Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Éppen egy újabb U-2 lelövésének a szituációját készítgetem a SAM SIMULATOR-ba, 1962-ben "éppen egy perccel éjfél előtt"... ... ha valaha elolvasnátok a beszédet amit az USA elnöke elmond a világvége (VH-III) előtt, akkor jó borzongást;
"Operation Anadyr" was the code name used by the Soviet Union in 1962 deploying an army group to Cuba to prevent an invasion of the island by the United States. The plan deployed approximately 60,000 personnel in support of the main missile force, which consisted of three R-12 medium-range (2000km) missile regiments and two R-14 intermediate-range (3700km) missile regiments; each regiment equipped with eight launchers and 12 nuclear (Megaton) armed missiles. Two regiments (561st and 584th) of 150km ranged FKR-1 cruise missiles equipped with 16 launchers and 80 fourteen kiloton warheads one to attack the American base at Guantanamo with the second positioned near Havana to destroy any units attempting landings. 32nd Guards Fighter Aviation Regiment equipped with 40 MiG-21s, from the Kubinka air base operated from Santa Clara. Six Il-28 medium ranged (2000km) bombers with a total of six 407H nuclear bombs at San Julian. Four motorized rifle regiments, each with its own tank battalion, supported by three Luna short-range ballistic missile battalions equipped with a total of twelve 3N14 nuclear warheads. A brigade of twelve missile boats. Two SAM divisions (12th, and 27th) consisting three regiments each (four systems per regiment), with a total of 24 S-75 complexes.
By early August 1962, CIA analysts had noted a substantial increase in Soviet arms deliveries to Cuba during the preceding weeks. The first U-2 overflight in August, mission 3086 on the 5th, flew too soon to detect the Soviet construction program just getting under way at various sites in Cuba. Second mission 3088 was postponed until 29 August, due bad weather. This missions photography provided the first hard evidence of the nature of the Soviet buildup in Cuba. Two days after this mission, the CIA reported to the President that there were at least eight surface-to-air missile (SA-2) sites in the western half of Cuba. Bad weather continued to rule out missions until 26 September, when mission 3093 covered eastern Cuba and found three additional SAM sites. Three days later mission 3095 flew over the Isle of Pines and Bay of Pigs area, finding one more SAM site and a coastal-defense cruise missile site. In early October two peripheral missions3098 along the southeastern coast on 5 October and 3100 along the northern coast on 7 October discovered an additional five SAM sites. This brought the total to 19, but there was still no evidence of surface-to-surface missiles. By Sunday, 14 October 1962, the weather over Cuba had cleared, and the first SAC overflight mission 3101 of the island took place. When the U-2 returned, its film was rushed to the National Photographic Interpretation Center. By the evening of 15 October, photo interpreters had found evidence of the presence of MRBMs in the San Cristobal area. On 27 October, mission 3128 one of the U-2Cs lent by the Agency to the Air Force was shot down over Eastern Cuba, killing the pilot. Maj. Rudolph Anderson causing the height of the missile crisis.
Compute all force and torque torseur by [F,Q]=1/2*Rho(Z)*C[X,Y,Z,L,M,N](AoA,Mach,TEF,DI)*S*TAS*TAS + THRUST(Mach,alt,RPM) + M*g Integrate non deformable solid dynamic differential equation by any kind of Runge-Kutta or Newton Raphson method (I do believe BMS code uses regular RK4)
Konkrét példán kiszámoltam a hibát öregem és a teljes pálya hossz 30 sec után 44 méterrel tért el úgy, hogy a teljes úthossz volt 8700 méter köröl volt, egy high subsonic gép volt a példa. Ráadásul a hibát folyamatosan 1%-nak vettem fel és mindig egy irányba, a hibák meg nem ilyenek a valóságban tehát a maximális gyorsulás és az abból származó max. úthibát vettem.
Ezen felül azt sem fogod fel a buta fejeddel, hogy mivel mind a rakéta, mind a repülőgép minden pillanatban összeveti a helyzetét egymáshoz képest, ezért nem számít az X sec utáni összes eltérés, mert a "rosszen helyen" levést figyelembe véve számolja ki az előretartást. Ha 1 méteres lapra felrajzonlnám a pályát, a hiba vonal vastagságnál kisebb lenne a repülőgép és a rakéta pályáján. De, ha még számítana is, akkor is a végpontban a gép 40 méterrel van odébb. Öcsém, az RPK vezérlés hibája 30 km-en ehhez tendál, háromnpont módszerrel meg ennél nagyobb...
