Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Abraka Dabra Creative Commons License 2006.07.29 0 0 479
no igen a tesztelőktől nem lehet elvárni, hogy ki is égessék, ha elkezd világítani:))
Előzmény: Bodnapet (478)
Bodnapet Creative Commons License 2006.07.29 0 0 478

Én egyszer láttam a DPF lámpát kigyulladni, de az nem az én autóm volt. A Mirai tesztautójában égett folyamatosan, valószinűleg pont az ilyen jellegű használatot nem tolerálja a rendszer. Mivel hetente legalább 3-4x utazok Pestre az autópályán, így nálam tényleg nem lehet gond, több mint 23ezer km probléma nélkül. Főként azért, mert lendületesen autózok.

 

Szóval a képlet egyszerű, ha már van egy ilyen szuper családi autótok, akkor tessék menni kirándulni a családdal. Így mindenki jól jár, az autó elsősorban:-), és a család is. 

fdoki Creative Commons License 2006.07.29 0 0 477
Az enyém benzines,így a DPF élettartam-kiégetés kérdéskört csak elméletből ismerem,úgy-ahogy.
Tudni kell azt,hogy jelenleg a gyártók 3 úton-módon tesznek
eleget a szigorodó emissziósnormáknak.Vagyon a részecskeszűrő,melynek szériabevezetésével a PSA csoport világelső volt 6 éve,ott adalékolják az üzemanyagot az időszakos koromégetéshez,amit kis tartályocskából adagolgat a motorvezérlés,több gyártó ezt a módot alkalmazza.Másik út a részecskeszűrő kipufogógáz hőmérsékletemelésével (plusz üzema.befecskendezés) való periodikus "kikormolása" a Mazda is ezt az utat járja.
Létezik több olyan gyártó -itt külön érdemes kiemelni a Bajor MotorműWeket akik úgy az Otto -mint a Diesel működési elvű motorok fejlesztésében világszinten is élenjárók (de büszkék is lehetünk,a 80-as 90-es években hazánkfia,dipl.ing.Anisits Ferenc vezetésével dolgozták ki a dízelmotorok digitalis motormanagement-jét(DigitalerDieselElektronik) amely invenció nélkül
elképzelhetetlen lett volna a dízelek ilyen mértékű fejlődése)
Az ő koncepciójuk alapján nincs szükség érdemi utólagos kipufogógáz-tisztításra,
intramotorikus megoldásokkal (pl.nagyobb mértékű kipuf.gáz visszavezetés, befecskendezési okosságok,stb) hozzák az emissziós normákat,ennek a technikának persze ki kell fizetni az árát.
Még 1 gondolat a "tisztán" elektromos meghajtású járművekről.Elegáns(nak látszó) dolog: ilyen-olyan jellegű/kapacitású akksikat jól feltölteni és tépni mint egy Forma 1-es trolibusz...Az az elektmoso energia,ami az akksik feltöltéséhez felhasználtatik az valahol valahogy megtermeltetik,és itt van az ebelhantolás!
Tudni kell,hogy világszerte az elektromos energiát még nagyrészt fosszilis eredetű energiahordozók elégetése által nyerik,a megújuló energiaforrás ill.nuklearis energia
források aránya a"fejlett" országokban is 30% alatti! Tehát szennyez a villanyautó
is,legfeljebb nem ott pöfög ahol közlekedik(adott estben persze ez is nagyon fontos)
Okosok kiszámítoták,hogy a jelenleg rentabilisan eladható-üzemeltethető energiatárolók(zömmel akksira kell gondolni)mellett fajlagosan adott energy fogyasztásnál a modern pl.benzines motor környezetkímélőbb globalis szinten!
Tibola Creative Commons License 2006.07.29 0 0 476

Nagyon klassz!

Ha megsaccoljuk ezt egy 100 lovas átlagos személyautó formátumra, akkor vetekszik a mostaniakkal. Átlagos használathoz bőven elég lenne.

