Keresés

Részletes keresés

KT1 Creative Commons License 2020.05.04 0 0 7829
KT1 Creative Commons License 2020.05.04 0 0 7828

Nem 2000es polák nem volt, a p132 csak 1600os volt.  az olasz 2000 blokk. Nagyobb szelepek, bátrabb vezértengely. Annak a blokknak 82 volt a furata, mig az enyém 80 as volt.

Előzmény: Gyöször (7827)
Gyöször Creative Commons License 2020.05.03 0 0 7827

Nem vágom a Polskit. Főleg nem ilyen finpm részletekben, pláne azt nem, hogy milyenek a hengerfejek. Pld mi volt a 2000res polák hfejében olyan jó?

Előzmény: KT1 (7826)
KT1 Creative Commons License 2020.05.03 0 0 7826

A Polskit jobban szetettem mint a Ladát, volt is 1969es kormányváltós, majd egy eredeti "torinói" FIAT 125A. Na ennek az 1.6os blokkjára ráfaragtam a 2000es hengerfejet... sok 2107 tulaj fizetett pityeregve amikor kikaptak a dizsi előtt gyorsulásban! Amikor meghallották a hangját már becsöppent a pisi :D, de már nem volt visszaút. 4 leömlő+üres cső, a végén egy szétégett dupla Koppány dob. Volt aki úgy jött oda, hogy nincs az a nagypóccki ami az ő 07esét legyorsulja ! Picit benézte, 5000 volt a tandij ! (50 volt  beugro a dizsibe)  Mondjuk kellett a zsé, mert 15 litert lazán benyelte.

 

Kevesen tudják de Polskiból is volt  1.6 és 1.8 DOHC blokkos, de ez már végképp kiverte a szovjeteknél a bizosítékot! Lazán kifújta a csoda 1.6 Lada meg a 2107 nózikáját ! 

A Polski Fiat 132p összeszerelés miatt már amúgy is zabos volt Brezsnyev elvtárs... jégre tolatták a projektet.

 

 

 

 

 

 

KT1 Creative Commons License 2020.05.03 0 0 7825

láttam én is Golf 1.6 diesel blokkos Ládát... nagyon büszke volt rá a gazdája! ;) Mondtam neki a Fiat dieselt nem kellett volna megerőszakolni, de az ugye csak xar olasz... :O

 

 

 

Előzmény: Gyöször (7824)
Gyöször Creative Commons License 2020.05.02 0 0 7824

Faluban nagyon sokáig volt egy Lada valami tök idegen még az is lehet dízel blokkal, streetlegal lepapírozva. Ilyenekben nem gondokoznék, a Lada legyen Lada :-)

 

Előzmény: KT1 (7823)
KT1 Creative Commons License 2020.05.02 0 0 7823

A 90es évek elején Lada házi tuning volt a Zuk karburátor, a Koppány kipuff és a Gaál féle átköszörült vezértengely. Gal bácsi még most is csinálja! Aztán lett forrás és épültek be a DOHC 1600os blokkok, ami 90 vagy 98 lóerővel átmozgatta a Lada kasztnit. A KPM meg elfogadta , hogy nem tipusidegen, mondjuk nem is kellett semmit farigcsálni!

200kmó felett már instabil volt a Láda, ültetni kellett, meg keményebb hátsóbrugók kellettek, meg feszesebb csillapitók.

Az 5 gangos váltóhoz vágni kellett az alagutat.

Csináltunk 2000est is, az megcsavarta a kardánt, majd kiszakadt a bölcső... érdekes a nagypolszki bódé jobban bírta, bár az eredti Fiat kardán kellett alá.

Előzmény: Gyöször (7822)
Gyöször Creative Commons License 2020.05.01 0 0 7822

Beözönlöttünk ide a kocsmába, mert ez nyitva van, akârhonnan, senkit ne érdekeljen ;-)))))

 

Ezt gondolom ismered, ha már Lada: http://zsiguli.hu/cikk/424

 

Na persze megint kijött, hogy a ccm az ccm. Nem mentem sosem 1.6os és 1.7es széria motorral, 27éve ezerötösünk van, előtte ezerhármas volt.

Nem mondom, hogy ezeröcsi mert 2104-3 kasztniban lapul. De nagyon szeretem.

 

Nem voltam még közelében rally Ladának. Mert 7végén van rally én meg akkor nem érek rá. Pláne nem vezettem. De előszeretettel nézek ilyen videókat. Haverom navigált párszor.

Szeretem olvasgatni a Lada motor tuningokat, de pont ugyan az van mint a Bignél, hogy ha valamit tuningolnék a gépen, az nem végsebesség meg lóerő hajhászás lenne, hanem az alacsony ill közép fordulati nyomatékra mennék rá. Szigorúan utcai használatra.

Előzmény: KT1 (7821)
KT1 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 7821

Sóval Havassy mester az 1.7-es Niva blokkból, eredeti hengerfejjel 192 lóerőt csinált olyaN 9500 as fordulaton. 

A Lada blokk tervezéséhez persze semmi közük nem volt a szovjet mérnököknek, szín olasz tervezés. A blokkcsalád tervezője Aurelio Lampredi, 1964-65 ben. DOCH blokk, fogasszijjas hajtással, keresztáramú hengerfejjel, 1.3 -2 liter közötti kategóriában, Persze a FIAT-okban sem ez volt az alapmotor, hanem egy ösrégi OHV... A 125 és a 124 special-ok kapták a DOHC-t.

