Keresés

Részletes keresés

peterpal15 Creative Commons License 5 napja 0 0 3492

Nagyon jó leírás,sok utazónak hasznos lehet,igy nekem is .Köszönöm

 

Előzmény: hunylac (3488)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2018.10.02 0 0 3491

"Ami furcsa, hogy a másodosztályú üléseknél nincs se hálózati csatlakozó, se USB töltési lehetőség (az elsőosztályon van)..." - Mondjuk ez típustól is függ, mert pl. az MTR járművein másodosztályon is többféle aljzat is van.

Előzmény: kb. (3490)
kb. Creative Commons License 2018.10.02 0 0 3490

Végül úgy alakult, hogy már a járat megnyitása utáni harmadik napon, szept. 25-én kipróbáltam az új Guangzhou-Hong Kong nagysebességű (CRH) vasutat.

A jegypénztárnál külön ablak van a kantoni déli vasútállomáson a West Kowloonba induló vonathoz, de nem veszik szigorúan. Nincs különválasztva a többi induló vonattól semmilyen szempontból, nincs plusz ellenőrzés, a szokásos jegy- és igazolvány/útlevél ellenőrzésen át kell bemenni. Akinek útlevele van, annak eleve csak a kézi ellenőrzés játszik, de ami furcsa, hogy a kínai személyivel rendelkezők is csak itt tudnak bemenni, az automata kapuk nem engedik be a kínaiakat se ha HK-ba szól a jegyük (ez persze változhat, meg amúgy se érinti a külföldi utazókat).

Ami furcsa, hogy a másodosztályú üléseknél nincs se hálózati csatlakozó, se USB töltési lehetőség (az elsőosztályon van), mivel ennek megléte teljesen megszokott dolog a CRH vonaton. Persze 47 perces menetidőnél ennek nincs túl nagy jelentősége. West Kowloonba érkezés után kellően gyors volt a szárazföldi kínai kiléptetés és a HK-i beléptetés (így néz ki a két területet elválasztó vonal). Valószínűleg csak kezdeti bénázás, de a szárazföldi kínai oldalon nem volt toll kitéve a papírok kitöltéséhez.

Még ezzel a 47 perces menetidővel sem lehet általánosságban kijelenteni, hogy mi a leggyorsabb közlekedési eszköz Guangzhou és Hong Kong, ennek a két elég nagy kiterjedésű városnak 1-1 tetszőleges pontja között, mert nagyon nem mindegy, hogy pontosan honnan és hova igyekszik valaki. Az irodájuk és a Taikoo Hui közöttre csinált egy tesztet az SMCP, érdemes elolvasni., 3:41 és 4:10 közötti időket kaptak, pedig használtak repülőt és buszt is. Mondjuk ha limuzinnal mennek háztól házig, az gyorsabb lett volna és az se került volna többe mint a repülő. 

Előzmény: kb. (3477)
DieM Creative Commons License 2018.10.01 -1 1 3489

Szuper beszámoló! (Jó volt nosztalgiázásra is... :) Gratulálok, szép emlék!

Előzmény: hunylac (3488)
hunylac Creative Commons License 2018.09.30 -2 1 3488

Sziasztok!

 

Hat évnyi kínai tanulás után, idén tavasszal végre sikerült eljutnom Kínába, amivel egy nagy álom vált valóra.

 

Shanghaiba repültünk, egy innen egy 19 napos körút keretében megmásztuk a Sárga-hegyet (Huangshan), láttuk az Agyaghadsereget Xi'an-ban, eltöltöttünk másfél napot a Ming-korabeli városkában, Pingyaóban, majd Peking felé vettük az irányt. Tiltott város, Ég temploma és a Kínai Nagy Fal felkeresése után Suzhou híres kínai kertjeit néztük meg.