Előzmény: SzaboZE (475)
SzaboZE Creative Commons License 2006.07.29 0 0 475

De itthon elrohangálhat vele az ember :D

Itt a cikk: http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2006.07.21.&273486

 

De ez 248 LE, szerintem egy fele ennyi lovas autónak nagyobb a hatótávolsága :)

 

SzaboZE

Előzmény: Abraka Dabra (474)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.07.29 0 0 474
azzal épp nem jutnék el Prágáig:) maradok a dízelnél:)))
Előzmény: SzaboZE (472)
Tibola Creative Commons License 2006.07.29 0 0 473
Az tuti biztos hogy a fejlesztések irányába az olajmultik beleszólnak. Vagy legalábbis hatásuk van rá.
Előzmény: SzaboZE (472)
SzaboZE Creative Commons License 2006.07.29 0 0 472

Van egy olyan gyanúm, hogy szériaérett is lehetne, ha az olajtársaságoknak ez érdekük lenne :((( Itt a totalcaron volt nemrég egy elektromos sportautó, melynek a gyártása hamarosan indul(hat). 400km a hatótáv és 3 óra a töltési idő, ez szerintem több mint korrekt! És ez egy erős autó, képzeld el, ha egy városi autóban gondolkodnának!

 

SzaboZE

Előzmény: Abraka Dabra (471)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.07.29 0 0 471
no igen:) Az üzemanyagcella is jó megoldás a szénhidrogének helyett, csak még enyhén szólva nem szériaérett. :)
Előzmény: Tibola (470)
Tibola Creative Commons License 2006.07.29 0 0 470

Igen. Bár csak akkor kellene amikor nem elég meleg. Időszakosan bírná a generátor. (pl egy csörlőt is bír a gép átalakítás nélkül)

Aztán lehet hogy van rá megoldás, csak még nem széria-érett valami miatt. Mondjuk az ára.

Előzmény: SzaboZE (469)
SzaboZE Creative Commons License 2006.07.29 0 0 469

Szerintem azért nem elektromos, mert elég magas hőfőkról van szó és nagyon sok elektromos energiát igényelne.

 

SzaboZE

Előzmény: Tibola (467)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.07.29 0 0 468
nem tudom. jelenleg ezt a 2 féle megoldást ismerem. de mondom, nagyon sok esetben nem is tudsz róla, hogy kiéget. csak akkor kell neked extrát tenned, ha kigyullad a jelzőfény. azt leszámítva semmi
Előzmény: Tibola (467)
Tibola Creative Commons License 2006.07.29 0 0 467

Ha emlékeztek a benzineseknél is a katalizátoros korszak kezdetén voltak olyan megoldások amiket viszonylag hamar cserélni kellett drága pénzért. Ma már kibírja szinte a motor egész élettartalmát. Itt is fejlődhet még annyit.

Vajon a dpf-et miért nem lehet elektromosan azon a hőfokon tartani ahol tökéletesen üzemel?

Előzmény: Abraka Dabra (466)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.07.29 0 0 466
főleg ha már minden új autó dpf-es lesz
Előzmény: Tibola (464)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.07.29 0 0 465
azt hiszem van valami dátum az eu-ban, amikortól már csak eu IV-est lehet üzembehelyezni. nem tudom mi az. 2007.01.01? 2008.01.01? szerintem 2 év múlva már ez lesz a természetes
Előzmény: SzaboZE (463)
Tibola Creative Commons License 2006.07.29 0 0 464

Lehet. Mindennek ára van, kompromisszumot is kell néha kötni. És ha csak ez az egy gondja lesz még elviselhető.

 

Előzmény: Abraka Dabra (462)
SzaboZE Creative Commons License 2006.07.29 0 0 463

Szerintem is inkább ki fogják emelni és szájbarágni minden ügyfélnek. És tényleg minden márkánál így lesz. Ez egy olyan dolog, mint ahogy a turbós autókat sem szabad leállítani azonnal nagy terhelés után. Biztos ment tönkre pár turbó hatalmas anyagi károkkal, de ez egy ilyen technológia, ha nem ismered, akkor sajnos ez van.

