Keresés

Részletes keresés

Biga Cubensis Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24083

talán a teljes osztály igen, de szerintem egy magányos TELAR nem valószínű...

amit olvastam, hogy automata felderítésre, sőt osztályozásra (helikopter, vadászgép, ballisztikus rakéta) is képes a "non-cooperative target recognition (NCTR)" rendszere segítségével, de magát a kilövést csak az operátor indíthatja.

http://www.globalsecurity.org/military/world/russia/sa-11.htm

http://militaryarticle.ru/nauka-i-voennaya-bezopasnost/2004/11884-radiolokacionnoe-raspoznavanie-kontrol-dejstvij-i

Előzmény: Hpasp (24081)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24082

ah... :))) oké :)

Előzmény: Volt tüzér (24080)
Hpasp Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24081

Nincs forrásom, egyszerű logika. Nekem valahogy az jött le a cikkből, hogy szerintük a radar automatikusan követni kezdi a célt, és a rendszer magától indítja a rakétát. Ebben a formában ez marhaság.

 

Mind a Patriot, mind az Sz-300PMU képes automatikus cél felderítésre és elfogásra, illetve rakétaindításra kezelői beavatkozás nélkül.

A BUK valahol azért inkább ezeknek a kortársa, úgyhogy én azt feltételezném hogy tudja.

 

Előzmény: gaunt (24079)
Volt tüzér Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24080

Parasztvakítás baz+! :)

Előzmény: Biga Cubensis (24068)
gaunt Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24079

Kíváncsi lennék miből gondolod hogy nincs automata üzemmód, illetve az infó forrásodra a BUK-al kapcsolatban.

 

Nincs forrásom, egyszerű logika. Nekem valahogy az jött le a cikkből, hogy szerintük a radar automatikusan követni kezdi a célt, és a rendszer magától indítja a rakétát. Ebben a formában ez marhaság. Az igaz, hogy automata indítás van, pl. a Nyevánál, Oszánál (és szinte biztosan a Buk-nál is) de ott mégiscsak az ember aki a célt kijelöli neki. Lehet, hogy én értelmezem rosszul, németül egy mukkot sem tudok.

Másik meg hogy ez a cikk nem egy szakmai oldalról van, olyan "tömegmédia" érzése van az egésznek. Ők meg ugye a BTR-t is harckocsinak nevezik.

Előzmény: Hpasp (24078)
Hpasp Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24078

Sajnos a német cikk ostobaságokat állít. A Buk-nak nincs ilyen "automata" üzemmódja. Mindenképpen szükség van egy emberre, aki megnyomja az indítógombot.

 

BUK rendszert nem exportálták a Varsói Szerződés részére, hamarabb érkezett a hidegháború vége.

(a csehek voltak átképzésen)

 

Kíváncsi lennék miből gondolod hogy nincs automata üzemmód, illetve az infó forrásodra a BUK-al kapcsolatban.

 

Előzmény: gaunt (24070)
molnibalage Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24077

Hú, engem hogy ledorongoltak, hogy az üteg szót használom egy osztályra (?). :)

Én még ma sem tartom kevésnek az 4-6 tűzcsatornát egy "üteg" tekintetében, a 24 meg egyenesen overkill, hiszen ennyi rakéta nincs is összesen az üteg járműven csak teljesen ideális esetben.

Előzmény: gaunt (24075)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24076

volt egy érdekes rész is a doksiban, a "Spotter". hogy az egyedül operáló TELAR egységet ne tudják olyan egyszerűen kilőni, az általában kikapcsolt radarral várakozott volna, egy 30-50km-re lévő megfigyelő derítette volna fel a célt és rádión közölte volna a TELAR-al. a radart pedig csak a legszükségesebb esetben kapcsolták fel, és a megfigyelő adatai alapján gyorsan meg is célozhatták.

Előzmény: Kuruc72 (24073)
gaunt Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24075

Ezzel az volt az orosz tervezok celja hogy egy tuzvezeto radar kilovese utan meg az egesz rendszert ne kelljen leirni mivel a tobbiben meg mindig ott van tovabbi tuzvezeto radar ami meg korlatozottan onalloan felderiteni is kepes.

