Keresés

Részletes keresés

harsanyip Creative Commons License 2018.02.06 0 0 69465

RM Balaton lesz ez, amennyiben 26-os.

Előzmény: BPI-145 (69463)
bringabarát Creative Commons License 2018.02.06 0 0 69464

Szia! Szerintem nem. Szerintem ez egy női Toldi.

 

Veteránkerékpár.hu oldalon az TIPUSOK CSEPEL 1957-1979 között megtalálod.

 

Az első sárvédő csucsa más, 1966-os női Budapest kerékpáromat csatolom.Üdv Zoltán

Előzmény: BPI-145 (69463)
BPI-145 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 69463

Üdvözletem!

 

A segítségeteket szeretném kérni. Jól gondolom, hogy ez egy Budapest típusú Csepel? 

pista72 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 69462
Előzmény: IZS 350 1949 (69459)
IZS 350 1949 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 69461

Az már biztos , hogy WM  gyártmány, mert közben megtaláltam a jelzést benne.

IZS 350 1949 Creative Commons License 2018.02.03 0 0 69460

Sajnos csak darabokban tudom feltölteni a képeket, a pedál csapágyazása zsírzógombos, ékkel szorítható pedáltengely van benne, és  kormányszorítós mint ahogy a tolómérős képen is látszik . Érdekelne  minden erről.

IZS 350 1949 Creative Commons License 2018.02.03 0 0 69459

IZS 350 1949 Creative Commons License 2018.02.03 0 0 69458

Alváz szám = D 5060

IZS 350 1949 Creative Commons License 2018.02.03 0 0 69457

Üdvözlet mindenkinek ! Ezt  a kerékpár vázat találtam, szeretném megtudni, ki gyártotta, mi a neve, milyen évjárat ? Köszönöm a válaszokat !

L_áma Creative Commons License 2018.01.29 0 0 69456

Üdv!

 

Akik írtak mailt:

Válaszoltam, de lehet hogy spam-ba tette a levelező.

Előzmény: L_áma (69455)
L_áma Creative Commons License 2018.01.28 0 0 69455

Üdv.

Szép jó estét mindeninek. Találtam egy ilyet:

Működik.

Érdekel valakit?

bringabarát Creative Commons License 2018.01.27 0 0 69454

Tisztelt Gyűjtőtársaim! Ma megérkezett a Csoda kerékpáromhoz vásárolt Bosch lámpám, amihez még vásároltam egy pár számomra annyira nem ismerős lámpát, hátsólámpát, prizmát. Ezeknek a lámpák kezdeti gyártási évét szeretném megkérdezni ,LÁMPÁK1 képen egy Miller lámpa 2 kép egy MYDAY 3.képen kettő orosz látható ( Riga 26 ra talán jó lesz valamelyik? )  Sajnos egyik évszámát sem tudom, a nagy orosz talán 50-es évek....

HÁTSÓ LÁMPÁK, PRIZMÁK 1 sorsz assmann 50-es  évekre tehető talán bár örülnék pontos évszámnak,

2 sorsz TOP Bellú (vagy Bellii) van rajta több szám, betű és egy 1925 is (?), 

3 sorsz semmi felirat,

4.sorszám talán TOP gyártmány egy V A 11/61 felirt ez gyártási időt jelől?, 

5, sorsz prizmák évszám nélkül  és egy dinamo amiről semmit nem tudni.

Csomagban volt még több hiányos TOP  ULO-211 VA 06/61 (talán dátumot jelől?)

Kérem szives segítégeteket előre is köszönöm Zoltán

 

bringabarát Creative Commons License 2018.01.27 0 1 69453

Tisztelt Gyűjtőtársaim! Ma szeretném megmutatni azt a kerékpárt amit már becsületből is meg kellett vennem. 2017 októberében Kisterenyétől 10 km-re egy zsaktelepülésen árultak egy örökségből származó régi biciklit.  Az eladó vállalta, hogy a bicikliért lemegy 25km-rt és elhozza nekem kisterenyei vasútállomásra. A vonatom 30 percet késett, az eladó türelemmel várta hogy édesanyja biciklije jó kezekbe kerüljön... Riga 26  1959-ből van aki nem szereti én nagyon kedvelem rengeteg alkatrész Riga rajta ülés, csengő , a szelepsapkája láncos, egyszerű diszítéssel, sajnos fékjét nem tudtam pótolni, a muzeumi példányt probáltam követni. 

