Keresés

Részletes keresés

Zsivany2 Creative Commons License 1 napja 0 0 53795

Szerintem csak pótlás lehetett 88-67 helyett...

Előzmény: hkv (53791)
alkotasu Creative Commons License 1 napja 0 0 53794

Én pont ilyen alkalommal voltam kajálni a kocsmakocsiban...

Előzmény: rezgaras (53784)
hkv Creative Commons License 2 napja 0 0 53793

Ha egyszer sok időm és energiám lesz, akkor összerakom a 88-67 000 tárgyi emlékeit, melyek msot jelenleg darabokban vannak némileg. Van ami egyben van meg, van amit össze kell szerelni.

Előzmény: BahnScorper (53790)
hkv Creative Commons License 2 napja 0 0 53792

De már látom, hogy ő a 006-os WRR kocsi. Isten nyugosztalja szegény 88-67 000-ást de legalább tárgyi emlékekben tovább él. 

Előzmény: Zsivany2 (53778)
hkv Creative Commons License 2 napja 0 0 53791

88-81-esből sose volt büfékocsi.

Előzmény: BahnScorper (53790)
BahnScorper Creative Commons License 2 napja 0 0 53790

Nem kellett volna, az első megállapításod a helyes. Mint írtam, addigra a BRo-k már eltűntek.

Előzmény: hkv (53789)
hkv Creative Commons License 2 napja 0 0 53789

Javitom magam nem is I generációs 88-67-es hanem BRmo kocsi ez.

Előzmény: hkv (53788)
hkv Creative Commons License 2 napja 0 0 53788

A képeden nem 88-81-es hanem I generációs 88-67-es kocsi látható.

Előzmény: Zsivany2 (53778)
BahnScorper Creative Commons License 2 napja 0 0 53787

A gyorsvonati büfék jóval előbb szűntek meg, mint a sorkatonaság. Az IC-ken - amiken azért nem nagyon utaztak a kiskatonák - meg majdnem nyolc évvel élték túl ezt az intézményt...

Előzmény: Snake-Mojzi (53786)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2 napja 0 0 53786

A sorkatonai szolgálat megszüntetése is igen nagy érvágás volt a büfékocsiknak.

Előzmény: BahnScorper (53781)
BahnScorper Creative Commons License 2 napja 0 0 53785

Minden magyar étkezőkocsin volt és van rendes konyha tűzhellyel - de pont a babgulyás az, ami készételként valószínűleg nem a vonaton készült. (Láttam már gebinest, aki pakolgatta a konzerveket a pályaudvaron...)

 

Az IC étkezőkön viszont pont hogy nem ez dominált főételként, hanem a különféle sült és rántott húsok. Pörkölt és hasonlók csak a nemzetközikre kerültek, ha már egyszer a külföldiek többségét sikerült beparasztvakítani azzal, hogy ez a "magyarosch" kaja...

 

2009 végén a nemzetközikben volt egy próbálkozás mikrózott készkajával, de az valami gyalázatos volt, mert olyan is került az étlapra, ami nagyon nem tartozik ebbe a kategóriába.

 

 

(Lehetne szerintem kész kajával is jó kínálatot vinni, ahogy azt a cseh részben, az ÖBB meg teljes egészében csinálja... csak jól kell összeválogatni.)

Előzmény: alkotasu (53782)
rezgaras Creative Commons License 2 napja 0 0 53784

Azért el ne felejtsétek azt a körülményt se, hogy ma már (és sajnos elég régóta) senkinek sem tanácsos otthagyni a bőröndjét a helyén, amíg elmegy az étkező kocsiba. Magával vinni pedig több kocsi-átjárón át elég macerás. Emiatt az étkező kocsi már régóta azok gyülekezési helye volt, akik egy szál táskával utaztak, a napi kiruccanásra utazók és a katonák.

Előzmény: alkotasu (53780)
róbertke Creative Commons License 2 napja 0 0 53783

Na viszont a Pécsi IC -n nagyon jó Gundel palacsintát készítettek ......:)

Előzmény: alkotasu (53782)
alkotasu Creative Commons License 2 napja 0 0 53782

Én a 2000-es évek első felében egyszer ettem Pécsről hazafelé egy IC kocsmakocsiban - hát nem hagyott mély nyomokat bennem az az ebéd. Valami kommersz mirelit kaját melegítettek meg - jó drágán.

 

Utána még egyszer ettem vonaton (Nyíregyházáról hazafelé), nemsokkal ezen szolgáltatás megszüntetése előtt egy bautzeniben. Az viszont tényleg jó volt (babgulyás), és az ára sem volt veszedelmes. (Azt nem bántam meg.) Lehet, hogy összefüggött azzal, hogy a bautzeniben még volt normális konyha, és nem csak gyári fagyasztott vackokkal töltötték fel a raktárt?

Előzmény: BahnScorper (53781)
BahnScorper Creative Commons License 2 napja 0 0 53781

Szerintem két ok miatt pusztultak meg. Az egyik az IC-k elterjedése, a másik, hogy a vadkapitalista árak jobban elszálltak, miközben boltból egyre több és jobb kínálatú akadt mindenfelé.

Előzmény: alkotasu (53780)
alkotasu Creative Commons License 2 napja 0 0 53780

Érdekes, hogy az ezredfordulóra így lecsökkent az igény a vonaton történő kajálásra. Ezek a kocsik akkor még csak kb. 25 évesek voltak.

