Sziasztok, Bővül a család és az asszony egy Mazda 5-öset nézett ki. Kb 2 mFt a keret rá tehát 2005-2006-os évjárat körül gondolkozunk reálisan. Szerintetek ha a 95%-ban 2-10 Km-es utakra van használva, akkor a dízel vagy inkább benzines a jó választás.
Dízelből látok megfelelő állapotúakat. Köszi a válaszokat.
Szervusztok! Most értem végére a fórumnak, nekifutottam és néhány hét alatt végiolvastam 2005-től. Sok mindent tanultam belőle az autóról, köszönöm szépen minden jelenlegi és volt M5 fórumozónak! Pár hete vettünk egy M5-öt 150ezer km, 1.8 benzin TE 2008-as. "Hazai" autó, megbízható helyről, NAGYON megkímélt. Nem volt túl olcsó, de úgy vélem megérte. Jelenleg alig van kedvem kiszállni belőle. Dacia Logan 1.4 után egy halk rakéta.
Ami a hangrendszert illeti: Kell egy Yatour az ebay-ról (kb 15.000 huf) és az első hangszórókat ki kell cserélni (20.000-40.000 huf) innentől elégedetten dőlhetsz hátra...
Menni éves km-rre tervezel? Nem biztos a dízel a jobb választás oda.
Hellyel kapcsolatban:
Tényleg érdemes élőben megnézni, beszélni tulajjal.
Nagyjából van referenciám, egy Voyagerünk volt míg gyerek voltam, azon tanultam meg normális autót vezetni (meg a kadetten).
Most is van faternak egy Sharan-ja, én is azt szerettem volna venni, 10 év saját Mazda626-ozás után, 2 gyerekkel.
Elkértük tőlük, elmentünk nyaralni. Hazahoztuk, megköszöntük, nem vettünk. Felhúztam magam hogy a fele olyan idős VW mennyivel gányabb mint az öreg mazdám. A naaagy német precizitás. És baromi drágák is.
Szóval rájöttem japán kell, a legegyszerűbb kivitel is elég, nem kell hókuszpókusz, de ne maradjon a kezemben semmi.
Az MPV-k öregek voltak a szórásból, 2005-ig gyártották és max 5 évest akartam. Ha te öregeket nézegetsz érdemes megnézni, sokkal jobbak mint egy hasonszőrű sharan, és nem DPF-es!!! Rozsda viszont ekkorra már lehet rajta. Méretre, kényelemre nagyobb mint az 5-ös.
Previa még szóbajön, de belpiacos. Avensis verso ritka, de nem rossz, nekem mondjuk nem jött be.
Szóval jött a kompromisszum, lehet kisebb de maradjon japán.
2 gyerekkel használjuk, alapesetben az első 2 sorral, és nagy csomagtartóval. Ha kell több embert fuvarozni, vagy beugranak hátra (rövidtáv), vagy hátraugranak a gyerekek, és elöl van 4 fejedelmi hely, és hely a cuccoknak mert sík a padló.
Ha sok a csomag kell a tetőbox majd, de a Sharanhoz is 6 fő mellé.
Mar Te vagy a leg oregebb. Ket otos utan hatost vettem, mivel az otost nem ujitottak meg. De az asszoy visszasirja. Soha nem hagyott ott sehol, mindig jo volt. Csak idoben kellett figyelni bizonyos dolgokra, amiben sok segitseget adott az itteni lelkes forum csapat. Koszonet mindenkinek.
Szerintem - Tibola után - legrégebben nekem van itt 2.0-ás diesel ötösöm ( 2007 október ). Előre bocsánatot kérek mindenkitől, ha kicsit nyers leszek (ilyen vagyok), de vállalom és nyugodtan lehet savazni, hiszen már megkaptam párszor, de azért halkan megjegyzem sok dolog engem igazolt...
Én az autót mindennap használom. Megjártuk vele Olaszországot, Horvátországot, 5xErdélyt, sokszor Lengyelországot, Szlovákiát, Ukrajnát meg még kitudja, hogy mit.
Szállítottam vele radiátort, több mázsa gyümölcsöt rekeszekben, olajat hordóban, komatsu targonca motorját egyben szerelőhöz oda-vissza, lakásfelújításhoz mindent ami kell stb. stb. Voltunk vele sok esküvőn, sok bálban, sok családi programon. Tegnap este a céges rendezvényen volt az öszvér. Vigyázok rá ahogy tudok, de ki kell használnom és ki kell szolgálnia engem. Ha gyártanák evvel a motorral így ahogy van akkor megint ilyet vennék, de nem, így marad.
