Keresés

Részletes keresés

Matt Farrell Creative Commons License 2018.01.09 0 0 2030

Egy tipp; Gyor Gysev forgalmijában (illetve a mogotte levo folyosón) vannak képek az új Rába híd építésérol, a régi bontásáról.

Előzmény: zscz (2029)
zscz Creative Commons License 2017.12.12 0 0 2029

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!

Siófok 376.649 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 2028

Üdvözlet!

 

Eltelt egy év! 

A gyönyörűen felújított siójuti vasúti híd idén december 13.-án ünnepli a 2. szolgálatba lépésének 60. évfordulóját! 

A híd amúgy 121 éves és Újpesten a Váci út fölött 1896 november 3-án lett forgalomba helyezve az esztergomi vasútvonal Bp. Nyugati-Óbuda szakaszával egyetemben. Eddig talált információk alapján jelenleg az ország legöregebb vasúti hídja!

Kívánom, hogy vonatforgalommal együtt unokáim is láthassák majd! ( ha lesznek:) )

Addigra talán a Kis Pirosok is lecserélődnek! TALÁN.. :D :D ( Nem mintha nem szeretném őket! )

Üdv!

Előzmény: Siófok 376.649 (2023)
Matt Farrell Creative Commons License 2017.11.05 0 0 2027
Előzmény: zscz (2024)
RhB Creative Commons License 2017.10.15 0 0 2026
gumidani Creative Commons License 2017.09.12 0 0 2025

Írtam Önnek az adatoknál szereplő címére.

Előzmény: zscz (2024)
zscz Creative Commons License 2017.09.12 0 0 2024

Üdvözlök mindenkit!

 

Czap Zsigmond vagyok a GYSEV hídmérnöke.

 

Véletlenül találtam rá a fórumra, anyaggyűjtés közben. 

Ha jól sejtem elképesztő képanyag lehetett egy-két felhasználó kezében, ami mára elérhetetlenné vált.

 

Szeretnék érdeklődni, hogy ezeket a képeket, képgalériákat hol lehet fellelni.

Jelenleg épp egy könyv szerkesztésében veszek részt, mely a GYSEV és a MÁV Szombathelyi igazgatóságának területén lévő hidakról fog szólni. Ehhez a könyvhöz feltehetőleg kincseket lehet szerezni ezekben a galériákban.

 

Válaszukat előre is köszönöm! 

 

Siófok 376.649 Creative Commons License 2016.11.06 -1 0 2023

Üdvözlet Mindenkinek!

 

Rögtön a lényegre térnék kedvcsinálónak:

 

Közérdekű és úgy vélem hasznos információ! :

 

PONT 3 NAPPAL EZELŐTT VOLT A SIÓJUTI ( VOLT ÚJPESTI ) VASÚTI HÍD ELSŐ SZOLGÁLATBA LÉPÉSÉNEK 120. ÉVFORDULÓJA!

( A SIÓJUTI 2. SZOLGÁLATBA LÉPÉSNEK PEDIG JÖVŐ ÉV DECEMBER 13.-ÁN LESZ A 60. ÉVFORDULÓJA! ) 

 

Úgy érzem illik róla pár sort írni eme szép kerek évforduló okán, és még azért is, mert valószínű, hogy a legöregebb, még használatban lévő vasúti hídjaink közé tartozik!

 

A SAJÁT történetem osztanám meg, ami véletlenül pont november 3.-án kezdődött ami egybe esik a híd 120 éves fennállásának első napjával!! Miközben a Siófok-Kaposvár vonalon szolgálatot teljesítő Bzmot-ok után kutakodtam, valamiért megnyitottam az Index Egykori és mai vasúti hidak fórumát, és egy érdekes hírmorzsát találtam 2006-ból, miszerint a híd az újpesti vasúti híd egy épen maradt darabja. 

Korabeli fotók és rajz is található Gumidani topik társ 240-es hozzászólásában :

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=1749&na_step=30&t=9121571&na_order=

 

Felkeltette az érdeklődésemet, mivel gyerekkorom óta rengetegszer megfordultam ott.

Elkezdetem utána nézni a dolognak mivel a fórumon nem erősítették meg, hogy valóban így van-e.

 

Rövid keresgélés után bele is botlottam egy, a forrást is megjelölő leírásba 2009-ből, ami alátámasztotta az állítást: 

 

Siójut vasúti híd.  A hídtörténet még a XIX. század végén kezdődött Budapesten az esztergomi vasútvonal építésével. Az Újpesti vasúti hídhoz kapcsolódóan a Váci út felett egy kéttámaszú alsópályás rácsos acél hídszerkezet került beépítésre és 1896 november 3-án forgalomba helyezve a vasútvonal Bp. Nyugati-Óbuda szakaszával egyetemben. A II. Világháború hadi cselekményei folytán 1944-ben az Újpesti Duna híd megrongálódott, így a vasútvonalon a forgalom leállt, és nem is tudott újra indulni csak 1955-ben az újjáépítés után. A Váci út feletti szerkezetet 1952-ben az átépítéskor kibontották, hogy új helyére Siójutra szállítsák, hogy a 35-ös számú vasútvonal Sió csatorna feletti áthidalásának célját szolgálja. A hidat 1926 után ekkor ismét folytacéllal megerősítettek, majd 1957 december 13-án 2 db 376-os sorozatú gőzmozdony próbaterhelése után helyeztek forgalom alá. A 37,35 m támaszközű felszerkezet az idén 113 éves életkorával kiemelkedik hazánk hídállományából, eleddig nem találkoztam ilyen koros rácsos acélszerkezettel hazánk vasútjain, aminek egyik sajnálatos oka a hadi cselekmények miatti rongálódások és megsemmisülések.  
Forrás: Pulisch József  

