Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ierdos Creative Commons License 2018.01.09 0 0 23078

Szia, nekem bevált a youtube-n megtalálható nullázás (pl. https://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss). 

 

Előzmény: ujisanyi (23044)
konszt Creative Commons License 2018.01.06 0 0 23077

Bármelyik autósboltban kapsz. Lehet nem pont Mazdáét, de a méret a lényeg. Filléres tétel.

Az izzócserénél elég nehéz visszaügyeskedni a drótot, de nem lehetetlen. Mivel elhagytál egy patentot, így gondolom a balos ment ki. Az egy kicsit macerásabb, de majd begyakorolod. :-) 

Előzmény: obga (23068)
Huszigabo Creative Commons License 2018.01.05 0 0 23076

szia 

 

részecskeszűrő 70000 ft volt 2 éve.

A kettős tömegű 200+ körül lehet, nekem még nem kellett cserélni.

a porlasztók lesznek inkább húzósak ha lejár az idejük.

 

G

 

 

Előzmény: Ricky01 (23075)
Ricky01 Creative Commons License 2018.01.05 0 0 23075

Köszönöm a válaszokat. A csomagtér mérete azért fontos nekem,mert néha szoktam a kocsiban aludni. Így nem kell sátrat állítani. Meg ritkán használom 7személlyel is a meglévő Sharanomat. Ezt szeretném lecserélni. A részecskeszűrő kiiktatása és a kettőstömegü mennyibe fáj? Sajnos az ismerősi körben senkinek sincs így nem sikerült közelebbről megismeni az autót.

slowrunner Creative Commons License 2018.01.05 -1 0 23074

Igen, ez az autó 'kompromisszmus 7 személyes' - viszont meg kell nézni  a tömegét/méreteit, nem limuzin, csodák nincsenek.

Tehát én nem nevezném hátránynak a belteret, ez egy ilyen kategória.

Én pont azért választottam, mert 80-90%-ban egyedül megyek vele, így nem akartam 'igazi' 7 személyest a méretei/tömege miatt, viszont néha kell, hogy 6-an (nagyon ritkán 7-en esetleg) bele tudjunk ülni (gyerekekkel). Ezt bőven tudja. :)

A középső sor középső ülése első blikkre nekem is gáz volt, de mostmár kezdem megszeretni, mivel teljesen el lehet tüntetni, így gyerekek be tudnak szállni hátra anélkül, hogy előre kéne döntögetni az üléseket, ill. lehet csomagot is tenni a helyére. Ha pedig hosszabb úton használjuk, akkor lehet cserélgetni, ki üljön ott, annyira nem durván nem kényelmetlen egyébként. :)

 

Szóval ha kell a teljes értékű 7 személyes beltér, akkor nagyobbat kell nézni - ja, de az nem 1450 kg lesz....

 

 

 

 

Előzmény: Balthazor Hellman (23073)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2018.01.04 0 0 23073

Ez az autó valójában egy teljes értékű 4 személyes jószág. Az enyémnek van a középső sorban kartámla az ajtó felől az ülésen, illetve a középső rész ugye lehajtható, szintén kartámlának.

 

Fontos extra a sötéttett ablak, és a csomagtér roló.

 

Ez egy 4,5 m hosszú autó, nem lehet csodát várni a hátsó üléssortól. Jelentősen javít a rugózáson, ha jó a hátsó lengéscsillapító, nincs kilágyulva, illetve az abroncsok nyomását is megemelik.

 

 

Előzmény: rooad (23071)
milan.cs Creative Commons License 2018.01.04 0 0 23072

Szép estét mindenkinek! Érdeklődnék, 110 le diesel motoros Mazda kiegészítő fűtését ki lehet-e kapcsolni, vagy van-e saját biztosítéka. Szeretném megszüntetni, vagy kikapcsolni valamilyen módon. A kályhám néha iszonyúan füstöl 10 esetből 1-szer, ilyenkor a család számára nagyon ijesztő a dolog, volt hogy mutogattak ,hogy ég az autó. Volt már szerelőnél takarításon, javításon. Véleményem szerint a magas páratartalom zavarja a tökéletes égést (ködös párás idő). Üdv Milán.

rooad Creative Commons License 2018.01.04 0 0 23071

Én is tennék egy-két megjegyzést.

Az autó inkább 6 személyes, a második sor középső ülését nem ajánlom senkinek hosszabb távra.

