Azért nincs kályha, mert a benzinmotorok hatásfoka kisebb mint a diesel motoré, tehát több energia is alakul hővé. Meg gondolom a dízel hidegindítást megkönnyítendően van a dizelben kályha. Nekem 2 literes Mazda6 van benzines, de kb 500m közlekedés után meleget fúj. Onnantól mindegy hány köbméter az utastér, mert folyamatosan jön a meleg. :) De ha szerzel be ülésfűtést, akkor ez a melegítési időszak is lerövidül számodra :) Nem hinném, hogy az 1.8-as motor kevésbé melegszik. El kell indulni az autóval kíméletesen használva, mert alapjáraton kevésbé melegszik. Én hidegben el szoktam zárni a fűtést induláskor és párszáz m után kapcsolom csak be, hogy gyorsabban melegedjen be a motor.
Nem melegszik olyan gyorsan mint a kályhás diesel, de azért nem emlékszem hogy lett volna rá panaszom. Minél előbb indulj el vele és enyhe terhelésen, kíméletesen haladjál amíg nem lesz üzem meleg. Összességében jó a fűtése. Ha jól tudom, de lehet hogy tévedek, a fűtés a motor körből táplálkozik.
Sziasztok! Egy téli kérdésem lenne az 1.8 benzin tulajokhoz! Manapság (és nagyobb hidegben) hogyan fűt a verda? Gyorsan bemelegszik? Ugyebár ezekben nincs kályha (elvileg nem is kell mivel "őskövület" a motor) viszont a légköbméter nagyobb mint egy 6-osban.
De nagyon irigyellek! Szívesebben lennék ott lent mint itthon. Mi az okt23 hosszú hétvégét töltöttük a tengernél, meg most Karácsony előtt két nappal Zágrábban egy napot. Szép az a vidék télen is!
Milyen utatok volt a hegyekben? Tegnap jó kis havazás volt arrafelé, bár ismerve az ottani "KPM" munkáját, nem lehetett semmi gondotok.
A lendkerékről annyit kérdeznék, mi az amiből tudod hogy baj van? Milyen hangok? Nem vagyok zenész, de a kocsin a legapróbb idegen zörejt is észreveszem.
Kicsit behalt a fórum, gondoltam megtöröm a csendet.
Most jöttünk meg Makarska-ról. Kb 1800 km, négy személy, tele csomagtér, téli abroncs, 1600 km autópálya és kb 200 km tengerparti gurulás. Átlag: 6,6 (fedkomp szerint 6,2)...
Sajnos egyre többször hallom a lendkereket zörögni... menet közben ill üzem melegen semmi gond, csak "Y" fordulónál amikor kinyomom a kuplungot...
Nemsokára meglesz a 150.000 km...
Most hidegen is nagyon szépen indul, nincs kopogás, csörgés...
Nálunk is volt EGR -és csöveinek- kitisztítása ultrahanggal stb.
Nálam pontosabban a zumzumnál brutál volt a dugulás, kb. harmad átmérő volt csak szabadon..., pedig már nem is használom városban, de gondolom az évek...
A fogyasztásom azóta (kb. 2.000 km) 6-7 decivel csökkent és nem
regenerál olyan sűrűn, mint előtte. Azt hittem már, hogy valamelyik
szenzor a hibás, de nem: az EGR volt a bűnös.
Szerintem is kellene a szervízben a 120 ezresnél javasolni vagy legalább
megemlíteni a tisztítást, mondjuk én már annélkül is -köszönhető ennek a fórumnak is- tervezgettem egy ideje.
Üdv mindenkinek és ha nem írnák addig:
Kellemes Ünnepeket és Boldog Új Évet!!!
Ui: Legyetek jók ha tudtok, meg az M5-öskétek is !
Ma kicseréltettem az alátéteket az injektorok alatt. Az egyes hengeré enyhén át volt égve, de nem volt vészes (azért beiktatok így félidőben egy olajcserét is és kitisztítjuk az olajszivattyú szűrőjét meg a kartert is.) Plusz kitisztíttattam az EGR szelepet és minden a közelébe eső csövet, stb. A lerakódás kb 15%-os volt. Láttak már sokkal rosszabbat is. Az injektorok értékei minden nyomáson messze határértéken belül vannak, ezért kalibrálást nem is csináltunk. A dpf görbéjére pedig azt mondta a szerelő, hogy ilyen egyenletes, lapos és tökéletes karakterisztikájút még nem látott. Hát persze. Szinte csak országúti használat és padlógáz, mondtam. Szóval no para. Azért megjegyzem, a vezérlés cseréjénél javasolhatnák ezeket a dolgokat is (alátétek cseréje, egr tisztítása).
