Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Tibola 16 órája Creative Commons License 20511

Neked is Szép Ünnepet!

És kívánom legyen sok örömed a Te vasadban is.

Amúgy bolond egy idő van. Hűtőbe kell tennem a sört, nem elég kirakni az udvarra....

Micsoda világ?

Előzmény: Balthazor Hellman (20510)
Balthazor Hellman 29 órája Creative Commons License 20510

Örülök, hogy gond nélkül szolgál a vasad...

 

Neked is Nyugodt Békés Ünnepeket, és Boldog Új Évet!!!

Előzmény: Tibola (20507)
Tibola 3 napja Creative Commons License 20509

Üdv!

Neked is Szép Ünnepet ha addig nem járnál errefelé.

Előzmény: m5fan (20508)
m5fan 3 napja Creative Commons License 20508

Szevasztok!

 

Új infóm van nekem is a közjó érdekében. :-)

Nálunk is volt EGR -és csöveinek- kitisztítása ultrahanggal stb.

Nálam pontosabban a zumzumnál brutál volt a dugulás, kb. harmad átmérő volt csak szabadon..., pedig már nem is használom városban, de gondolom az évek...

A fogyasztásom azóta (kb. 2.000 km) 6-7 decivel csökkent és nem

regenerál olyan sűrűn, mint előtte. Azt hittem már, hogy valamelyik

szenzor a hibás, de nem: az EGR volt a bűnös. 

 

Szerintem is kellene a szervízben a 120 ezresnél javasolni vagy legalább

megemlíteni a tisztítást, mondjuk én már annélkül is -köszönhető ennek a fórumnak is- tervezgettem egy ideje.

 

Üdv mindenkinek és ha nem írnák addig:

 

Kellemes Ünnepeket és Boldog Új Évet!!!

 

 

Ui:  Legyetek jók ha tudtok, meg az M5-öskétek is !

Tibola 5 napja Creative Commons License 20507

Ma kicseréltettem az alátéteket az injektorok alatt. Az egyes hengeré enyhén át volt égve, de nem volt vészes (azért beiktatok így félidőben egy olajcserét is és kitisztítjuk az olajszivattyú szűrőjét meg a kartert is.) Plusz kitisztíttattam az EGR szelepet és minden a közelébe eső csövet, stb. A lerakódás kb 15%-os volt. Láttak már sokkal rosszabbat is. Az injektorok értékei minden nyomáson messze határértéken belül vannak, ezért kalibrálást nem is csináltunk. A dpf görbéjére pedig azt mondta a szerelő, hogy ilyen egyenletes, lapos és tökéletes karakterisztikájút még nem látott. Hát persze. Szinte csak országúti használat és padlógáz, mondtam. Szóval no para. Azért megjegyzem, a vezérlés cseréjénél javasolhatnák ezeket a dolgokat is (alátétek cseréje, egr tisztítása).

Balthazor Hellman 2014.12.13 Creative Commons License 20506

a csörgés lehet, hogy az EGR hibája...

 

képes megszorulni...

 

a tisztítás nem sokat segít rajta...

Előzmény: Johnny015 (20505)
Johnny015 2014.12.13 Creative Commons License 20505

Szia!

 

Anyagköltség: 50.173,- (olajok, szűrők, izzók, tömítések, alátétek, tömítőpaszták, szelepfedél tömítés)

Munkadíj: 40.005,- ( 140.000 km-es szervízdíj, porlasztók ki-be szerelése, porlasztók programozása )

közvetített szolgáltatás: 20.320,- ( injektorok bevizsgálása )

2 db használt injektor: 60.000,- ( 2008. 02. havi jegyzőkönyvezett, beszerelés előtt grátiszban újra bevizsgálva) - az újak ára 230.000,-/ db lett volna!!!!!!

Így állt össze a költség! Az árakkal nincs nagyon bajom. Valahol én is így számoltam.

A 2db injektort Tatabányáról kerítettem. Az Autóalkatrészen-en ( http://www.autoalkatresz.hu/auto-uzemanyagellato_rendszer/befecskendezok_injektorok/mazda-5-injektor-974372 ) hirdette egy márkatárs, Ő mind a négyet cserélte így a két jót megvettem tőle. Köszönet Neki, innen is! Az újra bevizsgálás ugyan azt az eredményt hozta, mint amit az Ő jegyzőkönyve tartalmazott, így azokkal nagy baj nem lehet.

Inkább mentálisan érzek változást. Még mindig hallok egy kis dieseles csörgést, kopogást. Azt vártam, hogy a cserével ez megszűnik. Túl vájt fülű vagyok a szerviz szerint is. :)

 

Igen! A denso sajnos nem adott ki javító kittet. A legnagyobb gond az, hogy csak az injektorok kiszerelésekor derül ki, hogy milyen típusúak. És csak akkor indulhat a vadászat! Az egyik legfontosabb dolog, hogy a fejen lévő 16 jegyű kód jól olvasható legyen, mert anélkül nem lehet őket felprogramozni. Továbbá az a legjobb, ha a használt injektor oldalán lévő sorozatszám minél jobban közelít egymáshoz. Ez valószínűsíti, hogy egy autóból vannak! Tehát ugyanolyan igénybevételnek voltak kitéve.

