Ez egy elég bonyolult időszak táblailag, de azért kezd lassan letisztulni.
48-ban már elvileg NIK hez tartozott a WM, de a táblákon nem rögtön követték a hovatartozást.
Még 1951-ben is adtak el kék Csoda néven kék pöttyös WM Csepel táblával biciklit... pedig akkor már tényleg nem volt WM sem...
Visszatérve erre a táblára. A kerékpártábláknak mindig volt üzenetük... nem könnyű mindegyiket megérteni az adott történelmi kor ismerete nélkül... A Kossuth címer az új Köztársaság címere lett a háború után, de különösen a szabadságharc 100-ik évfordulóján lehetett mindenfelé látni - így a kerékpártáblán is.....
Szia! Majd az okosabbak pontosan megmondják , de egy kis heraldika, ezt a címert 49- ben váltotta a Rákosi címer, tehát amikor legyártották még Nehéz Ipari Központ se kezdte meg tevékenységét.
Sziasztok. Kérlek segítsetek beazonosítani a képen látható réz nyaktáblát. Én néztem az oldalon,a NIK-esek között találtam hasonlót,de pontosan ilyet nem.Szeretném tudni,hogy ez milyen is pontosan,és mikori gyártású kerékpárra raktak ilyet. A szegecstáv 58mm . Előre is köszönöm.
Ez volna az eredeti, sohasem használt Bécs váz? Ha igen, vajon nagy szentségtörés volna egy utángyártott kormányszarvval összerakni? Hallottam olyan technikáról, hogy műszakirajz programmal elkészítik a meghajlított cső rajzát, a gép meg meghajlítja. Ha van esetleg ismerős, aki ezt megrajzolja, plusz beszerzed a megfelelő cső alapanyagot, a többi elvileg nem nagy költség.
Értem csak nem találtam semmilyen képet hogy ilyen nyaktábla lenne egy kerékpáron is.A veterán kerékpár archívumban sem mert ott oldalt van a szegecs.A kérdésem még az hogy ritka vagy sem.Köszi az eddigi segítséget:)
Erről az alakulásról a púpos gyerek és a prés esete jut eszembe, de valami csak ragad rám a koszon kívül is.Egy kedves fórumozó, Gábor küldött nekem egy nagyon pontos részletes, mindenre kiterjedő rajzot amin még a csíkozási minták méretei, színei, mintái, szóval minden rajta van.Innen is köszönöm Neki.
A szegecstávot megmértem 63 mm.Itt van pár kép a kerékpárról.