Keresés

Részletes keresés

BullyBundy Creative Commons License 1 órája 0 0 31051
sualsidal Creative Commons License 9 órája 0 0 31050
Előzmény: sualsidal (31049)
sualsidal Creative Commons License 9 órája 0 0 31049

"Ezt már rég meg akartam kérdezni, hogy a radaros távolságmérő az mit jelentett itt, vagy a korai Mig-21-esekben?

Optikailag megcéloztak valamit, és valamilyen skála kijelezte a távolságot?"

 

A radarral nem rendelkező MiG-21F és F-13, valamint a kétüléses változatokban az orrkúpba volt fixen beépítve az SzRD-5 Kvant rádió-távolságmérő. A kijelző műszerek a célzókészülék bal oldalán voltak, felül egy kis fekete dobozban a nagyobb távolságú 8km-re skálázott, ezt rakéta-indításhoz használták, alatta a barna műszer-fedél alatt a kisebb távolságra, 1000m-re skálázott kijelző, ezt gépágyú-lövészetnél használták. A fix antenna miatt nem volt oldal- vagy magasság-különbséget kijelző műszer (mint a későbbi radaros gépeken), így a gépet a földi irányítás rádión megadott adatokkal rávezette a célra, és mikor a pilóta már szabad szemmel is látta a célt, akkor azt a célzókészülékkel befogva tudta végrehajtani az akciót.

 

 

Előzmény: Hpasp (30975)
sualsidal Creative Commons License 14 órája 0 0 31048

Téves, mind az oldalnézeti, mind az alulnézeti sziluettje alapján ez egy Mi-24 (vagy esetleg a merev futóműves változata lehet még, a Mi-35). Amikor hanyattfordul a gép kiválóan látható a törzs oldalain a szárnyak sziluettje, ami se a Mi-8-on se a Mi-17-en nincsen.

Előzmény: NYUGDIJAS TROTY (31018)
Hiryu-reload Creative Commons License 19 órája 0 0 31047

khmm... el is találták vele a célpontot?

 

mert emlékeim szerint anno koroszályilag Vietnamban helikopter leszállóhelyek létesítésére, (aknamentesítésre?) ilyesmi használták, nem éppen GPS vezérléssel (jó lesz odébb is az landolóplacc), tehát afgánföldön se preciziós csapásmérésre használhatták, főleg ha már MANPAD miatt javallott a tehergépnek picit magasabban repülni az ideálisnál...

Előzmény: Biga Cubensis (31045)
Hiryu-reload Creative Commons License 19 órája 0 0 31046
Biga Cubensis Creative Commons License 19 órája 0 0 31045

Erre milyen bizonyítékod van? Beszéltél az ISIS-el? :)

Nálad a default az amerikai eredménytelenség, de nekem ehhez több infó kell.

A linked pont az ellenkezőjéről beszél. Egyetlen mondat van benne, hogy több száz yardra a becsapódástól találtak alagutat, a cikk többi része meg arról, mit semmisítettek meg.

Ezenkívül a környéken megszűnt az ISIS aktivitása a helyiek szerint, annyira nem lehetett eredménytelen...

De mindegy, ez úgyis OFF itt.

Előzmény: Platon (31043)
gaunt Creative Commons License 19 órája 0 0 31044

 Nem atombomba, hanem PR akció valós eredmény nélkül.

 

Pontosan így van. Az oroszoknak ugyanúgy vannak hasonló bombáik, pl. a majdnem 9.5 tonnás FAB-9000, vagy az 5.2 tonnás FAB-5000, amiket afganisztánban bevetettek, de különösebb hatás nélkül. Úgyhogy biztosan tudták az amerikaiak is, hogy az ő bombájuk sem fog komolyabb eredményt elérni, de propaganda célokra felhasználható lesz.

Előzmény: Platon (31043)
Platon Creative Commons License 1 napja -1 0 31043

Ahogy mondod. Nem atombomba, hanem PR akció valós eredmény nélkül. Nem gondolom hogy egyáltalán vártak is tőle komolyabb eredményt. 

