Keresés

Részletes keresés

Xeryus9 Creative Commons License 2025.02.09 0 0 71304

SZiasztok!

 

Ha gondoljátok csatlakozzatok ide is a témában :

 

https://www.facebook.com/groups/1794156734296226/?ref=share

zl900 Creative Commons License 2025.02.06 0 0 71303

Köszönöm ülés ügyben a válaszokat.

bocsiroland Creative Commons License 2025.02.05 0 0 71302

Kérnék szépen elérhetőséget.

R

Előzmény: JbRoland (70396)
bocsiroland Creative Commons License 2025.02.05 0 0 71301

Szia!

 

Írtam levelet. Légy szíves nézd meg.

R

Előzmény: mynamecornjohn (71298)
RadiX Creative Commons License 2025.01.30 0 0 71300
Előzmény: zl900 (71297)
mynamecornjohn Creative Commons License 2025.01.30 0 0 71299

gyerekkerékpárhoz való

 

Előzmény: zl900 (71297)
mynamecornjohn Creative Commons License 2025.01.29 0 1 71298

20 éves a FORÚM🙂🍺

zl900 Creative Commons License 2025.01.10 0 0 71297

Kedves Bringások.

A képen látható ülés milyen bringára való?

Köszi ha tudod

Zsocab Creative Commons License 2025.01.04 0 0 71296

Először is boldog új évet kívánok minden kedves szaktársnak!

 

A homokszórást csináltatom erre szakosodott ismerőssel, saját berendezésem nincs. Galvanizálandó felületeket inkább csiszolni jó, a festendőket homokszóratni.

 

Foszfátozni csak a már fémtiszta alkatrészeket szoktam. Előtte valamelyik eljárással (drótkorongozás, savas fürdetés, homokszórás) rozsdátlanítani kell: ecet, vagy sósavas fürdetés után forróvizes öblítés, majd Welldone hidegzsíroldóval közömbösítem az esetleges savmaradékot, és újabb forróvizes öblítés. A kisebb alkatrészeket fürdetéssel foszfátozom, vízmelegítőben hevítve az anyagot, néha megmozgatva azt nekem pár perc elegendő a szürke foszfátréteg kialakulásához. Nagyobbaknál pedig ecsetelni szoktam. Végül szárazra törlöm. Ki kell tapasztalni. A gyárilag csak  foszfátozottakat még olajos ronggyal is áttörlöm, ami az olajfilm által egy plusz korrózióvédelmet ad neki. Nyilván festendőknél ez kimarad, ott festés/gittelés a következő réteg.

Előzmény: xrami (71295)
xrami Creative Commons License 2024.12.25 0 0 71295

Szia!

A homokszórást és a RO55-özést konkrétan hogyan csinálod? Van pár vasam amit megvarázsolnék, de se a RO55-öt se a homokszórót nem használtam még soha, nem tudom mire kell figyelni, mi a helyes technológia, főleg a RO55 esetén.

Előzmény: Zsocab (71289)
mynamecornjohn Creative Commons License 2024.12.25 0 0 71294

Zsocab Creative Commons License 2024.12.03 0 0 71293

Azért kíváncsi lennék a Varrógép-, és Motorkerékpáráruház, és a Jurisits-féle kerékpárokra. Gondolom túl nagy szériát nem értek meg, amiben része lehetett a WM kerékpárgyártása beindulásának is.

Előzmény: köztudástársadalom (71275)
A.B.W. Creative Commons License 2024.11.27 0 0 71292

Igen, igen, az az "átkozott" alkohol... :-)) Van, akiből kihozza a lumpenprolit, és van, akit költészetre sarkall, miközben révetegen kitekint ablakán...

Előzmény: mynamecornjohn (71290)
Zsocab Creative Commons License 2024.11.20 0 0 71291

Kisebb alkatrészek,pl. dinamótartó festéséhez a Very Well olaj- és benzinálló aeroszol vált be. Ez viszont ahogy az előző hozzászólásomban írtam, rendkívül gyorsan szárad. Az ekkora darabokhoz viszont kényelmes. A névtáblám fehér alapfestését is ezzel készítettem, szintén 3 rétegben.

 

Előzmény: Zsocab (71289)
mynamecornjohn Creative Commons License 2024.11.19 0 0 71290

👍🍺🤘

Előzmény: A.B.W. (71288)
Zsocab Creative Commons License 2024.11.19 0 0 71289

Szia!

