Számomra pedig az a dedó, hogy addig hajtogatja valaki a saját értékrendjét, amíg bárkinek más a véleménye.
Elárulom: Te sem fogod megváltani a többség véleményét (akár fehér, akár fekete).
Szóval ha valakinek más a véleménye a topicon belül, az nem ellenség.
De igen! Akinek más a véleménye a topicon belül, az ellenség.
Miért?
A topic "őslakói" próbálkoznak osztani az észt, mindezt olyan stílusban, ami egy egészséges vitának nem tekinthető. Tekintélyelv, személyeskedés, szidalmazás az alapvető értékrend, különösen a "V" jelvényt viselő "őslakó"-knál. Nem ismerik a másik nick mögötti embert, és úgy alkotnak véleményt a másik emberről, hogy az "automatikusan" nem ért ahhoz, amiről beszél. "Mert ő nem MÁV alkalmazott 30 éve, nekem ne akarjon megmondani semmit, mert nem ért hozzá". A tévedésről szóló vita pedig el van annyival intézve, hogy "tévedsz" meg "nem igaz", de ellenérvet, cáfolatot már nem hajlandók az "őslakók" odaböfögni - így tanulni, és a másik ember véleményét megismerni nem lehet.
A "többség" pedig nem hajlandó elfogadni, hogy a másiknak más a véleménye. Elvan a vörös, zöld és kék könyvek világában veszve és nem hajlandó kitörni onnan és elgondolkodni azon, hogy a másiknak is igaza lehet, hanem automatikusan elkezd személyeskedni. Pedig lehet, hogy máshogy látja a dolgokat a bakter, a mozdonyvezető, egy vezetői szinten dolgozó ember, vagy éppen az utas.
Ez viszont tökös a MÁV részéről. Gondolom megtalálják az illető pedagógusokat, elbeszélgetnek velük és kapnak legalább egy értelmezhető pénzbüntetést, hogy elgondolkozzanak. De akár foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt büntetőeljárás is indítható lenne ellenük.
Az ilyen típusú vitáknál, amelyek központi kérdése évtizedes beidegződéseket érint, nem az a vita célja, hogy a "topik őslakóit" (akik egyébként minden bizonnyal többségükben kiváló szakemberek a saját területükön) bármiről meggyőzze.
Őket senki és semmi nem fogja kimozdítani az álláspontjukból.
Már csak azért sem, mert a saját szakmai önérzetükkel együtt álltak bele a véleményükbe.
Minden körülmények között az Operában voltak.
Az ilyen vita célja pont ennek a helyzetnek, az álláspontoknak és főleg azok indokainak bemutatása.
Egyrészt a nézelődőknek, másrészt azoknak, akik még kevésbé vannak beágyazódva abba a narratívába, amit a "topik őslakói" képviselnek, és van még bennük nyitottság a kritikai gondolkodásra.
Ezért nem haszontalan, ha időről-időre újra fellángol ez a közúti átjáró - fehér villogó - beláthatóság - kinek mit honnan kellene tudnia - ki miért (nem) vállal felelősséget kérdéskör.
Értem, "csak" levágta egy 25 éves srác lábát a Dácsia. Mert muszáj a hülye zajt bömböltetni a fülébe mindenkinek? Egyébként vezetés közben is ezt csinálják, vagy akkor azért lekapcsolják?
Másrészt pár órával előtte volt poszt a témában. Szóval nem igaz, hogy két és fél napja ne került volna elő a téma.
Hát ez nem jött be. Legalább utána nézhetnél, mielőtt kritizálsz valamit.
Harmadrészt meg ugyan kinek képzeled magad, hogy egy ontopik hozzászólás/válasz miatt számonkérj?
Harmadrészt meg ugyan kinek képzeled magad, hogy egy ontopik hozzászólás/válasz miatt számonkérj?
Sajnálom, ha nem ment át az irónia.
Az meg a jellemző dedó, hogy "megnyugodott a topik".
Számomra pedig az a dedó, hogy addig hajtogatja valaki a saját értékrendjét, amíg bárkinek más a véleménye.
Mindenkinek megvan a véleménye, tiszteljük meg, hogy eldöntse, kire hallgat. Ez alól kivétel a szándékos hangulatkeltés.
Én sem kritizáltam a véleményed. Az elmúlt 10-15 évben időnként előkerül ez a kérdés, majd ellaposodik. Ugyanis (szerintem) ebben nincs fekete-fehér válasz, mindenki saját ideológiája szerint dönt. A topic őslakói ezért nem, vagy csak rövid ideig vitáznak.
Elárulom: Te sem fogod megváltani a többség véleményét (akár fehér, akár fekete).