Tervben volt egy terepjáró autó, ehhez tervezte át a mester, így kapott láncos vezérhajtást és egy vezértengelyt. Aztán lefújták az autó gyártását, de a szovjetekre rálőcsölték, ez lett a Lada motor.

Később szó volt a DOHC licensz megvásárlásáról (a lengyelek gyártották is az 1600-os változatot a 132p -be) de aztán a nagymedve nem akart tejelni...

Ez a Lampredi féle motor nyerte a legtöbb rali VB címet (Fiat131 és a Lanciák, még a HF Integrale is!) 2000-ig gyártották 1966-tól !

79-ben a production racer (versenykész) Fiat 131 230 lóerőt tudott a 16 szelepes fejjel, Röhl versenygépét 250 re tippelték...

Előzmény: Gyöször (7819)
Pjotr27 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 7820

Jaa értem,tehát ha nem passzol a cikk.. akkor már valószínű bukta!!Köszi akkor keresgélek! :) 

Előzmény: Gyöször (7819)
Gyöször Creative Commons License 2019.11.29 0 0 7819
Teljesen értettem, hogy akarod venni, csak azért mondtam hogy nézd meg a cikkszámokat, ha véletlen egyezik, akkor megveheted a bontottat. Nem az 50 ccn múlik. Lehet, hogy jó lehet, hogy nem.
Előzmény: Pjotr27 (7818)
Pjotr27 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 7818

Köszi de nem cikkszám alapján venném az alkatrészt hanem bontásból,de még beépíthető állapotban!

Hihetetlen 50ccm a különbség és ekkora eltérés! 

Előzmény: Gyöször (7814)
mozo01 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 7817

Köszi, megnézem ott is.

Előzmény: Gyöször (7816)
Gyöször Creative Commons License 2019.11.28 0 0 7816
Nincs fent a telómon a szervízkönyv, de az évjáratok között keresd, a táblázatokban.
Súbertű lehet 5e53 és lehet 3 v 4 rovátkában is attól függ mi a karbid kódja. Könyvben leirják hol találod, a karbi bal oldalán van (a baloson) valami 44B0 vagy ilyesmi rémlik a 750eseknek, a tiédnek már valami más. Enyém valami svejci bicska ezen sokminden más pld fúvókák mint egy európain. Nekem a 4esben jó, 3as rovátkában rángat meg visszadurrog a karbiba 50 km/h-nél.
Előzmény: mozo01 (7815)
mozo01 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 7815

Sziasztok!

 

Gyárilag a súbertű melyik rovátkán van? Nem találom a leírásban sehol se. :(

 

 

Gyöször Creative Commons License 2019.11.28 0 0 7814
Próbáld letölteni a robbantott ábrákat amin rajta vannak a cikkszámok. Ha v3letlen ugyan az akkor szerencséd van. De szerintem nem fog stimmelni, semmi jogalapom nincs ezt mondani mert nincs idöm sajna utána járni, de meglepne ha egyforma lenne...
Előzmény: Pjotr27 (7813)
Pjotr27 Creative Commons License 2019.11.27 0 0 7813

Sziasztok!Tudom ez BIG fórum,de a DR 650-es fórum halott!Valaki tudja e véletlen hogy a 650 DR kuplung kosarát lehet cserélni a 600-as kosarával?(nem találtam 650-est)az enyémnek már jelentős kottyanása van!

 

Ingarian Creative Commons License 2019.11.17 0 0 7812

Annyit akartam írni, hogy megható volt.

Előzmény: Ingarian (7811)
Ingarian Creative Commons License 2019.11.17 0 0 7811
Lonesome Rider Creative Commons License 2019.10.07 0 0 7810

Bizony az:)

Régen hallottam rólad.

Előzmény: Lonesome Rider (7809)
Lonesome Rider Creative Commons License 2019.10.07 0 0 7809

Hufi!!!!!!Te az a Hufi vagy akire gondolok??

Sztív

Előzmény: Hufi750 (7808)
Hufi750 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 7808
Lonesome Rider Creative Commons License 2018.09.22 0 0 7807

A lovasa sem semmi:)))Meg van sújólva a "Jappán"gép.

Előzmény: Ingarian (7806)
Ingarian Creative Commons License 2018.09.21 0 0 7806

Ez valami japán cucc, de rohadt jó! :) 

 

Előzmény: Lonesome Rider (7804)
Iceapo Creative Commons License 2018.09.11 0 0 7805

Szerintem egy tengeri herkentyű! :-)

Előzmény: Lonesome Rider (7804)
Lonesome Rider Creative Commons License 2018.09.11 0 0 7804

Milyen szerkentyű ez?

Előzmény: Iceapo (7803)
Iceapo Creative Commons License 2018.09.10 0 0 7803

Ez akkora császárság! Ide katt!

Iceapo Creative Commons License 2018.09.10 0 0 7802

Hát vazze kirázott a hideg, ez nagyon durva! Ide kattintsatok!  Hanggal kell nézni!

Gabe.Sz Creative Commons License 2018.05.24 0 0 7801

Szállás természetesen nem kerül semmibe.

Előzmény: Gabe.Sz (7800)
Gabe.Sz Creative Commons License 2018.05.24 0 0 7800

Akinek kell péntekre orfűi szállás az csörögjön-írjon! +36-30-ötven-tíz-370

Kb naplementére érek oda nyitni.
Meló után indulok Szegedről, így szombat hajnai-reggel nem kell akkora távot mennem.

 

Sztív! A szombat reggeli gyülekező idejét és pontos helyét lécci írd le valahol!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!