Előzmény: Biga Cubensis (31040)
BullyBundy Creative Commons License 1 napja 0 0 31042

Az a "forma1-esített" példány leginkább az újfajta rotorlapátokat és a még újabb fajta avionikát teszteli. A régi gépekbe majd ezeket teszik át, a dizájnt azt nem :)

Előzmény: etomcat (31041)
etomcat Creative Commons License 1 napja 0 0 31041

> a Hind mindkét váltótípusánál visszatértek a síklapos kialakításhoz, a Mi-28-nál, meg a Mi-24 késői (posztszovjet) változatainál meg a behúzható futóművet is elhagyták

 

Ehhez képest az oroszok jelenleg egy Mi-24PSV jelzésű, együléses "forma1-esített" orrú példánnyal tesztelnek, hogy miként tudnának utólag növelni a Mi-28 / Mi-35 páros sebességén, mert rájöttek, hogy azok túl lassúak, jó lenne találni 30-35 km/h többletet.

 

> Afganisztánban szereztek elég gyakorlati tapasztalatot, hogy egy harci helikopternél mi fontos, és mi az, ami csak a prospektusban mutat jól.

 

Azt gondolták, hogy ha a behúzhatós futós heli harcban leesik, akkor valszeg nem fogja tudni nyitni a futót, mert nyilván sérülés miatt esett le. A kint lévő futóműnek viszont (kerék ballonok, rugóstag, sőt a fém szárak tervezett gyűrődése is ) nagy amortizátor szerepe lenne a leesés túlélhetőségében, ezért jobb ha fixen kint van az egész.

 

Másik oldalról ott a nagy légellenállás, plusz olyan mintha egy radar reflektort cipelne a fix futómű képében, illetve az alacsony repülésnél rizikóforrás a terepben, távvezetékben való elakadása.

 

Lehet inkább behúzható futómű kellene, ami vészhelyzetben nyitás helyett ledobható / lerobbantható, a leérkezési amortizálást pedig légzsákokra kellene bízni, olyasfajtákra, mint a tengerre leszálló heliknél.

Előzmény: Macroglossa (31027)
Biga Cubensis Creative Commons License 1 napja 0 0 31040

Pár száz yardra/~méterre a becsapódástól, sziklás talajban. Ez azért nem atombomba :)

Előzmény: Platon (31039)
Platon Creative Commons License 1 napja -1 0 31039

Azt miből szűrted le, hogy az alagutakban nem okozott kárt?

 

Merthogy a cikk szerint bejárták az alagutakat megtalálták az ott maradt felszerelést is, sőt még azt is be lehetett azonosítani hogy melyik kamrát mire használták. 

 

Előzmény: Biga Cubensis (31037)
Platon Creative Commons License 1 napja -1 0 31038

Miért is okozott volna?

 

Mert felteszem nem a növényzet eltakarítására vetették be ;)

Előzmény: molnibalage (31036)
Biga Cubensis Creative Commons License 1 napja 0 0 31037

Azt miből szűrted le, hogy az alagutakban nem okozott kárt? Helyiek szerint megszűnt azóta az aktivitás.

Amúgy semmi extra nincs ebben a bombában, oroszoknak is van hasonló, csak eddig nem vetették be, viszonylag mélyre lejut és már csak a robbanóanyag mennyisége miatt is beomlaszt az mindent. 

Aztán, hogy ez a drága bomba mit temetett be, azt csak találgatni lehet. Lehet, hogy volt ott lőszerraktár, lehet, hogy csak pár ISIS harcos hűsölt az alagutakban.

Előzmény: Platon (31035)
molnibalage Creative Commons License 1 napja 0 0 31036
  1. Miért is okozott volna? Airburst fegyver? Volt olyan oldal, ami a MOAP-pal is összeverte a fegyvert..
  2. Ennek mi köze a SAM-hez?

Én azt érzem, hogy te folyton csak azért járszi ide, hogy sokszor megalapozatlanul kritizálj egyes fegyverrendszereket, amik valahogy "véletlenül" sosem orosz rendszerek...

