Keresés

Részletes keresés

trixes Creative Commons License 10 órája 0 0 57530

Tiszteletem az URAKNAK!

 

Azt szeretném kérdezni,hogy első korszakos KPEV kocsikkal kapcsolatban,hogy tehetek fel kérdést?

Zsivany2 Creative Commons License 2 napja 0 0 57529

Egy másik kérdés:

 

Létezett-e 1. osztályú ÖBB Schlieren (17-35) Jaffa után K2 (Sparlack) festésben is?

Az EFA A.4 könyv szerint 1986-ban már alig voltak forgalomban. 1994-95 körül meg a Nosztalgiához kerültek.

 

Láttatok ilyen kocsit?

defcon Creative Commons License 2 napja 0 0 57528

rezgaras Creative Commons License 2 napja 0 0 57527

Végülis volt vonat Németországban az 1930-as években, ami helyenként 160km/h sebességgel járt. (legalábbis a propaganda szerint). E19-es húzta, de valamilyen kocsiknak is kellett benne lenni.

Előzmény: RhB (57526)
RhB Creative Commons License 2 napja 0 0 57526

A mágneses sínfék beépítése után lett az. (Ha jól emléxek, most nincs előttem a könyv.) Amúgy a Schürzenwagen-ek gyárilag is elég jól bírták a tempót, de ennek is utána kéne nézni.

Előzmény: Zsivany2 (57525)
Zsivany2 Creative Commons License 2 napja 0 0 57525

Köszi!

Meglepett, hogy egy ilyen kocsi 200-ra alkalmas.

Előzmény: RhB (57524)
RhB Creative Commons License 3 napja 0 0 57524

A Hitler vonatához tartozó, eredetileg 6-tengelyes szalon-fürdőkocsi - SalBad 6ü-39 10 281 Bln - az idők folyamán többször is "kissé" átlényegülve. A szalonkocsis könyvben vannak kis skiccek oldalnézettel és belső elrendezéssel, na meg a teljes élettörténet az összes módosítással..

 

Csak a nagyobbak ill. átszámozások:

 

1947 fogászati kocsi Zahnartztwagen 704 060 Bln

1951 szalonkocsi WG6ü 10 832 Bln

1962 dettó, de más elrendezés, Gummiwulstübrgang

1965 dettó, újabb elrendezés, Queen-Sonderzug

1966 51 80 89-40 530-3 WGSügh(e) 826

1969 51 80 89-80 530-4 WGSügh(e) 826 Minden-Deutz forgóváz-> SWGüge 826

1975 dettó,új elrendezés, zöld

1977 klíma, bordó-krém

1979 51 80 89-92 530-0 SWGüge 826 - 200 km/h

1987-től a fotón látható festés

 

a honlapról:

2002 selejt, múzeum Koblenz, kék

 

https://www.drg-salonwagen.eu/salonwagen/salbad39.html

 

http://www.bw-kottenheim.de/viewtopic.php?t=234

 

 

 

Előzmény: Zsivany2 (57522)
tumikas Creative Commons License 3 napja 0 0 57523

Igen, ex-szalonkocsi lehetett.

Előzmény: Zsivany2 (57522)
Zsivany2 Creative Commons License 3 napja 0 0 57522
paca664 Creative Commons License 3 napja 0 1 57521

Még szerencse hogy a 21-91-es CAF csak Salzburgig ment, senkinek sem kellett kibírnia benne Párizsig. Az is szerencse, hogy a háló- és fekvőhelyes kocsikat olyan 130 éve feltalálták már és az Orientben éppen olyasmi járt Budapest és Párizs között. Ez azért kibírható.

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_Bcmz.php

Előzmény: C50 (57516)
paca664 Creative Commons License 3 napja 0 0 57520

Így van. Mondjuk olyan, hogy 4G, nem is nagyon létezik, de amit érthetnek egyesek alatta, az nem jár Bécsbe jelenleg.

Előzmény: rm40 (57514)
Pályaőr Creative Commons License 3 napja 0 0 57519

Paintban lehet, vagy, például: https://postimages.org/

Előzmény: hol_itt_hol_ott (57506)
paca664 Creative Commons License 3 napja 0 0 57518

MÁV12-es siklócsapágy?

Előzmény: MIHOK1 (57496)
RhB Creative Commons License 3 napja 0 0 57517

Ja, és persze érdekel a fotó. :-) Nem tudod lecsökkenteni a méretét?

Előzmény: hol_itt_hol_ott (57506)
C50 Creative Commons License 5 napja -1 1 57516

Ami nekem nagy csalódás volt amikor végre sikerült CAF-on utaznom, igaz az fülkés volt. El is gondolkodtam rajta, milyen derékfájdító lehet mondjuk Párizsig.