Persze vannak bosszantó dolgok: Hátsó teleszkóp a 3. pár van benne, Első lengőkarokat egyszer már szilenteztem, most komplett fogom cserélni stabilizátor pálcákkal együtt. Cseréltem már benne hátsó rugókat ( tipikus mazdás törés miatt) és 3x stabilizátorrúd szilenteket elől, hátul ( a nyiszogás miatt). Cseréltem 2 db injektort (bontottakra), EGR szelepet (bontottra), alátéteket, hátsókerék csapágyat (bontottra) és most szelepdekli-tömítést is. Ja és egyszer tisztíttattam a DPF-et - 20.000,- Ft-ért! Fékeket elől 100.000-nél, hátul 120.000-nél!!A féktárcsák még mindig hibátlanok.
Megtettem vele 200.000 km-t és tudom, hogy ha beleülök akkor legyen a cél bármi, akkor oda el fog vinni és ami a legfontosabb vissza is fog hozni. Azért, mert kerestem egy jó szerelőt ( nem Pista havert az utcavégéről, aki aprópénzért javít ilyen idős Opeleket, BMW-ket, Merciket, de a motor olajcsere utáni kalibrálásáról csak azt tartja, hogy úri huncutság - pedig ingyen van - és legyint egyet ). A szerelőm lelkiismeretesen 20.000 km-enként végignézi és szól, hogy mire kell egy kicsit most már jobban odafigyelni, mit fogunk lassan cserélni és milyenre! Szerezzem be.
Még egy mondat a fenti Pistáról: Ő tagadja, pedig csak szét kell nézni a lomosában, és az általam felsorolt alkatrészek nála is megtalálhatók, német és francia autókból, hiszen 2-3 hetente látom, hogy megpakolt utánfutóval megy a vastelepre. :) Ja, és Pista úgy gondolja, hogy a laptop csak azért kell, hogy a műszerfalon világító piros lámpácskát avval ki lehet kapcsolni, meg a szerviz-intervallumot le lehet nullázni. Na ilyen Pistából van rengeteg és Ők terjesztik, hogy milyen szar és drága a japán, mert nem értenek hozzá és 2016-ban az AdBlue tartályt keresi az autómban.
Szóval, ha Mazdát veszel, keress egy jó és lelkiismeretes szerelőt, márkaszervizt mert van ilyen! Meghálálja!!! Olyan élményeket fog neked és családodnak biztosítani, amit másik autó nem nagyon, vagy csak jóval több pénzért.
Köszönöm az infót. A szigetszentmiklósi dpf-tuning műhelyről van valakinek tapasztalata? Esetleg Budapesten hol lehet még kiiktatni? Jövő héten mennék pestre más ügyben (nejem továbbképzésre megy) én meg ráérnék megoldani addig ezt a problémát. További szép estét mindenkinek
Én 2013 decemberében elköszöntem a DPF-től. Az elmúlt mintegy 2 és fél évben köszöni szépen jól van a vas. Azóta műszakizott is. Az első mérésnél még volt kosz a kipufogóban, de utána minden oké volt, szó nélkül átment a vizsgán.
Megértem az aggodalmadat, de ha jó az autó tüzelőanyag ellátó rendszere, illetve a vákuumos szabályzással sincs gond, akkor egy hozzáértő szaki végzi a műtétet, akkor ott gond nem lehet.
Ha a korai évjáratokat nézegeted, akkor valószínűsítem, hogy az olcsóbb autókat nézegeted. Azok között inkább csak pénztemetőt találsz majd...
Az enyém usa modell, 6 személyes. De legalább 2 kényelmes fotel van benne középen.
A rozsdára kell figyelni, a dízelmotor a szokásos, a benzinesekkel nem szokott sok gond lenni. Futómű föleg a dízelnél a nagy tömeg miatt. Alkatrész olcsó, minden sarkon van.
Én a mai fejemmel nem biztos, hogy megvenném a Mazdát megint. Használható darab, de a 2.0 dízel motoros verziók nem ok nélkül kerülnek ennyibe. Nyűgösek tudnak lenni, kevés szerelő ért hozzájuk, és a leharcolt darabokkal a nepperek "beárazták" ezt a típust.
A franciát viszont messzire kerülöm. az út mellett megállt autók 90 %-a francia. Ez már az asszonynak is feltűnt, pedig nem nagyon ért az autókhoz.
A legújabb francia autók esetében már van javulás, de az előítéletem nagyon mélyen gyökerezik.
