Keresés

Részletes keresés

Atomantiii Creative Commons License 2 napja -1 0 29977

Fortepanra kerültek fel friss képek, vannak benne vasutas képek is, pl: http://www.fortepan.hu/_photo/display/132203.jpg

Rollende Landstrasse Creative Commons License 2018.01.14 0 0 29976

Ķöszönöm!

Előzmény: alkotasu (29975)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.14 0 1 29975

Korábban volt szó róla itt:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145084954&t=9121587

Bárdos Imre sem tudott róla semmit.

Előzmény: Rollende Landstrasse (29974)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2018.01.14 0 0 29974

A Mai Manó ház blogján találtam e képet. Van információ a balesetről?

 

 

Vajon ki tud erre választ? Imre talán? Költői kérdés... :-)

rm40 Creative Commons License 2018.01.13 0 1 29973

1914. május 11.-én Balatonfűzfő és Balatonkenese közötti földcsuszamlás képei a Fortepanon az alábbi képtől kezdődően:

 

http://www.fortepan.hu/?view=new&lang=hu&img=132254

sörösgigant Creative Commons License 2018.01.07 0 1 29972

Nyert. Biztosan nem 8244 volt, mert az 10 év múlva jött be. Az új vonatszámozás...

 Akkor már volt a szobi kirohanós ?

 

  A néhai "Hippi"mesélte, hogy mikor építették újjá a hidat ők Nurmival kissé gyorsabban laffantak rá az építkezésre. Most, hogy volt-e kunkor-kikerülő ideiglenes vágány vagy nem de emlegette többször hogy nagyon megijedtek, mert nagyott nyekkent a mozdony.....

Előzmény: mdbz (29970)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.07 0 1 29971

Egyszer volt egy ilyen:

 

Bárdos Imre 2013.01.08 20:15:36 ©                                                                                     24613

1962.08.21-én 6 óra 37 perckor Komló - Mecsekjánosi között a 164/165 sz. szelvényben siklott ki a 6130 sz. személyvonat síntörés miatt. Három kocsi siklott, ebből kettő, a Bau 5464 és Bau 5496 oldalra billent  dea jobb oldalo kerejein megállt, a harmadik Ba 4528 (ez a típus és psz. nem 1000 százalékos) az oldalára borult.

Előzmény: alkotasu (24612)

 

Egy kép is készült az állítólagos Ba 4528-as kocsiról:

 

 

Mivel ez egyértelműen magyar kocsi, azóta is furdalt a kíváncsiság, hogy melyik lehetett ez.

 

Úgy tűnik, megvan a megoldás: a Ba 5028 (ex Ca 5028, ex Cah 105988, 1909 Weitzer). Ez az egyetlen 2. o. kocsi, amit 1962-ben selejteztek. (Van még egy '63-as selejt, a Ba 5021, de annak a vége sem egyezik. Esetleg van elképzelésed, melyik balesetben sérülhetett meg? Vagy csak pusztán szétrohadt?)

mdbz Creative Commons License 2018.01.07 0 2 29970

"A baj az hogy azok a vasutasok akik akkor a környéken dolgoztak azok már sajnos nincsenek."

 

Azért vagyunk még néhányan!

 

1973 stimmel. A 8244 és számú (szerintem 4044) vonat mozdonyvezetője (10 évvel később Ő volt a kaposvári vontatási főnök) érzékelte hogy a mozdony alatt megmozdult a híd. Ötvöskónyiban Telefonon jelentette az eseményt. Miután beértek Somogyszobra, a pályamester drezinával kiment a helyszínre, addigra a víz elvitte a hidat.

Igen utánna jó darabig ideiglenes (azért ez nem tartott 40 évig :( ) hidon közlekedtünk 5 km/órás sebességgel.

A mozdony a 275 117-es "Nyalóka" volt.

Előzmény: sörösgigant (29928)
rm40 Creative Commons License 2017.12.20 0 1 29969
Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2017.12.10 0 2 29968

Új képek a biatorbágyi merényletről a Fortepanon.