A 6.7. ülés inkább gyereknek való, kevés a lábtér. És ha valaki érzékenyebb gyomrú annak sem ajánlanám.

Még egy nagy hibája van. A második sorban nincs a kéznek kartámlája oldalt az ajtón. Vannak példányok ahol az ülésre szereltek kartámaszt de ritka. Hosszabb úton nagyon hiányzik.

Előzmény: rederiet (23070)
rederiet Creative Commons License 2018.01.04 0 0 23070

Komoly és lényegre törő összefoglalás :-) :-) :-)

Annyival egészíteném ki, ami kis gyermekesnek nem utolsó, hogy a hátsó ülések ugyanúgy dönthetőek, mint az elsők. Az ISOfix rendszerű gyerekülések, is így dönthetővé válnak. Tud benne aludni a csemete, nem bicsaklik össze-vissza a feje. 

Vásárlás előtt célszerű körbenézni, hogy van-e a környéken olyan szerelő, aki ért hozzá, és van megfelelő diagnosztikai eszköze. Sokat segít a későbbiekben anyagilag és idegrendszerileg is.

Ha minden áron a csomagtér számít, az MPV egy kicsit nagyobb, de ott az ülések variálása korlátozottabb (nem tudod a 6-7 ülést lecsukni, csak kivenni.)

Előzmény: Balthazor Hellman (23069)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2018.01.03 0 1 23069

Üdv!

 

Az ülések lapja felhajtható, és a támla előredönthető, ha a fejtámlát kihúzod. Az egész ülés előre, hátra tolható, a támlája állítható.

Nem tudom pontosan mekkora a hossza, de már aludtam benne, így talán több mint 180 cm.

 

A rozsdát lehet látni, nem rejtőzik el, de ha veszel egyet, akkor célszerű megcsinálni az alvázvédelmet.

 

A két dízelmotor ugyanaz, csak más a szoftver. Eltérés a felszereltségben és a fékek méretében lesz. A 143 lovas 5-ösre csak 16"-os felnit tudsz felrakni a 110 lovasra felmegy a 15"-os is.

 

A motorra jellemző az összes korszerű dízel betegség, de csak módjával. Van akinek hamar elköszönt a turbó, van akinek sokáig elment. A kettőstömegű lendkerék drágább az átlagnál, illetve ha porlasztó gondod lesz, az se lesz olcsó...

 

Az autó alapja a Mazda 3, így egy nem túl hosszú (4,5 m), de jól variálható, tágas jószágot raktak össze a japánok. Tud nyűgös lenni, de használható vas. 

 

Ha egy "nepper gyümöltsét" veszel, akkor annak keserű lehet az íze...

 

 

Előzmény: Ricky01 (23065)
obga Creative Commons License 2018.01.03 0 0 23068

A motortérben az egyes műanyag elemeket összefogó csavaros patentot honnan lehet szerni? Egyet elveszettem izzócserekor.

Mondjuk az izzócsere is szívás volt, lehet még most sincs jó pozícióban az izzó (először sikerült ferdén beapplikálni és eléggé oldalra világított...) és a leszorító "dróttal" rosszul fogattam oda. Van ennek valami tájolópöcök vagy bármi?

rooad Creative Commons License 2018.01.03 0 0 23067

Szia

Én magam újra bőröztem. Vettem a bőrdíszművesnél kb 40x40 cm bőrt és ragasztó spryat. kb 2000 Ft-ból megúsztam. egy próbát meg ér.

Előzmény: Pengegyerek (23066)
Pengegyerek Creative Commons License 2018.01.03 0 0 23066

Sziasztok!

Érdeklődnék,hogy nincs e valakinek eladó sebvàltó gombja,mert az enyémen( tipushibànak megfelelően) lekopott a bőrözés.Sajnos a gyàri az megfizethetetlenül dràga.

Köszönöm!

Ricky01 Creative Commons License 2018.01.03 0 0 23065

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni tőletek. Szeretnék vásárolni egy mazda 5-öt kb. 2009-2010 évjáratut. A kérdésem az lenne,hogy ezeknek tejesen síkbadönthető-e az ülései és ha igen milyen hosszú az így kapott csomagtér? A rozsdára hol kell leginkább számítani, hol érdemes jobban átnézni? A dízeleknél melyik a megbízhatóbb a 110 vagy a 143 lóerős? Előre is köszi!

rooad Creative Commons License 2017.12.30 0 0 23064

Köszi

Előzmény: Huszigabo (23060)
kiggyo Creative Commons License 2017.12.29 0 0 23063

Én vezettem anno az összes variánst, 1.8, 2.0, 2.5, és a 143 lovas dízelt is.