Előzmény: Platon (31035)
Platon Creative Commons License 1 napja -2 0 31035

http://nypost.com/2017/04/24/this-is-whats-left-after-the-mother-of-all-bombs-hit-afghanistan/

 

Úgy tűnik a MOAB nagyjából semmilyen kárt nem okozott az alagutakban, és a - jelek szerint üres - felszínen is jóval kisebb a kill zone mint azt előzetesen jelezték. 

Hiryu-reload Creative Commons License 1 napja 0 0 31034
Hpasp Creative Commons License 2 napja 0 0 31033
Előzmény: gacsat4 (31032)
gacsat4 Creative Commons License 2 napja 0 0 31032
molnibalage Creative Commons License 2 napja 0 0 31031

Túl sok ilyen ember van...

Előzmény: NYUGDIJAS TROTY (31030)
NYUGDIJAS TROTY Creative Commons License 2 napja 0 0 31030

Tenyleg szeretnem megerteni hogy mi motivalja z ilyen egyeneket az ehez hasonlo kepzelgesek es mas mesek kiagyalasanal meg ahogy belelovaljak magukat . Nekik tenyleg nem samit a valosag nekik ez egy fajta kabitoszer, alomvilag ?

Előzmény: Hpasp (31029)
Hpasp Creative Commons License 2 napja 0 0 31029

Ha megkérdezték volna, akkor nem írtak volna ennyi marhaságot a "Mi-24 Пилотирование вертолета" utasításba sem...

:D

 

 

Előzmény: NYUGDIJAS TROTY (31028)
NYUGDIJAS TROTY Creative Commons License 2 napja 0 0 31028

Biztos elfelejtettek megkerdezni etomcat et

 

Pedig annyi remek otlete lenne.

 

:-)

Előzmény: Macroglossa (31027)
Macroglossa Creative Commons License 2 napja 0 1 31027

Aztán meglepő módon a Hind mindkét váltótípusánál visszatértek a síklapos kialakításhoz, a Mi-28-nál, meg a Mi-24 késői (posztszovjet) változatainál meg a behúzható futóművet is elhagyták, és talán Afganisztánban szereztek elég gyakorlati tapasztalatot, hogy egy harci helikopternél mi fontos, és mi az, ami csak a prospektusban mutat jól.

Előzmény: etomcat (31026)
etomcat Creative Commons License 2 napja -1 0 31026

Mi-24 nagy sebességéhez érdekes megfigyelés, hogy az őspéldányoknak még hasonló kocka (síklapos) orra volt, mint az Apache-nál - de hamar áttért a gyártó a "krokodil gülüszemű" buborék kabintetők alkalmazására, amivel elég sok plusz km/h-t nyertek.

Platon Creative Commons License 2 napja -1 0 31025
Előzmény: Hiryu-reload (31024)
Hiryu-reload Creative Commons License 3 napja 0 0 31024

megjegyzem ATEC mil 24 re kidobott nekem egy 2007-es képet, osztjónapot.

 

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:Mi-24_flown_by_ATEC_at_Roving_Sands_2000.jpg

Előzmény: Platon (31023)
Platon Creative Commons License 3 napja -1 0 31023

Az ATEC repüli őket, rendszeresen járnak velük hadgyakorlatokra és bemutatókra.

Előzmény: Hpasp (31016)
etomcat Creative Commons License 3 napja -1 0 31022

> https://www.youtube.com/watch?v=8_j3WrFx-J4

> Mihu down

 

Csúnya eset, állítólag ezt a Mi-35-öst a videó végefelé szintén látható saját géppárja lőtte le véletlenül, miközben mindketten az ISIL-t ütötték. Látszik, hogy a gép nem egy nagy sebességgel halad az incidens idején, így a pilótának valószínűleg nem volt ideje ráadni a maxigázt a farokrotor nélküli maxseb. repüléshez.

 

Másrészről ennél a típusnál a futó merev (ki van szerelve a behúzó mech.) így hasraszállás nem kivitelezhető, ha meg kerékre próbálna 300km/h felett landolni, valszeg felborulna. Esetleg azt tudták volna tenni, hogy kiemelkednek 3-4km-re és ugranak, ha vittek ernyőt (a fülkéből ki lehet mászni egy átjárón át a deszanttérbe), de nagyon kétséges.

Előzmény: gacsat4 (31017)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!