Keresés

Részletes keresés

sörösgigant Creative Commons License 1,5 órája 0 0 54535

Hétközben meg személyvonat volt...

Előzmény: rm40 (54530)
BahnScorper Creative Commons License 3 órája 0 0 54534

Ja, Pécs-Győrben csak úgy '93-ig vagy '94-ig járt, utána pápaszemesekkel volt kiadva. Egy-két évadon át még Pozsonyba is átment, néha egy szlovák fekvőt is továbbítva, aminek a horvát part volt a célpontja.

 

Bh+Apv a '80-as évek végén a Szombathely-Budapest személyekben is volt, elől egy BDh-val és a végén egy D-vel. Ja és mindez M63-assal!

Előzmény: Zsivany2 (54531)
maxell01 Creative Commons License 8 órája 0 0 54533

 

 

Szia.

 

Az ilyesfajta nem publikus képekre hogyan lehet szert tenni?

Esetleg csak a pályaszámról, illetve a feliratokról egy kivágást kaphatnék emailben? 

 

Köszönöm szépen!

Előzmény: alkotasu (54506)
Zsivany2 Creative Commons License 8 órája 0 0 54532

... ja és visszafelé 17:30 körül indult Győrből.

Előzmény: Zsivany2 (54531)
Zsivany2 Creative Commons License 8 órája 0 0 54531

Én a '90-es évek végén jártam vele sokat Fehérvárról Győrbe. Akkor kb. 7:30 körül indult Fehérvárról és kicsit több mint 2 óra alatt ért oda, kb. 10 körül. Hétfőn reggel praktikus volt. :)

Az MD-s korszakot már nem éltem meg, akkoriban mozdonyos vonat volt és MD mellék sem volt benne. Általában gyorsvonati csíkos kocsik voltak meg egy BDh. 

Jó ideig Komárom-Győr között is Csörgő vitte, aztán átszoktak a gépcserére azért a 4 állomásközért...

Pár évig járt Fehérvár-Veszprém-Győr irányon is, akkor izgalmasabb volt, még ha a menetidő egy kicsit hosszabb is volt. Talán 1 évig továbbközlekedett Győrből Rajkára személyvonatként.

Előzmény: hory004 (54528)
rm40 Creative Commons License 17 órája 0 0 54530

> Pécs-Sárbogárd-Fehérvár-Komárom-Győr, a lentebb említett reggel Pécs-Szombathely, majd este vissza vonatok is ilyenek voltak. Sőt ! Vasárnap Zalaegerszegről Zalaszentivánig, majd ott hozzácsapva a pécsihez.

 

Mégsőtebb az MD-s Pécs-Szombathely vonat hétvégente egészen Sopronig járt.

Előzmény: sörösgigant (54517)
didyman Creative Commons License 18 órája 0 0 54529

Pestre ment Apv, igen. A kocsi nem vezérlő volt, hanem vezetőállás nélküli(?) 82-27

A busz... Komárom-Győr és Sárbogárd-Fehérvár pályaállapota akkoriban is katasztrófa volt. A vonat ezzel együtt hamarabb ért oda Bogárdról Fehérvárra, mint a busz, komfortosabb, lehetőség volt WC-re menni, nem hering módjára ült az ember. Ekkora távolságon, megyeszékhelyeken átívelő távolsági viszonylatokon ésszerűtlen a buszt erőltetni. De hát mit csináljunk, ha egyszer a busz nem kiegészíti a vasutat, hanem versenyzik vele, és a pályaállapotokban sem igazán történik előrelépés, fejlesztés helyett a lassú hanyatlás marad sorsa. A még tisztességesebb, de azért nem fényes Sárbogárd-Pécs vonal menetideje 1:41 perc, a busszal 2:20 perc. Még így is kétharmada a menetidő. Ezen nincs is mit eldönteni, nem tud jobb lenni a busz, nem is ez volna a dolga.

