Lassan már túl leszünk a telekvásárláson...
A házépítés költségeit számítgatva természetesen különböző megoldások különböző (elég magas) eredményt adnak.
A minap az egyik kivitelező weboldalán bruttó 130 ezer/négyzetméter áron kínál kulcsrakész megoldást, míg egy magazinban a hagyományos építkezés költségeinél egy 100 négyzetméteres lakóterületre bruttó 35 millió jött ki.
Tudom, hogy a különböző anyagok nagyban befolyásolják az árat. Kíváncsi vagyok, hogy kinek mi a tapasztalata a kivitelezés költségeit (tervezett és tényleges) illetően. Valamint milyen problémákba ütköztetek a finanszírozás terén (hitel, számlagyűjtés stb.)
Előre is köszönöm, hogy megosztjátok a tapasztalaitokat!
A faanyag kezelése elég zsákbamacska dolog. Vagy sikerül, vagy nem. Sok fűrészárú (idénytől is függően) friss vágás, ami csuron víz, és már semmi favédőszert nem képes felszívni. A felületén van egy kis színezőanyag, de védőhatása nulla. Ha kimosódó anyaggal kezelték pl. Tetol, egyszer megázik, le is mosódik, ami amúgy sem ért semmit. Sok fatelepen a tetőlécet kötegelve áztatják, vagy csak merítik egy rövid ideig, a lécek közé pedig vagy bejut a szer, vagy nem. Ha nedves a fa, és a vágásból fűrészpor van ráragadva, megintcsak a fűrészpor van csak kezelve. Látszó fafelületnél az esetlegesen kezelt felület le lesz gyalulva, csiszolva. Kicsit szárítani kéne, és aztán letakarítva rendesen beáztatni, ha lehet nem kimosódó szerbe, pl. Bochemit Forte. Ezt így ki csinálja meg ? Senki.
Sziasztok 3.kerület harsánylejtő kertvárosban ikerházépitéshez kivitelezőt,beruházót keresek,ikerházat szeretnénk építetettni,de a telek mérete túl nagy és az egyik felére ami 530nm,nincs szükségünk, de kisebb telket nem árul az ingatlanfejlesztő cég,aki értékesiti a telket.A telek összesen 1100nm kb.Csodálatos panoráma,kíválóan megközelithető,most még illetékmentes lenne.Aki tud esetleg olyan ingatlanberuházó céget,esetleg olyan magánszemélyt akit érdekelhet,irjon
Nem tudom hol laksz, mi az ács ajánlására egy hajdúszoboszlói fakereskedésben vásároltuk a faanyagot. 66e/m3 plusz 5e/m3-ért kezelik gombamentesítővel. Nem kell odamenni válogatni, anélkül is jó minőségű anyagot adnak.
Komplett kiviteli terv nelkul csak jo kozelitesu koltsgevetesi kiirast lehet csinalni.
Ha megvannak a csomopontok, akkor azokkal es az engtervvel keresni kell olyat aki csinal ezek alapjan kiirast. Nekem egy baratom ezzel foglalkozik, de olyan 120-150e ftot elker erte.
Lassan megvan a végleges engedélyezési terv, a kivitelezésen gondolkozom. Tervezővel abban maradtunk, hogy ha nem is lesz komplett kiviteli terv, a csomópontokról lesznek részletek. Nem Generál kivitelezővel akarjuk csináltatni, hanem több szakági szakemberrel. Mi lenne a célszerű út?
Költségvetési kiírás elkészítettésében gondolkozom. (mennyibe kerül ?) Szeretném tudni a mennyiségeket, anyagokat, az árajánlatok korrekt összehasonlításához.
A tetőszerkezet+cserépfedés ára nagyjából megegyezik a PVC vizszigetelés árával.
Viszont a lejtést képző réteg, attikafalak pluszban hozzájönnek.
Valamint az olcsó(bb) kőzetgyapot hőszigetelés helyett EPS-150 kell ami drágább, mint a táblás gyapot, kb a duplája. Valamint az attikafalak mindkét oldalára körbe XPS kell, ami szintén baromi drága.
A hőszigetelés árát ki tudod számolni a felület alapján.
Az attikafalak, lejtést adó réteg árát viszont csak konkrét terv alapján lehet megmondani, mert ki kell találni hozzá a folyásirányokat.
A legolcsóbb, de elvileg nem rossz, nem fixálódó favédőszer 80-100 Ft/nm anyagktségű. Ha ennél olcsóbban csinálja a fatelep kezdj el még inkább gyanakodni.. Én, még lent a földön csinálnám SK háti permetezőgéppel, a gyártó által megadott mennyiséggel.
Sziasztok! Komplett tetőszerkezeti faanyag beszerzési forrásban kinek milyen tapasztalata van? Úgy látom, hogy a szlovák fa a népszerűbb, annak ára 70-71.000Ft/m3 körül van.