Link: http://www.szkte.hu/kiirasok09/kiiras0939.html

 

Ennek a bővebb változata, ami a Sió-csatorna felett átívelő vasúti hidakat mutatja be és említést tesz a simontornyai vasúti hídról, ami szintén az újpesti híd második épen maradt darabaja volt ! Azonban ezt 2000-ben lecserélték.

Íme:  http://legikep.hu/hu/sio-hidak

 

Ha valakit bővebben érdekelne az újpesti híd, Iványi János építőmérnök kutatómunkáiból idén íródott cikket itt találja ( hozzáteszem, hogy magáról a 120 éves Északi összekötőről az évforduló okán nincs túl sok írás ):  http://pestbuda.hu/cikk/20161025_szazhusz_eves_az_ujpesti_vasuti_hid

 

A VEKE pedig szintén az újpesti hídról, de immáron annak felújításáról 2008-ban írt cikkében, szintén leírja a fent említetteket Siójuttal és Simontornyával kapcsolatban, egy kis történelmi és technikai információval kiegészítve ( igazi magyar bürokráciai tükörkép is egyben ) :

http://veke.hu/2008/06/hidrekonstrukcio-nem-szokvanyos-potlassal/

 

Elnézést a hosszú monológért, de azért írtam le mindezt, mert a fenti információkat 3 nap, körülbelül tízen pár óra keresgélése után találtam ( amennyire időm engedte persze ) és úgy érzem, hogy ezek után megállapíthatom, hogy nincs kellő képpen publikálva illetve a köztudatba beültetve ez a nem mindennapi történet.

Mivel lehet, hogy én nem voltam elég alapos ( annak ellenére, hogy próbáltam ) és a témát már rég kivesézték valahol, esetleg annyira nem is új keletű vagy érdekes az információs tartalom, akkor ez esetben elnézést kérek ! :)

 

A 3 nap alatt láttam sok fotót a régi Északi összekötőről, de majdnem egyet sem találtam a siójuti hídrészletről. A képeken csak a simontornyai híd elemét véltem felfedezni, de ez megint lehet, hogy csak az én hibám :)

Azonban a végén sikerült egy képet vagy képeslapot találnom 1914-ből (!), amin elég jól látszik, hogy valóban Újpesten állott ez a darab anno. Csatolom a képet és a Gumidani által felhasznált siójutit is.

 

A képeknek csak a linkjét tudom beilleszteni sajnos feltölteni nem engedi valamiért:

 

http://1.bp.blogspot.com/-ZTZeucMH8t0/UFWBvwn8kGI/AAAAAAAADuI/kfmNvHgjF0I/s1600/Ujpesti+_vasuti+hid_1914.jpg

 

 

http://img.index.hu/imgfrm/2/5/1/8/BIG_0001242518.jpg

 

 

 

A végére még egy érdekesség: a 35-ös sz. vonal megépítését 1906-ban, pont 110 éve engedélyezték! :)

Link: http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc.cgi?docid=90600013.tv

 

Ha nem tölt be az oldal a cím másolásával és újra beillesztésével a probléma megoldódik.

Forrás: Facebook: 35-ös Kaposvár-Siófok vasútvonal használói, kedvelői /sajnos már nem aktív/

 

Üdvözlettel:

L. Árpád

 

bodrostomi Creative Commons License 2016.08.17 0 0 2022
Zolcsi67 Creative Commons License 2016.08.15 0 0 2021

Nagyon jó, sőt, hiánypótló kép, köszönjük! :-) Eddig csak egy távoli, elmosódott fotó volt ismert, tudomásom szerint.

Előzmény: Palotabarát (2015)
gumidani Creative Commons License 2016.08.14 0 0 2020

Igen.

Előzmény: alkotasu (2018)
somytomy Creative Commons License 2016.08.14 0 0 2019

Köszönöm szépen :-)

Előzmény: gumidani (2017)
alkotasu Creative Commons License 2016.08.14 0 0 2018

Az átjárhatatlan híd a hegyközi kisvasúté lenne?

Előzmény: gumidani (2017)
gumidani Creative Commons License 2016.08.14 0 0 2017

Előzmény: somytomy (2016)
somytomy Creative Commons License 2016.08.14 -1 0 2016

Üdv!

A képen látható kisebb acélhidak felülről hogyan szoktak kinézni? Értem ezalatt hogy egyrészt a vasúti pályát hogyan rögztítik a hídhoz, másrészt lefedik-e a hidat és ha igen, mivel?

