Nézd a pajzson olyasmi karika látható, mint a prospektuson - ezért kézenfekvőnek tűnt... de szerintem ez másnak is feltűnhetett.
Vitatkozni persze nem akarok - belefáradtam már a néha nem jóindulatú intrikákra való reagálásba ezért is írok ritkán, de le is állhatok teljesen, ha ennyire zavaró ha feltételezni merek valamit 80 év távlatából....
Mivel az érme készítéséhez a rajta szereplő csepeli gyárkép, a WM Csepel felíratos pajzs és a hátlapon lévő WM monogram okán szinte 100% biztosan kijelenthető, hogy a WM volt a verseny támogatója és az érme megrendelője is.
Hogy mit nyomtak a vésnök kezébe nem tudom, mert nem voltam ott (még a világon sem), de a 31-es prospektusnak is kellett, hogy legyen valamilyen előzménye...
Itt nem látok semmilyen elméletet és én sem akarok olyat gyártani...
Itt csak egy (talán) logikus ok és okozat közötti összefüggésről van szó. - Te is tudod, hogy a WM kezdeti éveiről kevés dokumentum került idáig elő, de a szóvéd jegyzékből világosan kitűnik, hogy az akkori gazdasági világválság ellenére a WM intenzív fejlesztéseket tett, hiszen 29 és 30 között 16 kerékpár típusnevet védettek le.
Ezzel párhuzamosan biztos vagyok benne, hogy elkezdték a prospektusok készítését is amiből már 1930-ban kellett már készen lennie pár lapnak..... amiből egyet nyomhattak a vésnök kezébe.
De még azt is meg merem föltételezni, hogy már 1930-ban is lehetett prospektusuk csak még mi nem láttuk, mert emlékezhetsz te is, hogy a 31,35,36 -os prosi sem egyszerre került elő hanem lassacskán évek alatt, mint ahogy bízok abban is, hogy sok minden érdekességnek örülhetünk még a jövőben....
Abban az időben minden vállalkozásnak létkérdés volt a jó propaganda, így a WM-nek is. Éltek is vele rendesen.
Valóban szép darab! De, azt, hogy a vésnöknek a kezébe mit nyomtak 1930-ban nem tudom.
Van arról bármilyen kézzel fogható biztos adat, hogy kézhez kapott akkor bármit is, ami mindezt alátámasztaná, igazolná? Netán egy újabb elméletről van szó?
A hivatkozott katalógus utolsó lapján a nyomdai iktatmány szám mellett pontos évjáratot is jelöl (14,466.-1931-Királyi Magyar Egyetemi Nyomda, Budapest.).
Köszönöm szépen az infót! Hát nagy csata lesz az már biztos, a ülés, pedál és sajna kerék csere (pedig hogy örültem, se nyolcas, se tojás, megfelelő állapotú külső, nyomást tartó belső ) 13 Mátyás királyért CSODÁT ne várjak..... Nyaktábla helyére matrica kerül ez már folyamatban van, lámpa Bosch talán összejön csengőt ha ebben a hónapban nem kapok megpróbálok graviroztatni februárban, a többi utánna....Üdvözettel Zoltán
Ezt a mélyen szántó gondolatot egy 1935-ös magyar filmben hallottam egy kerékpár kereskedő (Kabos Gyula) szájából, amint egy lyukas kerékpár gumiról nyilatkozik:)
"mert tudja mélyen tisztelt fiatal Úr - ezt már nem érdemes megragasztani! Olyan a gumin az első luk, mint tavasznak az első fecske.... ahogy megjelenik az első - jön utána a többi is... "
A kissé bugyutácska filmben feltűnik pár korabeli kerékpár is - tán ezért is érdemes megnézni.
A kerékpárod 1943-as és éppen ezért nem javaslom a Robusta nyereg rátételét - ami már a szoc. kor terméke volt. Egyébként egyszerűen le kellene venne a védőhuzatot a nyeregről, hogy egyáltalán lássuk mi is van ott, mert így még véleményünk sem lehet róla...
mert van itt olyan aki az eredeti öregből is "csodát" képes csinálni, pl. Papuka Szaki
Markolatot is lehet itt hozzá kapni teljen eredethű utángyártottat, pl. Madzagos Szakinál.
