Koszi a válaszod, infót. Akkor ha jól értettem a kovetkezo útovonalat javasolnád Peking - Xian - Luoyang - Zhengzhou - Peking. Valami hasznos tanács hogy idoben mennyi ido alatt lehet abszolváni ezeket, hol lenne érdemes megszállni esetleg, utazással kapcsolatban...kosznom elore is.
Ha április-május, ami kellemes átlaghőmérséklet Peking és Xi'an esetében, akkor a helyedben az alapján választanék további célpontot, hogy mi érdekel jobban. A népszerű turistacélpontok közül pl. a Shaolin kolostor ejthető útba kényelmesen, akkor az egyik irányba 5-6 óra vonattal a Peking-Xi'an, a Xi'an-Zhengzhou 2-2,5 óra, a Zhengzhou-Peking pedig 2,5-3,5 óra. Az is belefér, hogy Luoyangot is megnézzétek, akkor Xi'an felől elég Luoyangig vonatozni és a Shaolin után Zhengzhouból vonatozni vissza Pekingbe.
Kínába való érkezéskor, ill. távozáskor be kell jelentenem vámáru-nyilatkozaton az utazáskor használt fényképezőgépemet? (Objektívvel együtt kb. 700 000 Ft az új ára.)
Sziasztok, a családdal régóta tervezünk egy kínai látogatást. Most mutatkozik rá az ideális alkalom és ebben szeretném a segítségeteket kérni. Egyelőre Peking környékére szeretnénk összpontosítani, Budapest-Peking-Budapest repjeggyel, 13 éves fiunkkal. 8-10 napban gondolkodom, sokkal több egyelőre nem megy a fiunkkal. Gondoltam 4-5 napot eltöltenénk Pekingben, egy nap nagy fal és Xi'ant vettem még tervbe. Itt főleg az agyag hadseregre gondoltam. A nagy falat és Xi'ant meg lehet egy-egy nap járni resp. mi az amit még beiktatnátok, ami úgy mond útba esne? Gondolok itt konkrét ötletekre, tanácsokra hogy lehetne kihasználni legjobban ezt a pár napot. Esetleg tanácsot a közlekedést illetően is A pontból B pontba hogy eljutni stb, stb.. Minden tanácsot, ötletet előre is köszönök.
Hat, ha te Zhangjiajie alatt a varost es a kornyezo autoutakat erted, ott nyilvan biciklizhetsz, de oda nem ezekert szoktak menni, hanem a rezervatumert, ahova szerintem autokat sem engednek be, csk bennti buszok viszik a latogatokat a kapuk es a felvonok majd a latnivalok kozt.
Emeishaban sem az uton elerheto reszek a szepek, hanem a gyalogosan vagy felvonoval elerhetok, a gyalogutak nagy resze pedig lepcso.
Vannak Kinanak biciklizesre jo reszei, pl Guilin/Yangshuo kornyeke, de szerintem Zhangjiajie es Emeishan pont nem azok.
Azt hogy hol lehet bringázni azt még nem tudom de ahol autók járnak ott valószínűleg én is,persze autópálya kizárva. A meredekséggel van problémám mert 2000m-er emelkedést (szintet) még bevállalok de többet nem nagyon. Emeishan-Jinding Montain között sok a szint ezért valahogy jó lenne legalább 30-40 km-ert közelebb menni hozzá és a legvégén már van felvonó is. Van olyan terv,hogy bringával ameddig lehet aztán letenni a bringát majd gyalogolni és vissza a bringához. Gondolom csak le lehet tenni egy megbízható helyre a bringát. A kerékpár bérlés sem kizárt de az a végső megoldás,ilyen szintnél jó a megszokott jármű. Lehet hogy tévedek de azt gondolom,hogy él ebben az országban több mint egymilliárd ember és egyiknek sem jut eszébe ezt a csodálatos országot felfedezni bringán. Nagyon jó bringákat gyártanak,csak van egy-két ember aki ki szeretné próbálni.