1.bendeguz Creative Commons License 2018.01.23 0 1 69452

Üdv. Kedves Szaktársak . Régen jártam erre , de most örülök hogy még él és létezik a csoport. jó látni hogy sok ismerős van még itt a régi csapatból.

mynamecornjohn Creative Commons License 2018.01.23 0 0 69451

általában gond nélkül használhatók

Előzmény: zsoller1965 (69449)
mynamecornjohn Creative Commons License 2018.01.23 0 1 69450

Hm...

 

13 éves a topik

talán jó pár évet még müködik tovabb itt is

zsoller1965 Creative Commons License 2018.01.20 0 0 69449

Üdvözlök mindenkit!

Segítséget szeretnék kérni felújítással kapcsolatban. Nyilván itt már többen is krómoztattak első lánckereket hajtókarokkal. A kérdésem arra vonatkozik, hogy ezek a felújított alkatrészek csak díszként funkcionálnak, vagy alkalmasak akár napi használatra is különösebb károsodás nélkül. Az aggodalmam a fogaskerék és lánc találkozásánál a legnagyobb. A köztudottan drága krómozás árát feleslegesen nem szeretném bebukni. Ha valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban kérem adja közre, esetleg egy-két ajánlott krómozó címe is jól jönne. Köszönöm.

Sihuhu Creative Commons License 2018.01.18 0 0 69448

Kérdés: hogyan lehet kiszerelni a képen látható kerékzár belsejét pl. vázfestés miatt? Nyilvánvalóan a váz gyári festését követően szerelték be a zárat a  helyére. Hátha valakinek ilyen zár bütykölésével már volt dolga. Esetleg a porvédő szegecse alatt van valamiféle hozzáférés... Köszi.

 

papuka Creative Commons License 2018.01.17 0 0 69447

Ez csúúúcs! Gratula :-) :-)

Előzmény: madzagos (69446)
madzagos Creative Commons License 2018.01.17 0 1 69446

Különlegességek....

PZSPM Creative Commons License 2018.01.14 0 0 69445

Szia Zoli!

A köszönést követő második mondatod figyelmen kívül hagyom, szerintem nem rám vonatkozik, ugyanakkor sajnálatos. Azért a lényeg így is átjött, tehát maradjunk meg az ötletezgetés talaján, mert megint semmi konkrétum nincs a kezünkben! Egy Fecske pedig nem csinál nyarat, tartja a közmondás, :) de mit sem változtat ez az érme szépségén.

 

Előzmény: pazolta (69441)
mynamecornjohn Creative Commons License 2018.01.14 0 0 69444

tisztítás  ,és egy kis csillag túra után " emlékkel" is töltődhet gondolom

Előzmény: pazolta (69424)
mynamecornjohn Creative Commons License 2018.01.14 0 0 69443

Hm ..   " lájkolom"

 nekem is tetszik formás

Előzmény: HercegHerceg (69429)
mynamecornjohn Creative Commons License 2018.01.14 0 0 69442

ÓÓó, De jóó!

 

Szia !

 

Abban a "Kabos boltban  ellennék egy darabig

 a gyerek mögött ott a wm tábla -m

 

én örülök az ilyen fecskéknek

 

kössz a link  nosztalgiázom  kicsit

 

 

Előzmény: pazolta (69436)
pazolta Creative Commons License 2018.01.13 0 1 69441

Szia Zsolti!

 

Nézd a pajzson olyasmi karika látható, mint a prospektuson - ezért kézenfekvőnek tűnt... de szerintem ez másnak is feltűnhetett.

 

Vitatkozni persze nem akarok - belefáradtam már a néha nem jóindulatú intrikákra való reagálásba ezért is írok ritkán, de le is állhatok teljesen, ha ennyire zavaró ha feltételezni merek valamit 80 év távlatából....

 

Mivel az érme készítéséhez a rajta szereplő csepeli gyárkép, a WM Csepel felíratos pajzs és a hátlapon lévő WM monogram okán szinte 100% biztosan kijelenthető, hogy a WM volt a verseny támogatója és az érme megrendelője is.

