Keresés

Részletes keresés

bringabarát Creative Commons License 2018.02.07 0 0 69470

Szia! A kormány alatti vázról - nyakról-is légyszives fényképet feltölteni, illetve szerencsésebb esetben egy fém tábla van ezt is fényképezd fel, rosszabb esetben talász rajta két szegecsnyomot légyszives mérd meg ezek távolságát, esetleg kerék gumi méretét is írd meg Várjuk a képeket szia Zoltán

Előzmény: Sbi28 (69467)
Sbi28 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 69469

Köszönöm, én is ott kezdtem el kutakodni, de több típus is jó lehet ezen infók alapján és ott már én mint laikus kevés vagyok.

de köszönöm a valaszt

Előzmény: kétkerekes (69468)
kétkerekes Creative Commons License 2018.02.07 0 1 69468

http://veterankerekpar.gportal.hu/gindex.php?pg=33655072

Itt lehet nézelődni és élvezni a keresgélést.Ez a veterán Magyar kerékpárok bibliája.

Előzmény: Sbi28 (69467)
Sbi28 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 69467

Sziasztok,

 

 Segítséget szeretnék kérni az alábbi bicikli beazonosításában 

a nyereg alatti azonosító n110069.

favorit kontra van rajt.

Előre is köszönöm

BPI-145 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 69466

Hát, most megfogtatok. A helyzet az, hogy ez nem mostani kép, azóta egyszer a nagyapámmal állagmegóvás jeligével kicsit helyrepofoztuk, de most szívesen belevágnék egy tisztességesebb felújításba.

Holnap kihúzom a garázsból, és lefotózom nektek. Bár 27-es kerékméret rémlik, inkább megnézem.

Csíptem volna, ha tényleg Toldi lett volna, mert a nagyanyámé volt, akinek a vezetékneve történetesen Toldi. :)

 

Mindenképp jelentkezem, és köszönöm a segítséget! 

Előzmény: bringabarát (69464)
harsanyip Creative Commons License 2018.02.06 0 0 69465

RM Balaton lesz ez, amennyiben 26-os.

Előzmény: BPI-145 (69463)
bringabarát Creative Commons License 2018.02.06 0 0 69464

Szia! Szerintem nem. Szerintem ez egy női Toldi.

 

Veteránkerékpár.hu oldalon az TIPUSOK CSEPEL 1957-1979 között megtalálod.

 

Az első sárvédő csucsa más, 1966-os női Budapest kerékpáromat csatolom.Üdv Zoltán

Előzmény: BPI-145 (69463)
BPI-145 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 69463

Üdvözletem!

 

A segítségeteket szeretném kérni. Jól gondolom, hogy ez egy Budapest típusú Csepel? 

pista72 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 69462
Előzmény: IZS 350 1949 (69459)
IZS 350 1949 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 69461

Az már biztos , hogy WM  gyártmány, mert közben megtaláltam a jelzést benne.

IZS 350 1949 Creative Commons License 2018.02.03 0 0 69460

Sajnos csak darabokban tudom feltölteni a képeket, a pedál csapágyazása zsírzógombos, ékkel szorítható pedáltengely van benne, és  kormányszorítós mint ahogy a tolómérős képen is látszik . Érdekelne  minden erről.

IZS 350 1949 Creative Commons License 2018.02.03 0 0 69459

IZS 350 1949 Creative Commons License 2018.02.03 0 0 69458

Alváz szám = D 5060

IZS 350 1949 Creative Commons License 2018.02.03 0 0 69457

Üdvözlet mindenkinek ! Ezt  a kerékpár vázat találtam, szeretném megtudni, ki gyártotta, mi a neve, milyen évjárat ? Köszönöm a válaszokat !

L_áma Creative Commons License 2018.01.29 0 0 69456

Üdv!

 

Akik írtak mailt:

Válaszoltam, de lehet hogy spam-ba tette a levelező.

Előzmény: L_áma (69455)
L_áma Creative Commons License 2018.01.28 0 0 69455

Üdv.

