Köszi, Srácok a kommenteket. A reggeli poszt után fel is pattantam a mocira, és mentem 300 kilométert (Prága-Drezda oda-vissza). Javarészt autópálya volt, csapattam bátran 140-150-nel, néha kicsit többel is. Nagyon jól megy, egyszer kevertem be egy üreset 5-ből 4-be visszakapcsoláskor, de nem gáz, kezdem szokni a feeling-et :)
Csak egy féktárcsa van rajta elöl, lehet hogy beújítok egy másodikat is rá, de az is lehet, hogy keményebben kellene fékeznem, és akkor kicsit harapósabb lenne. A menetstabilitása nagyon tetszik, jól húz ötödikben is 80-ról, de azért néha visszateszem négybe.
Egyelőre még csak kezdünk megbarátkozni, de szerintem jól ki fogunk jönni egymással. Lelke van ;)
A Jackal óta (vagy a legelső Guzzi óta?) nem változott a motor váltója, amely váltáskor hatalmasakat csattan, időnként két sebesség között üresbe vált, de azt mondják, ez is a Guzzi varázsa. Hosszú távon meg lehet szokni, csak közben japán motort ne próbáljon az ember, mert azonnal különböző parajelenségeknek esik áldozatául, és elkezdi keresni a nem létező hibákat. (Totalbike teszt)
Üdvözöllek a Guzzisok táborában. Előljáróban annyit a Guzziról, hogy a japán motorokhoz képest kissé darabosnak tűnik, mert az is. Ez azonban ne szegje kedvedet, mert könnyen megszokható. A darabosságát ellensúlyozza az a többlet amit a japánokkal szemben ad.
Ezek között van az egyszerű felépítésből adódó hosszú élettartam, brutális nyomaték alsó fordulatszámon is, kis fogyasztás, stb... Egy barátom mondta egyszer nekem, hogy az ő Hondájának a hengerfejében több alkatrész van ment amennyiből a Guzzi áll. Ez azonban a motor javára írandó. A váltót szokni kell mert megszoktad a Hondán a váltókar rövid útját. Ez azért van mert a Guzzinak más rendszerű a váltója, a kar áttételezésénél fogva hosszabb úton jár a váltókar.
A váltóban sűrű olaj van (85W140) ezért amíg hideg az olaj, nagyobb a viszkozítása és ezért veszi be nehezebben a fokozatot. Első induláskor először húzd fel 2. fokozatba a kart, hogy megtörjön az olaj, és onnan tedd 1. fokozatba. Ezen kívül mindíg határozottan ütközésig nyomd vagy húzd a kart. A Guzzi sebességfokozatai között gyárilag van kialakítva az üres fokozat. Ezért menet közben válthatsz kuplung nélkül is, kellő rutinnal.
Sziasztok! Új vagyok a fórumban. Pár hete vettem egy 2004-es California Touringot, német első tulajtól, 6700km, karcmentes, nem igazán volt használva. Előtte Honda Shadow-m volt, de azt igazából kinőttem, valami olyasmit kerestem, ami nagyobb, erősebb, jobb túrázni. A Guzzival eddig csak 300 km-t mentem, de a váltóhoz még nem sikerült hozzászoknom. Az egyest néha csak második kupplungolásra veszi be, ezzel még nem lenne bajom. Viszont 2-3-4-5 sebességek között ha kicsit tétovázva váltok, üresbe ugrik. Nekem ez kicsit furcsa, de kezdem megszokni, hogy határozott mozdulattal váltsak, olyankor betalál a következőbe. Ennek ellenére néha beszalad egy üres, leggyakrabban 3-ból 2-be visszaváltáskor. Nem recseg, nem ijesztő, de kellemetlen. Ilyenkor azonnal taposok egy határozottabbat a váltókaron, és simán beugrik a sebességbe, de szerintem ez így nincs rendjén. Ettől eltekintve a váltóval nincs gondom, habár szerintem a Shadow-hoz képest kevésbé precíz, de az eladó azt mondta, hogy a Guzzi nagyon más, ne hasonlítsam a Hondához. Érdekelne, hogy van-e valakinek hasonló tapasztalata, és hogy szerintetek menjek szervízbe, vagy szokjak hozzá. Ettől eltekintve nincs vele bajom, kezdem megszeretni.
