Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 6 napja 0 0 29861

Köszi! Emlékeim szerint elég sok anyagom van (vagy tán csak már volt?) róla.

Előzmény: alkotasu (29860)
alkotasu Creative Commons License 6 napja 0 0 29860

Imre!

Ismerted a vönöcki baleset részleteit? Van kép, leírás, forrás is.

http://kenyeri.blog.hu/

manhattani Creative Commons License 2017.09.17 -4 1 29847

Sok tettes meg azért szurkol, hogy ne! :-)

 

Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2017.09.16 0 0 29846

Bizton mondhatom sokan szurkolunk azért, hogy sikerrel járj!

Előzmény: Bárdos Imre (29844)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.16 0 0 29845

Reméljük sikerül!

Előzmény: Bárdos Imre (29844)
Bárdos Imre Creative Commons License 2017.09.16 0 8 29844

Urak!

 

Köszönöm mindenkinek a felajánlott segítséget! Igazán jól esik, de úgy tűnik, meg tudom oldani a mentést saját forrásokból is.

Bárdos Imre Creative Commons License 2017.09.16 0 1 29843

Köszönöm, de annyira nem régi azért a mentés. Külső winchesteren van, csak koránt sem naprakész, sajnos.

 

Előzmény: manhattani (29842)
manhattani Creative Commons License 2017.09.15 0 1 29842

"Valamikori régebbi mentésem van róla, de most azt sincs min megnèzni."

 

Ha az a gond, hogy az olyan winyó, ami régebbi típusú, 32 bites, meg  fene tudja, milyen nevű buszú gépbe tehető, akkor nekem van egy jól működő ilyen DELL gépem 92-ből, abba betehető régebbi fajta winyó.

 

Ugyanez a helyzet, ha 3,5"-os floppykon van a mentés, azt is tudom olvasni. Ha 5,25"-oson, akkor talán még ahhoz is.

Előzmény: Bárdos Imre (29808)
Csabi67 Creative Commons License 2017.09.15 0 0 29841

Szia! Egy Hungarocamion szerelvény volt.

Itt a korabeli újságcikk, KovTi gyűjtéséből:

 

Előzmény: M.Bandi (29790)
A-dani Creative Commons License 2017.09.14 0 0 29840

Találtam egy 2010 eleji képet itt látszik még a siklás nyoma.

Tigris sk Creative Commons License 2017.09.14 0 0 29839

Értem.

Előzmény: Bárdos Imre (29793)
A-dani Creative Commons License 2017.09.14 0 0 29838

Ott már lelassult volna jobban, az ilonatelepi lejtőn gyorsult fel annyira, hogy már nem volt mivel megfogni a féksaruk se segítettek, nem lehetett beterelni a járműtelepre sem hogy ott küldjék baknak. Örsön is másodperceken múlt, hogy egyenesbe tudták rakni a váltót és nem ott tarolta le a fél utcát, ott már sík pálya volt 100 körül gurult már csak, a siklásig isi lassult valamennyit, még pár km és lelassult volna jobban

 

Az épület amúgy megvan még ma is, most valami szőnyegbolt van benne, korábban volt étterem is. 2009-ből még vannak képeim valahol ( mobilosak) akkro még az aszfaltban is megvoltak a siklás nyomai, már nincsenek, újraaszfaltozták a környéket.

Előzmény: sssey (29835)
KZoltán1330 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 29837
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2017.09.13 0 0 29836

Ha jól emlékszem, már akkor is csak a metró kiágazás volt meg. Kőbánya-Teheren meg akkoriban elég sok teherkocsit tároltak emlékeim szerint, de azok nem zavarták volna a Törökőr - Királyvágány vágányutat.

Előzmény: oldmumus_v.2 (29834)
sssey Creative Commons License 2017.09.13 -1 0 29835

oldmumus_v.2

 

Nem tudom, hogy az szerencsésebb lett volna, mert előbb vagy utóbb ott is valamibe csapódhatott volna.

 

Ezért lett volna jelentősége, ha azt a kanyart beveszi, mert ha KőTeherre bemegy a teherkocsi, akkor 1 vágánytengelyugrással a kocsi kitéríthető lett volna a Királyvágányra, ahol az emelkedő miatt vagy megáll, vagy lelassul annyira, hogy féksaruval megfogható lett volna. De mindez csak feltételezés.

 

sssey

Előzmény: oldmumus_v.2 (29834)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.09.13 -1 0 29834

Nem tudom, hogy az szerencsésebb lett volna, mert előbb vagy utóbb ott is valamibe csapódhatott volna. Nem tudom mikor alakult át az Albertirsai út melletti terület pontosan?