 

A magam részéről aeroszolokkal kísérleteztem. Egy akkora darabhoz, mint a váz, nekem leginkább a Neolux vált be, mert az akril bázisúak olyan gyorsan száradnak, hogy nem képesek szépen elterülni, egyik-másik túl sérülékeny is, pl. Maestro. Ez meg ha régi is, legalább autó- és motorzománc. Állítólag nem túl tartós a fénye. Persze ennek is megvannak a maga fortélyai, pl ha nem várod ki a várakozási időt, képes a saját maga előző rétegét felmarni, ugyanis legalább 3 vékony réteg kell belőle a megfelelő rétegvastagsághoz. Korróziógátló alapozó használatát mindenképpen ajánlom sőt, én mostanában már a fémtisztára homokszórt/drótkorongozott felületet elsőnek RO55-tel foszfátozom is. Utána jöhet az alapozó.

Előzmény: ricsi83 (71249)
A.B.W. Creative Commons License 2024.11.15 0 0 71288

Szia, jól vagy?... Már tegnap ilyenkor is kérdezni akartam... Segíthetek valamiben?... Bocs, ha traumát okoztam a bejegyzésemmel...

Előzmény: mynamecornjohn (71286)
mynamecornjohn Creative Commons License 2024.11.13 0 0 71287

Előzmény: mynamecornjohn (71286)
mynamecornjohn Creative Commons License 2024.11.13 0 0 71286

Azért néha kinyitom az "ablakot"  és be nézek " szobába" , vagy a "pusztába" ,

aztán  belemerülők a vasak halmának sodrába nap mint nap. 

A.B.W. Creative Commons License 2024.11.13 0 0 71285

Üdvözlök mindenkit, csókolom, elnézést a zavarásért... :-))

 

Tudom, még nem veterán kategória, hisz csak 44 éves a drága, de ha esetleg valakinek mégis elnyerné a tetszését ez a szemtelenül fiatal drótszamaracska, legyen szíves, nézzen át az adok-veszek topikba, egy kis tanulmányozásra... Köszönöm...

Boglárkával Bábozó Creative Commons License 2024.11.01 0 0 71284

Szia!

 

A régiekkel már kivonultunk a pusztaságba mer mi nem követ törünk hanem katedrálist építünk majdan a kárpáti kánaánban.
Miután a Kerékpár-Nagyhatalom kiválasztott a nyáját mozgósító pásztorantalává, aki megmenti népét a gonosoztól segítek megtéríteni minden kissembert és általam közösen áldozni a disznófejű nagyúr előtt az eredetiség oltárán, ahogy meg vagyon írva.

 

Jelenleg a Facebook-on (birkák ördögtől való aktuális gyűjtőhelyén) tartunk fenn virtuális oltárokat.

 

A VETERÁN KERÉKPÁROK kissé Újabb Testamentumát a régiből tökéletesített szövetségünk vési majdan kőbe, mert néhol még átírásra vár a piszkozat homályos részeire borult sör végett. Még számos nagyhalom információ-titok belengetésére és csepegtetésére számíthat a fajunk nemzetünk nyája mire felvirágozának és válunk kissből naggyá, hatalmassá.

Kiss előzetes kós(er)toló azonban már akad a betérőknek.

 

Közösen számolunk és a pusztaságból negyvenre "olyan világ jön..."

AZ újabb Mózes

Előzmény: Zsocab (71165)
köztudástársadalom Creative Commons License 2024.10.31 0 0 71283

 

Átalakítható - Nem - Változtató - Megoldás - Ok
( tetszés szerint férfi - női egyszerűen gyorsan )

 

 

Találmányok leírása (1883-1896) és szabadalmi leírások 1896-tól az 1990-es évekig

Szabadon hozzáférhető és kereshető adatbázis.
Összefoglaló leírások, kivonatszerű megjelenés, szemléltető ábrák.

 

 