 

A proto IC+ -on volt szerencsém utazni Nyugati- Debrecen között, annak az ülései kényelmesek voltak.

 

http://indafoto.hu/c50/image/26038838-5d336e86/778492

 

De valahol olvastam hogy ezek valójában szarok és a sorozat példányokban más lesz.

Előzmény: rm40 (57514)
didyman Creative Commons License 5 napja 0 0 57515

Ó egek, ezt tényleg jól benéztem. Atya világ. Bocsánat mindenkitől, valóban korszerűsített CAF-on utaztam.

Előzmény: rm40 (57514)
rm40 Creative Commons License 5 napja 0 0 57514

A képen szerintem egy új színtervű CAF-kocsi látható, azok tudtommal nem kaptak új üléseket, hanem az eredeti, FAINSA-gyártmányúakat húzták újra.

Előzmény: didyman (57512)
Felek Ferenc Creative Commons License 5 napja 0 0 57513

Én 182 cm magas vagyok, az InterPicikben vagy a négyes ülésekbe ülök, vagy állok.

Előzmény: didyman (57512)
didyman Creative Commons License 5 napja 0 0 57512

Tegnap sikerült elkapni egy 4G IC-kocsit, régi vágyam volt már megnézni személyesen, mert küllem, belbecs tekintetében eléggé ígéretes kocsinak tűnik számomra. Ez mind így is van, színvonalas, ízléses (relatív dolgok ezek, tudom), jó szolgáltatáscsomagot nyújtó kocsiknak tűnnek. Egészen addig, amíg bele nem ültem egy fotelbe. A Bécs-Budapest út borzalmas volt. nem vagyok kövér ember, csak magas és ehhez mérten arányos. De az ülés egyszerűen szűk volt. Baromi szűk. A két oldalsó támasz közé szinte beszorulva érkeztem meg. Az ülésnek nincs oldaltámasztéka, a derékív tulajdonképpen hiányzik. A térdem a szemetesben ütközött fel, így mondjuk jó pozícióban, de kényelmetlenül ültem,a  fejtámasz a nyakamnál végződött. Külön extra, hogy a két ülés közötti kartámla nem felhajtható. Továbbra is úgy vélem, ez egy egészen jól sikerült kocsi, de az ülés kigondolásakor vajon kinek ment el ennyire az esze? Ezek az ülések kicsik és nem távolsági járműre valók. Odaúton DWA kocsikban utazhattam, azokban egy rossz gondolatom nem volt a kényelemről, de a 4G IC-ről alig vártam a leszállást. :-/ Nem tudom, mennyire elcsépelt a téma, más mit tapasztalt erről? Én vagyok ennyire amorf? 

Külön gratuláció a sógorokhoz kijáró kocsi tisztaságát illetően. Bár a beltér példásan tiszta volt (a lépcső szőnyegein sem volt még egy sárfolt sem!), a kocsi külleméről ezt már nem lehetett elmondani, és hát a jól megszokott módon ezt kontrasztosan mutatta is:

Felek Ferenc Creative Commons License 5 napja 0 0 57511
fantal Creative Commons License 5 napja 0 0 57510
RhB Creative Commons License 6 napja 0 0 57509

Találtam egy ilyet is:

Ypl 84 55 979 8391-3 Jászkisér REV Bc 18.09.18---Ex 20-26 170

Ennek sajnos nincsenek meg a közbenső számai:(

 

 

Azért ne legyél ilyen nagyon szomorú...

 

20-26 170 > 1990.08.03: 30 55 117 7777-6 > 80 55 117 7777-5  > Ypl 84 55 979 8391-3 (MÁVGÉP Kft)

 

 

Létezik, hogy 20-26 170 hatvani kocsi volt a PFT-hez kerülés előtt? Hatvan honállomás feliratot véltem kiolvasni az oldalán a festék rétegek alatt, ám nem egyértelmű.

 

Hát nem tudom, elvileg 1974-től a végig a szombathelyi igazgatósághoz tartozott, előtte nem tudom. (Ez lehetett Szombathely, Zalaegerszeg, Celldömölk, Veszprém, Tapolca, Pápa.) Ettől persze előfordulhat, hogy a végén odakerült, nincs meg minden kiegészítés az állomásítási jegyzékhez.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (57506)
alkotasu Creative Commons License 6 napja 0 0 57508

Ez mikor történt?

