Szia GÉPÉSZ! Itt vagyok, két naponta bele-beleolvasgatok a Fórumokba :-)
!!!A bőrt sose szabad forró vízzel kezelni!! Mert összemegy, eldeformálódik és azt már soha a b.dös életbe nem lehet helyre hozni. A glicerin vizesíti, és utána ismét kiszárad. Legközelebb max. langyos vízzel és puha kefével alaposan le kell tisztítani (a víz megpuhítja közben), aztán félszáraz állapotban VÉKONYAN át kell kenni lószerszám olajjal (a hajló részeknél belülről is (ott vastagabban). Csak annyira szabad olajozni, amennyit bevesz a bőr. Ellenkező esetben nem véd, hanem összegyűjti a port, koszt, ami árt a bőrnek. Gyenge olajozás után a felületet lehet méhviaszos krémmel kezelni (Boston bőrápoló, méhviaszos wax, stb).
Ha már sprézted, jobb lett volna a WD-40, vagy bármilyen fegyverápoló spré, esetleg szilikon. Jó lehet még a vazelin is.
NEM szabad kenni: Petróleum, bármilyen fajta motorolaj, étolaj, lenolaj. Glicerinnel óvatosan, mert az hidratálja a bőrt, de aztán kiszárítja.
Az utolsó Rapidos jelentkezésem óta eltelt jó pár hónap. Nagy örömömre szolgál, hogy már két keréken gurul. A helyzetemhez képest megpróbáltam a megfelelő alkatrészekkel kipótolni és visszahozni a marmincas évek elejének hangulatát. Ezúttal is köszönetet szeretnék mondani veterán kerékpáros barátaimnak, akik mint alkatrész, mint tanácsbelileg támogatnak. A kerékpár azonban még mindíg nem kész...Most már 18 éves fejjel belátom, hogy szinte reménytelen lesz beszerezni a rávaló sárvédöket is. Azért próba - cseresznye alapon összeírnám a hiányzó alkatrészeket, hátha mégis akad valakinek otthon.
-jobbos WM pedáltengely fecskefarkú pedáltesthez -31-32-33-as Torpedo belsőségek -kardvilla, annak ami most benne van sajnos repedtek a papucsai -Rapid fékkar, a mostanit én készítettem el képek alapján -sárvédök -jobb állapotú WM bör -ezt talán le se merem írni, Csepel feliratú csengő
Véleményeteket és segítségeteket elöre is köszönöm!!
Nos, hivatalossá vált a program! Két túra közül választhatnak az érdeklődők, ezekre JÚNIUS 7-ig lehet nevezni, túravezetés lesz, viszont itt nem csak veterán kerékpárok lesznek, ez nyitott akárkinek. A nevezett bringásoknak az ebéd 12:00 körül várható. A találkozóra jelentkezni Június 1-ig lehet veterán kerékpárral, a CSMVKBK@GMAIL.COM-os címen! Érkezés 8:00 és 8:30 között a főtéren, ahol ingyenesen lehet parkolni az autóval érkezőknek, mivel szombaton a parkolás ingyenes. 9:00-tól megnyitó, majd 10:00-tól a veterán bringások vezetik fel a biciklis túrákra indulókat egy kb. 5-6 kilométeres távon, majd aki jelentkezett, indul a túrákra. Kerékpár-történeti kiállítással, kisebb alkatrészbörzével és zenével várjuk az érdeklődőket!
Köszönöm a hozzászólást, ma elég későn értem haza,de azért ránéztem újra a láncra, szinte 100% a BALATON beütés. A hátsó agyat majd holnap délután nézem meg,és majd írok. Az első kerék eredeti,falcos gumival, de a hátsó kereket valószínűleg cserélték,mert super granat felirtat van a kontra karon.
Segítségeteket szeretném kérni egy régi csepel biciklin, kiszeretném javítani a menetet a hajtókaron ahova a pedált rakom tudja valaki milyen menet lehet ott?
Helyesbítek! A hozzászólások elolvasása után világos lett, hogy amíg a jelenlegi tulajnál vannak a nyaktáblák (vasárnap éjfél?), addig esetleg lehet a ritkább darabok szegecstávja felől érdeklődni :-)
A Facebook-n kérték az eladót, hogy küldje el a képeket privátban, de elmondása szerint sajnos letörölte már őket a gépéről. Valaki viszont azt írta, hogy nem gond, mert lementegeti a képeket egyenként, közvetlenül a Facebook-ról. A szegecstávokról viszont senki sem tett említést eddig.....az eladót kellene megkérni, de valószínűleg nem sok esély volna, hogy újra fotózzon immár tolómérővel :( Azt hiszem, hogy vasárnap jár le az "aukció".