Előzmény: hory004 (54528)
hory004 Creative Commons License 18 órája 0 0 54528

Közbe eszembe jutott, Pécsről 4:53-kor volt a start. Mikor ért ez Győrbe? Hogy ne legyek off, a lefokozott 1+2 soros ülésű kocsiban biztos vagyok, az a pesti részben volt, de vezérlőre nem emlékszem, azt Pécs nem is tudott volna adni bele.

A busz ütemesedett, 2 óránként van, ami pénteken necces, vasárnap délután Fehérvárról buszcsorda jön, viszont az alapjáraton kívül a többi gyors, Szekszárdra sem megy be, Nagydorogról +1 autó indul, összességében ez már vonatnyi ember, de a 63-as út jobban gyűjti ezt a vonalat, időben is jobb, ez bőven pozitív változás.

Előzmény: didyman (54524)
sörösgigant Creative Commons License 18 órája 0 0 54527

Csempézet slózi....

A, B, kocsikban volt ? Valahonnan rémlik. Barna vagy fekete fehér ? Vagy csak valamelyik 1. o. kocsiban volt csempepadló ? 

 

Előzmény: didyman (54525)
C50 Creative Commons License 18 órája 0 0 54526

Mennyi húgyszagú Bhv van még forgalomban és kb meddig? Gondolom az emeletes Flirtek érkezésével is selejt lesz néhány.

didyman Creative Commons License 18 órája 0 0 54525

:-) A csempézett klotyó azért valljuk be, egy kicsit otthonos volt! :-D

Előzmény: gumidani (54522)
didyman Creative Commons License 18 órája 0 0 54524

Úgy volt, hogy a reggeli, fél 8-8 óra körül érkező-induló pesti gyors utolsó három-négy kocsija maradt és eléállt egy csörgő, az ment tovább Győr felé, majd este fél kilenc körül csatolt vissza. A kocsik rendszerint By-ok voltak, meg BDBt, korábban fülkések is előfordultak (hol egy, hol mind), első osztály volt fülkés és APv is talán, de a végefelé csak másodosztály. Míg élek, nem fogom érteni, hogy ezt az É-D tengelyt miért kellett felszámolni. Minden nap járt, de a vége felé csak hétvégén volt nagyobb forgalom rajta. Az MD-k ekkor már Fehérvár-Baja viszonylatú bokorugrókat csináltak.

Előzmény: hory004 (54519)
RhB Creative Commons License 19 órája 0 0 54523

Gyurit megkérdezem. Meg egy másik haveromat is, egy ideig a Tatai úton dolgozott, most másik részlegnél van.

Előzmény: alkotasu (54520)
gumidani Creative Commons License 19 órája 0 0 54522

Akkor kiterjeszthetjük az ülőhelyek minőségére irányuló eszmecserét! Szerintem a Bhv padlója sokkal kényelmesebb, mint a Bam-é. Továbbá a Bz wc-je sokkal büdösebb, mint az E-kocsiké.  

Előzmény: rezgaras (54521)
rezgaras Creative Commons License 19 órája 0 1 54521

Dupla M44-el egyszer utaztam, de az még az 1960-as évek közepén lehetett. A vonat a "Sió-expressz" volt, azt húzta kivételesen, azon a hétvégén 2 darab M44-es. A fülke oldalukkal voltak csatolva. Azért is emlékszem rá, mert akkoriban is kivételes esemény volt, normálisan gőzmozdonyok húzták a vonatokat. A kocsikra nem emlékszem pontosan, de úgy rémlik, nem Bah volt. Viszont dugig tömve volt, a peronon voltunk végig, aki tudott, leült a padlóra.

Előzmény: gumidani (54514)
alkotasu Creative Commons License 20 órája 0 0 54520

Meg tudod kérdezni tőlük, hogy hol lehet(ne) ezeket fellelni? (Meg egyáltalán a 12/13 m fcst-ú kocsikat nem dolgozták már fel olyan szépen, mint az ABak-Bak sorozatot? Mert akkor lehet, hogy hamarabb megjelentetnek valami írást róluk, mint én eljutok oda...)