És el fog jönni az idő, mikor már csak euro4-es autót szabad vásárolni, akkor mi lesz, bicikli? :D

 

SzaboZE

Előzmény: Tibola (461)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.07.29 0 0 462
nem fogják javítani. egyszerűen meg fogjuk szokni, hogy ez így megy. most még mindenki lázadozik, aztán rájön, hogy kis odafigyeléssel nem emelkedik nagyon az olajszint, és kiégetheti maga, és boldogan használja, míg el nem adja
Előzmény: Tibola (461)
Tibola Creative Commons License 2006.07.29 0 0 461
Ha kijavítják, isten biz váltok dízelre. Mert eredetileg is azt akartam, csak nem úgy jött össze.
Előzmény: SzaboZE (459)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.07.29 0 0 460
de eleve a lámpa csak akkor gyullad ki, ha normál használat mellett nem ég. a 6-osoknál i svan, akinek soha nem gyulladt még ki, itt van Bodnapet az 5-ösével saját leírása szerint autópálya, és dugó kombó, túl van a 20e-n és nem gyulladt ki. azaz a háttérben lement a kiégetés anélkül, hogy tudott volna róla.
a folyamatot kb. így képzelem: van egy szint, amikor a szenzorok úgy érzik, ideje lenne. ha alakalmas a helyzet (meleg motor, fordulatszám stb.) akkor éget az automatika, ha nem, akkor vár, de van egy szint amikor már nem várhat tovább. azaz ha addig nem kerülsz olyan üzemmódba (mert pl. állandó dugó, rövid távok stb.) akkro kigyullad a figyelmeztető lámpa, és akkor tenned kell valamit. ennyi.
a GM ugyanezt a szisztémát használja az opel, saab márkáknál. ezzel együtt kell élni, ez az ára az EURO IV-nek. Eljön az idő, amikor már nem helyezhetsz forgalomba olyan dízelt, ami nem euroIV-es. Ez van. A másik lehetőség, amit a PSA csinál, hogy van valami adalék, és ha azt cserélni kell, akkor kb. 150e az ára. Lehet választani.
Sajnos ez ugyanolyan, hogy régen a karburátoros mocik kevesebbet fogyasztottak. de azért nem sírjuk azt vissza:)
Előzmény: Tibola (458)
SzaboZE Creative Commons License 2006.07.29 0 0 459

Pontosan. És ezért is van az a körlevél a mazdások közt, hogy figyelmeztessék rá a vevőket (akik nem olvassák el pl a kézikönyvet) :) Észlelték, hogy ez probléma és ezért intézkednek. Várjuk meg mi lesz belőle.

Előzmény: Tibola (458)
Tibola Creative Commons License 2006.07.29 0 0 458

Az oké hogy "szélsősőges" használat mellett gyakoribb karbantartást igényel általában a gép. Az nem fair, hogy az átlag laikus vevőt aki csak vezeti az autót de nem tudja mitől megy (nem is kell tudnia), később éri kellemetlen meglepetés. És felkiállt: Hát ezt nekem nem mondták! Persze leirták.

 

Tehát nem a tényt vitattam (város/hideg/poros használat miatti korábbi csere), csak utalni akartam rá hogy ez le van írva. Ha Bp-n használod, vidd be 10 ezrenként. Szerinted hány vevőnek mondják ezt? Szerintem csak azt, hogy gondozásmentes és 20 ezer a ciklus.

 

Amúgy elég hülyén néznének rám ha dugóban ülve folyamatosan pörgetném a motort, vagy egyesben mennék harminccal. Nem tudom mennyit megy 2000-es fordulaton. Vagy megérkezel a célodhoz, és ott ülsz még 15 percig túráztatva a kocsidat mert épp akkor gyulladt ki a lámpa.

Előzmény: SzaboZE (455)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.07.29 0 0 457
még annyit tennék hozzá, hogy az viszont nincs benne a könyvben, amit SzaboZE-nek mondtak a szervízben, hogy ha ég a dpf lámpa, és dugóban vagy, akkor kuplung, és pörgetés. erre utaltam, hogy fontos infó, mert megúszhatsz vele egy szevízlátogatást, olajcserét stb.
Előzmény: Tibola (453)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.07.29 0 0 456
az az igazság, hogy a 20e szeervízciklus egy nagy marketink. a fullszinti olajjal elmész 20e km-t, ha ideálisak a körülmények. ha kevésbé ideálisak, akkor 15e-t lenne szabad. ha meg átlagos, akkor 10e-t lenne szabad. de egyetlen gyártó sem ezt mondja, hanem a 20e-t. Ugyanis a ritkább olajcsere okozta károk nem nálad, hanem majd a 2.-3. tulajnál fognak jelentkezni. 150e km-nél? 200e-nél? ki tudja. a mai fogyasztói társadalomban ezt leszarják. Régen volt ugye a 10e km-es csere, aztán kész. ma meg van aki 30e-t reklámot. hihetetlen, értelmetlen. meg 2 év. ugyanazzal az olajjal? ugyanmár! Én ebben nem látok akkora katasztrófát, inkább azt, hogy helyén kell kezelni a dolgokat.
Előzmény: Tibola (453)
SzaboZE Creative Commons License 2006.07.28 0 0 455