Szép jó estét mindeninek. Találtam egy ilyet:

Működik.

Érdekel valakit?

bringabarát Creative Commons License 2018.01.27 0 0 69454

Tisztelt Gyűjtőtársaim! Ma megérkezett a Csoda kerékpáromhoz vásárolt Bosch lámpám, amihez még vásároltam egy pár számomra annyira nem ismerős lámpát, hátsólámpát, prizmát. Ezeknek a lámpák kezdeti gyártási évét szeretném megkérdezni ,LÁMPÁK1 képen egy Miller lámpa 2 kép egy MYDAY 3.képen kettő orosz látható ( Riga 26 ra talán jó lesz valamelyik? )  Sajnos egyik évszámát sem tudom, a nagy orosz talán 50-es évek....

HÁTSÓ LÁMPÁK, PRIZMÁK 1 sorsz assmann 50-es  évekre tehető talán bár örülnék pontos évszámnak,

2 sorsz TOP Bellú (vagy Bellii) van rajta több szám, betű és egy 1925 is (?), 

3 sorsz semmi felirat,

4.sorszám talán TOP gyártmány egy V A 11/61 felirt ez gyártási időt jelől?, 

5, sorsz prizmák évszám nélkül  és egy dinamo amiről semmit nem tudni.

Csomagban volt még több hiányos TOP  ULO-211 VA 06/61 (talán dátumot jelől?)

Kérem szives segítégeteket előre is köszönöm Zoltán

 

bringabarát Creative Commons License 2018.01.27 0 1 69453

Tisztelt Gyűjtőtársaim! Ma szeretném megmutatni azt a kerékpárt amit már becsületből is meg kellett vennem. 2017 októberében Kisterenyétől 10 km-re egy zsaktelepülésen árultak egy örökségből származó régi biciklit.  Az eladó vállalta, hogy a bicikliért lemegy 25km-rt és elhozza nekem kisterenyei vasútállomásra. A vonatom 30 percet késett, az eladó türelemmel várta hogy édesanyja biciklije jó kezekbe kerüljön... Riga 26  1959-ből van aki nem szereti én nagyon kedvelem rengeteg alkatrész Riga rajta ülés, csengő , a szelepsapkája láncos, egyszerű diszítéssel, sajnos fékjét nem tudtam pótolni, a muzeumi példányt probáltam követni. 

1.bendeguz Creative Commons License 2018.01.23 0 1 69452

Üdv. Kedves Szaktársak . Régen jártam erre , de most örülök hogy még él és létezik a csoport. jó látni hogy sok ismerős van még itt a régi csapatból.

mynamecornjohn Creative Commons License 2018.01.23 0 0 69451

általában gond nélkül használhatók

Előzmény: zsoller1965 (69449)
mynamecornjohn Creative Commons License 2018.01.23 0 1 69450

Hm...

 

13 éves a topik

talán jó pár évet még müködik tovabb itt is

zsoller1965 Creative Commons License 2018.01.20 0 0 69449

Üdvözlök mindenkit!

Segítséget szeretnék kérni felújítással kapcsolatban. Nyilván itt már többen is krómoztattak első lánckereket hajtókarokkal. A kérdésem arra vonatkozik, hogy ezek a felújított alkatrészek csak díszként funkcionálnak, vagy alkalmasak akár napi használatra is különösebb károsodás nélkül. Az aggodalmam a fogaskerék és lánc találkozásánál a legnagyobb. A köztudottan drága krómozás árát feleslegesen nem szeretném bebukni. Ha valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban kérem adja közre, esetleg egy-két ajánlott krómozó címe is jól jönne. Köszönöm.

Sihuhu Creative Commons License 2018.01.18 0 0 69448

Kérdés: hogyan lehet kiszerelni a képen látható kerékzár belsejét pl. vázfestés miatt? Nyilvánvalóan a váz gyári festését követően szerelték be a zárat a  helyére. Hátha valakinek ilyen zár bütykölésével már volt dolga. Esetleg a porvédő szegecse alatt van valamiféle hozzáférés... Köszi.