Előzmény: RhB (54515)
hory004 Creative Commons License 20 órája 0 0 54519

80-as évek elejétől a megszűnésükig pl. a Pécs-Sárbogárd-Fehérvár-Komárom-Győr

 


Mintha tizenegynéhány évvel ezelőtt lett volna még a reggeli első pesti gyorsnak ilyen stokkja (vagy csak péntek/vasárnap)? Piros üléses lefokozott Ap(v?)-re emlékszem.

 

Szombathelyi gyors az MD-k kukázásáig az volt, oda a végigutazóknak jobb a halbi, de méginkább a gysev schlieren.

 

off:

@C50:

Bajának van távolsági székezésű E94-ese, az vállalható, de szerdán mentem olyan Volánbuszos régi Tourismoval aminek elkopott a szivacs a háttámlájáról (ami legalább ugyanannyira kényelmetlen, mint a Scania Irizarral Komlóra helyközizni.) 

Előzmény: sörösgigant (54517)
sörösgigant Creative Commons License 22 órája 0 0 54518

Ja és még valami !!

Bh kocsik gyorsvonatban még jártak a reggel Sm-Pécs, Kaposváron át, illetve este a párjukban vissza a 70-es évek derekáig amíg ABb motorok csinálták, virsliablakosok.... Utána a fene sem emlékszik rá, de a 80-as évek közepétől egészen a 90-es évekig szintén abban a vonatban is még jártak, Apv-vel.. 

Előzmény: sörösgigant (54517)
sörösgigant Creative Commons License 22 órája 0 0 54517

A dunántúli főleg átlós gyorsokon sokfelé járt MDa. 

A teljesség igénye  nélkül: 80-as évek elejétől a megszűnésükig pl. a Pécs-Sárbogárd-Fehérvár-Komárom-Győr, a lentebb említett reggel Pécs-Szombathely, majd este vissza vonatok is ilyenek voltak. Sőt ! Vasárnap Zalaegerszegről Zalaszentivánig, majd ott hozzácsapva a pécsihez. Még a 2000-es évek derekáig megvoltak. Volt "szerencsém " egy ilyent továbbítani Ivánnal Kn-Ps között mikor az egyik lom megdöglött.....

Aztán a 80-as évek legeslegelején mikor a 40-es átépítésével Gyönk-Ud között tartottak akkor az 1904-es gyors is MDa volt, hétvégén duplában. Azért gondolom, mert akkor Tamási felé kerültek. 

 Aztán volt még nyáron gondolom szentesi MDa-val a szegedi gyors ami Fonyódra járt hétvégenként. 

 

Bhv....A Somogy expresszen is volt, hogy az volt az erősítés még a70-es évek derekán is. Reggel abban kellett utazni, mert oda szólt a helyjegyünk. Este meg a 100 valahányas ülésekre és mivel olyan nem volt akkor a "0"-s büfébe kellett átülnünk. Nagy csalódás volt reggel mert a faszányos kék kocsit vártam, és erre egy mezei személykocsi lett...

Amúgy 90-es évek legeslegelejébn dombóvári Bh-k voltak a 824-es gyors kocsijai, Apv-vel. UD adta a szerelvényt és ott nem volt más akkoriban...

Amúgy ez utóbbit szerettem mert remek fékjük volt és Pupossal élmény volt őket cibálni. Utazni már nem annyira, mert már 90-nél elkezdtek veszettül zuhogni-szitálni....

A zuhogás az ágyvezetékek- csapágyak nagyobb játékának volt köszönhető....

Előzmény: alkotasu (54510)
C50 Creative Commons License 24 órája 0 0 54516

Bhv élményt gyorsvonaton napjainkig élvezhetjük a BDh-k jóvoltából:-))))

Korabeli képeken rendszeresen látható Bah, Bahv gyorsvonatban aminek oka lehet hogy a fővonalakra tervezett Cak kocsik ülései kényelmetlenebbek de a ma is élő "újat messzire küldjük" szemlélet is belejátszhatott, lásd Flirt, Desiro hosszú távú expressz vagy gyorsvonatok, azok sem erre valók. OFF buszoknál is megfigyelhető, pl 60 km-ig tervezett Ikarus E94-esek futurisztikus formájuk miatt jól mutattak 2-300 km-es járatokon de végigülni rosszabb mint egy öreg Ik256-ban. Régebben ugyanez 266 kontra 66 esetben.