 

Részben. A másik probléma a Kub-al, hogy mindössze egyetlen célcsatornája van. A Buk-nál ezt akarták orvosolni. A régi változatok (Buk, Buk-M1, Buk-M1-2) esetében az üteg 4-6 célcsatornával rendelkezik (attól függ hány SzOU van, a KP 6-ot tud egyszerre kezelni maximum), a hidegháború idején ez elég veszélyessé tette a rendszert. Ma már kicsit kevés, de szerencsére szolgálatba állt a Buk-M2, aminek fázisvezérelt antennája van, így egyetlen SzOU már 4 célt támadhat egyszerre, az üteg meg akár 24-et!

 

Másrészt, két SzOU együtt csúnya dolgokra képes, a fejlesztés célja volt ez is. Hagyományos zajzavarással próbálkozni öngyilkosság, még a régi változatok is egyszerűen kiháromszögelik a célt. Más zavarási technikák hatásossága is erősen lecsökken.

Előzmény: Kuruc72 (24073)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24074

Nem lehet csak úgy kilőni. A rakétának meg kell világítani a célt. Ha esetleg mégis valahogy megtörténik, a rakéta magától nem keres célt, ez radarirányítású rakéta, a célt megvilágítják neki, és a rakéta a célról visszaverődő radarhullámok alapján proporcionálisan közelíti a célt. Ha nincs ilyen radarrjel, a kilőtt rakéta x időn belül megsemmisíti önmagát.  Magához a megsemmisítéshez is kell a megvilágítás, a közelségi gyújtó ez alapján számolja, hogy mikor kell robbantani.

Előzmény: Törölt nick (24071)
Kuruc72 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24073

Szerintem ami itt keverve van az az automatikus kovetes.

 

A lenyeg hogy a BUK rendszer a KUB rendszert valtotta ami meg a mai napig rendszerben van tobb orszagban tobbek kozott Magyaroroszagon is.

 

A KUB hasonlo felepiesu mint a BUK van egy kozponti felderito radar meg egy tuzvezeto radar es a raketa indito jarmuvek.  No marmost kiderult hogy a tuzvezeto radart a frekvenciaja alapjan nagyon konyu azonositani es azt kilove az egesz rendszer nem tobb mint par igen tuzveszelyes aluminium rudacska. Az az hasznalhatatlan.

Ez tortent a BEEKA volgyben is amikor az izraeliek lerendeztek a KUB utegek tuzvezeto radarjait es utanna mar csak apromunka aradt a tobbi raketahordozo kilovese.

 

Erre jott az uj orosz fejlesztes a BUK ahol a raketa hordozo jarmuvek kaptak egy egy tuzvezeto radart a nozijukba es ez a radar meg korlatozottan felderitesre is kepes.

Ezzel az volt az orosz tervezok celja hogy egy tuzvezeto radar kilovese utan meg az egesz rendszert ne kelljen leirni mivel a tobbiben meg mindig ott van tovabbi tuzvezeto radar ami meg korlatozottan onalloan felderiteni is kepes.

 

No mar most ha egy ilyen infito szallito kocsi amiek a nozijaban ott ficereg a tuzvezeto radar es befog valait akkor a rendszer kepes azt "automatikus kovetesbe " fogni az az onnentol nem veszti el es kiszamolja az iealis inditasi parametereket. Ezt a radarkezelo kepernyojen vizualisan es hangal is jelzi ami utan a kezelo eldonti hogy megnyomja a gombot es indit vagy nem.

 

Tehat van automatikus kovetes de az nem automatikus lovoldozest jelent. Ahoz emberi dontes kell.

Előzmény: Törölt nick (24071)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24072

Az író valószínűleg keveri az autonóm móddal, ami annyit jelent, hogy egy TELAR egység működik autonóm módon, a szokásos csoport helyett, ahol van parancsnoki jármű, radaros egység (TAR, Snowdrift radarral) és több indító jármű.

