Keresés

Részletes keresés

molnibalage Creative Commons License 20 perce 0 0 29756

Egyszer végig kéne néznem már ezt a blogon, rohadt jó anyagok vannak rajta.

Előzmény: Hiryu-reload (29755)
Hiryu-reload Creative Commons License 30 perce 0 0 29755

http://kameraaltal.blog.hu/2013/11/18/prv_796

 

Mirage-3, távolságot nem tudom, mert nem tudom hol állomásoztak radarok.

Előzmény: Hpasp (29746)
Hiryu-reload Creative Commons License 45 perce 0 0 29754

off

 

jótanács: írj szimulátoros  hozzászólásodban F-16 helyett Mig-29-t pld.

sztem akkor P. trollozás helyett helyesel

molnibalage Creative Commons License 3 órája 0 0 29753

Ez  így ráadásul nem egészen pontos. Ugyanos arról van, hogy sok km után a megtett útban van 44 méter eltérés. Szerinted ez a rakéta előretartásnál mekkora hibát okoz, ha mondjuk egy cél félig kereszte repül és a teljes pálya hosszán 44 méterel van odébb, mint lenne, ha nincs hiba? Ja, hogy kurvára nem számít...

Előzmény: molnibalage (29752)
molnibalage Creative Commons License 3 órája 0 0 29752

Esetleg kiszámolhattad volna, hogy mondjuk 1/16 sec-es mintavételezéssel, ha 1%-os pontatlanságú a gyorsulás a valódihoz képest, akkor mi jön ki akkor, ha feltételezzük, hogy semmiféle integrálás nincs, mint a legrosszabb eset.

 

Egy 30 másodperces számolásnál 1G-s lassulás és ahhoz képest konstansan 1%-os gyordulási hibával számolt esetben a megtett út eltérése 44 méterre jön ki egy olyan esetben, amikor arról szól a vita, hogy egy rakéta több száz méterel megy mellé. Ezen felül, ha gyorsulás időbeli változása kicsi vagy nincs is, akkor a hiba kisebb ennél.

 

Ha ilyen hiba halmozódás lenne egyáltalán, akkor meg eleve nem lenne lehetséges azon dolgokat kihozni, amiket a szimulátor reprodukál...

Előzmény: Platon (29750)
molnibalage Creative Commons License 4 órája 0 0 29751

Szerinted...

Előzmény: Platon (29750)
Platon Creative Commons License 4 órája 0 0 29750

A hiba hatványkitevő alatt halmozódik. Nem nagyon van ezen mit tovább ragozni.

 

 

Előzmény: molnibalage (29748)
gaunt Creative Commons License 5 órája 0 0 29749

Hát ja, végülis igazad van!

Előzmény: Platon (29747)
molnibalage Creative Commons License 6 órája 0 0 29748

A baj az, hogy annyiar buta vagy, hogy ha még igaz is lenne a hiba felhalmozódás az egyszeű lieáris algebrálval az is csak borzalmasan hosszú idő alatt számítana, tehát olyan navigációs hibát kapnál, mint az INS esetén. De mikor arról van szó, hogy jön egy rakéta és 20 sec alatt ott van, akkor ez egyszerűen nem számít.

 

Úgy állítod be az állandó forduló sugaraknál a vizsgálatot, mint ha valami kibaszott rocket science lenne. Nevetséges.

Előzmény: Platon (29747)
Platon Creative Commons License 17 órája -1 0 29747

Szerintem hagyd el. Sosem fogod meggyőzni. Ha játszani akár, hát nem zavar vele senkit :) 

Előzmény: gaunt (29741)
Hpasp Creative Commons License 18 órája 0 0 29746

Melyik radartípuson, melyik géptípus, mekkora távolságból?

Előzmény: Hiryu-reload (29745)
Hiryu-reload Creative Commons License 19 órája 0 0 29745

Egy kérdésem lenne.

 

1960-70 es évek,  Izrael-Egyiptom, Rimon 20.

 

Milyen közel kellett repülni a gépeknek, hogy az szovjet/egyiptomi radarokon ne köteléknek, hanem egyetlen gépnek látszódjanak?

ex-Volhov Creative Commons License 22 órája 0 0 29744

Főként ezekre.

 

Arra is, hogy a két sík antennái nem azonos frekin dolgoztak, így a hamis jel erőssége síkonként eltérhetett, míg a valódi jel azonos erősségű volt.

 

Előzmény: Hpasp (29742)
molnibalage Creative Commons License 24 órája 0 0 29743

Na, itt cáfoltad meg önmagadat... Állítod, hogy a BMS repülési modellezése olyanüberfaszakirálypontoshogynincsmégegyilenavilágon... Ezek szerint mégsem... Az IL-2 Sturmovik Battle of xxx már jóval előtte jár, olyanokat figyelembe vesz, mint a szárnyprofil áramlási viszonyai és légellenállása az állásszög és sebesség függvényében, ezek elengedhetetlenek a repülőgép manőverezőképességének szimulálásában.