ON a kisgyőriek, pápaszemesek meg főleg külföldre jártak új korukban.

Előzmény: alkotasu (54511)
RhB Creative Commons License 27 órája 0 0 54515

Nem tudom, most hol vannak. Amikor én láttam ezeket (az összes aktív személy- és üzemi kocsi), az jó 10-15 éve volt egy azóta megszűnt helyen. Pont akkor vitték át őket az Északi Jjü-be - ezért is nem tudtam többet átnézni -, de ugye a selejtezettek nem ott voltak. Úgy tudom, azok akkor a KözlekMúzban voltak a Tatai úton, de ugye azóta volt egy pöttynyi átkavarás. Lovász Gyuri és Zsotlikarus kolléga elvileg tudja, mi hol van...

Előzmény: alkotasu (54513)
gumidani Creative Commons License 27 órája 0 0 54514

"Mér, mér?"  Az M44-es gyorsvonati mozdony? Vagy abból 2 csatolva már az?

Előzmény: rezgaras (54508)
alkotasu Creative Commons License 27 órája 0 0 54513

Ezek a nyilvántartási lapok a már selejtezett kocsik esetében hol találhatók meg? A MÁV Levéltárban a Nyugati mellett?

(Foglalkozom a gondolattal, hogy a favázas kocsik dolgait végig bogarásszam, mert igencsak érdekelne, hogy a II. vh. után hogyan számozgatták össze-vissza ezeket a kocsikat, és végül pontosan mikor selejtezték ezeket.)

Előzmény: RhB (54512)
RhB Creative Commons License 27 órája 0 0 54512

nem tudom, hogy pontosan melyik évben készültek az első BDat kocsik, illetve azt sem tudom, hogy ténylegesen mikortól rendszeresítették a gumihurkát,

 

Az első BDat kocsik 1966-ban készültek. Az első kettőnek a nyilvántartási lapját nem láttam (az 5910-est 1971-ben selejtezték, az 5911-esből meg később az egyik1983-ban a görögnek eladott Csörgő vezérlő lett, így a lapjuk máshol volt), de az 5912-5914 futóvizsgája 1966.03.31-én volt - feltehetőleg a másik kettőé is (ez elvileg lehetett korábban is, de nem valószínű).

 

Az utolsó Bat kocsik 1965-ben készültek (Bat 5945-5949, vizsga 1965.12.29), a BDat 5910-5930 kocsik 1966-ban, a BDat 5931*-5944 és 5900-5909 kocsik 1967-ben, a BDat 5875-5899 kocsik 1969 elején, a BDat 5850-5874 kocsik pedig 1970 legvégén készültek.

 

*Az 5900...5940 a kocsiknak vagy nincs meg az eredeti nyilvántartási lapjuk, a helyette felvett pótlapon semmi dátum nincs, vagy máshol van (selejtezett/eladott).

 

A gumihurka átjáró bevezetési dátumáról a Bdat/Bahv kocsiknál nincs infóm. Nem tudom azt sem, hogy volt-e (és milyen psz-től), ami már így épült, vagy mind átépítés volt-e? A kérdés már itt is fel lett téve párszor...

Előzmény: alkotasu (54506)
alkotasu Creative Commons License 27 órája 0 0 54511

Igen, ebben van valami, mert ha arra gondolok, hogy a Bak, Bam kocsik fülkeosztása azonos a Bahv kocsikéval, ugyanakkor az ülőlap sokkal kényelmesebb, akkor nagyjából rendben is van a dolog. (És akkor tényleg nem volt szó a régi, fapados kocsikról.)

De azért már a '60-as években is voltak már kisgyőrik, pápaszemesek - bár lehet, hogy az akkori forgalomhoz ez kevés volt.

 

Ami számomra nem tetsző dolog, hogy mostanában is hasonló helyzetet idéztek elő a sok halbestadtival. Márpedig ezek nem kényelmesebbek a régi kocsiknál, ugyanakkor nyáron levegőtlenek, csak minden második ablak nyitható.