Mivel a táska mérete 120cm hosszú,85cm magas és 30cm magas így a megengedett méretbe belefér. Ennek a táskának a súlya 15kg de az összes csomagom van 32kg négyfelé elosztva (kerékpárszállító táska,2db csomagtartóra szerelhető táska,kis hátizsák). A méret alapján talán nincs baj. A súly ha nézik akkor én már a diplomata kategóriába esnék. Kerékpárnál nem írják hogy mi van ha becsomagolod,táskába rakod. Napi kisebb (néhány órás)utazásnál szerintem nem lesz gond. Kérdés hova teszem a vonaton,Chengdu- Zhangjiajie között talán még nem nagy a gond mert nem megyek sokat főleg nem egy vonattal. Zhangjiajie-Peking között viszont ezt megkérdezem és igénybe is fogom venni ha szükséges ha nem akkor a két ágy,esetleg a folyóson elfér. Ez úgy tűnik megoldja a problémát. Azt még nem tudom hogy melyik az a vonat amelyikkel én is utazom és a bringa is valahol és melyik az amikor egy másik vonattal viszik.
Checked Baggage via China Railway Consignment Service
If your baggage exceeds the allowed amount or you take special items not allowed on a China train, consign them before departure.
To consign your luggage, you are required to present your ticket and fill in a form which should include your name, address, phone number, and the weight or amount of the items. Do remember to wrap up those fragile items and electronic products, for they may be damaged during transportation.
Consignment Fee
The consignment fee is not included in the ticket price. It is charged based on the traveling distance, baggage weight and baggage types. But in general it is much cheaper than the delivery service. For instance, to consign a regular bike from Beijing to Shanghai, it costs about CNY50.
Limits on Checked Baggage
1. Each piece of checked baggage should be no more than 50 kg (110 pounds). 2. The minimum volume should be more than 0.01 cubic meter (0.01 cube yard). 3. Currency, securities, cultural relics, jewelry, important documents and other valuables are not allowed in checked baggage. 4. Weaponry, explosives, combustibles, corrosives, poisons and other dangerous materials are not allowed in consigned luggage.
Baggage Check onto High Speed Trains
Usually, your baggage is transported in the same train with you and can be collected upon your arrival. However, the bullet trains and some ordinary ones do not have a freight carriage, and your checked baggage will be transported by an earlier or later ordinary type. Also, the railway stations only operating those bullet types may not offer consignment service. Thus, we recommend you to check your luggage 2-3 days ahead of your departure, so you can claim it right upon arrival. If your luggage arrives earlier than you, the arrival station will keep it for three days for free; if it arrives later than you, the staff will notify you on its arrival.
Delivery Service by China Railway Express
China railway also provides parcel/delivery service which enables you to mail your personal items, such as clothesor a bike. For foreign passengers, you may need to deliver your heavy or special items to the next destination through this service during a multi-destination trip. The luggage may travel slower than by express delivery, but the charges are much cheaper.
FAQs
Q: Can I take my bike onto China trains? A: Generally, bikes are not allowed onboard. Passengers can use the consignment or delivery service to transport your bike to the destination. If you insist, you will need to dismantle and box the bicycle to take it onboard as a regular piece of luggage.
Köszönöm a segítséget. Az utazás nagy vonalakban eldőlt. Chengdu-ba kezdek majd Zhangjiajie és Peking-be végzek.Repülőjegy megvan,szállás lefoglalva. Ezekről a helyszínekről csillagtúra szerűen szeretnék sok helyre eljutni. A bonyodalmat az okozza hogy viszek kerékpárt is, azért nem olyan egyszerű a kerékpárt is vinni meg a kevés de azért terjedelmes csomagot még akkor is ha a kerékpár szétszerelve kerékpár szállító táskába van. Repülőn elég jól megkérik az árát a sporteszköz szállításnak ezért mennék inkább vasúttal. Szeretnék elég sok hegyes-völgyes helyen bringázni ezért ragaszkodok a megszokott bringámhoz. Semmilyen útikönyvet nem szeretnék olvasni. Tele van a Google térkép sárga csillagokkal Kínai területen és tudomásul kellett vennem hogy sok célpontról le kellett mondanom mert messze van. Minek fájdítsam a szívemet.