Rajzolj felj egy 8700 méter hosszú 2-3 fordulós kitérő manőver sort úgy, hogy a teljes vonal hossza összesen 40 méterrel vagy kevsebbel tér el attól, ami lenne hiba nélkül. Ez alapján a rakéta előretartása és pályája szerinted miennyire tér el, vagy egy XG-s forduló esetén, ahol a simuló görbe görületi sugara akár 800-900 méter szerited mennyire tér el a nurmerikus hiba miatt? Ja, hogy nem is kell figyelembe venni, a vezérlés és a radar pontatlanabbul mér a valóságban. Epci.. Tehát kurvára nem számít. Te meg itt játszod az okos professzort. Vicces fiú vagy...
Mikor fejzed már be az ökörségek kommentelését?
Igen, navigálni ezzel a módszerrel nem lehetne, mert egy óra után a hiba 4-5 km lenne a teljes egy 900-1000 km-es repülés után. Jé, hát nem ekkora hiábja volt az első INS-eknek...? Na, szerinted miért...? A hibák összegződése miatt. Viszont egy 30 másodperces vizsgálathoz még ez a vérprimitív módszer is elégséges, nem kell ágyúvel lőni a verébre.
Ha 16 iteráció van másodpercenként akkor az általad vázolt módszerrel az első másodperc végére a hibád már a 16. hatványon lesz. A másodikra már a 32. -en.
Ez így ráadásul nem egészen pontos. Ugyanos arról van, hogy sok km után a megtett útban van 44 méter eltérés. Szerinted ez a rakéta előretartásnál mekkora hibát okoz, ha mondjuk egy cél félig kereszte repül és a teljes pálya hosszán 44 méterel van odébb, mint lenne, ha nincs hiba? Ja, hogy kurvára nem számít...
Esetleg kiszámolhattad volna, hogy mondjuk 1/16 sec-es mintavételezéssel, ha 1%-os pontatlanságú a gyorsulás a valódihoz képest, akkor mi jön ki akkor, ha feltételezzük, hogy semmiféle integrálás nincs, mint a legrosszabb eset.
Egy 30 másodperces számolásnál 1G-s lassulás és ahhoz képest konstansan 1%-os gyordulási hibával számolt esetben a megtett út eltérése 44 méterre jön ki egy olyan esetben, amikor arról szól a vita, hogy egy rakéta több száz méterel megy mellé. Ezen felül, ha gyorsulás időbeli változása kicsi vagy nincs is, akkor a hiba kisebb ennél.
Ha ilyen hiba halmozódás lenne egyáltalán, akkor meg eleve nem lenne lehetséges azon dolgokat kihozni, amiket a szimulátor reprodukál...
A baj az, hogy annyiar buta vagy, hogy ha még igaz is lenne a hiba felhalmozódás az egyszeű lieáris algebrálval az is csak borzalmasan hosszú idő alatt számítana, tehát olyan navigációs hibát kapnál, mint az INS esetén. De mikor arról van szó, hogy jön egy rakéta és 20 sec alatt ott van, akkor ez egyszerűen nem számít.
Úgy állítod be az állandó forduló sugaraknál a vizsgálatot, mint ha valami kibaszott rocket science lenne. Nevetséges.
Na, itt cáfoltad meg önmagadat... Állítod, hogy a BMS repülési modellezése olyanüberfaszakirálypontoshogynincsmégegyilenavilágon... Ezek szerint mégsem... Az IL-2 Sturmovik Battle of xxx már jóval előtte jár, olyanokat figyelembe vesz, mint a szárnyprofil áramlási viszonyai és légellenállása az állásszög és sebesség függvényében, ezek elengedhetetlenek a repülőgép manőverezőképességének szimulálásában.
