Sajnos csak darabokban tudom feltölteni a képeket, a pedál csapágyazása zsírzógombos, ékkel szorítható pedáltengely van benne, és kormányszorítós mint ahogy a tolómérős képen is látszik . Érdekelne minden erről.
Tisztelt Gyűjtőtársaim! Ma megérkezett a Csoda kerékpáromhoz vásárolt Bosch lámpám, amihez még vásároltam egy pár számomra annyira nem ismerős lámpát, hátsólámpát, prizmát. Ezeknek a lámpák kezdeti gyártási évét szeretném megkérdezni ,LÁMPÁK1 képen egy Miller lámpa 2 kép egy MYDAY 3.képen kettő orosz látható ( Riga 26 ra talán jó lesz valamelyik? ) Sajnos egyik évszámát sem tudom, a nagy orosz talán 50-es évek....
HÁTSÓ LÁMPÁK, PRIZMÁK 1 sorsz assmann 50-es évekre tehető talán bár örülnék pontos évszámnak,
2 sorsz TOP Bellú (vagy Bellii) van rajta több szám, betű és egy 1925 is (?),
3 sorsz semmi felirat,
4.sorszám talán TOP gyártmány egy V A 11/61 felirt ez gyártási időt jelől?,
5, sorsz prizmák évszám nélkül és egy dinamo amiről semmit nem tudni.
Csomagban volt még több hiányos TOP ULO-211 VA 06/61 (talán dátumot jelől?)
Kérem szives segítégeteket előre is köszönöm Zoltán
Tisztelt Gyűjtőtársaim! Ma szeretném megmutatni azt a kerékpárt amit már becsületből is meg kellett vennem. 2017 októberében Kisterenyétől 10 km-re egy zsaktelepülésen árultak egy örökségből származó régi biciklit. Az eladó vállalta, hogy a bicikliért lemegy 25km-rt és elhozza nekem kisterenyei vasútállomásra. A vonatom 30 percet késett, az eladó türelemmel várta hogy édesanyja biciklije jó kezekbe kerüljön... Riga 26 1959-ből van aki nem szereti én nagyon kedvelem rengeteg alkatrész Riga rajta ülés, csengő , a szelepsapkája láncos, egyszerű diszítéssel, sajnos fékjét nem tudtam pótolni, a muzeumi példányt probáltam követni.
Segítséget szeretnék kérni felújítással kapcsolatban. Nyilván itt már többen is krómoztattak első lánckereket hajtókarokkal. A kérdésem arra vonatkozik, hogy ezek a felújított alkatrészek csak díszként funkcionálnak, vagy alkalmasak akár napi használatra is különösebb károsodás nélkül. Az aggodalmam a fogaskerék és lánc találkozásánál a legnagyobb. A köztudottan drága krómozás árát feleslegesen nem szeretném bebukni. Ha valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban kérem adja közre, esetleg egy-két ajánlott krómozó címe is jól jönne. Köszönöm.
Kérdés: hogyan lehet kiszerelni a képen látható kerékzár belsejét pl. vázfestés miatt? Nyilvánvalóan a váz gyári festését követően szerelték be a zárat a helyére. Hátha valakinek ilyen zár bütykölésével már volt dolga. Esetleg a porvédő szegecse alatt van valamiféle hozzáférés... Köszi.
A köszönést követő második mondatod figyelmen kívül hagyom, szerintem nem rám vonatkozik, ugyanakkor sajnálatos. Azért a lényeg így is átjött, tehát maradjunk meg az ötletezgetés talaján, mert megint semmi konkrétum nincs a kezünkben! Egy Fecske pedig nem csinál nyarat, tartja a közmondás, :) de mit sem változtat ez az érme szépségén.
Nézd a pajzson olyasmi karika látható, mint a prospektuson - ezért kézenfekvőnek tűnt... de szerintem ez másnak is feltűnhetett.
Vitatkozni persze nem akarok - belefáradtam már a néha nem jóindulatú intrikákra való reagálásba ezért is írok ritkán, de le is állhatok teljesen, ha ennyire zavaró ha feltételezni merek valamit 80 év távlatából....
Mivel az érme készítéséhez a rajta szereplő csepeli gyárkép, a WM Csepel felíratos pajzs és a hátlapon lévő WM monogram okán szinte 100% biztosan kijelenthető, hogy a WM volt a verseny támogatója és az érme megrendelője is.
Hogy mit nyomtak a vésnök kezébe nem tudom, mert nem voltam ott (még a világon sem), de a 31-es prospektusnak is kellett, hogy legyen valamilyen előzménye...
Itt nem látok semmilyen elméletet és én sem akarok olyat gyártani...
Itt csak egy (talán) logikus ok és okozat közötti összefüggésről van szó. - Te is tudod, hogy a WM kezdeti éveiről kevés dokumentum került idáig elő, de a szóvéd jegyzékből világosan kitűnik, hogy az akkori gazdasági világválság ellenére a WM intenzív fejlesztéseket tett, hiszen 29 és 30 között 16 kerékpár típusnevet védettek le.
Ezzel párhuzamosan biztos vagyok benne, hogy elkezdték a prospektusok készítését is amiből már 1930-ban kellett már készen lennie pár lapnak..... amiből egyet nyomhattak a vésnök kezébe.
De még azt is meg merem föltételezni, hogy már 1930-ban is lehetett prospektusuk csak még mi nem láttuk, mert emlékezhetsz te is, hogy a 31,35,36 -os prosi sem egyszerre került elő hanem lassacskán évek alatt, mint ahogy bízok abban is, hogy sok minden érdekességnek örülhetünk még a jövőben....
Abban az időben minden vállalkozásnak létkérdés volt a jó propaganda, így a WM-nek is. Éltek is vele rendesen.
Valóban szép darab! De, azt, hogy a vésnöknek a kezébe mit nyomtak 1930-ban nem tudom.
Van arról bármilyen kézzel fogható biztos adat, hogy kézhez kapott akkor bármit is, ami mindezt alátámasztaná, igazolná? Netán egy újabb elméletről van szó?
A hivatkozott katalógus utolsó lapján a nyomdai iktatmány szám mellett pontos évjáratot is jelöl (14,466.-1931-Királyi Magyar Egyetemi Nyomda, Budapest.).
Köszönöm szépen az infót! Hát nagy csata lesz az már biztos, a ülés, pedál és sajna kerék csere (pedig hogy örültem, se nyolcas, se tojás, megfelelő állapotú külső, nyomást tartó belső ) 13 Mátyás királyért CSODÁT ne várjak..... Nyaktábla helyére matrica kerül ez már folyamatban van, lámpa Bosch talán összejön csengőt ha ebben a hónapban nem kapok megpróbálok graviroztatni februárban, a többi utánna....Üdvözettel Zoltán
Ezt a mélyen szántó gondolatot egy 1935-ös magyar filmben hallottam egy kerékpár kereskedő (Kabos Gyula) szájából, amint egy lyukas kerékpár gumiról nyilatkozik:)
"mert tudja mélyen tisztelt fiatal Úr - ezt már nem érdemes megragasztani! Olyan a gumin az első luk, mint tavasznak az első fecske.... ahogy megjelenik az első - jön utána a többi is... "
A kissé bugyutácska filmben feltűnik pár korabeli kerékpár is - tán ezért is érdemes megnézni.