Sziasztok! Nem kell leengedni a blokkot, de ki kell venni a kormánnnyak alatti műanyag dobozt, amelybe a kartercsövek befutnak. Ezt követően ki kell ügyeskedni a légszűrőház fedelét az első kerék felöl kihúzva-passzírozva. Az kicsit bonyolult.
Miért nem próbálod meg magad szinkronizálni? Egy házi egyszerű szinkronteszter csodákra képes. Én a helyedben állítanék a súbertűn is. A benzinfolyás viszont szívató-problémára utal, az nincsen felakadva?
Köszi a javaslatokat. Kis böngészés után találtam egy szervizt, ahol remélem jó kezekben lesz a motor. Mivel nemrég vettem és egyre inkább az az érzésem, hogy az utóbbi éveiben talán nem kapta meg a kellő törődést, átnézetem egy szakemberrel (szinkronizáció, szelephézag, légszűrő csere, elég csálén álló légszűrőház, stb). Már ''csak'' el kell hozzá juttatnom. Remélem utána sok pozitív tapasztalatról tudok beszámolni, hátha másnak is szüksége lesz segítségre.
A legegyszerübb ha leveszed a karbit,és egy asztalon szétszeded,Több mint valószínü,hogy elakadt az uszó.Vágj egy uj tömitést.A kinti csavarokat ne mozgasd a bentieket meg nem lehet állitani,igy nem fogod elálitani a karbit.Lehet a szivató bovden elakadása is,akkor is sok benzin kerül a szivotorokba.Szerintem találsz robbatott ábrát a neten.nézd meg.
Levettem az úszóházat, ott minden rendben tűnt. Visszaszerelés után járó motornál inkább folyt, mint csepegett a benzin. Levettem a karburátort, a szűrőház felől a tömítés elég gyalázatos állapotban volt, valószínűsítem, hogy a motor korábbi életében elcsíptették visszaszereléskor. Elforgattam, igazítottam a tömítést, összerakás után már nem volt szivárgás. Viszont innentől a motor elég gyatrán megy. Rángat, néha mintha segbberúgnák, megindul, de aztán ismét erejét veszíti.
Innentől nem igazán értem. Nem tudom, hogy eleve szabad-e benzinnek lennie a szűrőház felőli kijáratnál. Lehet, hogy most nem tud kifolyni a tömítésnél, megfullasztja a motort?
lenne egy műszaki kérdésem, hátha találkozott valaki ilyesmivel: Nevada 750 Club, karburátoros. A jobb oldali karburátor légszűrő felőli bejáratánál, a bilincsnél csepeg a benzin. Valami elakadt, eldugult a karburátorban? Szedte már szét valaki? Mennyire szabad megbontani házilag, hogy ne kerüljön veszélybe a szinkronizáció?
Köszi előre is, ha valakinek van ötlete, javaslata.
Sziasztok! Hatalmas élményben volt ma részem! Bementem Budapestre ügyet intézni, de várni kellett elég sokat, ezért úgy döntöttem, hogy elmegyek a Guzzi szalonba a Hold utcába.
Megérkezvén, miután egyetlen ügyfél voltam, az ott lévő srác nagyon készségesen beszélgetett velem. Megkérdezte, hogy láttam-e már az új Californiát. Igen, képen - mondtam. Nézzem meg élőben mert itt van a szalonban - mondta.
Nézegetés közben szóba került, hogy már 23 éve Guzzizom. Ekkor azt mondta, hogy próbáljam ki a motort. Olyan volt mint a mesében. Közben megérkezett a főnöke, ekkor azt hittem, hogy a teszt le lesz fújva, de nem.
A tulaj is támogatta az ötletet. Kitolták a szalonból a gépet, rátettek egy próbarendszámot és mehettem Isten hírével.
Nem kértek semmilyen igazolást, kauciót, semmit! Kérdeztem, hogy mennyit mehetek, menjél nyugodtan - jött a válasz. Jó 20 percet mentem vele, hatalmas élmény volt. Miután visszaültem az enyémre, olyan érzésem volt mintha egy robogóra ültem volna.