Mi mindig megúsztuk idén nyáron. Voltak délutáni záporok ebben az időszakban, de sose áztunk el nagyon. A Tiger Leaping Gorge-ban volt földcsuszamlás, előttünk, utánunk rendesen esett, de amikor nekiindultunk a túrának, épp kedvezett az idő. A szerencse nem árt, de nem az indiai monszunnak megfelelő az esős évszak odafönn a hegyekben.
Van esetleg valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban hogy mennyire esős időszak július, augusztus Yunnan-ban? Elméletileg ez lenne arrafelé az esős évszak de ez mennyire befolyásolhatja az utazást?
Nekünk nyáron a Yichang East-i átszállás volt a megoldás erre, expressz oda nappal, ott alvás (sétatávolságra délkeletre voltak olcsó szállások az állomásról), és reggel a vicinális tovább. Ott egyből mentünk a Yangjiajie kapuhoz (wanbo korábban nagyon célszerű tervvel ajánlotta).
Más: Még mindig megvan a legfrissebb, ki nem nyitott LP China könyvünk (késve jött) + elektronikus verzió / 7000 Ft
Chengdu és Zhangjiajie között csak átszállással oldható meg a vonatozás. Egy átszállással van több megoldás is, viszont nincs igazán jó csatlakozás. Pl. Yichang East jöhet szóba, addig 7, onnan 5 óra. Lehet érdemesebb valami harmadik helyen beiktatnod a kettő közé, aminek jó csatlakozása van mindkét várossal. Az alábbi elég naprakész, nézz rá:
Ha valamit, akkor ezt biztosra mondhatom :-) nem lesz ilyen könyv februárra. De itt a fórum. Még az sem kizárt, hogy Sichuan és Gansu esetén tudunk valami közöset is kitalálni.
Peking: igen a repjegyünk Bp-Peking-Bp, de mivel csak a legfontosabb kötelezőket néztük meg, így kicsit szeretnénk kicsit a város hangulatát is érezni.
Xi'an: nagyon tetszett a város hangulata, és nem volt rá elég időnk (pl: bicizés a falon), és gyorsvonattal jöhetnénk Chengduból és mehetnénk Zhangyébe tovább.
Chengdu: a terv: Leshan és a pandák, Emeishan időfüggő.
Az előző utunk nagyon menős volt. Most 14 éjt töltünk kint.
Zhangye: én is szeretném majd valamivel összekötni, ha már olyan messzire elmegyünk.
Peking gondolom azert, mert oda repultok, de Xianba miert mentek vissza?
Zhangyet itt ugye nemreg nagyon magasztalta valaki, de szerintem ha mar Gansu, nezz ra Dunhuangra es Xiahere is, szerintem (ez ugye szubjektiv) azok erdekesebbek.
Chengdu remelem csak bazis lesz Leshan es Emeishan fele.
Zhangjiajie viszont tenyleg fantasztikus, es esetleg erdemes lehet Hunanban Fenghuanggal osszekapcsolni.
Erdemes lenne kevesbe a nagyvarosok kore epiteni az utvonalat.
Nem hinnem amugy, hogy a kozelseg a fo tema itt, Kinaba ugye azsiai mercevel olcsoj a repjegyek, megis inkabb a hasonlo tavolsagu Thaifoldre jarnak vissza rengetegen. Persze mas okbol, az ugye nem igazan utazos, inkabb naralos uticel. Engem egyebkent Kinatol az egyre emelkedo arak, kulonosen a brutal belepok fognak vissza egyre inkabb.
Ami Papuat illeti, legalabb is annak belsejet, az valoban nem a szokasos, laza nyaralas, igy nem mindenkinek valo. Meg kell hozza talalni a megfelelo utitarsakat, akiket erdekel, birjak a strapat, es persze a koltsegeket is. :-)