 

Ennél sokkal többet figyelembe vesz az AFM... Csak ehhez nem kell a valódi áramképet kiszámolni... Az eredeti Il-2 sem csinálta ezt. Az első olyan program, ami az örvénypanel módszerhez hasonlóan képes volt real time valamiére egyszerűsített módszerrel számolni a X-Plane tudotmmal, de ott is csak egyes gépeknél, amiknek a bementi része adat oldalon megfelelő volt és persze könnyű dolga van a programnak, mert egy airliner üzemelési tartománya sehol nincs egy vadászgéphez képest és ott is voltak olyan állapotok, ahol nettó hülyeséget számol ki a program

 

És még ez is csak durván közelíti a valóságot! A fejlesztőknek olyan adatok állnak rendelkezésükre, amikről a BMS csapata még csak nem is álmodhat.

Te figyu, még én sem ismerem a BMS Team forrásainak töredékét sem. Neked honnan van fogalmad arról, hogy nekik mi van...?

 

Az egy dolog, hogy van egy pár primitív grafikonod, és hiába hozza ezeket az értékeket a játék a repülési modell csak nyomokban fog hasonlítani az igazihoz.

Primitív grafikon? Mármint a gép hivatalon PE görbeseregére gondolsz, amit a pilóták repülnek és terveznek? Mond, te mikor érted el a kreténség ezen magas fokát...?

 

A BMS kb. a régi IL-2 szintjén lehet repülési fizika terén, annál biztosan nem több. 

A CloD egyik magyar fejlesztőjét ismerem, beszélgettem vele az FM modellezésről (bár ő a grafikai részét csinálja), te a régi Il-2-őt kevered a CloD-dal szerintem... Ott is PE görbékkel és abból számolt koefficiensek vannak, nem valódi áramképet számolnak.

Előzmény: gaunt (29741)
Hpasp Creative Commons License 25 órája 0 0 29742

Volhovnak is meg voltak a tecnikai lehetőségei a valós célok kiszűrésére a hamis céljelek közül.

 

Itt a freki / méretarány váltásra, illetve nagyfesz kikapcsolásra gondolsz?

Előzmény: ex-Volhov (29738)
gaunt Creative Commons License 28 órája 0 0 29741

Na, itt cáfoltad meg önmagadat... Állítod, hogy a BMS repülési modellezése olyanüberfaszakirálypontoshogynincsmégegyilenavilágon... Ezek szerint mégsem... Az IL-2 Sturmovik Battle of xxx már jóval előtte jár, olyanokat figyelembe vesz, mint a szárnyprofil áramlási viszonyai és légellenállása az állásszög és sebesség függvényében, ezek elengedhetetlenek a repülőgép manőverezőképességének szimulálásában. És még ez is csak durván közelíti a valóságot! A fejlesztőknek olyan adatok állnak rendelkezésükre, amikről a BMS csapata még csak nem is álmodhat.

Az egy dolog, hogy van egy pár primitív grafikonod, és hiába hozza ezeket az értékeket a játék a repülési modell csak nyomokban fog hasonlítani az igazihoz. A BMS kb. a régi IL-2 szintjén lehet repülési fizika terén, annál biztosan nem több. 

Előzmény: molnibalage (29740)
molnibalage Creative Commons License 29 órája 0 0 29740

Miért kellene...? Melyik részét nem érted annak, hogy a repszimben a cél az F-16CJ supplementben található teljesímény modellezése? Nem kell a szárny körüli áramlást modellezni semmilyen szinten valódi áramlásként... Láthatólag semmit nem értettél meg abból, amt írtam...

Előzmény: gaunt (29739)
gaunt Creative Commons License 29 órája 0 0 29739

Kíváncsi lennék, vajon a fejlesztőknek honnan van hozzáférésük az F-16 szárnyprofiljának a részletes dokumentációjához... Ha egyáltalán van...

Előzmény: molnibalage (29734)
ex-Volhov Creative Commons License 1 napja 0 0 29738

Sok hozzászólás történt a válaszimpulzus zavarokkal kapcsolatban.

 

Azt ne felejtsük el, hogy a Volhov rendszer idejének megfelelő technikai lehetőségekről beszélünk és azt sem, hogy Volhovnak is meg voltak a tecnikai lehetőségei a valós célok kiszűrésére a hamis céljelek közül.

 

Így a HP-I87 rávezetési mód a legvégső megoldás volt (bár nem hatástalan).

Hpasp Creative Commons License 1 napja 0 0 29737
Előzmény: Hpasp (29736)
Hpasp Creative Commons License 1 napja 0 0 29736

Érdemes letölteni ennek az oldal aljáról az Orsa rendszerről szóló anyagot...

http://historykpvo-2.ucoz.ru/index/0-13

 

... ugyanis tartalmazza az Sz-300PT/PSz/PMU V-500 rakétáinak lőtéri mérési eredményeit.

 

Direkt link:

https://yadi.sk/i/yKVPTK9PscdYx

  

Platon Creative Commons License 1 napja -1 0 29735

Nem bonyolult:

 

1, Nem az eredeti repprofilt másolták, hanem csak valami hasonlót.

2, Nem az általad felvázolt módszert használják.