Tibola, ha városi/poros/hideg üzemben használsz bármilyen autót, akkor javallott a sűrűbb olajcssere tipustól függetlenül. Ez még az én könyvemben is benne van szerintem :)

 

SzaboZE

Előzmény: Tibola (453)
Tibola Creative Commons License 2006.07.28 0 0 454
Bocs, ezt nem láttam amíg írtam. Egyet értünk ahogy azt hiszem.
Előzmény: SzaboZE (452)
Tibola Creative Commons License 2006.07.28 0 0 453

Szeretnélek kiegészíteni a következőkkel.

Idézet a karbantartási könyvből:

"Ha a dpf kontrolllámpa világít, járassa a motort legalább 15 percig 2000-es fordulat felett minimum 40 km/órás sebességgel, hogy a szilárd részecskék elégetésre kerüljenek. Ilyenkor előfordulhat hogy füstölés lesz tapasztalható"

És még egy:

"Célszerű a motorolajat és az oljszűrőt 10.000 km-enként lecserélni, ha a járművet a., rendszeresen poros úton

b., elsősorban városi közlekedésben használják, ahol gyakran üresjáratban üzemel

c., tartósan hideg körülmények között üzemel"

 

Szóval a kedves vevő tájékoztatva van - UTÓLAG - a lehetséges problémákról. Innentől kezdve a gyár védve van. Ebből nekem az jön le, hogy tudnak a problémáról, de sok jóra ne számítsunk mert leírták a kezelési utasításban. Azt meg bizonyítsd be, hogy erről előre nem tájékoztattak. Mert csak azt mondták, hogy gondozás mentes a szőrő. (nem kell drótkefével tisztítani, csak olajat cserélni)

 

A skandináv országokban mi a helyzet? 3 ezrenként cserélnek olajat?

 

Ez olyan mint a banki hitelnél a szerződés. Mást mond az ügyintéző és más van az apróbetűs részben.

Előzmény: Abraka Dabra (451)
SzaboZE Creative Commons License 2006.07.28 0 0 452

A 6 tulajok azt írták, hogy benne van a leírásban és itt is a 4. oldalon:

 

http://www.mazda.hu/!site/downloads/DPF_prospektus.pdf?PHPSESSID=2a8e5aab497d9d89af2e0b90f8183612

 

SzaboZE

Előzmény: Abraka Dabra (451)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.07.28 0 0 451
nem az autópálya a lényeg:) arra utaltam, hogy az pl. sehol nincs hírdetve, hogy ha villog a dpf lámpa, akkor pörgetni kell 2000 felett akár álló helyzetben is, de nem szabad leállítani, mert akkor nem tudja befejezni a kiégetést. tökmindegy, hogy hol használod, csak bizonyos használat mellett lehet hogy soha nem látod ezt a jelzést, más használat mellett meg igen. és akkor tudni kell, mi a teendő.
Előzmény: Tibola (450)
Tibola Creative Commons License 2006.07.28 0 0 450

Már elnézést kérek, de ezt a gondolatmenetet 07.23-24.-én már leírtam az 5-ös topikban. Szinte szóról szóra.

 

Én arra gondoltam, hogy a németeknél nem azért van kevesebb probléma mert oda más kocsikat visznek, hanem mert ott többet használják autópályán. És nem mondjuk egy Érd-Ferencváros viszonylatban. Ami 30 perc és 1.5 óra között változhat.

Előzmény: Abraka Dabra (449)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!