 

Hogy mit nyomtak a vésnök kezébe nem tudom, mert nem voltam ott (még a világon sem), de a 31-es prospektusnak is kellett, hogy legyen valamilyen előzménye...

 

Itt nem látok semmilyen elméletet és én sem akarok olyat gyártani...

 

Itt csak egy (talán) logikus ok és okozat közötti összefüggésről van szó. - Te is tudod, hogy a WM kezdeti éveiről kevés dokumentum került idáig elő, de a szóvéd jegyzékből világosan kitűnik, hogy az akkori gazdasági világválság ellenére a WM intenzív fejlesztéseket tett, hiszen 29 és 30 között 16 kerékpár típusnevet védettek le.

 

Ezzel párhuzamosan biztos vagyok benne, hogy elkezdték a prospektusok készítését is amiből már 1930-ban kellett már készen lennie pár lapnak..... amiből egyet nyomhattak a vésnök kezébe.

 

De még azt is meg merem föltételezni, hogy már 1930-ban is lehetett prospektusuk csak még mi nem láttuk, mert emlékezhetsz te is, hogy a 31,35,36 -os prosi sem egyszerre került elő hanem lassacskán évek alatt, mint ahogy bízok abban is, hogy sok minden érdekességnek örülhetünk még a jövőben....

 

Abban az időben minden vállalkozásnak létkérdés volt a jó propaganda, így a WM-nek is. Éltek is vele rendesen.

 

Ez az aprócska érme is ezt bizonyítja....

 

 

 

 

 

Előzmény: PZSPM (69439)
pazolta Creative Commons License 2018.01.13 0 0 69440

Üdv!

 

Mint írtam az érme nem az enyém...

 

A csatolt filmhíradó sajna nem indult el, bár Mozilla Firefoxról próbáltam... még próbálkozom... azért köszi!

Előzmény: gyekeny (69435)
PZSPM Creative Commons License 2018.01.13 0 0 69439

Valóban szép darab! De, azt, hogy a vésnöknek a kezébe mit nyomtak 1930-ban nem tudom.

Van arról bármilyen kézzel fogható biztos adat, hogy kézhez kapott akkor bármit is, ami mindezt alátámasztaná, igazolná? Netán egy újabb elméletről van szó?

A hivatkozott katalógus utolsó lapján a nyomdai iktatmány szám mellett pontos évjáratot is jelöl (14,466.-1931-Királyi Magyar Egyetemi Nyomda, Budapest.).

Előzmény: pazolta (69424)
jozanparasz Creative Commons License 2018.01.13 0 0 69438

Szia Zoltán!

 

Mostanában sok időt töltök a számítógép előtt, de legalább találok néhány érdekességet.

Pl: Az Istenes család szomorú története:

 

https://www.facebook.com/groups/654774821551304/search/?query=Istenes

 

 

Előzmény: pazolta (69431)
bringabarát Creative Commons License 2018.01.13 0 0 69437

Köszönöm szépen az infót! Hát nagy csata lesz az már biztos, a ülés, pedál és sajna kerék csere (pedig hogy örültem, se nyolcas, se tojás, megfelelő állapotú külső, nyomást tartó belső ) 13 Mátyás királyért CSODÁT ne várjak..... Nyaktábla helyére matrica kerül ez már folyamatban van, lámpa Bosch talán összejön csengőt ha ebben a hónapban nem kapok megpróbálok graviroztatni februárban, a többi utánna....Üdvözettel Zoltán

 

Előzmény: pazolta (69433)
pazolta Creative Commons License 2018.01.13 0 1 69436

Sziasztok!

 

Ezt a mélyen szántó gondolatot egy 1935-ös magyar filmben hallottam egy kerékpár kereskedő (Kabos Gyula) szájából, amint egy lyukas kerékpár gumiról nyilatkozik:)

 

"mert tudja mélyen tisztelt fiatal Úr - ezt már nem érdemes megragasztani! Olyan a gumin az első luk, mint tavasznak az első fecske.... ahogy megjelenik az első - jön utána a többi is... "

 

A kissé bugyutácska filmben feltűnik pár korabeli kerékpár is - tán ezért is érdemes megnézni.

 

...

 

jó szórakozást nektek!

 

https://www.youtube.com/watch?v=D9-2nFRBL5E

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!