 

Az 1.8 és 2.0 között nem sok különbség van alacsony tartományban (város, országút), teljesen használható a kisebb is, pályán viszont csomagokkal, utasokkal lomha. Cserébe egy literrel kevesebbet fogyaszt, ami nem kevés. Teljesen használhatónak találtam. Jellemzően kevesebb km-esek voltak, viszont rosszabb feleszereltségűek is.

 

Nézd meg a spritmonitoron a fogyasztásokat.

 

A rozsdára figyelni kell, főleg ha osztrák, svájci, német behozott, 10 év alatt elég ocsmány tud lenni.

 

Nyilván fehér holló, de egy magyarországi, anyuka autóval járnál a legjobban, ritkán felbukkan és általában 1.8-as.

Előzmény: Krisz 1.8i (23061)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2017.12.29 0 0 23062

Üdv!

 

Nincs tapasztalatom az 1.8-as motorral, de nekem az 1.6-os Octavia-m is képes volt haladni, és nem ette le a gatyámat...

 

A gond a szokásos japán örökkévalóság hite... ha nem tartották karban, akkor a benzines motorral is nagyot lehet bukni. Itt a fórumon volt már, aki 300-400.000 huf-t kölött a motorra, de legalább rendbe lett rakva. A láncos vezérlés majdnem örök életű, így azzal sincs gond.

 

Az 5-ös egy elég praktikus autó. nincsenek peremek a pakolásnál, az ember magasan ül, és nem veri be a fejét :)

 

A magas autó alatt a futómű az kb megegyezik a 3-as Mazdával, a Focus MK2-vel. E miatt a szilentek stabilizátorok kicsit hamarabb fáradnak, de nem a világ pénze kicserélni azokat. 

 

A rozsda valamilyen mértékben mindenhol jelen van. Egy vállalható álapotú autót inkább el kell vinni alvázvédelemre, kb 60-90.000 huf, de utána nincs vele gond. (én terveztem, de elhalasztottam.. viszont mélygarázsban, vagy betonon áll, ritkán éri eső, és mostanában az utakat se sózzák agyon)

 

A km óra állsa egy 10 éves autónál csak tájékoztató adat, de az elektronikus szervizkönyv legalább lekövethető életutat mutat. Bár azt ugye senki nem tudja megmondani, a szerelő kicserélte az olajat, vagy hazavitte...

Inkább itthonról lenne érdemes ismert előéletű autót vanni, mint egy ülföldről mentett vackot...

 

Még valami: ha van lehetőséged, inkább egy tempomatos, sötétített üveges, autót vegyél, és érdemes lehet egfontolni a 2.0 benzinest is...

 

Viszont ezeknek az autóknak az ára annyival magasabb, hogy egy dízel is beférhet a képbe, még ha költeni is kell rá.

 

 

Előzmény: Krisz 1.8i (23061)
Krisz 1.8i Creative Commons License 2017.12.29 0 0 23061

Üdv mindenkinek!

 

Mazda 5-öt tervezek vásárolni! Kb a 2007-2008-as évjárat ami számomra megfizethető még állapottól függően. Érdeklődni szeretnék, hogy az 1.8-as benzinmotor mennyire gyenge ehhez a kasznihoz?

Továbbá a Mazda digitális szervizkönyvre lehet-e adni??! Esetleg mire érdemes fokozottan figyelni? Nekem hihetetlen, hogy egy 10 éves autóban 140-170 ezer kilóméterek vannak, főleg ha behozott..... És ha a rozsda jelei már mutatkoznak állok is tovább.

Köszönöm a türelmeteket ha elolvastátok, várom a segítséget.

 

Üdvözlettel: Krisz

Huszigabo Creative Commons License 2017.12.28 0 0 23060

 

szia

őt keresd: 

http://ecotuning.hu/

Előzmény: rooad (23059)
rooad Creative Commons License 2017.12.28 0 0 23059

A tököm nézegeti a fogyasztásmérőt mindig. A kényszerezést már próbáltam, de amikor világit rajta minden (vészüzem) akkor nem engedi a vezetékes módszert. El indítja aztán kb 10 mp múlva meg is állítja. Ezt a mazdaszervizben is próbáltuk, akár csak az olajszerviz nullázást és az injektor korrekciót. Tetszett a szervizesnek.

