Amikor esedékessé válik egy újabb páros beadása a főműhelybe (A főműhely a munka ütemezése szempontjából éppen fogadókész, és ciklusrendi oldalról is elérkezett az ideje) akkor a legtöbb V2-es vizsgálatot kapott szerelvények közül az utolsó V2-es vizsgálata óta legtöbbet futott (tehát nem feltétlenül párban lévő) járművek kerülnek beadásra.
Biztos van aki meg tudná mondani, én is közelebb dolgozom a tűzhöz, de én is csak akkor veszem észre mi megy, amikor már viszik Kelenföldre lemérni, onnan meg a Fehér útra. Műszakosok többségét se érdekli, hiába kérdezném mondanák, hogy mit tudom én... amit egyébként megértek. Utolsó főműhely óta eltelt idő után saccolom be mik a legesélyesebbek, most én tudok mondani kb. 20 pályaszámot, de lehet hogy keveredik bele olyan is ami 'újabb' csak sokat futott. Abszolút értelembe most a 4219 és a 4312 a legöregebbek, 4219 az utolsó amin 'nosztalgikus elemek' is fellelhetők, de ezt már tárgyaltuk párszor.
Továbbá nem lehet sok hátra a következő kocsiknak: 4234,4248,4258,4259,4270,4279,4301,4303,4307 valamint 4061,4070,4149,4151,4200,4202,4203,4210-nek. Remélem tudtam valamit segíteni. Üdv!
Azt meg lehet tudni, hogy mennyivel a VJSz-be vonulás előtt derül ki, amikor még forgalomban vannak, hogy konkrétan ez meg az lesz a következő, akik mennek? Mert tippelgetni, esélyeket latolgatni a korábbi beírásaid alapján lehet, de esetleg megkönnyítené a fotósok dolgát, hogy melyikekre érdemes fókuszálni. :-)
A 4275 nekem megvolt, a 4296 viszont nem az utolsó budai pályafutásán.
Ill. most esetleg van valami konkrét információ a még utcán lévő következőkről?
Jó, hogy együtt mentek el ők is; reméljük K-ként is így maradnak, ahogy a 4028-4029 is tartják még egymást.
Hosszú időn keresztül Buda (egyik) legszebb párosa volt, nagyon jól tartották az esztétikai állapotukat, a virító fehér, érintetlen utasterüket még a 18-ason. Barossba kerülésével az 1-es azért meglátszott már rajtuk, ahogy visszajöttek ismét a Fonódóra. És igen, adott körökben érezhetően kedvelt páros volt. :-)
Érezve a "veszélyt", a nyáron már többször célzottan vadásztam, meg is lett, a 4219-cel egyetemben. Na ő, az utolsó festett lépcsős vajon mikor megy el?
Ha már itt romantikázunk :D, azért annak a "rendnek" is az volt a szépsége, hogy amikor viszont jött kölcsönkocsi Pestről, akkor az igazi csemegének számított. Emlékszem, '99-ben is mekkorát néztem, így 13 éves fejjel, amikor megláttam valamelyik nem odavaló kocsit a 18-ason, meg 2001-ben is, amikor nyáron először jött szembe a 4275-4278 a 61-esen, a nagy tartóba beleapplikált kicsi célfilmmel...rég volt, igaz sem volt talán, mindenesetre akkor még az is adta az örömet, hogy az ember tényleg "meglepődhetett", nem az volt, hogy az indexen, a facebookon meg a futárban mindent azonnal megtud előre :)
Csatlakozom én is. Ez adja meg a szépségét az egésznek.
Ma 2017ben belegondolva ha élne az ezredforduló táján érvényes rend, hogy:
4000-4059,4149-4171 Szépilona
4060-4148,4200-4212 Baross
4213-4328 Angyalföld
4329-4349 Budafok
Gondoljunk csak bele, milyen nihilikus lenne.. valóban azt tapasztalnánk soha nem történik semmi... bár néha bosszankodunk.. de jó volna ha rend lenne az állományban is, de ez a mostani helyzet szerintem érdekesebb. Ha meg úgy nézzük most is 'rend' van, csak más szemszögből:
T5C5K2: Szépilona
T5C5K2M: Af.
Classic: Baross+ a maradék Af. (Ami hamarosan Barossi lesz)
Nyilván az összképen rontani fog ha Angyalföld feltöltődik és máshova is visznek K2M-et, illetve ha Budafok újra megnyilik, valahonnan kell majd elvinni kocsikat. De ez még picit odébb van.
Ugyan ez igaz a kocsik közti különbségekre. Én is mindig sasolom hátha látok valami különöset.
A nagyon perverz Tátra fanoknak meg ajánlom a 4307es kocsin való utazást a B végi forgóváz felett. Ha már az utasok is összenéznek és elmosolyodnak a hanghatásokon, biztos tud valamit nyújtani a kocsi. ;)
Az iskola diákfejjel is pozitív tulajdonságai közé sorolható a napi szintű ingázás a Tatrákkal. Emlékszem, amikor kezdtem, még csak T5C5K-k voltak, aztán negyedik utáni iskolaváltásnál jöttek a K2-esek, majd a fonódó, a klasszikok, és CAF-ok. Néhány T5C5K csatolás a mai napig a fejemben van!:D
Szóval ez a jó a Tatrákban (És gondolom a Ganzokban meg a Tw6000-esekben is, amikkel nem utazom naponta): a Változatosság! Az érzés, amikor reggel félálomban felszállok egy eddig-még-nem-utaztam-vele kategóriás angyalföldi Tatrára, és fürkészem, hogy "Na, milyen apró meglepetés van rajtad?"
És ezért nem szeretem a CAF-okat. Túl egyformák. De ezt a problémát az idő orvosolni fogja:)
Kövezzetek meg, de én szeretem a lerohadt utasterű kocsikat. Mindig van bennük valami érdekes (pl. 4219 lépcsőjének oldalán a gumibak, ami az ajtót akadályozza, hogy továbbmenjen, a többi kör alakú helyett szögletes)