 

papuka Creative Commons License 2018.01.17 0 0 69447

Ez csúúúcs! Gratula :-) :-)

Előzmény: madzagos (69446)
madzagos Creative Commons License 2018.01.17 0 1 69446

Különlegességek....

PZSPM Creative Commons License 2018.01.14 0 0 69445

Szia Zoli!

A köszönést követő második mondatod figyelmen kívül hagyom, szerintem nem rám vonatkozik, ugyanakkor sajnálatos. Azért a lényeg így is átjött, tehát maradjunk meg az ötletezgetés talaján, mert megint semmi konkrétum nincs a kezünkben! Egy Fecske pedig nem csinál nyarat, tartja a közmondás, :) de mit sem változtat ez az érme szépségén.

 

Előzmény: pazolta (69441)
mynamecornjohn Creative Commons License 2018.01.14 0 0 69444

tisztítás  ,és egy kis csillag túra után " emlékkel" is töltődhet gondolom

Előzmény: pazolta (69424)
mynamecornjohn Creative Commons License 2018.01.14 0 0 69443

Hm ..   " lájkolom"

 nekem is tetszik formás

Előzmény: HercegHerceg (69429)
mynamecornjohn Creative Commons License 2018.01.14 0 0 69442

ÓÓó, De jóó!

 

Szia !

 

Abban a "Kabos boltban  ellennék egy darabig

 a gyerek mögött ott a wm tábla -m

 

én örülök az ilyen fecskéknek

 

kössz a link  nosztalgiázom  kicsit

 

 

Előzmény: pazolta (69436)
pazolta Creative Commons License 2018.01.13 0 1 69441

Szia Zsolti!

 

Nézd a pajzson olyasmi karika látható, mint a prospektuson - ezért kézenfekvőnek tűnt... de szerintem ez másnak is feltűnhetett.

 

Vitatkozni persze nem akarok - belefáradtam már a néha nem jóindulatú intrikákra való reagálásba ezért is írok ritkán, de le is állhatok teljesen, ha ennyire zavaró ha feltételezni merek valamit 80 év távlatából....

 

Mivel az érme készítéséhez a rajta szereplő csepeli gyárkép, a WM Csepel felíratos pajzs és a hátlapon lévő WM monogram okán szinte 100% biztosan kijelenthető, hogy a WM volt a verseny támogatója és az érme megrendelője is.

 

Hogy mit nyomtak a vésnök kezébe nem tudom, mert nem voltam ott (még a világon sem), de a 31-es prospektusnak is kellett, hogy legyen valamilyen előzménye...

 

Itt nem látok semmilyen elméletet és én sem akarok olyat gyártani...

 

Itt csak egy (talán) logikus ok és okozat közötti összefüggésről van szó. - Te is tudod, hogy a WM kezdeti éveiről kevés dokumentum került idáig elő, de a szóvéd jegyzékből világosan kitűnik, hogy az akkori gazdasági világválság ellenére a WM intenzív fejlesztéseket tett, hiszen 29 és 30 között 16 kerékpár típusnevet védettek le.

 

Ezzel párhuzamosan biztos vagyok benne, hogy elkezdték a prospektusok készítését is amiből már 1930-ban kellett már készen lennie pár lapnak..... amiből egyet nyomhattak a vésnök kezébe.

 

De még azt is meg merem föltételezni, hogy már 1930-ban is lehetett prospektusuk csak még mi nem láttuk, mert emlékezhetsz te is, hogy a 31,35,36 -os prosi sem egyszerre került elő hanem lassacskán évek alatt, mint ahogy bízok abban is, hogy sok minden érdekességnek örülhetünk még a jövőben....

 

Abban az időben minden vállalkozásnak létkérdés volt a jó propaganda, így a WM-nek is. Éltek is vele rendesen.

 

Ez az aprócska érme is ezt bizonyítja....

 

 

 

 

 

Előzmény: PZSPM (69439)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!