A katalógus leírásban olvasható block pedál azért néha beszerezhető hírdetési lapokon, ill. börzéken...
Ez az ikonikus magyar kerékpártípus megérdemli a törődést, hogy legalább emlékeztessen hajdani ifjú korára.... hajrá!
Tisztelt Gyüjtőtáraim! A mai napon sikerült egy "csonka" CSODÁ-ra szertennem. Ehhez az Veterán tündérrel még nem találkoztam nem ismerem igazán ezért szeretném szives segítségeteket kérni az alábbiakban: Nyakékjétől vandál kezek megfosztották anyit tudok hogy 59mm szegecstávolsággal rendelkezett, kérem aki tudja milyen lehetett kérem legyen szives megírni. Csengőt szeretnék hozzá venni, vagycsináltatni, kérem legyetek szivesek megírni, hogy szarvasos csengőn kívűl volt-e másfajta.Kérem akinek van ilyen kerékpárja eredeti színezéssel, legyen szives feltölteni képet.Pedálja "egyedi készítésű" egyenlőre marad, Markolatja hiányos. Üléséről is várom szíves véleményeteket, eredeti-e, én igazándiből szeretném lecserélni Robustára. Vázszám P50332.Segítégeteket előre is köszönöm bringabarat
Üdv Pazó! Nagy gratula, alapon az érméhez. De végre valami érdekes és hasznos tudás is megjelent a veterános oldalon. Azért nem elfelejteni, Camping forever.
A Vaterán a hét vége felé lejárt pár szép kerékpáros sport érme futási ideje.
A szép ezüstnek tűnő érméket rendre űberelték, így kedvesemnek csak egy feketedett bronz érme maradt.
Mivel kecskeméti volt az eladó, így megkért, hogy hozzam el tőle.
Persze meglepetésként ért a tisztogatás utáni látvány:
.
1930-as csillagtúrás részvételért járó egyszerű érme, de finom kidolgozású és az igazi értéke maga a rajzolat, hiszen a kerékpáros mögött látható füstölgő gyár maga a WEISS MANFRED MŰVEK!!!!!!!! Sőt a pálmalevelek közt lévő aprócska pajzs az első WM pajzsos táblát ábrázolja!!
egyedül azt nem értettem egy darabig, hogy miért karika van rajta a koronás címer helyett, de ez sem volt sokáig rejtély, ugyanis az 1931-es WM katalóguson is ilyen ábrázolás van..
.
Az érmekészítő vésnök kezébe kapta a prospektust és hűen átmásolta az abban látható pajzsot....
Viszont ez azt is jelenti, hogy az érme 1930-as kiadása a prospektust is előre kell hogy hozza 1évvel!!!
A hátoldali szép tölgyfalombos csokor tövében is WM címer látható, ami arra enged következtetni, hogy
magát a csillagtúra kerékpárosversenyt a WM szponzorálta..... és az előlapon lévő versenykerékpár
A szomszédos lomtalanításból mentettem, mi lehet a típus? (a vázszámot még nem tudtam előcsalni, mert rendesen lefestették...) Super Granat hátsó agy, a hajtás nem tűnik odavalónak.
Tisztelt Gyűjtőtársaim! Elszaladt az idei év láttunk sok szép kerékpárt, CSODÁ-t és remélem a 2018 év is sok meglepetést tartogat a számunkra, bár az idei év legnagyobb meglepetése a mai napon az Index őshonos magyar kerékpár márkájával foglalkozó forumon a forumindítótól kaptam miszerint az 1970-es R26 kerékpárom a Csepel Csaba és a Csillag leszármazottja és a Marathon evoluciója........ Talán 2018-ban kiderül, hogy a 1966-os Budapest kerékpárom a Csepel Bmx unokája....Hát igen jó papp és bringabarát holtig tanul.1kép R26 2.és 3. képen az apja Csaba és anyja Csillag látható.4. kép az evulóciós őse Marathon üdvözlettel bringabarát