Az M0 nem létezéséig sokat jártunk arra amikor utaztunk az alföldre. Akkoriban arra emlékszem, hogy az akkori Dobi István utca és a nagyvasút közötti területen több vágány volt és majdnem minden esetben teherkocsikkal tele. De a terület is tele volt sínszálakkal, betonaljjal, talpfákkal, kábeldobokkal meg nagy halomban kavics, zúzottkő kupacokkal. Ez utóbbiba való landolás nem annyira kritikus talál, mint mással ütközni.

Nagy kihagyás után 2009-ben jártam utolsó alkalommal arra és minden teljesen megváltozott. Az új autószalon után modern épületek lettek, majd valami park vagy sportpálya. Nekem úgy tűnt, hogy az autószalon után mintha felszedték volna a vágányokat. Kivéve egyet láttam a nagyvasúthoz közel a fák alól előbukkanni. Talán ez az egy kapcsolat maradt meg a MÁV felé?

Szóval nem tudom 2004 augusztusában milyen volt ott a terep?

Előzmény: kihúzóvágány (29825)
Izsó001 Creative Commons License 2017.09.12 -4 1 29833

Csatlakozom, jó kezdeményezés. 

 

Csak azt nem értem, egy ilyen felajánláson mit lehet mínuszolni? :(

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (29832)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2017.09.12 -2 1 29832

Én is beszállnék egy ilyen kezdeményezésbe.

Előzmény: Rollende Landstrasse (29823)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.09.12 0 1 29831

Ilyen erőhatástól egy téglaépület is összeomlott volna, nemhogy egy üvegfalú bemutatóterem.

Előzmény: gumidani (29827)
még1MbR Creative Commons License 2017.09.12 0 2 29830

Getdataback progival nekem szépen sikerült egyszer ilyen... egy próbát megér.

sínbohóc Creative Commons License 2017.09.12 0 2 29829

Ha lesz belőle valami, én is csatlakozom.

Előzmény: Rollende Landstrasse (29823)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.12 0 2 29828

Csatlakozom!

Viszont lehet, hogy elég egy szoftveres is.

Előzmény: Rollende Landstrasse (29823)
gumidani Creative Commons License 2017.09.12 0 0 29827

Nem az épület küllemére vonatkozott az állításom, hanem a "törésállóságára".  

Előzmény: gumidani (29826)
gumidani Creative Commons License 2017.09.12 0 0 29826

Jó, akkor nevezzük eufemisztikusan könnyűszerkezetes épületnek.

Előzmény: kihúzóvágány (29824)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.09.12 0 0 29825

A képeken nem látszik eléggé, de sajnos a siklás egy csavaros sinillesztés iránytörésén kezdődött. Ha ott nem siklik ki, végigment volna a régi Törökőr pályaudvaron, a Király-vágány térségéig, és a munkások számára talán kisebb sérüléseket okozott volna.

Előzmény: oldmumus_v.2 (29821)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.09.12 0 0 29824

Nem volt az barakk: fémvázas bemutató-terem, arra a célra megfelelő, és egyébként is a tulajdonos (neve látható a képeken) nem engedhetett meg sivár környezetet. Hogy nem építette újjá, az eredeti szinvonalon, az már másik döntés.

 

Előzmény: gumidani (29822)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2017.09.12 0 6 29823

Segítünk. A fizikai adatmentés nagyon drága, de az adatbázisod van olyan értékes, hogy beszállnék egy gyűjtésbe ennek érdekében. Sokszor segítettél már és szerintem később is fogok kérni tőled anyagot. 

Előzmény: Bárdos Imre (29818)
gumidani Creative Commons License 2017.09.12 -1 0 29822

Azt ne feledjük, hogy a vasúti kocsi normálisak voltak, az épület pedig csak egy barakk.

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 29821

Pfff. félelmetes pusztítást végzett a két megfutamodott kocsi. Most kíváncsiságból megnéztem a helyszínt Google Maps-el. Szalon kicsit távolabb költözött a régi szalon helyén valami kajálda van?  
Viszont a siklás nyomait csak 2012 januárja után tüntették el a Zebra felőli oldalon. A sínszálak között még utána is látni lehet a nyomokat az aszfalton. Persze 2014-es az utolsó felvétel, de lehet ugyan úgy van hagyva azóta?

 

Előzmény: koling (29820)
koling Creative Commons License 2017.09.11 0 0 29820

Ezeket a képeket mentettem el annak idején:

2004.08.12.

Előzmény: oldmumus_v.2 (29815)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!