Keresés

Részletes keresés

-Klinger's Video- Creative Commons License 2023.11.10 -1 3 16706

Sziasztok!

Kicsivel több mint 10 éves felvételek, melyeken még üzemel a Btx 025-ös vezérlőkocsi - igaz nem a saját szerelvényével.

 

https://www.youtube.com/watch?v=q09pXKo2Vwo&t=3s

 

tothgun modells Creative Commons License 2023.11.06 0 4 16705

Üdvözletem!

 

Mai ritka vendég Karcagon...

Üdv, tothgun

EgyVasútMániás2000 Creative Commons License 2023.06.30 0 0 16704

Üdv mindenkinek!

MDmot szerkezeti és kezelési könyvet keresek.

A válaszokat előre is köszönöm.

Prct Creative Commons License 2023.05.09 0 0 16703

Köszönöm a választ. Ez érdekes. Mintha ezen kívül a Bobótól a Hernyóig minden MÁV kezeibe kerülő Ganz-MÁVAG járműhöz találtam volna típusjelet. Akkor csak ehhez nem volt.

Előzmény: rm40 (16702)
rm40 Creative Commons License 2023.05.09 -1 2 16702

Nem volt nekik.

A szerkezetszámot, illetve gyári típusjelet a MÁVAG használt. A Ganznál nem volt ilyen jelölés, ott alapvetően pl. jellegrajz-számon, illetve bizonyos körülírásokkal (megrendelő vasút neve, a típus vasúti megjelölése, fantázianeve, stb), de alapvetően nem egységes nevezéktan szerint tartották nyilván a gyártmányokat. Ez (és bizonyos egyéb eltérő szokások) a MÁVAG és a Ganz egyesítése után is megmaradt(ak), márminthogy "vagongyár" (ex Ganz) által tervezett és épített motorkocsik, motorvonatok nem viseltek a MÁVAG-rendszere típusjelet. Ilyennek minősült az MDa is - annak ellenére, hogy a gyártásuk kapacitásokokból fizikailag a "mozdonygyárban" (ex MÁVAG) történt (ahol állítólag küzdöttek is a nehéz mozdonyszerkezetekhez szokott szakik a "papírvékony" MD-kasztnik gyártásával).

Csak jóval később, ha jól rémlik, már a Ganz-Hunsletes időkben adtak csak a motorkocsiknak, mellékkocsiknak MÁVAG-szerű típusjelet.

Előzmény: Prct (16701)
Prct Creative Commons License 2023.05.09 0 0 16701

MD-knek mi volt a gyári típusjelük? (Mint pl. a Csörgőknek a DHM7 vagy Hernyóknak a VM17)
Eddig sehol se találtam, mintha nem is lett volna nekik.
Mondjuk kicsit egyedülállóak, mert hidromechanikusak és a "DHM" nem biztos, illene rájuk.

M63Balázs Creative Commons License 2023.04.25 -1 0 16700

Azt hittem, hogy a 3030-ast rendbe rakják.

Előzmény: Ugly Kid Joe (16699)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 2023.04.21 0 1 16699

3003 - Gyári színre visszafestve, kiállítva Szentesen.

3017 - Gyári színre visszafestve, jelenleg is üzemel, MÁV Rail Tours Kft. tulajdona.

3030 - Alkatrészbánya Istvántelken.

3038 - Kiállítva Pocsaj-Esztár állomáson.

Előzmény: Prct (16698)
Prct Creative Commons License 2023.04.21 0 0 16698

Bocsánat, béna vagyok a keresésben és már kifáradtam.
Hány MD van még? Csak egy bordó szokott járni permetező vonattal? Vagy van még piros is?
Betét/vezérlőkocsiból is van még működő? Rákosrendező környékén az MVP felé nézve mintha láttam volna piros betétkocsikat a kerítésen túl, de nem tűntek nagyon jó állapotúnak.

Kuvik76 Creative Commons License 2022.11.12 0 1 16697

"Ugyanaz a sérülés látható a vezetőállás oldal ablakánál."

 

Látom - valóban. Találtam egy képet a neten - az Ikarus tetőrésze épült be keresztben a szélvédőbe.

Tévedtem.

 

Köszönöm!

Előzmény: hol_itt_hol_ott (16696)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2022.11.12 0 1 16696

A pörbölyi baleset után kipofozták a 3016-ost Dombóváron.

 

 

2006-ban lett selejt, így ez az állítás igaz.

 

Azután volt még egy (a motorvonat szemponjából komolyabb) balesete a 46-os vonalon (talán Szedres)

 

Így igaz, Szedresen volt végzetes balesete a 2000-es évek elején. De annál a balesetnél "durván látható" sérülése nem keletkezett. Nekem az van meg, hogy ott siklott. Így gondolom az "alja" sérült. Ha tényleg csak siklott.

 

(Saját fotó. Pécs, 2006.)

 

az általad betett képen ez az állapot szerepel.

 

A topiktárs által betett kép nem a szedresi baleset után készült, hanem valóban a "pörbölyi" után.