Előzmény: Bakterpartner (57507)
Bakterpartner Creative Commons License 6 napja 0 0 57507

Ha jól emlékszem, hegesztettek rajta valamit bent a kocsiműhelyben, amikor kigyulladt. Szerencsére még éppen sikerült kihúzni a szabad ég alá, így bent az épületben nem okozott nagyobb kárt.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (57506)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2018.12.07 0 0 57506

No akkor...Békéscsabán jártam, ezt azt láttam:)

 

A kiégett kocsiról:

Eredet infóhoz vastábla semmi sincs rajta, ám mégis nyertünk. A nem sérült átjáróajtó fölött ott van a kis alutábla:)

Ezen a 20-07 120 számocskák szerepelnek.

Így ha jól sejtem, akkor:

20-07 120--->30 55 117 7785-9--->80 55 117 7785-8 és itt a vége.

Baleset helyszínének a békéscsabai műhelyet jelölném meg. Ugyanis a kocsi összes felirata le van csiszolva. Ebből arra következtetek, hogy festésre volt előkészítve, amikor kigyulladt. (A pályaszám részről lőttem két fotót, de nem engedi feltölteni mérete miatt, úgyhogy akit érdekel, írjon email-t.)

 

 

Találtam egy ilyet is:

Ypl 84 55 979 8391-3 Jászkisér REV Bc 18.09.18---Ex 20-26 170

Ennek sajnos nincsenek meg a közbenső számai:(

Létezik, hogy 20-26 170 hatvani kocsi volt a PFT-hez kerülés előtt? Hatvan honállomás feliratot véltem kiolvasni az oldalán a festék rétegek alatt, ám nem egyértelmű.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (56852)
smnks Creative Commons License 2018.12.07 0 0 57505

Szép estét!

 

A 10-27 Ap(v) témáról jut eszembe, hogy vajon az egri, vmint a Szombathely - Sopron ingát kivéve hol járt még az országban olyan ingavonat, amiben 1.oszt. kocsi is futott?

Rémlik, hogy ezt a kérdést már feltette itt valaki sok évvel korábban, és mintha válaszként valaki Dunaújvárost is megemlítette volna... De csak ez a három lenne?

Hátha azóta újabb infókhoz jutott valaki közülünk?

Pl. a 'Fortepan' -nak azon a jól ismert fényképén, ahol a Husztóti viaduktnál halad a Pécsről a Balatonhoz tartó "fürdős vonat" dupla Púpossal, ott is látszólag egy inga szerelvény van besorozva a "nagypakli" mögé, méghozzá 1.oszt. kocsival! Persze abban a viszonylatban nem ingaként közlekedett, de bennem felvetette a kérdést, hogy netán Pécs környékén járt akkoriban ilyen inga?

 

"Q bácsi" is piacra dobott nem rég két h0-ás modell inga-szettet, amikben van 10-27 Apv, de vajon mely vonalakon közlekedő valóságos ingákat lehetne megidézni velük? 

Előzmény: z.kabai (57501)
smnks Creative Commons License 2018.12.07 0 0 57504

A WR200 -asokkal kapcsolatban most csakugyan beugrottak azok a neten keringő, NDK -ban készült egykori képek, amelyeken egy-egy akkori nemzetközi expressz magyar stokkja látszik, és amelyeken még vegyesen mutatkoznak a "CIWL-kék", vékonycsíkos, vmint a már világosabb kék, vastag fehér csíkos MÁV-os WL és WR kocsik. Asszem '77-es és '78-as képekről van szó, tehát -legalábbis időszakot tekintve- talán valóban lehetett volna még akár régi festésű is akkoriban egy WR200 -as...

Előzmény: alkotasu (57499)
smnks Creative Commons License 2018.12.07 0 0 57503

OFF

Mail ment...

ON

Előzmény: RhB (57498)
z.kabai Creative Commons License 2018.12.06 0 0 57502

helyesen: Üdvözöllek!

(bocs)

Előzmény: z.kabai (57501)
z.kabai Creative Commons License 2018.12.06 0 0 57501

vözöllek!

 

Már megfejtettétek a "győri kocsma" titkát, helyesen, mert a miskolci vonalon a 70-es években már nem jártak WR 20xx-as étkezők. Az expresszben (és néha a gyorsokban) BRmo vagy a 70-es évek közepétől BRy/WRy volt.

Ez a reggeli személy, ezért viszi a postavonat-részt is Újhelyre.

 

Szóba került az is, hogy a 70-es években a távolsági személyekben milyen 1. osztályú volt: a helyes megfejtés az A 19-17.1-es, akkor még gyári fülkés kivitelben. Miskolcnak csak 5 db Apv-je volt, azok közül egy biztos, hogy a Füzesabony-Eger ingában járt.

 

A képen látható zöld kisgyőri AB 39-17-es pesti állomásítású lehetett, legtöbbször a Cracovia belföldi stokk része volt, de kisegítésképpen elkalandozhatott egy távolsági személyvonat szerelvényébe is.

 

z.kabai

Előzmény: alkotasu (57499)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!