Meg tulajdonképpen a Bamét kocsik még ezt a kort sem élték meg. Ennyire leharcolták a konyhai részt, és azt már nem érte volna meg felújítani, cserélni?

Előzmény: BahnScorper (53777)
C50 Creative Commons License 2 napja 0 0 53779

Köszi.

Előzmény: BahnScorper (53777)
Zsivany2 Creative Commons License 3 napja 0 0 53778

"Sőt, '95 magasságában még egy 88-81 is járt az egyik belföldi járatban Debrecen,... "

 

2000 március 24-én a Nyugatiban egy debreceni vonatban fotóztam 88-67 006-ot.

Előzmény: BahnScorper (53777)
BahnScorper Creative Commons License 3 napja 0 0 53777

A '90-es évek első felében még rendesen, működő konyhával, WRy esetében terített asztalokkal jártak. BRy-vel leginkább Fehérvár és Békéscsaba felé találkoztam, WRy volt a szegedi expresszek egyikében meg egy nyíregyházi vonaton is. (BRo-t viszont csak a '80-as évek végéig láttam, akkor is csak expresszekbe sorozva - pécsibe biztosan.)

 

Sőt, '95 magasságában még egy 88-81 is járt az egyik belföldi járatban Debrecen, (sőt, tovább Mátészalka) felé, ráadásul a magasított, csíkos huzatú ülésekkel, meg asztalilámpákkal felszerelt változat volt, mert olyan is akadt néhány, de nem tudom, konkrét pályaszámra melyikek voltak ilyenek!

 

WRy-t utoljára '98-ban láttam Szombathely környékén, de akkor már csak úgy üzemelt, hogy a bevásárlókocsisok azt használták raktárnak, amúgy az asztalok ki voltak szaggatva, és a büférészen is le volt húzva a roló.

Előzmény: C50 (53773)
C50 Creative Commons License 3 napja 0 0 53776

Akkoriban ez előfordult velem de nem vonaton, ott max 1-2 gurult le. De nem csak az agysejtpusztulás, az idő is homályosítja az emlékeket. 

Előzmény: alkotasu (53774)
Remete mh. Creative Commons License 4 napja 0 0 53775

1992/1993-ban a Gyula-Bp. Keleti Körös-Express két Ao, egy Wry és 5, vagy hat Bo kocsiból állt, Gyula-Bcs. M41,2xxx-vel, majd Csabától V43,1xxx-rel.

Volt hangulata annak a kocsmakocsinak, Szolnok után már csak mi, laktanyába visszatérő katonák voltunk benne.

De bánom, hogy nem fotózgattam... :-(

alkotasu Creative Commons License 5 napja 0 2 53774

Akkor jó sokat ihattál, ha nem is emlékszel rá...     :-))))

Előzmény: C50 (53773)
C50 Creative Commons License 5 napja 0 0 53773

Meddig jártak ezek a kocsik? Mintha ittam volna sört ilyenben.

Előzmény: BahnScorper (53772)
BahnScorper Creative Commons License 6 napja 0 0 53772

Igen és igen. A BRy ülőrésze nemdohányzó volt - mi abban utaztunk párszor - a büférészben lehetett csak bagózni, de oda amúgy sem mentünk soha, hiszen édesanyám mindig készült enni- és innivalóval. Az ülőrészben ugyanolyan ülések voltak, mint a By-ben, csak bordó huzattal, és mint mondtam, ott is fénycsövek voltak.

Előzmény: zsig (53771)
zsig Creative Commons License 6 napja 0 0 53771

A WRy-ben is volt talponálló? A BRy-ben volt ugye sima ülőrész? Kiskoromból rémlik ez a szakasz, de sosem ültünk ide, mert hangoskodtak, meg borzasztó cigiszag volt, de sima ülésekre emlékszem. És itt is fénycsővilágítás volt, vagy csak a talponálló részben? 

Előzmény: BahnScorper (53770)
BahnScorper Creative Commons License 2017.03.22 0 0 53770

De, az volt, főleg, mert a büférész ugyanolyan talponállósként lett kialakítva, mint a BRy-k esetében.

Előzmény: alkotasu (53769)
alkotasu Creative Commons License 2017.03.22 0 0 53769

Köszi!

És térelválasztó fal sem volt?

Tegnap ugyanis megnéztem a járműalbumot, és valamit mintha jelölne (az ajtókilincset tényleg nem tették rá, tehát ezek szerint nem véletlenül), de az meg furcsán nézhetett ki, hogy van valami térelhatárolás, de csukható ajtó nincs.

Van valami emléked erre vonatkozólag?

Előzmény: BahnScorper (53767)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 53768

A 197-es 2008-as REV-vel még 2010-ben megvolt.

Előzmény: Snake-Mojzi (53764)
BahnScorper Creative Commons License 2017.03.21 0 0 53767

'95-ben még utaztam olyan WRy-vel, ahol volt felszolgálás és melegkaja is rendes étkészlettel/en tálalva. Ott nem volt ajtó az ülős és a talponállós rész között.

Előzmény: alkotasu (53765)
HBweb hu Creative Commons License 2017.03.20 0 0 53766

A 17-es biztosan, tegnap láttam. meg is nyúlt a szemem, rendesen...

Előzmény: Snake-Mojzi (53764)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!