Egy csere darabon én is gondolkodtam. A rossz szűrő felrakva nem játszik, kb 300 km kellene mennem így. A Táti szerviznek át tudná valaki dobni az elérhetőségét?

Előzmény: Balthazor Hellman (23058)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2017.12.28 0 0 23058

A pillanatnyi fogyasztásmérő jelzi a regenerálást...

Otthon is tudsz kényszerregenerálni, egy vezeték kell hozzá...

 

Mielőtt kiherélteted, próbálj meg szerezni egy kidobott darabot. Ha bármi gond van, esetleg változik a mérési eljárás, szigorodik a műszaki vizsga, akkor jól jöhet visszaalakításkor. Ha egy rossz szűrőt ürítesz ki és azt viszed el, vagy már azt felszerelve mész a műtétre, lehet gyorsabb is leszel...

Max vészüzemben mész 40-50 km-t...

 

 

Előzmény: rooad (23056)
Huszigabo Creative Commons License 2017.12.27 0 0 23057

Táton vették nekem is ki, 70 000 volt kb 3 óra, helyben megvárható.

Rendes a srác.

Előzmény: rooad (23056)
rooad Creative Commons License 2017.12.27 0 0 23056

Viszonylag rövid távokat használom, hamar tömődik aztán jön a szakszerviz. Kényszer tisztítás, motordiag.

Persze minden rendben. Már minden cserés volt. Kuplung, szerkezet, lendkerék, injektorok, Egr pucolva, mindezt a márkaszerviz végezte.

De ez a hisztis ribanc mindig a legváratlanabb időben akar karácsonyozni. Mert ugye nem jelez semmi, hogy helló kellene regenerálni.

Tehát ki kerül a cucc, csak megbízható szakit keresek.

Előzmény: Balthazor Hellman (23055)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2017.12.27 0 0 23055

Tapasztalatom, csak a Táton lévő műhellyel van. Négy éve vették ki a szűrőt.

 

Miért akarod kivetetni?

Előzmény: rooad (23054)
rooad Creative Commons License 2017.12.27 0 0 23054

Üdv mindenkinek.

 

Bejgli morzsás szép napot. Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy van e valakinek tapasztalata a http://protechnic.hu/ céggel?

A DPF kivételén gondolkodom és rá akadtam erre a cégre. A honlap alapján korrektek, de azért érdeklődök hátha valaki már járt náluk.

köszi urak

Balthazor Hellman Creative Commons License 2017.12.25 0 1 23053

Ha meglátod, hogyan mennek be a vezetékek az ajtóba az "A" oszlopból, akkor szerintem elmegy a kedved a beszereléstől. Ugyanakkor a fényképen jól néz ki a cucc, de nem tudom hova lehet ezt be, vagy felszerelni. Ha a kéder gumin kívülre, akkor ha felkapcsolódik a belső világítás, akkor az ajtó hézagon kiszűrődik a fény... 

 

A neten lehet találni kapcsolási rajzot, érdemes átböngészni azt, vag ha van a környéken profi villanyász, akkor rábízni a beépítést...

Előzmény: ujisanyi (23052)
ujisanyi Creative Commons License 2017.12.24 0 0 23052

Köszi a választ! Így felejtős lesz :)

 

Még egy kérdésem volna: rendeltem az ajtó aljába szerelhető projektort, ami ajtó nyitáskor a földre vetíti a Mazda jelet. Hol találom az ajtó nyitás érzékelő kapcsolót? Vagy szerintetek hova tudnám bekötni, hogy a belső világítással együtt ez is világítson?

 

Ilyen lesz:

 

Előzmény: Balthazor Hellman (23051)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2017.12.22 0 1 23051

Kell:

- egy xenonos fényszóró, 

- fényszórómosó

- automatikus fényszóró állító 

 

E nélkül bukod a műszakit

 

Különleges izzókkal nem érdemes próbálkozni, hamar kiégnek. 2-6 hónap...

 

Most Osram ultra life-ot használok, én látok vele...

Előzmény: ujisanyi (23050)
ujisanyi Creative Commons License 2017.12.22 0 0 23050

Nem tudjátok véletlenül, hogy hogyan lehet a normál H7-es világítást átalakítani xenonosra?

Ki kell az egész lámpát cserélni?

Köszi a választ!

ujisanyi Creative Commons License 2017.12.22 0 0 23049

Köszi szépen :)

Előzmény: Johnny015 (23048)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!