Érdekes módon a 3. és 4. henger injektorai adják meg magukat elsőnek más ötösökben is. Ez akár típushiba is lehet!

Én már régen tudtam, hogy a 4. rendetlenkedik, mert mint már írtam, a korrekciós értéke 200 körül mozgott és az újabb és újabb kalibrálás se segített már rajta. Legutoljára már nem is tudtuk 200 alá nyomni ezt az értéket.

Ekkor döntöttem a csere mellett! A 3. már folyamatosan 130 és 170 között volt így törvényszerű volt ennek a cseréje is. Az 1. és 2. továbbra is 30 és 60 között van, így ezeket visszatették a megbeszéltek szerint.

 

Az is érdekes, hogy csak ez az egy korrekciós érték az mely sejteti az injektor hibáját. Más jelzés nincs és ezt sok szerviz nem is veszi figyelembe. Ugyanis felhívtam 3 márkaszervizt is, hátha van bontott injektoruk és egy kicsit hülyének néztek mikor mondtam, hogy mi alapján következtetek a hibára. Sőt kettőben azt is mondták, hogy csak a négy cseréjét javasolják. Mert régieket nem lehet összehozni. Hát szerelő válogatja, de összelehet! :)

 

Előzmény: Balthazor Hellman (20504)
Balthazor Hellman 2014.12.13 Creative Commons License 20504

Szia!

 

Egy 140k-s szerviz Márkaszervizben 40.000-50.000 huf, maszekban talán 30.000 huf a fennmaradó 120.000-140.000 huf- ból hogyan jött ki két porlasztó? Gondolom felújítottak, vagy használtak voltak. Mire alapozták, hogy szükséges a csere?

 

A Denso nem adott ki felújítási leírást, így azokat felújítani valójában nem lehet, illetve a porlasztókra vonatkozóan a mérési pontokat is csak tapasztalati úton határozták meg tudomásom szerint.

 

Mit tapasztalsz most, miben más az autó?

 

 

 

Előzmény: Johnny015 (20503)
Johnny015 2014.12.13 Creative Commons License 20503

Sziasztok!

 

A héten átestem a 140.000-es szervizen és két injektor cserén!

170000-be fájt a mutatvány, de nem vagyok teljesen nyugodt. Valahogy nem olyan mint régen volt.

 

Egy kis olvasni való: http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/Page1295.html

 

 

Tibola 2014.12.12 Creative Commons License 20502

A UserManual-ban egészen korrekt ábrák és leírások vannak minden lámpa, izzó és hasonló dolgok cseréjéről.

Előzmény: domino47 (20501)
domino47 2014.12.12 Creative Commons License 20501

Megoldottam!

Ki kell csavarni a 2 db csavart a szemúvegtartó alatt, majd óvatosan a lámpa mellett ki lehet feszegetni. Nagyon kell vigyázni a tetőkárpitra!!!

Szêles csavarhúzò ronggyal betekerve, vagy valami lapos, deerős műnyag eszköz kell hozzá.

Előzmény: Balthazor Hellman (20500)
Balthazor Hellman 2014.12.11 Creative Commons License 20500

passzolok... bocsi

Előzmény: domino47 (20499)
domino47 2014.12.11 Creative Commons License 20499

Sziasztok!

Segítsetek kicsit! Az első utastérvilágításnál lévő égőket hogyan lehet cserélni?

Ki kell venni az egész egységet a plafonból?

 

Ugyan ez lenne a kérdésem a kesztyűtartó világítással is. Hogyan férek hozzá?

mrkenworth 2014.12.08 Creative Commons License 20498

Szívemből szóltál!!

 

 

Előzmény: Tibola (20495)
Balthazor Hellman 2014.12.07 Creative Commons License 20497

Az SX4 s-cross  még nincs sok értelmes, a többi meg nem érdekelne.

 

 

Előzmény: SzaboZE (20496)
SzaboZE 2014.12.07 Creative Commons License 20496

Nézd meg hány suzuki van fent :) Ha az ember normálisat keres, akkor kb 4-5 marad fent a szűrőn.

Előzmény: Balthazor Hellman (20494)
Tibola 2014.12.07 Creative Commons License 20495

Hát én sem adom el az biztos. Mert abban a státusban van ahol nem fizetik meg a pozitív hátterét.

1. Első tulaj.

2. Itthon, újonnan vásárolt.

3. Valós km (150 ezer 8 év alatt).

4. Garázsban tartott, téli-nyári szett, stb.

5. Extrák amik semmit nem érnek: kihangosító, vonóhorog, blokkoló, csomagtér tálca.

6. Hosszútávon használt, nem "taxi" üzemmód".

 

2 milla alatt vennék. Azért vegyenek mást.

Marad egyenlőre.