A segítséget előre is köszönöm!

Palotabarát Creative Commons License 2016.07.20 0 1 2015

Nem tudom mennyire ismert, de a mai Veresegyház-váci vonalnak (a 71-esnek) volt vasúti felüljárója Rákospalotán, a Rákospalota-Újpest vasútállomás és kb. a Kovácsi Kálmán tér között. Ezt 1911-ben építették azért, mert magánvasútként nem használhatták a MÁV sínjeit, s mivel a vonatok a vasútállomásra (Vác felé fordulva) a bal oldali vágányokra érkeztek, de a váci vasútvonaltól jobbra tért el a vonal, a MÁV-vágányok áthidalásához szükség volt egy felüljáróra. Ezt a műtárgyat 1944-ben a németek felrobbantották, utána azonban már nem építették újjá, egyszerű kitérőkkel oldották meg, hogy a szerelvények Veresegyház felé elhagyhassák az állomást.

 

Na szóval a hosszú bevezető után a kép:

Ez egy magánszemély, Morvay László fotója, az édesapja készítette valamikor 1940 körül. Értelemszerűen nem a felüljáró van a kompozíció középpontjában, hanem a baráti társaság, de azért egy-két apróság kivehető a felüljáróról is. Innen van egyébként: http://bpxv.blog.hu/2016/03/17/budapest_vacratot_vac_veresegyhaz_vac_budapest_veresegyhaz_godollo_helyi_erdeku_villamos_vasut_vbg

gugorahajni Creative Commons License 2016.07.07 0 0 2014

Vasúti híd a Dráván Maria Rain és Weizelsdorf között

alkotasu Creative Commons License 2016.01.25 0 0 2013

Az "utolsó vonat" egyik kocsija nem egy favázas régi hálókocsi lenne? Gondolom már szolgálatiként...

Előzmény: giszik (2012)
giszik Creative Commons License 2016.01.25 0 1 2012

A püspökmolnári vasúti (Rába-)híd átadása 1964-ben (előzmények a posztban lévő linkeken): 

389. Ötven éve történt 18.

Az előző és az  azt megelőző  bejegyzésben is bemutatott molnári vasúti hidat 1964. május 7-én üzembe helyezték, melyről a Vas Népe 1964. május 9-i száma a 8. oldalon az alábbiak szerint tudósított: És a másik kép az újságcikkből: [...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

gumidani Creative Commons License 2015.10.15 0 0 2011

Husztóti hídrombolók.

Fortepan 88737 és 88738

 

napocza Creative Commons License 2015.06.04 0 0 2010

   

 

   

fortepan 73706, 73707, 73708, 73711, 7055   ismeretlen helyszín I. vh.

 

napocza Creative Commons License 2015.05.30 0 0 2009

Köszönöm. Akkor a mozdony felett az a Dózsa Gy. út 126 tűzfala lesz. Emiatt és a hölgy öltözéke miatt a kép szerintem az 1920-as években készült.

Előzmény: Badenfahrt (2008)
Badenfahrt Creative Commons License 2015.05.30 0 0 2008

A Podmaniczky u. felől. A híd felett jobbra, a fák között halványan látszik egy épület homlokzata, elég jellegzetes a kialakítása. Most is ott van, a Dózsa György és Vágány utcák sarkán. Valami egészségügyi intézmény volt régebben.

Előzmény: napocza (2007)
napocza Creative Commons License 2015.05.29 0 0 2007

Ez a kép melyik irányból készült?

Előzmény: gumidani (2006)
gumidani Creative Commons License 2015.05.28 0 0 2006

Előzmény: gumidani (2005)
gumidani Creative Commons License 2015.05.28 0 0 2005

http://timelord.blog.hu/2012/02/11/egy_budapesti_vasuti_aluljaro_historiaja

 

Egy budapesti vasúti aluljáró históriája

Úgy gondolom, az alábbi, rejtélyes okból igen ritkán látható kép igazi csemege lesz a vasútbarátoknak.     1874-ben vagyunk, elkészült az Aréna úti (ma Dózsa György úti) vasúti aluljáró.[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

Szerintem ez a fénykép jobb a rajznál.

http://abc.fd6667.fotoalbum.hu/?get=/viewlarge/pictureid/24569758

 

smith Creative Commons License 2014.10.05 0 0 2004

Az egykori Dunaföldvár-Solt vasútvonal Kis-Duna hídján rövidesen kerékpárút épül.

http://duol.hu/hirek/kerekparut-epul-foldvarsolt-kozott-1649837

gumidani Creative Commons License 2014.03.15 0 0 2003

        

                                                                   Martonvásár

Márciusi Dusán Creative Commons License 2014.03.01 0 0 2002

... és tényleg, már ott is vannak az állványok!

Hopsz! Odafönn meg egy Dezső!

Előzmény: Februári Dusán (2001)
Februári Dusán Creative Commons License 2014.02.23 0 0 2001
Ja, gondolom a betonra kerül rá majd az állvány...
Előzmény: Februári Dusán (2000)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!