27 x 1 1/4-es gumikkal szerelt (622 x 32 felirat is van a gumikon) alumínium versenybicikli kerék létezik, ennek gumival együtt 69 cm az átmérője. (Fecske típusú szovjet versenybicikli)
ma kaptam valakitől egy 70-es, 80-as évekbeli távolságmérőt, amit a kerékpár (talán) első tengelyére lehet felszerelni (28-as méretűre). sajna hiányos, nincs meg a "jeladó", illetve a hajtótengely végén található elem. ha valakit érdekel, keressen meg, szívesen átadom hozzáértőknek (személyesen Debrecenben, vagy elküldöm postán) fotót, ha szükséges, pakolászok...
Ma ismét, talán még a tél előtt utoljára szerelgettem, tisztogattam. (bár ez a WM-en nem látszik)
A Velvárt "gyanús" első villatáv: kb. 50mm. Szeretném tavasszal még korhűbbre alakítani. (verseny kormány, talán a 100q babakrém miatt használható lesz az eredeti Brooks nyerge, Torpedo agyas hátsó kerék, lánctányér és hajtókarok-pedálok...) Ha valaki tud majd ebben segíteni, azt előre is köszönöm!
Ismerem az ézrést. Amikor megyek valamelyik Csepellel, amelyiknek minden csavarja, gumija eredeti, az tényleg más, mint egy felújított, összelegózott társa.
Mint arról már rendszeresen beszámolunk Zsolt barátommal minden kecskeméti múzeumok éjszakáján kiállítunk a helyi Hírös Veteránjármű Klubbal... ők olyankor udvariasan megnézik a mi kis kollekciónkat, de közülük csak 1 személy rendelkezett öreg bicóval - EDDIG... most megkapta a fertőzést még-egy:)) De hallgassátok saját tollából a "sorstársat": Ő a Klubjuk belső levelezésén tájékoztatta társait a frissen szerzett élményeiről és engem is felhatalmazott a felétek való közlésre:
Sziasztok ! ma valaki számon kérte tőlem egy öreg vas történetét . Nos , így történt !
Maga az egész egy ... SOS ....Jászfényszaru , tanya , padlás , kosz por és a letünt korok hangulatával kezdődött . Ott feküdt , szó szerint a porban a nyári forróságoktól rásült , lehámlott külső gumival . Összeszedtem , de túl akartam adni rajta , pedig virágtartó is lehetett volna belőle . 20 EFt -t is kínáltak érte , és most csak a jelvényeire költöttem ennyit . /Láttam már olcsóbb multi kerékpárt is !/ Ennek persze nincs üzleti értelme mert , ahogy tologattam a fémen futó vasat ,valahogy megérintett annak a sok embernek a szelleme akik megalkották , használták . Nos ezért nem szeretem a totálisan felújított autókat , járműveket , mert eltünik a hangulat és csak az üzlet marad ! Megint más , ha valamit újra működővé teszünk ! Az OT - minősítés nem jó nálunk ,. mert hatóságot játszunk a mentés helyett !!! Elfogott a vágy , hogy menjek vele egy kört és... mentem...., ami hihetetlen érzés volt , mert akkor úgy éreztem , mindenki a múltbol velem volt ! Ez nem üzlet hanem csodálatos érzés ami a veteránozás lényege , mert egy letünt korba ülünk fel vagy be és együtt vagyunk elődeinkkel ! Hát így történt és nem biztos , hogy vége van / sőt biztos , hogy nem ! ! Üdv D/bá/