A hidegháborúban rájöttek, hogy a csoport nagyon sérülékeny, és a radar jármű kilövése esetén (pl. HARM rakétával) lefejezné a csoportot. Ezért korlátozott módon a TELAR egységek is tudnak célt keresni, befogni és indítani. Nyilvánvaló, hogy az egyes autonóm TELAR egységek korlátozott lehetőségekkel működnek, amikor nélkülözik a parancsnoki, illetve a nagyobb radaros egységet. A Snowdrift radar helyett egy egyszerűbb Fire Dome radar van rajtuk. 

Ebben a módban emiatt nincs IFF (idegen-barát felismerő rendszer) és NCTR (célfelismerő rendszer) sem.

Tehát autonóm és nem automata módban ezek a különálló egységek is tudnak tevékenykedni és valószínűleg ez vezetett a kataszrófához, mivel a teljes csoport "rendeltetésszerű" használatakor véletlenül szinte kizárt, hogy polgári gépet lőjenek le, de autonóm módban a TELAR sajnos nem rendelkezik a szükséges adatokkal.

De még ebben a módban is elvileg 3-4 ember kell a harchoz és nem kevés szakértelem.

Itt angolul elég bőven olvashatsz a Buk-ról:

http://www.whathappenedtoflightmh17.com/a-detailed-description-of-the-buk-sa-11-which-could-have-shot-down-mh17/

 

Előzmény: Törölt nick (24069)
gaunt Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24070

Hali!

 

Sajnos a német cikk ostobaságokat állít. A Buk-nak nincs ilyen "automata" üzemmódja. Mindenképpen szükség van egy emberre, aki megnyomja az indítógombot. Egy utasszállító nagyon könnyű célpont, így bőven elég egyetlen rakétát indítani, ezért is hiányzott csak 1 db a SzOU-ról (önjáró indítóállvány + tűzvezető radar)

 

A rendszer alapjában véve úgy működik, hogy van egy felderítő radar, a SzOC, ez céladatokat szolgáltat a vezetési pontnak (KP), ami ezeket szétosztja az indítóállványok között (SzOU)

Persze a SzOU korlátozottan tud autonóm módon is működni, de a lényeg, hogy minden esetben az ember dönti el, hogy mire, mennyi rakétát indít.

Előzmény: Törölt nick (24069)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24068

bocs, ha tudnom kéne, de nem tudom mire gondolsz.

Előzmény: Volt tüzér (24067)
Volt tüzér Creative Commons License 2014.11.25 0 0 24067

PV tevékenységről (Nem PR, hanem PV) nem hallottál még?

 

Előzmény: Biga Cubensis (24066)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24066

hát túl sok új infó nincs a cikkben.

viszont amilyen az emberi természet, lehet, hogy a pénz tényleg beszél majd, és előbb tudjuk meg, mint a nemzetközi vizsgálóbizottságtól.

mondjuk azt nem értem, miben tud többet egy magyar informátor, miért nem ukránok vagy oroszok között keresgélnek.

Előzmény: Ba_G (24064)
Ba_G Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24065

Amiért érdekes:

"Josef Resch októberben egyszerűen hülyeségnek nevezte a német titkosszolgálat vezetőjének beszámolóját, amiben azt állította: amerikai műholdfelvételek alapján egyértelmű bizonyítékaik vannak arra, hogy a Buk-rakétát az ukrán szeparatisták által ellenőrzött területről lőtték ki. A német titkosszolgálat szerint hamisítványnak tekinthetők azok a felvételek, amelyek szerint az ukrán hadsereg indította a rakétát, illetve azok, amelyek szerint egy vadászgép is feltűnt a malajziai utasszállító közelében. Resch szerint a jelen helyzetben egyik verziót sem lehet még kizárni. Ezen az állásponton van a tragédia okait vizsgáló, nemzetközi vizsgálóbizottság is."