A Mazda egyik gyenge pontja, pont a franciáktól átvett DPF...
Ha van egy 2.0 benzines, vagy egy garantált előéletű 2.0 d autó, azt meg szabad venni, de az 1.5 M huf körül hirdetett behozott mézesmadzagokat messzire kell kerülni. Az 1.8-as motor sem ördögtől való, de jóval szegényebb felszereltségű az átlag ami a piacon van...
Érdemes megnézni a spritmonitor.de-n a fogyasztási adatok átlagát. A Mazda dízele valamivel nagyobb étvágyú, mint a többiek.
DE! Azért valahogy mégsem tudtam megutálni ezt a vasat, pedig párszor rászolgált. Nem hagyott ott sehol, csak elkért némi pénzt, hogy tovább tudjon szolgálni. Kényelmes, jól pakolható. Ha eldöntöd a középső sort, sík felületet kapsz. Ha négyen utazunk, mindegyik ülés külön állítható, a hátsó ülésről is jól kilátnak, mivel magasan ülnek. a harmadik üléssor is egész használható méretű.
Összegzés:
A franciát kizártam, a többi drágább, valójában szerelhető, és szerethető típus az 5-ös.
Köszi. Amúgy megbízható az 5-ös? Vannak tipikus betegségei? Rozsdásodással mi a helyzet? Kb 8-10 éves fér bele a büdzsébe. Engem spec érdekel a gyári rádió és hangszórók minősége...nem várok hifit, de ne Sokol legyen. Tudom, a Mazda egy időben boltolt a Bose-zal..ezekben is az van? Egyébként alakra nagyon bejön és a tolóajtó is szuper. Végül is valóban max 4-en mennénk vele, két gyereknek középen fenséges a hely és ahogy nézem a csomagtartó is elég nagy. Na, szóval ízlelgetem.
Amik kis padlólemezre épülnek, kicsik is lesznek belül. Ezek olcsók is voltak újonnan.
Ilyen a Mazda5, Cmax, Touran, Zafira, stb...
Amik a nagyobb padlólemezekre készülnek azokból lesznek a nagyOBB szerkezetek.
Ilyen az MPV (mazda626 padló), galaxy (mondeo/s80 padló), sharan, voyager, previa, stb...
Azok elég szélesek hogy 3 TŰRHETŐ ülés legyen egymás mellett. De az sem az igazi, én igazából csak a Voyagerben voltam elégedett a hellyel.
Viszont cipelsz egy rakás tömeget állandóan, jóval többet esznek, drágák voltak újonnan, drága az alkatrész, lefingva érnek ide.
A Grand Voyageren kívül nincs érdemi csomagtér ha minden ülés ki van nyitva.
A franciákkal jókat lehet franciázni, a "szakma" meg csak újonnan próbálgatja. Érdemes népítéleteket olvasni, van baj rendesen, persze sokan szeretik őket mert valóban ötletes dolgok vannak benne.
A mazda5 egy egyszerű, primitív autó, ami olcsó és a mezőnyhöz képest jól össze van rakva.
Én sem szerelemből vettem, észérvek szóltak mellette.
Ok, elfogadom, de azért láttam több olyan egyterűt, amelynek középen három egyenértékű, ráadásul külön állítható ülése van. Bár most még kicsik a gyerekek, évekig gyerekülés kell nekik, vagyis két ülés közé egy nagyobb autóban sem fér el mondjuk egy felnőtt. Megmondom őszintén a francia egyterűek nagyon szimpik és a szakma is nagyon előre sorolja ezeket, sőt, a Scenic, ami tetszik, rendre megveri teszteken az 5-ös Mazdát. De azért nem vetettem el ezt a japánt. Ha gondoljátok, próbáljatok meggyőzni! :-)
Az ötödik férőhely szinte minden autóban jelképes. Itt is az. A legtöbb esetben három-négy főnek kell hely csomagokkal, erre az 5-ös tökéletes. Én még nem láttam olyat, hogy öten kiszállnak egy ötszemélyes autóból 200 km után, és mindegyik vigyorog.
A Mazda 5-ös egy Mazda 3 - Focus alapokra épített pufók jószág.
Az Opel Merivának is van 7-személyesnek hazudott verziója. Minden 7 személyes autó csomagtere szinte eltűnik, ha felnyitjuk a hátsó üléssort. Ez esetben egy tetőbox a megoldás a csomagok elhelyezésére.
Ha ennél nagyobb autó kell akkor érdemes megnézni egy Mitsubishi Grandis-t. az kb 30 cm-rel hosszabb.