Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 4 napja 0 0 30288

Talán segít valamit az esemény bezonosításához: a 3365 psz. mozdony 1909-ben Bp. nyugati pu. fűtőházába volt állomásítva.

Előzmény: pégés (30285)
rezgaras Creative Commons License 4 napja 0 0 30287

Pardon, hülyeséget írtam. Hiszen a pályaszám 1911 előtti.

Előzmény: rezgaras (30286)
rezgaras Creative Commons License 4 napja 0 0 30286

Fura nekem a Fortepanon az évszám, 1929. Mert ez a mozdony, a 325,225 az 1.Vh. után a jugókhoz került. Vagy talán ott készült a kép? (egyenruha-szakértők előre!)

Előzmény: pégés (30285)
pégés Creative Commons License 2018.08.14 0 0 30285

Szép jó estét Mindekinek !

 

Tkp pici segítségért keveredtem ide, de megláttam az előző képet és mivel én a fortepanon szoktam vitézkedni, ott még van ebből több is :

 

http://www.fortepan.hu/?view=owner&lang=hu&name=Magyar%20M%C5%B1szaki%20%C3%A9s%20K%C3%B6zleked%C3%A9si%20M%C3%BAzeum%20/%20T%C3%B6rt%C3%A9neti%20F%C3%A9nyk%C3%A9pek%20Gy%C5%B1jtem%C3%A9nye

 

 

 

az én kérdésem ez lenne:

 

94261

 

 

nem tudjátok-e hogy ez hol történt ?

 

előre is kösz !

Előzmény: RhB (30284)
RhB Creative Commons License 2018.08.12 0 2 30284

Egy totálisan más jellegű topikban találtam szöveggel együtt:

 

 

BALATONKENESE, BALATONFŰZFŐ a települések között 1914. május 11-én bekövetkezett földcsuszamlással a Balatonba sodort személyvonat MÁV 220 sorozatú mozdonya és kocsijai. Leltári jelzet: MMKM TFGY 2017.6.13

Fotó: MAGYAR MŰSZAKI ÉS KÖZLEKEDÉSI MÚZEUM / TÖRTÉNETI FÉNYKÉPEK GYŰJTEMÉNYE /

 

 

rezgaras Creative Commons License 2018.07.16 -1 0 30283

De akkor miért nem jártak a vonatok Fehérvárig? (ezt mondták be Lellén)

Előzmény: _Nyuszi (30282)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.07.10 0 1 30282

A Márvány utcai felüljáró és a peronok közötti részen két forgóvázzal siklott, tolatási mozgás volt.

Előzmény: Töck Jenő (30281)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.07.10 -1 1 30281

Kisiklott egy szerelvény a Déliben nagyjából az alagút kijárata és a felüljáró között. Egy Flirt (Numera) volt a szenvedő fél, útban a Déli felé. Amit láttam, hogy az utolsó tengely nem volt a helyén kb. 13 örakor.

kihúzóvágány Creative Commons License 2018.07.05 0 0 30280

Elfogadom.

 

Előzmény: Áthaladójelző (30279)
Áthaladójelző Creative Commons License 2018.07.05 0 0 30279

A kocsi felirata alapján inkább Törökőr.

Előzmény: kihúzóvágány (30278)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.07.04 0 1 30278

Talán az segít, hogy valamelyik HÉV-teherpályaudvaron történt (Filatorigátra gondolok).

Előzmény: alkotasu (30276)
Bárdos Imre Creative Commons License 2018.07.04 0 0 30277

Sajnos nem! Kerestem a pályaszámokat a nyilvántartásomban, de nem találtam semmit. :( Ettől még elviekben tudhatok a balesetről, de nem találtam nyomát az adataim között. :(

Előzmény: alkotasu (30276)
alkotasu Creative Commons License 2018.07.04 0 0 30276

Imre!

Tudsz erről valamit, hogy a D kocsi mikor, miért miért hágta meg a Kzn kocsit?

https://img.index.hu/imgfrm/4/3/9/8/IMG_0015144398.jpg

ovarnet Creative Commons License 2018.06.25 0 0 30275

Köszönöm szépen mindkettőtöknek a kiegészítéseket! 

Bárdos Imre Creative Commons License 2018.06.23 0 1 30274

Nem is feltételeztem ilyet. Mozdonyvezetők között több olyan esetről tudok, ahol a büntetés letöltése után visszatért a vasúthoz a dolgozó, bár nem mindig az eredeti munkakörébe. Más beosztásoknál ez nem tudom, mennyire volt  általános. 

Előzmény: kerala (30273)
kerala Creative Commons License 2018.06.23 0 0 30273

Természetesen én sem erőltettem, hogy mondjon valamit. Amikor ez történt, én pont katona voltam, az esetet is a kollégám mondták el részletesen. Érdekesség, hogy a büntetés letöltése után a tolatásvezető újra dolgozott a vasúton.

Előzmény: Bárdos Imre (30272)
Bárdos Imre Creative Commons License 2018.06.23 0 1 30272

Köszönöm a tájékoztatást! Az utolsónak berakott nyúlfarknyi hírből sejtettem, hogy valami ilyesmi történhetett, de a lúgos kocsikról fogalmam sem volt. Tapasztalataim szerint balesetekről az érintettek - főleg, ha hibáztatták is érte -, általában nem szoktak szívesen beszélni, nem is szoktam erőltetni, ha belefutok ilyenbe. Ha úgy érzi, mesélni akar róla, meghallgatom/elolvasom, de nem erőszakoskodom, hogy márpedig beszéljen. 

