Nem 2000es polák nem volt, a p132 csak 1600os volt. az olasz 2000 blokk. Nagyobb szelepek, bátrabb vezértengely. Annak a blokknak 82 volt a furata, mig az enyém 80 as volt.
A Polskit jobban szetettem mint a Ladát, volt is 1969es kormányváltós, majd egy eredeti "torinói" FIAT 125A. Na ennek az 1.6os blokkjára ráfaragtam a 2000es hengerfejet... sok 2107 tulaj fizetett pityeregve amikor kikaptak a dizsi előtt gyorsulásban! Amikor meghallották a hangját már becsöppent a pisi :D, de már nem volt visszaút. 4 leömlő+üres cső, a végén egy szétégett dupla Koppány dob. Volt aki úgy jött oda, hogy nincs az a nagypóccki ami az ő 07esét legyorsulja ! Picit benézte, 5000 volt a tandij ! (50 volt beugro a dizsibe) Mondjuk kellett a zsé, mert 15 litert lazán benyelte.
Kevesen tudják de Polskiból is volt 1.6 és 1.8 DOHC blokkos, de ez már végképp kiverte a szovjeteknél a bizosítékot! Lazán kifújta a csoda 1.6 Lada meg a 2107 nózikáját !
A Polski Fiat 132p összeszerelés miatt már amúgy is zabos volt Brezsnyev elvtárs... jégre tolatták a projektet.
láttam én is Golf 1.6 diesel blokkos Ládát... nagyon büszke volt rá a gazdája! ;) Mondtam neki a Fiat dieselt nem kellett volna megerőszakolni, de az ugye csak xar olasz... :O
Faluban nagyon sokáig volt egy Lada valami tök idegen még az is lehet dízel blokkal, streetlegal lepapírozva. Ilyenekben nem gondokoznék, a Lada legyen Lada :-)
A 90es évek elején Lada házi tuning volt a Zuk karburátor, a Koppány kipuff és a Gaál féle átköszörült vezértengely. Gal bácsi még most is csinálja! Aztán lett forrás és épültek be a DOHC 1600os blokkok, ami 90 vagy 98 lóerővel átmozgatta a Lada kasztnit. A KPM meg elfogadta , hogy nem tipusidegen, mondjuk nem is kellett semmit farigcsálni!
200kmó felett már instabil volt a Láda, ültetni kellett, meg keményebb hátsóbrugók kellettek, meg feszesebb csillapitók.
Az 5 gangos váltóhoz vágni kellett az alagutat.
Csináltunk 2000est is, az megcsavarta a kardánt, majd kiszakadt a bölcső... érdekes a nagypolszki bódé jobban bírta, bár az eredti Fiat kardán kellett alá.
Na persze megint kijött, hogy a ccm az ccm. Nem mentem sosem 1.6os és 1.7es széria motorral, 27éve ezerötösünk van, előtte ezerhármas volt.
Nem mondom, hogy ezeröcsi mert 2104-3 kasztniban lapul. De nagyon szeretem.
Nem voltam még közelében rally Ladának. Mert 7végén van rally én meg akkor nem érek rá. Pláne nem vezettem. De előszeretettel nézek ilyen videókat. Haverom navigált párszor.
Szeretem olvasgatni a Lada motor tuningokat, de pont ugyan az van mint a Bignél, hogy ha valamit tuningolnék a gépen, az nem végsebesség meg lóerő hajhászás lenne, hanem az alacsony ill közép fordulati nyomatékra mennék rá. Szigorúan utcai használatra.
Sóval Havassy mester az 1.7-es Niva blokkból, eredeti hengerfejjel 192 lóerőt csinált olyaN 9500 as fordulaton.
A Lada blokk tervezéséhez persze semmi közük nem volt a szovjet mérnököknek, szín olasz tervezés. A blokkcsalád tervezője Aurelio Lampredi, 1964-65 ben. DOCH blokk, fogasszijjas hajtással, keresztáramú hengerfejjel, 1.3 -2 liter közötti kategóriában, Persze a FIAT-okban sem ez volt az alapmotor, hanem egy ösrégi OHV... A 125 és a 124 special-ok kapták a DOHC-t.
Tervben volt egy terepjáró autó, ehhez tervezte át a mester, így kapott láncos vezérhajtást és egy vezértengelyt. Aztán lefújták az autó gyártását, de a szovjetekre rálőcsölték, ez lett a Lada motor.
Később szó volt a DOHC licensz megvásárlásáról (a lengyelek gyártották is az 1600-os változatot a 132p -be) de aztán a nagymedve nem akart tejelni...
Ez a Lampredi féle motor nyerte a legtöbb rali VB címet (Fiat131 és a Lanciák, még a HF Integrale is!) 2000-ig gyártották 1966-tól !
79-ben a production racer (versenykész) Fiat 131 230 lóerőt tudott a 16 szelepes fejjel, Röhl versenygépét 250 re tippelték...
Teljesen értettem, hogy akarod venni, csak azért mondtam hogy nézd meg a cikkszámokat, ha véletlen egyezik, akkor megveheted a bontottat. Nem az 50 ccn múlik. Lehet, hogy jó lehet, hogy nem.
Nincs fent a telómon a szervízkönyv, de az évjáratok között keresd, a táblázatokban.
Súbertű lehet 5e53 és lehet 3 v 4 rovátkában is attól függ mi a karbid kódja. Könyvben leirják hol találod, a karbi bal oldalán van (a baloson) valami 44B0 vagy ilyesmi rémlik a 750eseknek, a tiédnek már valami más. Enyém valami svejci bicska ezen sokminden más pld fúvókák mint egy európain. Nekem a 4esben jó, 3as rovátkában rángat meg visszadurrog a karbiba 50 km/h-nél.
Próbáld letölteni a robbantott ábrákat amin rajta vannak a cikkszámok. Ha v3letlen ugyan az akkor szerencséd van. De szerintem nem fog stimmelni, semmi jogalapom nincs ezt mondani mert nincs idöm sajna utána járni, de meglepne ha egyforma lenne...
Sziasztok!Tudom ez BIG fórum,de a DR 650-es fórum halott!Valaki tudja e véletlen hogy a 650 DR kuplung kosarát lehet cserélni a 600-as kosarával?(nem találtam 650-est)az enyémnek már jelentős kottyanása van!