 

Apropó! Ha jól emlékszem, egyszer braun topiktárs tett némi célzást (jó)pár éve, hogy van arra szándék, hogy ezen típus minden ablakát nyithatóvá teszik. Mintha elhalt volna ez a történet. Tényleg ennyire nehéz megugrani ezt a feladatot?

Előzmény: RhB (54509)
alkotasu Creative Commons License 28 órája 0 0 54510

Én a '80-as években MDmot-ot láttam Bp.-Baja gyorsként beállítva. Az bizonyos szempontból még rosszabb volt, mivel még fejtámla sem volt a 2. o-on. De a feleségem mesélte kicsit később, hogy a barátnője Szombathelyről Pécsre járt ilyenekkel - szintén gyorsvonatként, ami szintén több órás út volt.

Előzmény: rezgaras (54508)
RhB Creative Commons License 28 órája 0 0 54509

A DB-nél a 60-as években a Silberlinge kocsikat - ez a Bhv ottani megfelelője - simán használták gyorsvonatokban, mivel egy ilyen új kocsi már jobb volt, mint az akkor még üzemben lévő háború előtti gyorsvonati kocsik. Aztán ahogy épültek az új gyorsvonati kocsik és kikoptak a régiek, a Silberlingék is a "helyükre kerültek". Gondolom nálunk hasonló volt a helyzet...

Előzmény: alkotasu (54507)
rezgaras Creative Commons License 28 órája 0 0 54508

> a Bahv minden volt, csak gyorsvonati kocsi nem.

 

Tudod hányszor mentem olyannal a Balatonra? :-((

 

Előzmény: alkotasu (54507)
alkotasu Creative Commons License 30 órája 0 0 54507

Teszek be még egy 1967. VII. hónapban készült képet ide - abból a korszakból, ami Téged érdekel. A legjobban látható kocsi egy Bahv, előtte egy kisgyőri Ba 3000-es, előtte egy étkező (alul is, és az ablakok alatt is látszik a csíkozás), aztán... a többi homályba vész. Mivel kocsmakocsi is volt rajta, gondolom valami gyorsvonat lehetett. Mint a mellékelt kép is mutatja, akkor sem vették komolyan azt, hogy melyik kocsi milyen célra készült - ami éppen működőképes volt, azt tették a vonatba. Ugyanis a Bahv minden volt, csak gyorsvonati kocsi nem.

 

A kép a Magyar Rendőr gyűjteményéből származik.

Előzmény: maxell01 (54503)
alkotasu Creative Commons License 1 napja 0 0 54506

"Ezeknek a vezérlőkocsija is ugyan így volt lefestve?"

 

Igen. Ha megnézed azt a képet, amit az 54443-nál tettem be, akkor láthatod is.

 

 

 

"Ezeknek a kocsiknak az átjárója már gumihurkás, vagy még harmonika volt ?"

 

Elvileg igen, z.kabai topiktárs is ezt írta. Ha ő konkrétan emlékszik erre (szerencsére neki egyrészt jó a memóriája, másrészt régebbi időkről vannak emlékei, mint nekem), akkor neki higgy!

(Nekem abban a tekintetben vannak fénykép alapú kétségeim, hogy van egy fotóm egy Bak kocsiról, amelyik már ezt a feliratozási sémát viseli, látszik rajta a friss fényezés, vadonatúj gumihurka van rajta, de a mellette levő Bah kocsi szintén friss fényezésű, de még a régi feliratozás van rajta. Vagyis a feliratváltás - 1965 - környékére esett a gumihurka első alkalmazása is.  Ugyanakkor BDat kocsiról nem láttam képet, amin a régi felitartozás szerepel. Persze ez még nem bizonyíték semmire, ugyanis a nem tudom, hogy pontosan melyik évben készültek az első BDat kocsik, illetve azt sem tudom, hogy ténylegesen mikortól rendszeresítették a gumihurkát, valamint mikortól alkalmazták is nagy mennyiségben. Az ominózus képet nem tudom feltenni, mert nem publikus sajnos.)

Előzmény: maxell01 (54503)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!