Előzmény: molnibalage (29734)
molnibalage Creative Commons License 1 napja 0 0 29734

Azt áruld már el, ha ilyen kurva nagy lenne a hiba, akkor a másodvonalasnak számító F-15 repmodellel hogyan sikerült  pontosan másolva az eredeti repprofilokat 1-3%-os hibával lerepülni a Streak Eagle rekorodokat...? Ez kb. az én repülési skillem és refelexeimből adódó eltérés. A 30 km-es clib recordnál is valami 4-5 másodperces eltérés volt, mert nem tudtam annyira pontosan követni a valós profilt, mint az egyszerűbb feladatoknál.

 

(Az F-15 repmodell 1G értéknél pontos, magasabb állásszögeknél bűnszar.)

 

A program annyira pontos, hogy egy ideig nem sikerül lerepülni őket, mindig lassabb voltam. Aztán rájöttem, hogy miért. Átlagos tavaszi hőmérséklet volt belőlve, ahol a tolóerő és légellenállás eltér az atmoszféra modellezés miatt. -10 és -15 fok körülio hőmérséklettel egyből klappolt minden. (Az F-16CJ supplementben is okkal van benne a külső hőmérsékleti korrekció görbe.)

 

De neked mondhat bármit az ember...

Előzmény: Platon (29732)
Platon Creative Commons License 1 napja -1 0 29733

A hiba kumulálódik.

 

Az első iterációnál összeszedett ε hiba a következő iterációban már négyzetesen jelenik meg és így tovább. Pillanatok alatt elszáll a holdig a hiba.

Előzmény: molnibalage (29730)
Platon Creative Commons License 1 napja -1 0 29732

Egészen pontosan meg tudom neked mondani mekkora a hiba, ehhez csak az átlagos gyorsulást, sebességet, és a idő intervallumot kell ismernem.

 

A hiba tetemes lesz. Nem véletlen ám hogy komoly alkalmazásban nem így integrálják a mozgásegyenleteket. 

Előzmény: molnibalage (29730)
molnibalage Creative Commons License 1 napja 0 0 29731

Egyébként meg továbbra sem értem, hogy ha nem egyszerű lineáris algebrálval számolsz, akkor erre hol és miért képtelen egy PC. Ez 0 számolási igény a gépek számítási teljesítményéhez képest, a grafikai számításokhoz képest meg aztán tényleg...

Előzmény: Platon (29728)
molnibalage Creative Commons License 1 napja 0 0 29730

A Falcon asszem másodpercentként 16-szor számolja ki ezeket a paraméterket. So, szerined, akkor mekkora hiba van? 1/16 másodperc alatt a bemenő paraméterek interpolálása és a gyorsulásokból számolt sebesség és út hibája elég pici...

Jó lenne leállni az okoskodással...

Előzmény: Platon (29728)
Platon Creative Commons License 1 napja -1 0 29729

Na ki veszi észre a hibát? ;)

Előzmény: Platon (29728)
Platon Creative Commons License 1 napja -1 0 29728

Ah....

 

a szimulátor idő pillanatonként kiszámolja a gyorsulást, abból sebességet és megtett utat számol 

 

Gyorsulás: r''

Sebesség: r'

Helyvektor: r

 

t --> ε

 

δr' = r'' * t

δr = r' * t = r'' * t2

 

 

Igen. Ez konkrétan numerikus integrálás a mozgás egyenletek naiv numerikus integrálása, idő szerint exponenciálisan növekvő hibával a hatványkitevők miatt.

 

 

Előzmény: molnibalage (29726)
molnibalage Creative Commons License 1 napja 0 0 29727
  • Az F-16CJ supplement kiszivárgott. Angol nyelvű fórumon, el szokták távolítani a linkeket az adminok. Hiábavaló... A régebi F-16A/B manualok ahogy a Patrioté is régen elérhetőek, mert ezek már rendszerben nem levő eszközök.
  • A régi szovjet orosz SAM olyan országokban használatos, amikor súlytalanok, az oroszoknál tonnányi anyag elérhető.
  • A jenkiknél a NASA oldalán fejlesztési doksik érhetőek el F-15/16/18-ről kőkemény dolgokról. Nem esnek ma már titokvédelem alá
  • Az aktív harci eszköz meg csak ott titkos, ahol használják. Vagy ott sem. Itthon a 10+ éve nem repült 21-es manuállal is szaroztak, szerbeknél meg angol nyelven elérhető, ezek után már a magyar is kezdett közkézen forogni a megfelelő környezeteben. A németeknél nincs Kub, német nyelvű anyagok vannak is róla.
  • A régi jenki és orosz fegyverekről titkosítás alól feloldott eredeti szkennelt doksik érhetőek el.

Ez nem játék, szimultáro. A szimulátorban is úgy dolgozik a gravitáció és Newton törvénye, ahogy tervezés során is...

Nem értem, hogy te mi  frászért rontod itt a levegőt. Érdemben hozzászólnod még nem igazán sikerült soha semmihez... Nem is értem, hogy ezzel a hozzáállásal hogyan nem rúgtak ki még innen...

Előzmény: Platon (29724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!