köztudástársadalom Creative Commons License 2024.10.30 0 0 71282

Kerékpár és Motorsport, 1933
A Kerékpár kisipar fejlődése — objektív kritikai szem­m­el nézve — roham­­léptekben halad. Ennek szük­ségszerűségét nem kell hangsúlyoz­nunk , m­ert aki a m­agyar kerékpár­ipari és kereskedelm­i viszonyokat ism­eri tudja, hogy a vám­­háborúk m­egszűnéséig sokat kell haladnunk, hogy a szükséglet kielégítésére fel­­készülten áljunk. Ma nincs behoza­tal és behozatali tilalm­ak néhány nagy és jelentős iparvállalatot vezet­tek rá a kerékpár alk­atrészek és felszerelési cikkek gyártásának be­vezetésére. A nagy iparral egyide­jűleg kis em­berek is intenzívebben kezdtek foglalkozni tömeg­term­elés­sel és valljuk be teljes sikerrel. R­ám­utatunk például Éllő N­ándor Rom­bach­ utcai üzem­ére. Ez a közép­korban lévő (40 éves) képzett m­ű­szerész 7 évvel ezelőtt kezdte meg az alkatrészek iparszerű készítését és m­a m­ár ott tart, hogy tengely, csésze (menetes és perem­es) steirung, conus stb. készítm­ényeit m­indenütt ism­erik és ezeket m­a a nagykeres­kedők útján m­inden kereskedő és m­űszerész m­egszerezheti és rak­tá­ron tartja. A cég szépen berende­zett üzem­ében kom­oly szakem­bere­ket foglalkoztat, közel 20 em­bernek ad m­egélhetést. Á­rúi, árban, m­inő­ségben egyaránt versenyképesek. A körülm­ények m­érlegelésénél önkén­telenül az a m­egállapítás kínálkozik, hogy az ilyen rationális kisüzem teljesítő­képességben vetekszik — sikerrel a nagy iparvállalatok kis kerékp­ár osztályaival. Úgy áll az eset ugyanis, hogy nagyvállalata­ink nem tudni mi okból m­ostoha gyerm­ekként kezelik. A kis m­ellék­üzletet jelentő k­erék­p­ár vagy alkat­rész gyártását. A külkereskedelm­i m­érlegünk passzív tételeinek csök­kentésénél — a korlátozások m­eg­szűnése esetén — nagy szerep fog jutni szakm­ánk törekvő kis iparának, m­iért is azok tám­ogatást érdem­elnek.

 

Kerékpár és Motorsport, 1934
Az ÉNB alkatrészek kiválóságára jellem­ző, hogy a Tour de Hongrie győztes is ÉNB forgórészekkel szerelt gépen defektus nélkül abszolválta az 1000 kilométeres távot. ÉNB alkatrészekkel versenyezni fél győzelmet jelent.

 

Az ötnapos Tour de Hongrie 1000 km-es­­ táv­­ján az abszolut első Velvárt gépen, ÉNB forgórészekkel, győzött! A világhírű olasz T­abucchi versenyszingó és a világmárkás Oscar Egg anyagból készült VELVÁRT kerékpár Budapesten egyedül Velvárt Nándornál [Budapest, VII. kerület, Rottenbiller ucca 56. szám] kapható

 

Villamfelszerelők, Műszerészek és Látszerészek Lapja, 1938
ÉLLŐ NÁNDOR műszerészmester kartársunk üzeme, mely az ország egyik legmodernebbül berendezett vállalata, már eddig is osztatlan elismerést aratott a szakmában csapágytengelyeivel és csapágycsészéivel, melyek a legjobb minőségű angol árúval is minden tekintetben felveszik a versenyt. A jövő évi kerékpársaison közeledtével az üzem — ha lehetséges — még tetszetősebb és kifogástalanabb chrómozott kivitelben hozza piacra gyártmányait, amit a tökéletes üzemi felszerelés, u. m. speciális revolverpadok, marópadok, esztergapadok, a Durferit rendszerű edzöberendezés stb. könnyen lehetővé tesznek. ELLŐ NÁNDOR üzeme a szakmában 15 éve vezető helyen áll, ami tökéletes biztosíték arra, hogy gyártmányai úgy minőség, mint pedig kivitel tekintetében semmi kívánni valót sem hagynak hátra. Mindezek alapján nyugodtan ajánlhatjuk úgy az anyaországi, mint pedig a visszatért felvidéki kartársak figyelmébe: ÉLLŐ NÁNDOR üzeme (Budapest, VII; Rombach-utca 1/c.) ÉNB márkával hozza forgalomba gyártmányait.