Ennél sokkal többet figyelembe vesz az AFM... Csak ehhez nem kell a valódi áramképet kiszámolni... Az eredeti Il-2 sem csinálta ezt. Az első olyan program, ami az örvénypanel módszerhez hasonlóan képes volt real time valamiére egyszerűsített módszerrel számolni a X-Plane tudotmmal, de ott is csak egyes gépeknél, amiknek a bementi része adat oldalon megfelelő volt és persze könnyű dolga van a programnak, mert egy airliner üzemelési tartománya sehol nincs egy vadászgéphez képest és ott is voltak olyan állapotok, ahol nettó hülyeséget számol ki a program
És még ez is csak durván közelíti a valóságot! A fejlesztőknek olyan adatok állnak rendelkezésükre, amikről a BMS csapata még csak nem is álmodhat.
Te figyu, még én sem ismerem a BMS Team forrásainak töredékét sem. Neked honnan van fogalmad arról, hogy nekik mi van...?
Az egy dolog, hogy van egy pár primitív grafikonod, és hiába hozza ezeket az értékeket a játék a repülési modell csak nyomokban fog hasonlítani az igazihoz.
Primitív grafikon? Mármint a gép hivatalon PE görbeseregére gondolsz, amit a pilóták repülnek és terveznek? Mond, te mikor érted el a kreténség ezen magas fokát...?
A BMS kb. a régi IL-2 szintjén lehet repülési fizika terén, annál biztosan nem több.
A CloD egyik magyar fejlesztőjét ismerem, beszélgettem vele az FM modellezésről (bár ő a grafikai részét csinálja), te a régi Il-2-őt kevered a CloD-dal szerintem... Ott is PE görbékkel és abból számolt koefficiensek vannak, nem valódi áramképet számolnak.
Na, itt cáfoltad meg önmagadat... Állítod, hogy a BMS repülési modellezése olyanüberfaszakirálypontoshogynincsmégegyilenavilágon... Ezek szerint mégsem... Az IL-2 Sturmovik Battle of xxx már jóval előtte jár, olyanokat figyelembe vesz, mint a szárnyprofil áramlási viszonyai és légellenállása az állásszög és sebesség függvényében, ezek elengedhetetlenek a repülőgép manőverezőképességének szimulálásában. És még ez is csak durván közelíti a valóságot! A fejlesztőknek olyan adatok állnak rendelkezésükre, amikről a BMS csapata még csak nem is álmodhat.
Az egy dolog, hogy van egy pár primitív grafikonod, és hiába hozza ezeket az értékeket a játék a repülési modell csak nyomokban fog hasonlítani az igazihoz. A BMS kb. a régi IL-2 szintjén lehet repülési fizika terén, annál biztosan nem több.
Miért kellene...? Melyik részét nem érted annak, hogy a repszimben a cél az F-16CJ supplementben található teljesímény modellezése? Nem kell a szárny körüli áramlást modellezni semmilyen szinten valódi áramlásként... Láthatólag semmit nem értettél meg abból, amt írtam...
Sok hozzászólás történt a válaszimpulzus zavarokkal kapcsolatban.
Azt ne felejtsük el, hogy a Volhov rendszer idejének megfelelő technikai lehetőségekről beszélünk és azt sem, hogy Volhovnak is meg voltak a tecnikai lehetőségei a valós célok kiszűrésére a hamis céljelek közül.
Így a HP-I87 rávezetési mód a legvégső megoldás volt (bár nem hatástalan).
Azt áruld már el, ha ilyen kurva nagy lenne a hiba, akkor a másodvonalasnak számító F-15 repmodellel hogyan sikerült pontosan másolva az eredeti repprofilokat 1-3%-os hibával lerepülni a Streak Eagle rekorodokat...? Ez kb. az én repülési skillem és refelexeimből adódó eltérés. A 30 km-es clib recordnál is valami 4-5 másodperces eltérés volt, mert nem tudtam annyira pontosan követni a valós profilt, mint az egyszerűbb feladatoknál.
(Az F-15 repmodell 1G értéknél pontos, magasabb állásszögeknél bűnszar.)
A program annyira pontos, hogy egy ideig nem sikerül lerepülni őket, mindig lassabb voltam. Aztán rájöttem, hogy miért. Átlagos tavaszi hőmérséklet volt belőlve, ahol a tolóerő és légellenállás eltér az atmoszféra modellezés miatt. -10 és -15 fok körülio hőmérséklettel egyből klappolt minden. (Az F-16CJ supplementben is okkal van benne a külső hőmérsékleti korrekció görbe.)