Előzmény: kerala (30271)
kerala Creative Commons License 2018.06.23 0 2 30271

Az eset tolatási mozgás közben történt.  A kezdőpont felől a végpont felé tolattak egy szerelvénnyel az ötödik, vagy hatodik vágányon. A tolatásvezető jelzésére a mozdonyvezető megállt, de a szerelvény nem volt összekapcsolva, és a hátsó kocsik tovább gurultak. A kocsik egy váltót felvágva belegurultak a végpont bal vágány felől áthaladó tehervonatba. A siklás miatt több, lúgot szállító tartálykocsi felhasadt, a kifolyó lúg nehezítette a kárelhárítást.

A kocsirendező mulasztása volt, hogy a tolatás megkezdése előtt nem győződött meg, hogy a kocsik össze vannak-e kapcsolva, mégis a tolatásvezető kapott nagyobb büntetést. Emlékeim szerint a tolatásvezető letöltendő, a kocsirendező felfüggesztett fogházbüntetést kapott. A tolatásvezetőt személyesen ismertem, de nem szívesen beszélt a történtekről, csak szűkszavúan mondta el.

Előzmény: Bárdos Imre (30270)
Bárdos Imre Creative Commons License 2018.06.23 0 1 30270

Most rákeresve a neten találtam még valamit. Egy Csárádi János akkori MÁV vezérigazgatóval készített interjúban megemlítésre került az eset. (Népszava 1987.06.29.)

 

 

 

Előzmény: ovarnet (30268)
Bárdos Imre Creative Commons License 2018.06.23 0 1 30269

Semmi többet nem tudok a siklásról, gázolásokkal pedig sosem foglalkoztam, így abban sem tudok segíteni. 

Előzmény: ovarnet (30268)
ovarnet Creative Commons License 2018.06.22 0 0 30268

Kedves Imre!

Erről a balesetről mit tudsz még?

1987.05.20. Mosonmagyaróvár:

 

Tehervonat kilenc kocsija siklott ki szerda délelőtt az állomáson. A siklott kocsik elzárták mindkét vágányt és megrongálták a felsővezetéket is. A Wiener-Walzer és az Orient expressz kerülö útirányon át közlekedett, a személyvonatokat autóbuszok pótolták. Délután három órára az egyik vágányon dízelvontatással megindult a forgalom.

 

Korábban kérdeztelek már, hogy a 60-as, 70-es években volt itt halálos gázolás legalábbis apám elmondása szerint. Erről tudsz valamit?

szelektor 4 Creative Commons License 2018.06.21 -1 0 30267

Adódik egy kérdés:

Van-e olyan forrás ahol a Szovjetunión belüli magyar járműveket érintő balesetek?

szelektor 4 Creative Commons License 2018.06.21 0 0 30266

Bárdos Imre Creative Commons License 2018.06.20 0 1 30265

Úgy tűnik, igen. Egy ilyen baleseti mentés sosem könnyű sem fizikailag, sem lelkileg, kezdetleges eszközökkel pedig még nehezebb. 

 

Előzmény: Alien Angel (30264)
Alien Angel Creative Commons License 2018.06.20 0 2 30264

Ezek szerint a szerkocsi addig ott tornyosult a sebesültek és mentők feje felett? Kemény dolog lehetett. Olyasmi, mint amikor egy égő toronyépületből mentenek, és nem tudják, mikor omlik épp magába a ház, de be kell menni.

 

Időnként elképzeltem, Biatorbágynál is milyen lehetett menteni a töksötétben, áttekinthetetlenül, a mai telekommunikáció, eszközök és gépek nélkül.

Előzmény: Bárdos Imre (30263)
Bárdos Imre Creative Commons License 2018.06.20 0 1 30263

Hajdan Kereszty András írt egy "irodalmi riportot" a balesetről, Integra Domino cimmel. Az ebben leírtak teljesen hitelesek az ügy hivatalos irataival összehasonlítva és pár olyan részlet is kiderül belőle, ami az iratokban nem szerepel. Ebben olvastam, hogy a szerkocsi akkor szakadt bele a személykocsiba teljesen, mikor az utolsó embert (élő vagy holt, azt nem tudom) is kiemelték a kocsiból. Legalább a mentést végzőknek szerencséje volt. 

Előzmény: alkotasu (30262)
alkotasu Creative Commons License 2018.06.19 0 0 30262

Mende-Sülysáp 1968. dec.:

https://archivum.mtva.hu/images/watermark/MTI-FOTO-860998

 

Azért ez nagyon durva...

Pályaőr Creative Commons License 2018.06.19 0 0 30261

...bátraké a szerencse...

Előzmény: f_k (30258)
Pályaőr Creative Commons License 2018.06.19 0 0 30260

:-))) úgy bizony.

Előzmény: A-dani (30257)
Pályaőr Creative Commons License 2018.06.19 0 2 30259

Jaj, ne, rezgaras !!! Az a skála másik vége! De ott is az a megfelelő körítés, ha gondterhelt arcot vágunk, sok szakkiifejezést használunk, és megígérjük, hogy ami tőlünk telik, megtesszük. Polgári peres bírók tudnának erről sokat mesélni, későbbi nagy összegű kártérítési igényekkel kapcsolatban.

Előzmény: rezgaras (30256)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!