 

 

köztudástársadalom Creative Commons License 2024.10.30 0 0 71281

Pluhár István (szerk.): Az Országos Sportközpont kebelében működő magyarországi sportegyesületek története

(Budapest, 1942)
Bécs Ferenc műszerész, kerékpár- és rádiókereskedő, Budapest. Mint kerékpárversenyző, előbb a Jóbarát KK, majd az UTE színeiben 1922- ben kezdett versenyezni. 1925-ben megnyerte a Szent István-díjat, ahol külföldi nagyságok is szerepeltek. 1926 ban 10 km-es pályabajnok lett. Ebben az évben Rohrichhal majd­nem minden párosversenyt meg­nyertek. 1927-ben mint motorvezeté­ses versenyző indult s mint ilyen is több győzelmet aratott. Ez idő alatt több alkalommal képviselte a nem­zeti színeket. Mint sportvezető is a legjobbak közé tartozott. Igen sok jó magyar versenyzőt nevelt a ke­rékpársportnak, közöttük Orczán Lászlót is. 16 évvel ezelőtt kerékpár­­szaküzletet nyitott, azóta szakszerű versenykerékpárokkal látja el a ver­senyzőket. Az utóbbi 10 év alatt leg­több versenyt „Bécs“ géppel nyer­ték. A kerékpársport régi, lelkes tagja, aki a sport érdekében mindig önzetlenül tevékenykedett és tevé­kenykedik ma is.

 

Nemzeti Sport, 1942.
1942.04.23.
Megalakul a IX. kerü­leti kerékpáros leventetábor!
A leventéknek a kerékpáros sportba való bekapcsolása egyre szélesebb hullámokat ver. Vidéken már úgyszólván minden körzetben megtörténtek a szervező munkála­tok és sok helyütt még ezen is túl: portyák, háziversenyek egész sora zajlott le már. A rákospalotai ke­rékpáros leventék a közelmúltban a népligeti kiskörben vívtak komoly sportértéket jelentő mérkőzéseket és mint már beszámoltunk, a nagy­váradi Szent László-hét keretében országos kerékpáros levente-csillag­­portyát bonyolítanak le a rendezők. A szakértők szerint ezen a tornán közel 1000 levente felvonulására lehet majd számítani. A vidék megmozdulása után most a főváros egyes kerületeiben is megindult a kerékpáros leventék szervezése. Bécs Ferenc, a hazai kerékpár- és motorsport egyik nagy­nevű harcosa, aki a tényleges sport­tól való visszavonulása után a Tö­rekvésben főként az új nemzedék nevelése körül fejt ki értékes mun­kásságot, most arra vállalkozott, hogy megszervezi a IX. kerületi le­venték kerékpáros alakulatát is. Bécs alaposan nekilátott a munká­nak és mint mondja, számít azzal, hogy már a közeljövőben portyára viszi a kerékpársport e legfrissebb hajtásait. Úgy tudjuk, hogy a IX. kerületi kerékpáros leventék egy része résztvesz a nagyváradi kerék­páros csillagportyán is.

 

Nemzeti Sport, 1942.
1942.11.20.
Bécs jövőre is a IX. kerületi kerék­páros gyorsleventéknek lesz az edző­je. Bécs Ferenc, Magyarország egy­kori kitűnő vágtázója, de jelenleg is tevékeny motoros, aki az elmúlt idényben közmegelégedésre látta el a IX. kerületi kerékpáros gyorsleven­­ték képzését, jövőre is e kerület edzője marad. Bécs a IX. kerületi gyorsleventék képzését április havá­ban­ kezdte meg s e működésével messze megelőzte a többi kerülete­ket.

 