 

Az élményeket, látnivalókat, fotókat útinaplóba gyűjtöttem, úgyhogy ha valaki esetleg érdekelne a téma, itt találja meg:

 

http://rokavar.blogspot.com/2018/09/kina.html

Zs... Creative Commons License 2018.09.21 -1 0 3487

Igen, akkor már vége a Tet-nek. Ebben az időszakban ez mozgatja az árakat, a Holdújévkor mindenki utazik. Szóval sajnos igen, most már valószínűleg mindegy hogy mikor veszed, elég kicsi az esélye hogy olcsóbb legyen.

Előzmény: 68119 (3486)
68119 Creative Commons License 2018.09.21 -1 0 3486

vagyis nagyjából mindegy, mikor foglalom be a HGK-Hanoit?

ha kb. 10 nappal később mennénk, akkor már lenne 35 körül jegy,

viszont arra az időpontra csak drágább BUD-HGK van

vagyis nagyjából ugyanott leszek...

Előzmény: Zs... (3485)
Zs... Creative Commons License 2018.09.21 -1 0 3485

Akkor van a Tet, ezért mentek fel ennyire az árak. Rossz hír, hogy nagy eséllyel nem fog visszamenni arra a szintre...

Előzmény: 68119 (3484)
68119 Creative Commons License 2018.09.21 -1 0 3484

sziasztok!

érdeklődni szeretnék HGK-Hanoi repjegyekkel kapcsolatban

hogy mozognak a jegyárak: kb. mennyi idővel előtte érdemes megvenni

amikor tervezgettem az utat 20-25 ezerért voltak jegyek, de most 60 körül van február eleje

és a különbség 3 főre vetítve igen húzos

viszont most tudnék jó áron BUD-HGK-SGN-BUD jegyet venni - csak nem biztos, h. így megéri

zalan98 Creative Commons License 2018.08.31 0 0 3483

Mi tavaly Hongkongba érkeztünk és az út végén Shanghaiból jöttünk haza.

Az ára 150 000.- volt 

Belföldön gondolkozz nyugodtan vonatban is, pl a Peking-Shanghai út 4,5 óra volt.

Előzmény: M.Emmi (3480)
kb. Creative Commons License 2018.08.30 0 1 3482

Ahogy Zs... írta, A, de még inkább open jaw, sokszor nem kerül többe és így nem kell visszamenni a kiindulási helyre.

Az A és B verziónál nem mindegy hova repülsz először. Ha a kínai szárazföldre (Peking, Shanghai, stb.) és az utazás során átmész Hong Kongba, majd vissza, ehhez kétszeri belépéses kínai vízumra lesz szükséged. Ezért jobb megoldás HK-ba repülni, elég a sima egy belépéses kínai vízum. Ezt is vedd figyelembe amikor a repjegyárakat nézed.

Előzmény: M.Emmi (3480)
Zs... Creative Commons License 2018.08.29 0 0 3481

A verzió. Esetleg egy C, open jaw. OW jegyek egyértelműen a legdrágább megoldás. Aeroflottal semmi gond, nyugodtan bevállalható.

Előzmény: M.Emmi (3480)
M.Emmi Creative Commons License 2018.08.29 0 0 3480

#Kína #Peking #Hongkong #Sanghaj #Sanya #retúr Októberi kínai utazáshoz szeretnék segítséget kérni. Skyscaneren egy csomó lehetőséget végigbogarásztam már, hogy lehetne legolcsóbban kijönni, de nem lettem sokkal okosabb, ezért szeretnék érdeklődni, hátha van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban.Odafele vagy Hongkongba vagy Sanghajba szeretnének érkezni, visszafele fixen Pekingből indulnának. Van valakinek tapasztalata arról, hogy melyik verzió költséghatékonyabb: A: ha vesznek retúr Bud-Peking jegyet és onnan repülnek tovább Sanghajba, Hongkongba vagy Sanyára (a belföldi utak sorrendje már részletkérdés)B: megveszik single ticket Bud-Shanghai/ Bud- Hongkong/ Bud-Sanya, és vissza Peking- BudIlletve szintén Skyscaneren láttam, hogy a legtöbb "olcsóbb" jegy Aeroflot járatra van, ilyen hosszú távokra megéri bevállalni?

kb. Creative Commons License 2018.08.29 0 0 3479

Tévedsz, nem csak két nappal indulás előtt tudsz ülést választani, most is megteheted. Hova érdemes ülni: http://www.seatguru.com Ha ki kell kapcsolni a mobilt, előtte be fogják mondani.

