Szia! A kormány alatti vázról - nyakról-is légyszives fényképet feltölteni, illetve szerencsésebb esetben egy fém tábla van ezt is fényképezd fel, rosszabb esetben talász rajta két szegecsnyomot légyszives mérd meg ezek távolságát, esetleg kerék gumi méretét is írd meg Várjuk a képeket szia Zoltán
Hát, most megfogtatok. A helyzet az, hogy ez nem mostani kép, azóta egyszer a nagyapámmal állagmegóvás jeligével kicsit helyrepofoztuk, de most szívesen belevágnék egy tisztességesebb felújításba.
Holnap kihúzom a garázsból, és lefotózom nektek. Bár 27-es kerékméret rémlik, inkább megnézem.
Csíptem volna, ha tényleg Toldi lett volna, mert a nagyanyámé volt, akinek a vezetékneve történetesen Toldi. :)
Sajnos csak darabokban tudom feltölteni a képeket, a pedál csapágyazása zsírzógombos, ékkel szorítható pedáltengely van benne, és kormányszorítós mint ahogy a tolómérős képen is látszik . Érdekelne minden erről.
Tisztelt Gyűjtőtársaim! Ma megérkezett a Csoda kerékpáromhoz vásárolt Bosch lámpám, amihez még vásároltam egy pár számomra annyira nem ismerős lámpát, hátsólámpát, prizmát. Ezeknek a lámpák kezdeti gyártási évét szeretném megkérdezni ,LÁMPÁK1 képen egy Miller lámpa 2 kép egy MYDAY 3.képen kettő orosz látható ( Riga 26 ra talán jó lesz valamelyik? ) Sajnos egyik évszámát sem tudom, a nagy orosz talán 50-es évek....
HÁTSÓ LÁMPÁK, PRIZMÁK 1 sorsz assmann 50-es évekre tehető talán bár örülnék pontos évszámnak,
2 sorsz TOP Bellú (vagy Bellii) van rajta több szám, betű és egy 1925 is (?),
3 sorsz semmi felirat,
4.sorszám talán TOP gyártmány egy V A 11/61 felirt ez gyártási időt jelől?,
5, sorsz prizmák évszám nélkül és egy dinamo amiről semmit nem tudni.
Csomagban volt még több hiányos TOP ULO-211 VA 06/61 (talán dátumot jelől?)
Kérem szives segítégeteket előre is köszönöm Zoltán
Tisztelt Gyűjtőtársaim! Ma szeretném megmutatni azt a kerékpárt amit már becsületből is meg kellett vennem. 2017 októberében Kisterenyétől 10 km-re egy zsaktelepülésen árultak egy örökségből származó régi biciklit. Az eladó vállalta, hogy a bicikliért lemegy 25km-rt és elhozza nekem kisterenyei vasútállomásra. A vonatom 30 percet késett, az eladó türelemmel várta hogy édesanyja biciklije jó kezekbe kerüljön... Riga 26 1959-ből van aki nem szereti én nagyon kedvelem rengeteg alkatrész Riga rajta ülés, csengő , a szelepsapkája láncos, egyszerű diszítéssel, sajnos fékjét nem tudtam pótolni, a muzeumi példányt probáltam követni.
Segítséget szeretnék kérni felújítással kapcsolatban. Nyilván itt már többen is krómoztattak első lánckereket hajtókarokkal. A kérdésem arra vonatkozik, hogy ezek a felújított alkatrészek csak díszként funkcionálnak, vagy alkalmasak akár napi használatra is különösebb károsodás nélkül. Az aggodalmam a fogaskerék és lánc találkozásánál a legnagyobb. A köztudottan drága krómozás árát feleslegesen nem szeretném bebukni. Ha valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban kérem adja közre, esetleg egy-két ajánlott krómozó címe is jól jönne. Köszönöm.
Kérdés: hogyan lehet kiszerelni a képen látható kerékzár belsejét pl. vázfestés miatt? Nyilvánvalóan a váz gyári festését követően szerelték be a zárat a helyére. Hátha valakinek ilyen zár bütykölésével már volt dolga. Esetleg a porvédő szegecse alatt van valamiféle hozzáférés... Köszi.
A köszönést követő második mondatod figyelmen kívül hagyom, szerintem nem rám vonatkozik, ugyanakkor sajnálatos. Azért a lényeg így is átjött, tehát maradjunk meg az ötletezgetés talaján, mert megint semmi konkrétum nincs a kezünkben! Egy Fecske pedig nem csinál nyarat, tartja a közmondás, :) de mit sem változtat ez az érme szépségén.
Nézd a pajzson olyasmi karika látható, mint a prospektuson - ezért kézenfekvőnek tűnt... de szerintem ez másnak is feltűnhetett.
Vitatkozni persze nem akarok - belefáradtam már a néha nem jóindulatú intrikákra való reagálásba ezért is írok ritkán, de le is állhatok teljesen, ha ennyire zavaró ha feltételezni merek valamit 80 év távlatából....
Mivel az érme készítéséhez a rajta szereplő csepeli gyárkép, a WM Csepel felíratos pajzs és a hátlapon lévő WM monogram okán szinte 100% biztosan kijelenthető, hogy a WM volt a verseny támogatója és az érme megrendelője is.
Hogy mit nyomtak a vésnök kezébe nem tudom, mert nem voltam ott (még a világon sem), de a 31-es prospektusnak is kellett, hogy legyen valamilyen előzménye...
Itt nem látok semmilyen elméletet és én sem akarok olyat gyártani...
Itt csak egy (talán) logikus ok és okozat közötti összefüggésről van szó. - Te is tudod, hogy a WM kezdeti éveiről kevés dokumentum került idáig elő, de a szóvéd jegyzékből világosan kitűnik, hogy az akkori gazdasági világválság ellenére a WM intenzív fejlesztéseket tett, hiszen 29 és 30 között 16 kerékpár típusnevet védettek le.
Ezzel párhuzamosan biztos vagyok benne, hogy elkezdték a prospektusok készítését is amiből már 1930-ban kellett már készen lennie pár lapnak..... amiből egyet nyomhattak a vésnök kezébe.
De még azt is meg merem föltételezni, hogy már 1930-ban is lehetett prospektusuk csak még mi nem láttuk, mert emlékezhetsz te is, hogy a 31,35,36 -os prosi sem egyszerre került elő hanem lassacskán évek alatt, mint ahogy bízok abban is, hogy sok minden érdekességnek örülhetünk még a jövőben....
Abban az időben minden vállalkozásnak létkérdés volt a jó propaganda, így a WM-nek is. Éltek is vele rendesen.