Népsport, 1956.
1956.04.16.
A kerékpársportért... Kerékpársportunk népszerűsítéséről most sokat és elég kiadósan beszélnek azok, akiknek hivatása e fontos sportág fejlesztése. Legutóbb például a SZOT testnevelési és sportosztálya hívott össze országos értekezletet, hogy ott vita ke­retében vessék fel a kerékpározásnak, mint tömegsportnak a problémáit, fel­tárják a hibákat és a leszűrt tapasztala­tok alapján megtalálják a helyes utat. A feladat, amelyet meg kellett oldani, igen jelentős, a meghívottak zöme mégsem jött el az értekezletre. Szó esett ezen az értekezleten arról is, hogy milyen módszerekkel lehet meg­kedveltetni a kerékpározást a tömegek­kel, a fiatalokkal, az üzemek, a válla­latok dolgozóival. A felvetett kérdésre, úgy véljük, választ adunk, ha bemutat­juk az egyik sportkör kerékpáros szak­osztálya edzőjének tevékenységét e sportág népszerűsítésében. A Bp. Spar­tacus kerékpáros edzője, Becs Ferenc, valamikor maga is kiváló kerékpáros volt. Úgy fogott hozzá a szakosztály meg­alakításához, hogy elsősorban saját há­­zatáján nézett körül: felkereste a szövet­kezeti dolgozókat, azok serdülő korban lévő fiak­. Ellátogatott a szövetkezeti műhelyekbe is és megkezdte a toborzást. Kezdetben elég szűk volt a szakosztály költségvetése, ez azonban nem kedvet­lenítette el az­ edzőt. Arra gondolt, hogy ha jó eredményeket tud majd felmutatni, nagyobb támogatásra is számíthat. A szakosztály megalakulásakor alig néhány gép állt rendelkezésére. A sok jelent­kezőt csoportokba osztotta és nyolc gép­pel fokozatosan 40—50 újonccal tudott foglalkozni. Egy hónap múlva kialakí­totta a szakosztály jövendő versenyző­­törzsét. Célja az volt, hogy egységes szel­lemű versenyző gárdát neveljen. Nem elégszik meg a versenyzők szak­mai nevelésével, „nyomon” követi őket az életben is. Érdeklődik, hogyan visel­kednek, hogy állják meg helyüket ver­senyzői az iskolában, a műhelyben; ér­dekli őt a fiatalok magánélete, családi élete is. Mindebből és a sportorvosi vizs­gálatból is kialakul az edzőben a véle­mény tanítványairól, a jövő versenyzői­ről. Jól tudja azt is, hogy az újoncok­ból néhány hónap alatt nem faraghat képzett versenyzőket, hogy csak türel­mes, szívós munkával fejlesztheti ki ben­nük a kerékpársporthoz szükséges képes­ségeket. Először megtanítja a kezdőket a helyes ülésre a gépen, kialakítja moz­gás­ritmusukat, biztonságukat és sok más egyebet. Ha a kezdő versenyző rossz stílussal kezeli a kerékpározást, az nagy hiba. A zsenge ág még hajlik, az idősebb törzs azonban­­ törik. Ha nem türelmes az edző és a serdülőtől vagy a kezdőtől mindjárt jelentős eredményeket vár, csa­lódást szerez magának és az újonc is el­veszti a kedvét. Így dolgozik a Bp. Spartacus kerék­páros szakosztályának edzője a maga területén kerékpársportunk felvirágoz­tatásáért.

Molnár Géza

 

Népsport, 1961.
1961.09.21.
[...] Bécs Ferenc, a magyar kerékpár­sport ismert alakja. Fiatalabb korában mint versenyző szer­zett sok sikert sportágának, majd az aktív versenyzést ab­bahagyva, mint edző, majd a kerékpáros szövetség elnökségé­nek tagja igyekezett előbbre vinni a kerékpársport ügyét. Az utóbbi időben mégis talán mint kerékpárkészítő műsze­részt ismerték legjobban: a ke­ze alól kikerülő versenygépek minden szakosztályban megta­lálhatók. Minden igyekezete ar­ra irányult, hogy a magyar ver­senyzők a nemzetközi színvona­lat elérő sporteszközhöz jussa­nak — a „Bécs”-kerékpárok sok fiatal versenyzőben idézik majd ezután is Bécs Ferenc ké­pét, munkásságát. [...]

 

 

rezgaras Creative Commons License 2024.10.29 0 0 71280

A fene gondolta volna, hogy a Kühne biciklit is gyártott. Ma meg buszt (is) gyárt (Credo). Nagy túlélő!

Előzmény: köztudástársadalom (71278)
köztudástársadalom Creative Commons License 2024.10.29 0 0 71279

A védjegyezés:

Csoda

------------------------

 

Sabaria

------------------------

 

The Best

Merkur

Cycle

------------------------

 

Turán

------------------------

 

Windsor

------------------------

 

Szabadon hozzáférhető és kereshető védjegyadatbázis:

Hungaricana / Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala / Központi Védjegyértesítők (1901-1949)

köztudástársadalom Creative Commons License 2024.10.28 0 0 71278

Honi Ipar
1932.11.15.
Márkus Lajos vasszerkezetek gyára
— Kerékpárlánc —
A cég, amely annakidején átvette, helyesebben megvette a Wörner-gyár láncgyártóberendezését, most megvásárolta a Puchművek 25 automatáját, mert berendezkedett kerékpárláncok gyártására is. 500.000 kerékpár van Magyarországon és így jelentékeny szükségletről van szó, amelyet eddig külföldről (Németország, Anglia) fedeztek. Az új berendezés értéke körülbelül 100.000 pengő. Az új gyártási ág felölelése kiegészíti a Márkus-cégnek ama tevékenységét, amelynek révén az ipariláncgyártás terén az első helyre küzdötte fel magát. Ma a vállalat vallhatja a magáénak az ország legnagyobb Iáncgyárát.