 

SRT Kurz Creative Commons License 2017.12.09 0 0 29967

Egész pontosan egy kocsi az oldalára borult , a mögötte levő pedig egy forgóvázzal siklott. 

Előzmény: gyoparOHs (29966)
gyoparOHs Creative Commons License 2017.12.07 0 0 29966

Kisszénáson még ezekben a percekben is dolgozik a szolnoki Kirov  ...

 

Tegnap du. egy űres köves kocsi törte meg magát.

Előzmény: krikori (29965)
krikori Creative Commons License 2017.12.03 0 1 29965
alkotasu Creative Commons License 2017.11.17 0 1 29964

Nem tudom. Letöltöttem a képet, elmentettem, beszúrtam, és ezt tette be. Válószínű, hogy az aukciós oldalon sem volt rajta vízjel.

Előzmény: 7578 (29961)
Bozonth Creative Commons License 2017.11.15 -1 0 29963

2017. november 15. szerda, 17.08

Novajidrány és Forró-Encs állomások között, a vasúti sínekre ismeretlen tettesek kerékgumikat helyeztek, amelyre ráhajtott az arra tartó tehervonat. A rendőrségi helyszínelés idejére - várhatóan 18-19 óráig - szünetel a vonatközlekedés ezen a szakaszon. A Miskolc-Hidasnémeti vonalon emiatt 20-60 perccel nőhet néhány esti vonat menetideje.

 

 

 

Remete mh. Creative Commons License 2017.11.11 0 3 29962

MÁV gőzmozdonyok balesetei az ACsEV vonalhálózatán

 

1919-ben az ACsEV vonalaival behálózott országrész Szerb és Oláh megszállás alá került. A románok a Csonka Magyarországon maradt Makó-Mezőhegyes-Kétegyháza-Elek, illetve Mezőhegyes-Battonya vonalakat 1920.III.29.-én – járművek nélkül – visszaadták ACsEV kezelésbe. A Makó-Szőreg vonalat a szerbek 1921.IX.12.-én adták vissza, a vonalon két és fél évig nem volt forgalom, az újraindításhoz 6 000 darab talpfa cseréjére lett volna azonnal szükség... A forgalmat járművek híján a MÁV vette fel, majd 1923.I.1.-től 1927.II.5.-ig – a Szegedi-Csanádi Vasút megalakulásáig – a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút látta el. Ezen időszak alatt itt közlekedett MÁV gőzmozdonyok néhány ismert eseményét vizsgáljuk meg a fennmaradt iratok alapján.

 

1922.V.19.-én az ACsEV mezőhegyesi fűtőház épületének kapujának, annak felső tartójába beleütközött a féktuskó állítás miatt bejáró MÁV 377,303 pályaszámú gőzmozdony kéménye, és letört.  A baleset oka a MÁV szabványtól eltérő, ún. „Neugebauer” típusú kémény, mely miatt a sínkorona színtől mért mozdony magasság 4 135 mm-ről 4 260 mm-re nőtt. A forgalomból kiesett mozdony pótlása Orosháza fűtőháztól történt a MÁV 377,282 pályaszámú mozdony „átdirigálásával”. A baleset után a kisszénási, orosházi, mezőhegyesi, kiskunmajsai, túrkevei, hódmezővásárhelyi, lakiteleki és kisújszállási fűtőházakba az ezzel a kéménnyel bíró gőzmozdonyok bejárását megtiltották.

 

1923.VII.31.-én Belsőpereg és Battonya között a 3026 számú személyvonatot továbbító MÁV 375,562 pályaszámú gőzmozdony halálosan gázolt.