Szóval ha valakinek más a véleménye a topicon belül, az nem ellenség.
beengedem az autóm orrát kb. a vasúti űrszelvény határáig, ott megállok, szétnézek:
egyik példában balra nézek: látok egy MÁV tulajdonú telken egy MÁV által épített és fenntartott házat.
ha a vonat 10 km/h fölött közeledik =meghalok.
másik példa: jobbra nézek, látok egy erdőt, aminek a lombkoronájából szinte a mozdony vágta ki az "alagutat". ha a vonat 20 km/h fölött közeledik =meghalok.
én vagyok a hibás? persze, minek akarok ott átmenni.
a vasút soha semmiért nem lehet hibás.. és aki így gondolja, annak kívánom h ő legyen a BZmot orrában, én meg üljek egy betonkeverőben (és szabályosan vezessek a közúton)
"vasút üzemeltetőjének felelősséget kellene vállalnia az által üzemeltetett rendszer biztonsági kockázataiért"
Miért akkora probléma az autósnak felelősséget vállalnia azért, hogy körülnézzen a vasúti átjáróra való ráhajtás előtt?
Mást mondok: ha a gépkocsivezetők erre rászoknának, sokkal kevesebb autóelütés lenne, mert automatizmussá válna a körülnézés. Ezzel szemben az autóvezetők rászoktak arra, hogy (akár a sorompót is letörve) átvágtassanak a tilos jelzés ellenére is.
Gyerekként sokat bicikliztem, apám arra tanított meg, hogy egyenrangú útkeresztezéseknél balra is nézzek, mert ha nem adják meg a jobbkéz szabályt, hiába van igazam, én húzom a rövidebbet. Autósként is sokszor benézek balra, nekem többet ér az autóm, mint egy megnyert per egy összetört autóval.
Mindazonáltal, kedves doncike, ha mindezen megfontolások ellenére csak át akarsz vágtatni az átjárón, nyugodtan tegyed meg, legfeljebb majd az örököseid fognak kártérítésért pereskedni a vasúttal. Az biztos meg fog majd vigasztalni... Jól gondolom?
Másrészt pár órával előtte volt poszt a témában. Szóval nem igaz, hogy két és fél napja ne került volna elő a téma.
Harmadrészt meg ugyan kinek képzeled magad, hogy egy ontopik hozzászólás/válasz miatt számonkérj?
Az meg a jellemző dedó, hogy "megnyugodott a topik".
Akinek valamiféle vallási érzékenységét sérti, hogy a vasút üzemeltetőjének felelősséget kellene vállalnia az által üzemeltetett rendszer biztonsági kockázataiért, az ennek emlegetésétől menetrendszerűen (haha) idegállapotba fog kerülni.
Az első nem tiszta, pontosan mikor volt, valamikor 2008 és 2012 között, itt egy nagyobb csoport, több általánosiskolai osztály lett keresztülhajtva a csepeli HÉV Lágymányosi híd megállójában lévő lezárt fénysorompón.
A második 2016 őszén volt Háros állomáson, ahol óvodás csoportot vittek át az óvónők a lezárt sorompón.
"Ha OKJ-s alulfizetett óvópedagógusokkal ... tervezzük a jövőt, akkor ez egyre gyakoribb lesz."
Ez kapitális marhaság. Nem a fizetéstől függ az, hogy valaki hogyan kel át egy vasúti átjárón. Hanem attól, hogy van-e egy kevés esze, tud-e gondolkodni előre, van-e benne érzék és hivatástudat gyerekfelügyeletre. A mai világban sajnos nagyon rossz a helyzet. Egyrészt az embereket leszoktatják a gondolkodásról (lásd például: félig önvezető autók, meg egyéb olyan "vezetéstámogató" kütyük, amik mind a figyelmet, felelősségvállalás szükségét csökkentik, MI, stb.) Másrészt van egy fiatal generáció, amelyikben elvétve található meg a hivatástudat, szakmaszeretet, elhivatottság; helyette a bulizás, és a kizárólagos pénzkeresés a cél, nem érdekli a munkája. Ennek egyenes következménye, hogy nem koncentrál arra eléggé, amire kellene.
Index: "Pénteken mintegy öt alkalommal gázolt a vonat országszerte. A katasztrófavédelem beszámolói szerint Újszászon, Szemeretelepen, Kőbánya-Kispesten, Fóton és Tatabánya közelében is tragédia történt."
A mai nap elkönyvelhető fekete napként a Budapestről Szolnokra vezető vonalak történelmében... Pestszentlőrinc, Szemeretelep és Újszász a három helyszín, ahol gázolás történt.
"Felejtsük már el, hiszen utópia, hogy garantálni tudjuk, hogy ha ilyen, vagy olyan lámpa világít, vagy nem világít, akkor biztosan jön, vagy nem jön valami."