Nekem nincs az MD-ről helyszínen készült telibe fotóm, de van ez, ahol részlete látszódik. Tessék jól megnézni. Ugyanaz a sérülés látható a veztőállás oldal ablakánál.

Ennyi. :)

 

(A helyszíni fotó forrásának nálam Szolnok TV van megjelölve.)

Előzmény: Kuvik76 (16695)
Kuvik76 Creative Commons License 2022.11.11 0 0 16695

A pörbölyi baleset után kipofozták a 3016-ost Dombóváron. Azután volt még egy (a motorvonat szemponjából komolyabb) balesete a 46-os vonalon (talán Szedres) - az általad betett képen ez az állapot szerepel. Én pontosabb infót nem tudok adni. 

 

Előzmény: Jan Balbeck (16693)
Jan Balbeck Creative Commons License 2022.09.02 -3 2 16693

Hú, de okosat írtál...

a köznyelvben pörbölyi balesetnek hívják ezt a tragédiát, nem pedig alsónyéki, vagy nyékipusztai balesetnek, ezért bátorkodtam én is így hivatkozni rá....A hozzászólásod így nem más, mint nettó okoskodás, szőrszálhasogatás.  

Egyébként jelzem, hogy továbbra sem sikerült senkinek megcáfolni, amit írtam a 3016-osról.....

Előzmény: division by zero (16692)
division by zero Creative Commons License 2022.09.02 -4 2 16692

Alsónyék határában, a nyékipusztai bekötő úton.

Az áldozatok voltak pörbölyiek, nem a helyszín.

Előzmény: TravisBickle (16687)
1 kisinas Creative Commons License 2022.09.02 0 0 16688

Remélem a Tettes elnyeri büntetését , és a képe ki lesz téve az állomás falára !

(Nagyon finoman fogalmaztam .)

Előzmény: Sir John B. (16672)
TravisBickle Creative Commons License 2022.08.28 -8 2 16687

Ebbe a topicba fogyatékosok írogatnak? Beraktam egy képet a Pörbölyön balesetező 3016-osról, erre az egyik nagyokos azt írja, hogy nem is ott sérült meg ( pedig DE), a többi idióta meg nyomja a mínuszokat....Hallgatom, hogy akkor szerintetek hol tört össze a 3016....?

Förster Creative Commons License 2022.08.16 0 0 16686

Mindenestre köszönöm !

Előzmény: FOMA (16683)
V43 1279 Creative Commons License 2022.08.15 0 2 16685

Annak is örülni kell, hogy a gép megy. Még.

Előzmény: 7-es troli (16684)
7-es troli Creative Commons License 2022.08.13 0 2 16684

Jó lenne egy ilyen nosztalgia szerelvényt létrehozni…

tudom, bilibe lóg a kezem.

Előzmény: FOMA (16682)
FOMA Creative Commons License 2022.08.13 0 3 16683

Nem az igazi, meg már okafogyott is, de azért talán elfér itt.

Előzmény: FOMA (16682)
FOMA Creative Commons License 2022.08.13 0 6 16682

Előzmény: Förster (16680)
Förster Creative Commons License 2022.08.13 0 1 16681

Látom lefagyott a topic a kérésemtől. Vissza is vonom. Közben találtam a neten egy filmet, ahol látszik, amire kíváncsi voltam.

Előzmény: Förster (16680)
Förster Creative Commons License 2022.08.08 0 1 16680

Üdvözletem a topic lakóknak. Kérésem lenne.

Fotót keresek az MDmotról, felülnézetit, amelyen jól látszanak a tető elemei és a ventillátor is. Ha esetleg a Btx tetejéről is lenne fotó az remek lenne.

Előre is köszönet a segítségért.

RhB Creative Commons License 2022.08.08 0 1 16679

Ööööööö... izé, ez a Vpk honnan jön? :-O

 

Az első 30 szerelvény vezérlőkocsijai még Batx sorozatjellel jöttek ki, és a hibás 50 55 27-27 000-029 pályaszámmal. A később átszámozták 27-05-re, az utolsó 10 kocsi már így jött ki 1975-ben (Btx 50 55 27-05 030-039).

 

Ez itt a két "határkocsi" (029 és 030) nyilvántartási lapja. A 27-05 030 azért van áthúzva és újból fölírva, mert a 120 kocsi lapjának átjavítása során nagyon belelendültek. :D

 

 

Előzmény: István Földvári (16674)
TravisBickle Creative Commons License 2022.08.05 -4 2 16678

De bizony abban.

Előzmény: István Földvári (16677)
István Földvári Creative Commons License 2022.08.04 -3 1 16677

Nézz utána, ez nem a pörbölyi balesetben sérült meg.

 

Előzmény: TravisBickle (16675)
FOMA Creative Commons License 2022.08.04 0 6 16676

Pécs, ma reggel:

 

TravisBickle Creative Commons License 2022.08.04 -3 3 16675

A 3016-os a pörbölyi baleset után...:

István Földvári Creative Commons License 2022.07.30 -1 1 16674

A Btx pedig emlékeim szerin 1974-ig Vpk-ként szerepelt.

Előzmény: rm40 (16668)
rm40 Creative Commons License 2022.07.28 -1 1 16673

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!