 

1924.XII.12.-én 5:28 órakor Gizellatelepen a 2 számú váltón az ACsEV 2 és 5 számú vonatai a sűrű ködben (+5 fok Celsius, láttávolság cca. 50 méter), sebesség túllépés miatt (a megengedett 40 km/h helyett 48 km/h haladt az 5 számú vonat) keresztbe szelték egymást. A 2 számú vonatban futó M.Á.V. Ch 5622 pályaszámú személykocsi szekrényének nagy része leszakadt, kisiklott és oldalára dőlt, a mögé sorozott Á.V. Hungária Bh 2451 pályaszámú személyvagon két tengelyével kisiklott, oldalára dőlt, belső berendezése összetört. A következő 100 826 pályaszámú kocsi kisebb mértékben megsérült. Az utasok közül két súlyosabb és egy könnyebb sérült volt. A vonatok összeállítása a következő volt:

2 számú = MÁV 375,937+D+3xCh+ABh+Ch+F (16 tengely, 128 tonna)

5 számú = MÁV 375,885+D+3xCh+Bh+Ch

 

1925.XI.18.-án 18:00 órakor Apátfalva állomásról 4/II. számú gépmenetben kihaladó MÁV 375,461 pályaszámú gőzmozdony kazánja felrobbant, a mozdonyszemélyzet 8 napon túl gyógyuló égési és zúzódási sérüléseket szenvedett. A tűzcső szakadás miatt a mozdony hosszkazán oldala szakadt fel, a mozdony – az azt elhagyó személyzet nélkül – még 1 300 métert haladt a nyílt vonalon, majd megállt.

7578 Creative Commons License 2017.11.10 0 1 29961

Alkotásu!

 

Hogyan sikerült a képet úgy megszerezned, hogy azon nem szerepel a licitálós hely vízjele?

Előzmény: alkotasu (29949)
Remete mh. Creative Commons License 2017.11.10 0 1 29960

http://mek.oszk.hu/04900/04964/html/

 

Érdekességek a merénylettel kapcsolatban 2001-ből:

Remete mh. Creative Commons License 2017.11.10 0 0 29959

Az Osztrák érintettség révén, lehet hogy az ottani vasúttörténészek honlapjain is kellene kérdezősködni!

Előzmény: Bárdos Imre (29956)
rezgaras Creative Commons License 2017.11.10 0 0 29958

Én 5726-nak vagy 5736-nak vélem látni...

 

Előzmény: gumidani (29957)
gumidani Creative Commons License 2017.11.10 0 0 29957

7.        MÁV   Ca 57xx                   bécsi                           két tengellyel siklott, a pályán állva maradt

Előzmény: Bárdos Imre (29956)
Bárdos Imre Creative Commons License 2017.11.09 0 1 29956

Rosszul. A vonat összeállítását nagyjából ismerjük, bár a pályaszámát sajnos csak egy kocsinak tudjuk. A vonatnak 105 utasa volt, plusz pár fős személyzete. Megnézem majd, annak pontos létszáma kideríthető-e? Közülük négyen (mozdonyvezető, fűtő, vonatvezető, az egyik kalauz) meghaltak, a többi 18 áldozat az utasok közül került ki.

 

1931.09.13-án a biatorbágyi merénylet áldozatául esett 10. sz. gyorsvonat szerelvény összeállítása

 

MÁV   301,001 (szerkocsi:S203,022)                      leesett

 

 1.        BBÖ    Da                   poggyász                    leesett                         

 2.        SNCB  Ca                   III. osztályú                leesett                         

 3.        CIWL                         ostendei háló              leesett

 4.        CFR     AB                                                      leesett

 5.        BBÖ    ABa 19 300                                        leesett                         

 6.        CIWL                         bécsi háló                   leesett

 7.        MÁV   Ca                    bécsi                           két tengellyel siklott, a pályán állva maradt

 8.        MÁV   Ba                    bécsi                           nem sérült, a pályán állva maradt         

 9.        FS      ABz                  genovai                       nem sérült, a pályán állva maradt         

10.       MÁV   posta                                                   nem sérült, a pályán állva maradt         

11.       MÁV   posta               bécsi                            nem sérült, a pályán állva maradt

12.       MÁV   Da 6026           poggyász                     nem sérült, a pályán állva maradt

 

Összesen 48 tengely

 

 

 

Források:

 

Ragályi J. Róbert: Egy évforduló kapcsán c. írása a Belügyi Szemle 1997/2.