Pekingtől 3 óra repülésre van panda központ, Chengduban.

Előzmény: Hirannis (3478)
Hirannis Creative Commons License 2018.08.28 0 0 3478

Párom kint dolgozik és a kínai bankszámlájáról akar pénzt általam hazaküldeni, csak vagyok olyan peches hogy kiszedjenek a biztonsági ellenőrzésen. Ezért érdekelt, hogy mennyivel jöhetek ki.

 

Konkrétan felmerült kérdés bennem: milyen az Air China repülőjárat? Tényleg ki kell kapcsolni a mobilt? Hová érdemes ülni a gépen? (2 nappal indulás előtt lehet helyet foglalni) Visszafelé mennyire para, hogy leszáll a gép Minszkben?

 

Van Peking közelébe panda központ? Ha nagyon messze van, akkor megelégszem az állatkerttel is. :)

Előzmény: kb. (3476)
kb. Creative Commons License 2018.08.28 0 0 3477

Az biztos, hogy ki fogom próbálni, már csak azért mert alig 3 metrómegállóra lakom a kantoni déli vasútállomástól, nekem nem kell egy óra odajutni mint  a város másik végéből.
Szárazföldi Kína-HK irányban tuti nem lesz csak West Kowlonban útlevélellenőrzés, kizártnak tartom, hogy felengedjenek Kínában ellenőrzés nélkül a vonatra, Hong Kong felől utazva nyilván gyorsít egy kicsit, hogy egy helyen lesz ellenőrzés kettő helyett, de majd beszámolok róla, hogy milyen lett a megvalósítás.

Előzmény: gereblyepörkölt (3473)
kb. Creative Commons License 2018.08.28 0 0 3476

Jó utat! A kérdéseid nem igazán világosak, pontosítani kéne őket, hogy érdemi választ lehessen rá adni.

  • Kérdésem lenne még, hogy mennyi pénzzel lehet kijönni az országból?

    Ha behozatalkor bejelented, hogy mennyi pénz van nálad, akkor max. ennyit ki is vihetsz az országból. Amúgy meg 5 ezer USD vagy 20 ezer CNY vihető ki Kínából.
     
Előzmény: Hirannis (3475)
Hirannis Creative Commons License 2018.08.28 0 0 3475

Üdvözletem Mindenkinek!

 

Jövőhéten megyek ki Kínába (Bp-ről közvetlen járattal) és érdeklődnék, hogy aki járt kint az mit tanácsolna az útra. 16 napot leszek főleg Tiencsin városában és 1-2 napot Pekingben.

 

Kérdésem lenne még, hogy mennyi pénzzel lehet kijönni az országból?

 

Köszönöm a válaszokat!


Üdv,

Hirannis

gereblyepörkölt Creative Commons License 2018.08.25 0 0 3474

Menetidők az új, nagysebességű vasúttal közvetlenül elérhető nagyobb városok és HK között (a leggyorsabb járat esetén):

- Peking: 8 óra 56 perc

- Shanghai: 8 óra 17 perc

- Kunming: 7 óra 38 perc

- Fuzhou: 5 óra 40 perc

- Xiamen: 4 óra 5 perc

- Changsha: 3 óra 12 perc

- Guangzhou: 47 perc

Előzmény: gereblyepörkölt (3471)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2018.08.25 0 0 3473

