszegtek, amit csak lehetett. :( 

Előzmény: Rollende Landstrasse (30071)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.19 0 1 30074

Na de az Ohm-törvény szerint az áramerősség arányos a feszültséggel. Az emberi test száraz bőrrel nagyjából 1000-2000 Ohm ellenállású. Nedvesen a tizede is lehet. 0,1 Amper már halálos lehet, de a felétől is meg lehet halni - de nem szükségszerű. Ebből következik, hogy száraz bőrrel 100 Volt már halálos lehet.

 

De az ellenállás függ a megérintett felület nagyságától is, nem mindegy, hogy az ujjad hegyével érinted meg, vagy megmarkolod.

 

A 25000 Volt messze-messze túl van a halálos adagon. Az már nem csak agyoncsap, de meg is éget - akár teljesen el is égethet.

Előzmény: Töck Jenő (30059)
sörösgigant Creative Commons License 2018.02.18 0 2 30073

Kár....Ugyan is így szaporodhat...-.(

Előzmény: Lee kapitány (30072)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!