Dr. Károly Imre: Ötven éve történt c. írása a Vasút 1981/9.

Dr. Wieder Ernő pályaorvos A biatorbágyi borzalmak éjszakája c. írása  Vasúti és közlekedési közlöny 1931/81.  (1931.11.11..)

MÁV Budapesti Üzletvezetőségének 20800/1931. III. számú jegyzőkönyve

Dipl- .-Ing. Maximilian Rabl – Johann Stockklausner. Österreichische Personenvaggons  Verlag Josef Otto Slezak, Wien 1982.

Előzmény: Töck Jenő (29953)
Bárdos Imre Creative Commons License 2017.11.09 0 1 29955

Nem tudhatjuk. A mozdonykonyha közelében van, ráadásul Morvayt valamikor délután találták meg, a mentés vége felé. Az pedig, hogy megtalálták a holttestét, elég nagy hír volt az újságokban, így akár fotó is készülhetett róla.

Előzmény: alkotasu (29952)
alkotasu Creative Commons License 2017.11.09 0 0 29954

Elképzelhető, hogy így volt.

Talán Bárdos Imre több adattal tud szolgálni: hány és milyen kocsi zuhant le, és hátha van pontos szám az utasok és a személyzet számáról.

Előzmény: Töck Jenő (29953)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.11.09 -1 0 29953

A vonat (úgy tudom) főleg postakocsikból állt. Utas alig volt. Ha jól vagyok félreinformálva akkor áldozat abszolút számokban nem volt sok, de az utasok százalékában már igen.

Előzmény: alkotasu (29952)
alkotasu Creative Commons License 2017.11.09 0 1 29952

Na, aki erről a fényképről beazonosítja Morvai Alajost, annak csak gratulálni tudok...

Nem hiszek az ilyen pletykáknak... :-)

Sajnos elég sok halott volt rajta kívül is. Persze ahhoz képest, hogy egy vonat ilyen mélységbe zuhant, ráadásul favázas kocsikkal, és több halálos áldozaton sem lepődtem volna meg.

Viszont érdekes, hogy a fejreállt kocsi alvázáról tökéletesen levált a kocsiszekrény, egy pálcika sem maradt rajta.

Előzmény: Bárdos Imre (29951)
Bárdos Imre Creative Commons License 2017.11.09 -1 0 29951

Meg nem erősített pletykák szerint Morvay Alajost, a mozdonyvezetőt teszik koporsóba, de ez talán csak legenda.

Előzmény: alkotasu (29949)
gumidani Creative Commons License 2017.11.09 0 1 29950

Nem ez az első eset, amikor ugyanazt a felvételt többféle helyről, többféle kivágásban lelem meg. Itt is az egyiken fent, a másikon lent lát többet az ember.

 

Előzmény: alkotasu (29949)
alkotasu Creative Commons License 2017.11.09 0 0 29949

Na, egy kép, amire állítólag licitálni is lehet. Nem reklámozom a licitálós helyet, de a képet még nem láttam, talán Ti sem:

 

alkotasu Creative Commons License 2017.11.09 0 1 29948

Félek tőle, hogy akkor kicsit másképp mentek a dolgok. Ma jogészek mondják meg a tutit, és a legkisebb hibába is belekötnek. (Lásd a Dózsa György úti maffiózó esetét, aki ugyan 160-nal ment a városban [jogsi nélkül], de mégis megpróbálják az elhunyt áldozat nyakába varrni a baleset okát.) Félek, ha az eset ma történt volna, akkor az esetlegesen kellő agresszív rokonság még a BKV nyakába varrta volna a balesetet, mondjuk pl. valami 2 mm-re kiálló kavics miatt.

 

(Saját munkaterületemen is tudnék példát mondani, hogy milyen marhaságokat tudnak kitalálni mindenféle közgazdászok, jogészek, amiknek persze semmi értelme.)

Előzmény: gumidani (29943)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!