"...és tuti, hogy nem lesz 45+ perc, a közvetlen vonatoknak és a kompoknak jelenleg is pont az előnyük a gyalogos és közúti határátlépőkkel szemben, hogy egyedi határátkelő pontként működik, így nem lehet tömeg, csak annyi ember érkezik oda, ami az adott vonaton ül, percek alatt át tudnak menni. A komphoz érkezést pl. biztonságosan ki lehet annyira centizni, hogy 15 perccel indulás előtt érsz oda, abba belefér a jegyvásárlás, az útlevélkezelés is kényelmesen." - A 45 percet innen vettem, de aztán majd elválik mennyi idő kell. Meg azért azt is vedd figyelembe, hogy innen, Hung Hommal meg a kikötőkkel ellentétben, nem egy-két óránként mennek majd a járatok, hanem gyakorlatilag folyamatosan, így több járatra való utas is feltorlódhat, melyet ugye a CR-féle csomagellenőrzés is tetéz.

Előzmény: kb. (3472)
kb. Creative Commons License 2018.08.25 0 0 3472

Igen, elég sokat csúszott ez a project, sokat van szó róla, a legtöbben kicsit sokallják a pár hónapja bejelentett árakat.

Jelenleg is van vasúti összeköttetés Hong Kong és a szárazföldi Kína között, ezzel az új vonallal "csak" gyorsabb lesz mindez, egyrészt a sebesség, másrészt a határátlépés egyszerűsítése miatt. Ahogy te is írod, az eddigi kétszeri (ki- és beléptetés indulás előtt és után) helyett egy ponton lesz és tuti, hogy nem lesz 45+ perc, a közvetlen vonatoknak és a kompoknak jelenleg is pont az előnyük a gyalogos és közúti határátlépőkkel szemben, hogy egyedi határátkelő pontként működik, így nem lehet tömeg, csak annyi ember érkezik oda, ami az adott vonaton ül, percek alatt át tudnak menni. A komphoz érkezést pl. biztonságosan ki lehet annyira centizni, hogy 15 perccel indulás előtt érsz oda, abba belefér a jegyvásárlás, az útlevélkezelés is kényelmesen.

Előzmény: gereblyepörkölt (3471)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2018.08.24 0 2 3471

Történelmi pillanathoz érkezett a Hong Kong és Kína közötti vasúti közlekedés, hiszen a Peking - Shenzhen nagysebességű vasút kiegészítéseként 2018. szeptember 23-án megnyíló Hong Kong - Shenzhen szakasz átadásával összesen 44 kínai állomás válik közvetlenül elérhetővé Hong Kong (Kowloon) belvárosából. (ld. térkép alant)

 

Az üzemeltető MTR a magas költségek ellenére bizakodó a projekt kezdeti létezését illetően, hiszen a Kína - HK határ mellett fekvő Shenzhen belvárosa mintegy 15 perc alatt elérhetővé válik (szemben a mostani kb. egy órával, mely azonban egy átszállást is igényel), míg a HK - Guangzhou táv leküzdéséhez szükséges idő szintén 20-30 percre csökken (a jelenlegi 2 óráról), igaz, utóbbi esetben a városközpontba igyekvők további 30-40 perc metrózásra kényszerülnek, hiszen a HK felől érkező járatok fogadására kijelölt Guangzhou-Déli kissé félreeső helyen található. Természetesen érdemes további 45 perc - 1 órát rászánni a határellenőrzésre is, mely, a Hong Kong-i közvélemény heves tiltakozása ellenére, mind kínai, mind Hong Kong-i oldalon West Kowloon állomáson történik. (Tehát Kína felé igyekezvén már HK-ban megnézi útlevelünket a kínai határőrség is.)

 

Bár a Kínai Vasúttársaság hivatalos honlapjára még nem kerültek fel a viteldíjak, a fontosabb állomások felé leszurkolandó díjak már elérhetőek (ld. alábbi táblázat), ezen felül a Shenzhenben található Futian 78 HKD-ért (kb. 2780 forint), míg Guangzhou-Déli 248 HKD-ért (kb. 8850 forint) válik elérhetővé.

 

W.L. Creative Commons License 2018.08.18 0 2 3470

Nem.