 

Magyar Gyáripar, 1934
A Márkus Lajos vasszerkezeti gyára (Budapest, Hun utca 4.) minden méretű kerékpárláncot gyárt és azokat » WIM « jelzéssel hozza forgalomba.

 

Honi Ipar, 1936
Az iparügyi miniszter az iparfejlesztő tör­vényben meghatározott állami kedvezménye­ket a Márkus Lajos vasszerkezetek gyára cég Budapesten létesített láncgyártó üze­mének motorkerékpár- és kerékpárláncokat előállító üzemága részére 1935 május 10-től további 2 évre, 1937 május 10-ig meghosszabbí­totta.

 

Budapesti Közlöny
1936.07.12.
A m. kir. iparügyi miniszter a m. kir. pénzügyminiszter hozzájárulásával a Márkus Lajos vasszerkezetek gyára cég Budapesten létesített motorkerékpár- és kerékpárláncokat előállító üzemága részére a 26.590/1935. K. M„ illetve
a 4.108/1936. Ip. M. számú rendeletekkel engedélyezett és az 1931 : XXI. t.-c.-ben meghatározott állami kedvezményeket a Márkus Lajos r. t. cégre, mint az említett vállalat jogutódjára átruházta. (21.714/1936. VIII. szám.)

 

------------------------


Kerékpár és Motorsport
1932.06.09.
Sárvédők, pumpák, lámpák, nadrágszorítók, tengelyek, ékek, prizmák, csomagtartók és mindennemű kerékpár felszerelési cikkek a legolcsóbb árakon kizárólag viszonteladók részére Kaufmann Mihály cégnél, VIII., Rákóczi-út 51. szerezhetők be.

 

Kerékpár és Motorsport,
1933.09.13.
Ip­a­ri hírek
É­rdekes, hogy a b­an­k­zárlat, va­­lu­tá­lis nehézségek és a v­á­m­h­a­r­cok k­ellettek ahoz, hogy h­azán­k­­b­an a k­e­ré­k­p­á­r, illetve k­e­ré­k­p­á­r­felszerelési cikkek, alkatrészek g­y­á­rtá­s­a m­egkezdődjék. K­ülkeres­kedelm­i m­érleg­ü­n­k­re vonatkozó sta­tisz­tik­a szerin­t a gum­i behoza­ta­l az 1928 évi 7389 q helyett az idén (első félévben) cca 700 q v­o­lt, a k­erék­p­ár, illetve alk­atrész behozatal ped­ig m­ég nagyobb v­isszafejlődést m­u­ta­t. A száraz sta­tisz­tik­a­i ad­ato­k m­eg­v­ilág­ításá­n­ál h­atv­án­y­o­zo­ttan figyelem­be kell venni, hogy a szükséglet szak­m­án­k­b­an term­észetesen állandó és hogy a kereslet, kielégítésére (m­ely g­azd­aság­i okok m­ia­tt csök­k­e­n­t) a m­ag­y­a­r ip­ari készítm­é­n­y­ek elégségesek. T­én­y­k­én­t kell lerögzíteni, hogy a nagy g­y­á­ra­k és kisebb üzem­ek készítm­ényei m­inőségben is — á­rb­a­n különösen teljes sik­errel elég­ítik ki a piac m­in­d­en igényét. C­sak k­é­t kis sze­m­elv­én­y­t közlünk tap­asztalatain­k­­ról. A K­ühne gazdasági g­ép­g­y­ár ez évben jö­tt ki a p­ia­c­ra a­lk­a­tré­­szeivel, m­elyeket, m­a m­inden ke­reskedő ra­k­tá­ro­n ta­r­t és a fo­­g­y­asztó­k előszeretettel v­ásáro­l­já­k . M­ost szervezik m­eg a vidék á­ru­­ellátását és a vidéki keresk­e­delem , m­eg a szabad és egészséges term­elő­i v­e­rsen­y­t lá­tja kialak­u­l­ni, szívesen a­d­ja fel m­egbecsü­lendő ren­deléseit a g­y­á­r utazó tisztviselőjének. A K­a­u­fm­an­n M­ihály cég m­ás elvek a­la­p­já­n vezeti am­erik­ai stí­lu­sb­an ratio­n­ális m­u­n­k­ára ala­p­í­to­tt k­is üzem­ét. M­ár 3 éve dolgo­zik s­a­já­t g­y­ártm­án­y­ú cikkeivel a piacon. Az á­lta­la g­y­á­rto­tt m­acska­szem­ek, p­u­m­p­a m­a m­inden keres­kedőnél rak­tá­ro­n v­an és az ú­ja­b­­b­an g­y­á­rto­tt csengő, sárvédő, ten­gely, ten­g­ely alk­atrész és a m­ost fo­rg­alo­m­b­a kerülő W­indsor lám­­pa, te­h­á­t a kis üzem m­inden jól b­ev­ált g­y­ártm­án­y­a á­rb­a­n és m­i­nőségben e­g­y­a­rá­n­t bizonyítéka a m­a­g­y­a­r g­y­áro­s és kereskedő szak­­képzettség­ének és szolidságának.