 

Eredetiben: http://www.capital.de/themen/wir-brauchen-einen-zweiten-snowden-3073.html

Előzmény: Ba_G (24064)
Ba_G Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24064

Lehet, hogy érdemes lenne "testületileg" pályázni...: :)

Platon Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24063

Az az érzésem támadt :)

 

De nyilván tévedtem akkor. 

Előzmény: molnibalage (24062)
molnibalage Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24062

Honnan veszed azt a szamárságot, hogy rühellem az oroszokat...?

Előzmény: Platon (24057)
Platon Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24061
1988 kinek volt akkor AESA radarja hajón? Vagy egyátalán?
Előzmény: Biga Cubensis (24058)
Platon Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24060
Az asagiriken meg a hyugakon persze ott a saját radar.
Előzmény: Biga Cubensis (24058)
Platon Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24059
Mert olcsó.
Előzmény: Biga Cubensis (24058)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24058

"Persze a többi eredményükön is nagyvonalúan átugrottál, a földi, és hajó bázisú AESA radarokon, amikben szintén ők voltak az elsők, szintén sok évvel megelőzve mindenkit. "

Akkor miért vesznek szar PEASA SPY-1D -t az USÁ-tól és használják  a saját továbbfejlesztésű Kongo és Atago osztályokon? :)

Előzmény: Platon (24057)
Platon Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24057

Csak úgy barátilag kérdezem hogy tudod e mi a különbség az IOC és a FOC között?

 

A japánoknak 2000 ben már bevethető AESA radarral szerelt vadászgépük volt. 

 

Az F-15C-ből 2000 decemberében vették át az elsőt, de FOC ot sosem kapott a 18 darab AN/APG-63v2 mert a tesztek során kiderült hogy nem alkalmas harci bevetésre. Leállították az upgrade programot alig 18 egység legyártása után, és végül 2007 ben érték el a FOC-t de már az AN/APG-63v3 al. Igen. Abban a 18 ban is lecserélték a radart. 

 

Nem tudod úgy csűrni csavarni hogy ne az derüljön ki hogy a Japánok voltak az elsők.

 

Az F-22 pedig 2007 december 12. kapta meg a FOC státuszt. 

 

Úgyhogy 2007 előtt az USA-nak nem volt ténylegesen bevethető AESA radarja a levegőben.

 

Szemben a Japánokkal akiknek akkor már hét éve megvolt.

 

Az már csak hab a tortán hogy a Raytheon az F-2 program során 100 ezer dollárt fizetett a licencért, és egy J/APG-1 prototípusért, valamint a teszteredményekért a kilencvenes évek közepén, hogy saját fejlesztéseihez felhasználhassa. 

 

Azt még megértem hogy az oroszokat rühelled, de hogy a Japán mérnökök teljesítményével mi bajod azt fel nem foghatom.

 

Persze a többi eredményükön is nagyvonalúan átugrottál, a földi, és hajó bázisú AESA radarokon, amikben szintén ők voltak az elsők, szintén sok évvel megelőzve mindenkit. 

 

Előzmény: molnibalage (24056)
molnibalage Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24056

Bocs, ez orbitális marhaság. Az F-15C + 2000-es dátum az bevethetőség volt és az F-22 radarja is az kell hogy legyen a 2005-ös IOC-hez és a Super Hornetnél is megvolt.

Előzmény: Platon (24052)
Platon Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24055

Ja igen, azt el is felejtettem írni, hogy az USA illetve a Raytheon az F-2 közös fejlesztési program keretében megkapta az egyik J/APG-1 prototípust és a teszt adatokat még '95 tájékán. Aztán hirtelen előálltak egy hasonlóval :) Biztos csak véletlen :)

 

 

Előzmény: molnibalage (24048)
Platon Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24054

Természetesen. :) Melyikre szeretnél?

 

 

Előzmény: gaunt (24053)
gaunt Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24053

Hoznál forrást állításaid bizonyítására?

Előzmény: Platon (24052)
Platon Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24052

Úgyhogy 2007 előtt az USA-nak nem volt ténylegesen bevethető AESA radarja a levegőben.

Előzmény: molnibalage (24048)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!