2 db használt injektor: 60.000,- ( 2008. 02. havi jegyzőkönyvezett, beszerelés előtt grátiszban újra bevizsgálva) - az újak ára 230.000,-/ db lett volna!!!!!!
Így állt össze a költség! Az árakkal nincs nagyon bajom. Valahol én is így számoltam.
Inkább mentálisan érzek változást. Még mindig hallok egy kis dieseles csörgést, kopogást. Azt vártam, hogy a cserével ez megszűnik. Túl vájt fülű vagyok a szerviz szerint is. :)
Igen! A denso sajnos nem adott ki javító kittet. A legnagyobb gond az, hogy csak az injektorok kiszerelésekor derül ki, hogy milyen típusúak. És csak akkor indulhat a vadászat! Az egyik legfontosabb dolog, hogy a fejen lévő 16 jegyű kód jól olvasható legyen, mert anélkül nem lehet őket felprogramozni. Továbbá az a legjobb, ha a használt injektor oldalán lévő sorozatszám minél jobban közelít egymáshoz. Ez valószínűsíti, hogy egy autóból vannak! Tehát ugyanolyan igénybevételnek voltak kitéve.
Érdekes módon a 3. és 4. henger injektorai adják meg magukat elsőnek más ötösökben is. Ez akár típushiba is lehet!
Én már régen tudtam, hogy a 4. rendetlenkedik, mert mint már írtam, a korrekciós értéke 200 körül mozgott és az újabb és újabb kalibrálás se segített már rajta. Legutoljára már nem is tudtuk 200 alá nyomni ezt az értéket.
Ekkor döntöttem a csere mellett! A 3. már folyamatosan 130 és 170 között volt így törvényszerű volt ennek a cseréje is. Az 1. és 2. továbbra is 30 és 60 között van, így ezeket visszatették a megbeszéltek szerint.
Az is érdekes, hogy csak ez az egy korrekciós érték az mely sejteti az injektor hibáját. Más jelzés nincs és ezt sok szerviz nem is veszi figyelembe. Ugyanis felhívtam 3 márkaszervizt is, hátha van bontott injektoruk és egy kicsit hülyének néztek mikor mondtam, hogy mi alapján következtetek a hibára. Sőt kettőben azt is mondták, hogy csak a négy cseréjét javasolják. Mert régieket nem lehet összehozni. Hát szerelő válogatja, de összelehet! :)
Egy 140k-s szerviz Márkaszervizben 40.000-50.000 huf, maszekban talán 30.000 huf a fennmaradó 120.000-140.000 huf- ból hogyan jött ki két porlasztó? Gondolom felújítottak, vagy használtak voltak. Mire alapozták, hogy szükséges a csere?
A Denso nem adott ki felújítási leírást, így azokat felújítani valójában nem lehet, illetve a porlasztókra vonatkozóan a mérési pontokat is csak tapasztalati úton határozták meg tudomásom szerint.
2. Kint sem olcsóbb semmilyen szerkezet aminek rendszáma van.
3. Amit itthon külföldről behozott használtként árulnak annak 99,99%-a szar, simlis, buherált, törött, stb.
Következtetés:
1. Itthon forgalomba helyezett kocsit vegyél.
2. Magán tulajtól.
3. A tulaj bárminemű elérhetőségét (telefon, email cím, hirdetési kategória, a ház és környezet fényképei, fórumos tevékenysége, stb) ellenőrizd le.
4. Vegyél igénybe minden más lehetőséget ami hasznodra válhat: szakember, független szerviz, lekérdezhető előélet (ne dőlj be a papírnak).
Ha mindezek után is bizonytalan vagy, vedd meg a szomszéd autóját amit Ő újonnan vett, vagy a márkakereskedés szalon autóját amit típus váltás előtt 10-15% kedvezménnyel ad.
Biztosan van még sok-sok jó tanács, de hirtelen ezek jutottak eszembe.