 

Honi Ipar
1933.12.01.
Kaufmann Mihály
— Kerékpárolajlámpa — Kisebb kerékpáralkatrészek —
A cég « Windsor » név alatt újtípusú kerékpárolajlámpát hoz forgalomba, melyhez hasonló minőségű eddig csak külföldről került a piacra. Ezenkívül fölvette gyártási programjába egyes, eddig külföldről importált kisebb kerékpáralkatrészek előállítását is.

 

Építőmesterek Lapja, 1935
Kaufmann Mihály (Rákóczi-út 51) a Péterffy Sándor-u. 45. alatt átalakításra. Tervező: Németh Gyula, Rákospalota.

 

Fővárosi Közlöny, 1935
A polgármesteri III. ügyosztály javaslatára a polgármester 1935. évi október hó 8.-tól 14.-éig a következő építési engedélyeket adta ki. Kisebb építkezések: Kaufmann Mihály és neje VII., Péterfy-utca 45. (tervező Nemedy Gyula)

 

Központi Értesítő, 1937
Kaufmann Mihály kerékpárkereskedelmi kft. Budapest. Budapesti kir. tvszk 1937. X. 30. Cg 39534/3. 27982/1. — Székhelye: Budapest. Vállalatának tárgya: kerékpároknak, mo­torkerékpároknak, ezek mindennemű al­katrészeinek, felszerelési tárgyainak és se­gédanyagainak vétele és eladása, úgy sa­ját számlára, mint bizományban. Tarta­ma: határozatlan idő. [...] A társasági szer­ződés 1937. október 5-én és 28-án kelt. Üz­lete: VI., Jókai-tér 6. sz.

 

Nagy Magyar Compass 63/2. (1939)
KAUFMANN MIHÁLY KERÉKPÁRKE­RESKEDELMI KFT. (Új cége: Kerékpár és mo­­torkereskedelmi kft.)
KERÉKPÁR ÉS MOTORKERÉKPÁR­KERESKEDELMI KFT. (1937­.)VI., Jókai-tér 6.

 

------------------------


Honi Ipar
1934.04.01.
Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Rt.
(Moson.)
— Kerékpárok. —
A vállalat a mezőgazdasági szerszámok és gépek gyártása mellett berendezkedett kerékpárok előállítására is, melyeknek első példányai már forgalomba kerültek.

 

ADT ARCANUM - Digitális Tudománytár

 

Szabadon hozzáférhető és kereshető védjegyadatbázis:

Hungaricana / Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala / Központi Védjegyértesítők (1901-1949)

 

 

mynamecornjohn Creative Commons License 2024.10.25 0 0 71277

tök jó  olvasni őket.

Köszi !

Előzmény: köztudástársadalom (71272)
köztudástársadalom Creative Commons License 2024.10.25 0 0 71276

Honi Ipar, 1935
1935.04.19.
Kerékpárokat rendelt a postavezérigazga­­tóság a Weiss Manfréd rt.-nél. A rendelés értéke 13.500 P.

 

Vállalkozók Lapja, 1938
1938.02.24.
(A m­. kir. rendőrség részére szükséges belföldön előállított 70 drb kerékpár szállítására) tartott február 17-én versenytár­gyalást a belügyminisztérium. Zárójelben az ajánlati végösszegeket közöljük. Ajánlatot ad­tak be: Weiss Manfréd 97.30 P, alt. 89.40 P; Kaufmann Mihály 100 P, (7000 P); „Sta­dion“ sport 105.35, alt. 121.60 P; Orbán Károly 110.50 P egységáron, (7735 P-vel).

 

Honi Ipar, 1938
1938.02.26.
Kerékpárok szállítására (70 drb) a rendőr­ség részére tartott a Belügyminisztérium e hó 17-én versenytárgyalást. Legkedvezőbb aján­latot a Weiss Manfred Rt. tette és a szállí­tást minden bizonnyal meg is fogja kapni.