Előzmény: balazs019 (3469)
balazs019 Creative Commons License 2018.08.18 0 0 3469

köszi a gyors választ

az sem változtat a helyzeten, hogy többszöri belépéssel megyünk? (2x2 nap kb)

Előzmény: W.L. (3468)
W.L. Creative Commons License 2018.08.18 0 1 3468

Hongkongba semmifele vizum nem kell.

Előzmény: balazs019 (3467)
balazs019 Creative Commons License 2018.08.18 0 0 3467

sziasztok

próbáltam utána nézni a neten, hogy hogy is működik ez a vízummentesség Hong Kong-ban, de ellentmondásos információkat találtam.

Fülöp szigetekre utaznánk télen, és a repjegyet Hong Kong ig vennénk meg oda vissza, majd egy másik társasággalal tovább a fülöp szigetekre. (Közben odafelé és visszafelé is eltöltenénk 1-2 éjszakát Hong Kongban.

Erre az útra kell nekünk többszöri belépésre jogosító vízum ha nem hagyjuk el Hong Kong területét vagy ezt meg tudjuk tenni a vízummentesség keretein belül?

köszi

kb. Creative Commons License 2018.07.23 0 0 3466

VPN-ből kétféle fizetős használata esetén nagy az esély, hogy nem lesz fennakadás: ha az egyikkel épp alkalmi gond lenne, akkor használod a másikat. WIFI van szinte mindenhol.

Mobilnettel lehet roamingolni, de az magyar szolgáltatóknál drága, de a telecomnál van azért jobb ajánlat, nézz utána. A helyben vásárolható mobilnethez ugyanúgy kell VPN mint a WIFIhez, a külföldi kártyás roaminghoz nem.

Előzmény: Arendas07 (3465)
Arendas07 Creative Commons License 2018.07.19 0 0 3465

Sziasztok!

 

Tanácsot szeretnék kérni. A jövő héten Kínába utazom, kb 3 hétre, de lehet hogy 1 hónapnál is több lesz. Nem nyaralni megyek sajnos, édesanyámat viszem egy kantoni kórházba. A problémám az internet. A munkahelyemről úgy engedtek el, hogy az emaileimet nézem és dolgozom távolról is... de egyre több akadályba ütözik. Nem vesztehetem el a munkámat és persze édesanyámat sem hagyhatom cserben. Tudom hogy VPN-t kell használni, ha biztosan el akarom érni a levelezőrendszert (sőt, a munkám része hogy FB adminisztrátor is vagyok, szóval biztosan kell a VPN) ,de a szolgáltatóm (Telekom) 1500 FT-ért 100mb netet tud adni úgy, hogy 3 naponta meg kellene újítanom...

 

Van erről valakinek tapasztalata? Tud valaki segíteni? Melyik szolgáltatóhoz menjek, ha normális roaming csomagot kapjak? Vagy valami trükk, helyszínen vásárolható mobilnet, vagy bármi más ötlet esetleg?

Kérlek, segítsetek, mert szerdán utazunk és normális adatforgalom és elérés nélkül elveszthetem az állásomat :((

Köszönettel,

Éva

zalan98 Creative Commons License 2018.06.07 0 0 3464

Mindenképpen, mert utánad mentünk.

Az nem kifejezés, hogy tetszett, nagyon-nagyon tetszett.

Volt azért jó pár csoport is, de nem helyi erőt talán egyet láttunk.

Előzmény: trabzonspor (3463)
trabzonspor Creative Commons License 2018.06.07 0 0 3463

Örülök neki,hogy-talán az én véleményem hatására is- elmentetek Zhangje-ba,és főleg annak,hogy tetszett is :)

 

Lehet WL nem ért velem egyet,( :) )de szerintem "méltatlanul mellőzött" látnivaló Kínában.

 

Off

 

szigorúan saját szubjektív:

 

-Japán hibátlan,Ausztrália mellett a kedvenc

-India: soha...

-Peru: turistás helyeken lehúzásokra nagyon figyeljetek

 

On

Előzmény: zalan98 (3458)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!