Favédelemmel kapcsolatban mit gondoltok, célszerűbb utólagosan - már a tetőn bepermetezni - vagy jobb ha úsztatjuk a telepen?
nagyon halkan bejavasolnám a 10cm-es grafitost is. az már 5cm..majdnem jó. :) vagy inkább persze, magasítanék, jó az. a családi házban "szokás" 25x sosem volt a kedvencem (nálam 264 lett végül)
Ezzel a padlómagasitás miatti szerkezeti belmagasságnöveléssel (=plusz egy sor tégla) sajnos számolni kell. Ezért is kell egy kiviteli terv, mert ha engtervből épitkezik az ember, telis tele lesz kényszermegoldásokkal.
A javasolt grafitos lépésálló EPS még egy megfizethető kategória, de azzal is csak 3 cm-t nyersz. A PIR eszetlenül drága, egy sor tégla magasitás ennek a töredéke.
Az alábbi probléma merült fel. A 15 cm szigeteléssel a belmagasságom 8 cm-el csökkentettem. Így belmagasság 252 cm lenne amibe már nem fér el a redőnytok se és ennek szigetelése se. Megoldás lehet, hogy +1 sor tégla. Ebben az esetben 272 cm lenne a belmagasság ami meg elég sok.
Mi lehetne a megoldás?
Van olyan szigetelőanyag ami 7 cm-ben tudja a 15-öt? Itt a PIR-t látnám megoldásnak, de nem tudom alkalmas e rá. Mondjuk ingyen nem adják. :)
Az lenne a kérdésem, hogy a bruttó/nettó négyzetméter számításába hogyan kell kalkulálni a teraszt?
Illetve úgy olvastam, hogy ha 100nm egy ház bruttó alapterülete (terasz nélkül), akkor olyan 20% a nettó, azaz 80nm? Akkor a 80nm számít a hasznos alapterületnek?
Idén AE házak esetében hogyan alakultak a számlás bruttó nm árak?
A teraszok bruttó nm ára is a 180-200K/nm bruttó áron építhető meg, vagy ez csak a hasznos területre igaz? DE akkor a teraszok mennyiből hozhatóak ki (földszint esetén)?
Kicsit összezavarodtam ezekkel, köszönöm a segítséget!
A peremsáv szigetelés azt jelenti, hogy csak a külső falak mellett készül, 1 tábla szélességben fektetve, tehát 125 cm-t benyúlva. Valamint a lábazati zsalukő belső oldalán függőlegesen felállitva, szintén csak a külső falak mentén.
Egyedül a 15 cm szigetelés az aljzatba nehézkes. Állítólag megfordítja a réteget, bonyolítja a kivitelezést ezáltal a költséget is növeli. Az aljzat alá milyen vastag XPS kerüljön?
Aki felelősséget vállal a teherhordó falszerkezetért SZÁMITÁSOKKAL, az mondja meg, hogy mit enged. Az Ytong P4 4 N/mm2-t tud, az Ytong Start 5.5 N/mm2-t. Pont az EUROCODE miatt kellett lépnie az Ytongnak, a megemelkedett nyomószilárdsági követelmények miatt.
Nem mondhatod számitások nélkül, látatlanban, hogy megfelel az Ytong P4 nyomószilárdásga alsó sornak. Az egész épületet ki kell számolni (minden épületet egyedileg), és ha nagyon tördelt az alaprajz, nincsenek benne hosszú és egyenes falszakaszok, akkor talán megfelel rá.
A P44T Profi bármelyiknél megfelel, mert ~10 N/mm2-t tud, annyit, mint a falazat többi része. Azaz ha ez nem felel meg, akkor a fal többi szakasza sem.
Én is sokat használtam az Ytongot első sornak. Most már nem lehet. Ennyi.
Terasz csatlakozásnál nem elképzelhető az a megoldás, hogy a pince téglasor tetején diletáljuk a teraszt? Jelenleg 25-ös tégla van, ezt mondjuk ha a kérdéses szakaszon 38-ra növelnénk? Vagy zsalukőből elé egy sort rakni?
Az biztos, hogy el kellene választani a födémtől, csak keresem a jó megoldást. Holnapután megyek vissza építészhez, s átbeszélem vele is.
Én ugyan nem beszéltem több statikussal, de valahogy jobban elhiszem a YTONG kezdősort, mint a keresztbe tett T44-et. (főleg 30as fal alá)
"Ytong nyomószilárdsága a vázkerámia tégla felét sem éri el."
Ez csak függőleges terhelésre igaz, és a földrengésnél nem feltétlen ez a kritikus pont.
Én ez alapján gondolkodok: melyik anyagból lehet áthidaló fölé nyomott övet falazni, YTONGból vagy blokk téglából? Hol van itt a tégla nyomószilárdságbéli fölénye?
Ettől függetlenül nem biztos, hogy pillér nélkül menni fog így, de ennek sok oka van.
A gázból tuti nem kapod vissza a részedet. Rakasd be a csonkot inkább (ha igy van), mert későbbi értékesités szempontból sokaknak számit.
A régészeti terület szarügy.
Eleve kell szakhatósági hozzájárulás a régészettől, ami minimum 30 nappal megtolja az engedélyezést. Valamint mindenféle földmunkánál a régészettől ott kell lennie egy embernek, napi 170e Ft-ért. Tehát érdemes a földmunkákat kurva gyorsan lezavarni, mert ez a "kis" mellékes tud fájni rendesen.