Előzmény: köztudástársadalom (71275)
köztudástársadalom Creative Commons License 2024.10.25 0 0 71275

Belügyi Közlöny, 1928
1928.07.08.
A m. kir. belügyminiszternek ad. II. 1.212/1928. B. M. eln. számú körrendelete.
Kerékpárok beszerzése.
(Valamennyi vármegyei és városi törvényhatóságnak. [Budapest székesfővá­ros polgármesterének is.])
A kereskedelmi miniszter úr közölte velem, hogy Jurisics Márton gép- és szerszámgyára (Budapest, VI. ker., Ró­zsa­ utca 51/53. szám) kerékpárok gyár­tására berendezkedett és több állami hatóság részére már szállítást is telje­sített. Felhívom ennélfogva, hogy ennek az új hazai iparágnak kifejlesztése érdeké­ben kerékpárok beszerzésénél az emlí­tett céget ajánlattételre minden eset­ben hívja fel.
(Csak a vármegyei törvényhatóságok első tisztviselőjének.) Felhívom továbbá arra is, hogy a vár­megye területén levő r. t. várost (váro­sokat) és községeket hasonló értelem­ben való eljárásra utasítsa.
Budapesten, 1928. évi június hó 24-én. A miniszter rendeletéből: Janda s. k., miniszteri osztálytanácsos.

 

 

Vállalkozók Lapja, 1928
1928.11.28.
Budapest (Máv) (Kerékpár szállítására) tartott november 21-én versenytárgyalást a Máv. igazgatósága. Ajánlatot adtak be: Herbs­ter Károly német ,,Brenabor" gyártmányura 190 P-vel; Böhm gépáruház ausztriai (Steier-Werke-féle gyártmányra) 132,50 vagy 162,50 P-vel: Schweitzer Henrik német gyártmányura 158 P vel: Varrógép- és motorkerékpáruház ­­magyar gyártmányura 134, németre 129 P-vel: Landy Ferenc francia Bessulien gyártmányra 165 P-vel: Láng Imre 144, alt. 156, 180, 190, 200 P-vel különféle gyártmányokra: 1. St. Etienne, 2. Baldour márka, 3. Ipac (gráci), 4. gráci (Huch), 5. Manchester-special; Huch Művek fiókterepe az Ipac és Ramler jegyű kerék­párra 165 P-vel; Jurisits Márton saját gyárt­mányúra 174 P-vel; Sa­lgó Imre francia gyárt­mányra 140 P-vel; Zöldi Béla Feldhof No 20 német gyártmányúra 147 P-vel; Ipartermék külföldire 141 P-vel; Balázs és Reichard 150.60, 136 és 164 P-vel Viktoria Werke Kronberg, Waffenfabrik, Automoto gyártmányúra.

 

 

Honi Ipar, 1928
1928.12.01.
Kerékpárok (bicikle) szállítása: 10 darab kerékpár kell a Máv.-nak. Ajánlkozott 12 cég. Mindenféle márka. Két cég magyar gyártmányt ajánlott: Sebők az egyik és Jurisics a másik. Az utóbbi saját gyártmányt 174 P-ért. Puch 190 P. A többi pályázó ismert nevek: Schweit­zer, Herbster, Landy stb. Reméljük, a Máv.-nak jó lesz a magyar is, pláne most, hogy a döntést megelőzte a Magyar Hét.

 

 

Honi Ipar, 1929
1929.03.01.
Kerékpárok. (Magyar gyártmány.) Tizenkét cég, mindenféle márkával pályázott a MÁV évi kerékpárszükségletére, amely kb. 10 darabra te­hető. Puch, Landy, Schweizer, Herbster világ­hírű gépeket ajánlottak, a MÁV Jurisics Márton lakatos ajánlata mellett döntött, ki saját gyárt­mányait ajánlotta. Ha talán ma még nem is a legjobbak, csak úgy lehetnek még jobbak, ha rendeléseket kap, minél többet. A MÁV példája megérdemli, hogy megemlítsük.

 

------------------------

 

Honi Ipar, 1929
1929.11.15.
Hazai kerékpárok. A belügyminiszter fel­hívta [Belügyi Közlöny, 1929.10.06] az összes törvény hatóságokat, hogy­ mi­után a Weiss Manfréd Rt. berendezkedett ke­rékpárok gyártására, kerékpárok megrende­lésénél kössék ki minden­­alkalommal a hazai származást.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!