Előzmény: Balthazor Hellman (20494)
Balthazor Hellman 2014.12.07 Creative Commons License 20494

Ha el akarnám adni az 5-öst, némileg bajban lennék, mert frissen érkező romok lenyomják az árakat...

 

Két évvel ezelőtt volt kb 45 eladó 5-ös a hahu-n, most kilencven feletti a darabszám...

 

 

Előzmény: Tibola (20493)
Tibola 2014.12.07 Creative Commons License 20493

A lényeg:

1. Kint sem olcsóbb az autó.

2. Kint sem olcsóbb semmilyen szerkezet aminek rendszáma van.

3. Amit itthon külföldről behozott használtként árulnak annak 99,99%-a szar, simlis, buherált, törött, stb.

 

Következtetés:

 

1. Itthon forgalomba helyezett kocsit vegyél.

2. Magán tulajtól.

3. A tulaj bárminemű elérhetőségét (telefon, email cím, hirdetési kategória, a ház és környezet fényképei, fórumos tevékenysége, stb) ellenőrizd le.

4. Vegyél igénybe minden más lehetőséget ami hasznodra válhat: szakember, független szerviz, lekérdezhető előélet (ne dőlj be a papírnak).

 

Ha mindezek után is bizonytalan vagy, vedd meg a szomszéd autóját amit Ő újonnan vett, vagy a márkakereskedés szalon autóját amit típus váltás előtt 10-15% kedvezménnyel ad.

 

Biztosan van még sok-sok jó tanács, de hirtelen ezek jutottak eszembe.

Előzmény: Balthazor Hellman (20491)
Balthazor Hellman 2014.12.07 Creative Commons License 20492

No meg valami azt súgja, ezt sem holnap fogják eladni:

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/5/mazda_5_automata_xenon_7ules-8444337

Balthazor Hellman 2014.12.07 Creative Commons License 20491

Megnéztem a hahu-n honnan indulnak az 5-ösök... hát guvadt a szemem rendesen...

 

Kedves nepper honfitársaink csak úgy ömlesztik be a sz#rt... 1.225M huf -nál indul...

 

 

mrkenworth 2014.12.05 Creative Commons License 20490

tömés---minőségi laticel.   már kezdett hervadni--megnyomva éreztem a vasakat.  A szöveten "itt" is látszanak az évek!

Előzmény: Tibola (20489)
Tibola 2014.12.05 Creative Commons License 20489

Mi volt a beavatkozás lényege? Csak tömés, vagy borítás (huzat) csere is? A miénk jól tart, de kicsit kezd bolyhosodni ha közelről nézem a bal egyet.

Előzmény: mrkenworth (20488)
mrkenworth 2014.12.04 Creative Commons License 20488

jut eszembe:

 

Most csináltattam a két első üléslap oldaltámaszát profi lett!  Kemény és tart mint a mienk régen  HI!

Előzmény: Balthazor Hellman (20487)
Balthazor Hellman 2014.12.04 Creative Commons License 20487

jut eszembe:

 

A klíma csapágya 32x55x23-as, ez kb 6000 huf (NSK)

A generátorszíj felső feszítőgörgőjében egy mezei 6203-as van ez 1200 huf, vagy még olcsóbb (Koyo)

 

Miután volt aki 15.000 huf-ra mondta a csapágyat és kb 50.000-re a cserét (csapággyal együtt), inkább megoldottam magam...

mrkenworth 2014.12.04 Creative Commons License 20486

Sokáig őriztem---mindet---nem vennék rá mérget,hogy megtalálom.  A furcsa az volt ahány műhely annyi referens adat,egyszerűen nem hozta az adatbázis--pedig akkor már 3 éve futtottak az országban! Martfűn tették rendbe--azóta megszűnt.

Előzmény: kiggyo (20485)
kiggyo 2014.12.04 Creative Commons License 20485

Akkor a te kezedben sorsdöntő bizonyítékok vannak :-) ha megtalálnas szerintem sokan hálasak lennénk.

Előzmény: mrkenworth (20484)
mrkenworth 2014.12.04 Creative Commons License 20484

 

Elméletileg megvan az dokument,ha meglelem megosztom!  Mikor láttam bizonyoos rendellenes kopást elvittem  általam "atombiztos" műhelybe---tekerték mint a hurkatöltőt( nem lett jó)--jött a következő--hülyézték az elsőt--még xarabb let!!

 

Nonem műhely  szerény emberek --minden tekerés után mérünk---mükszik!

 

Előzmény: Balthazor Hellman (20483)
Balthazor Hellman 2014.12.04 Creative Commons License 20483

Azt lehet tudni, hogy mit állítottak rajta?

Előzmény: mrkenworth (20482)
mrkenworth 2014.12.04 Creative Commons License 20482

                  Szia!

 

 Nincs a hátsó futóműbeállítással semmi baj---csak meg kell találni aki ért hozzá!

 

 Nekerm harmadikra sikerült--azóta NO PROBLEM--ennek 5 éve!!

 

Előzmény: kiggyo (20479)