Keresés

Részletes keresés

IMITRIKES Creative Commons License 1 napja 0 0 22010

HÁRMASNÁL IS MŰKÖDIK A DOLOG?

IMITRIKES Creative Commons License 1 napja 0 0 22009

-15 értékre volt állítva. Most lenulláztam.

 

Előzmény: IMITRIKES (22008)
IMITRIKES Creative Commons License 1 napja 0 0 22008

Akkor ha adok neki 15%-ot, akkor helyreáll.

6,8+15%=7,82

Előzmény: Balthazor Hellman (22006)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2 napja 0 0 22007
Balthazor Hellman Creative Commons License 2 napja 0 0 22006

A dízelnél biztosan lehet. Valahol itt a fórumban van leírás. Azt hiszem az info gomb és a km számláló gombjával lehet...

 

Előzmény: IMITRIKES (22005)
IMITRIKES Creative Commons License 2 napja 0 0 22005

640 km-t mentem az autóval,

20km még megtehető a fedélzeti szerint,

6,8 az átlagfogyasztás szintén a fedélzeti szerint.

Ekkor tudtam tankolni 50 litert a 60 literes tankba ami 8 literes átlag.

Lehet ezt kalibrálni valahogy?

Huszigabo Creative Commons License 3 napja 0 0 22004

Szia 

Nem csere, hanem megszüntetés.

163 000, de valószínűleg nagyban hozzájárult az eltömődéshez a tavalyi turbó hiba, ill. utána az alátétek átégése miatti olaj. Kb 3 liter olaj került így bele aminek egy részét sikerült kiégetni egy részét nem. 

Előzmény: zsombi (22001)
regdan Creative Commons License 3 napja 0 0 22003

Szerintem, persze ez az én véleményem, nem tennék fél fémet mert ha fentakadok valahol akkor a felfogatási hely kapja a pofont és az törik. Ragasztani valami 2k-s cuccal / hegeszteni lökhárítóssal nem lehet?

Előzmény: Vitéz_Zoltán (22002)
Vitéz_Zoltán Creative Commons License 3 napja 0 0 22002

Üdv!

 

A motorvédő műanyagom csavarozás résznél töredezik, tört.

 

Mit tanácsoltok? vegyek egy fémet (árajánal alapján ~30 ezer) vagy keressek műanyagot? Esetleg hol érdemes?

 

Köszi!

 

zsombi Creative Commons License 3 napja 0 0 22001

Mennyit mutatott a csere előtt a km számlálód?

Előzmény: Huszigabo (21998)
zozinko Creative Commons License 4 napja 0 0 22000

Remélem nem lesz vele több bajom, mint az elmúlt 9 évben...

zozinko Creative Commons License 4 napja 0 0 21999

Nálam pedig DPF kicserélve, jó az autó!

Huszigabo Creative Commons License 4 napja 0 0 21998

DPF kukázva, jó az autó :)

zozinko Creative Commons License 2016.08.21 0 0 21997

Szia !

Elvileg nyilvános az e-mail címem, írj rám.

Üdv.

Z.

Előzmény: Balthazor Hellman (21996)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2016.08.21 0 0 21996

Szia!

 

A régi szűrőt nem tudnánk megboltolni?

Előzmény: zozinko (21995)
zozinko Creative Commons License 2016.08.20 0 0 21995

Sziasztok!

 

Ezer év után újra itt.

Olvasom a DPF mizériákat, sajnos testközelből ebben élek mostanság.

Nyári szabadságunkra indultunk haza még júniusban éjjel a kocsival, majd 250 km levezetése után ami csak villoghat, az villogott is a műszerfalon. Beálltunk a kölni Mazda szervíz elé , nyitásig aludtunk egyet ....

Megnézték, kényszer regenerálás már nem ment, azt mondták csere. Anyagrendelés 2-3 nap, DPF 3500 Euro (!) plusz munkadíj. Elővetítették, ha nem jönnek ki a szondák, újabb 2-3 nap várakozás, darabonként 400 eurós áron. Szóval miután az autóm értékének kb dupláját akarták kivenni a zsebünkből, azt választottuk, hogy irány vissza Brüsszelbe.

Másnap repülővel mentünk szabira.

Nemrég visszajöttem, megrendeltem a szűrőt, másnap megérkezett, jövő héten viszem beépítésre.

Remélem minden rendben lesz és újra járóképes lesz az Ötös.

Utolsó olajcser óta 14e km-t mentem, ebből 13e tutira sztráda. Szervízben azt mondták, sokáig bírta a szűrő, mert 160-180e környékén szoktak ilyennel találkozni. Enyém nemrég teljesítette a 205 ezret.

 

Tibola Creative Commons License 2016.08.20 0 0 21994

Szia!

Arra a celra amire Te hasznalod az autot en vennek egy uj Dustert 1.6 benzinben. Tesomek most vettek. Nagyon meglepodtem mennyire jo. A csomagtere sokkal nagyobb mint amilyennek kivulrol gondolna az ember. "Terepjaro" kepessege pedig magasan a legjobb a SUV-ok kozott. Az otos miatt meg ne aggodj. Az enyemet az elso vevo elvitte, mert latta hogy tiszta szarmazasu es jo az auto. Pedig 180e volt benne.

Előzmény: belizs (21979)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2016.08.18 0 0 21993

Nem a mosás a megoldás. van egy eljárás, amikor szétvágják és egy kazánban kiégetik, forró levegővel kifúvatják.

 

A beépített DPF esetében az a baj, hogy hiába próbál regenerálni a a rendszer, a külső széleken nem tud eléggé felmelegedni.

 

A kipufogógáz hőmérséklete normál üzemben kb 300 oC körüli a szűrő magasságában. A korom égési hőmérséklete 600 oC körüli. Ezt elég nehéz a teljes kerámia szélességében összehozni, úgy, hogy a külső felület a környezeti hőmérséklettel érintkezik. Ezen segít, ha egy kazánban oldják ezt meg.

 

Az oldószeres mosás után illik kivenni a lambdaszondát, mert van amelyik lötty tönkreteszi utána.

Sok esetben épp valamelyik érzékelő romlik el, vagy a lambdaszonda nem működik megfelelően, ezért nem tud regenerálni a rendszer.

 

Tény, hogy elcseszett egy rendszer ez...

 

 

Előzmény: Huszigabo (21992)
Huszigabo Creative Commons License 2016.08.18 0 0 21992

Szerdán megszabadítanak a dpf től, azt mondta, hogy nincs igazán jó megoldás rá. Ha kimosatom, akkor egy ideig jó, de ugyan úgy eltömődik, vagy vehetek gyárit jó drágán.

Huszigabo Creative Commons License 2016.08.18 0 0 21991

Értem és megértelek, nem szívesen vetetem ki én sem. Csak ha azt nézem, hogy egy dpf tisztítás 50-60 + áfa és kapok rá 20000 km jótállást vagy kiszedik 80000-rt és nincs vele gondom többé, akkor az utóbbit választom. 

Most voltam műszakin 3 hete és akkor már tuti tele volt a dpf, szó nélkül átment a vizsgán, ismerős nélkül. 

Megpróbálom egyben kiszedetni,  és ha egyszer elkezdenek szívózni akkor talán vissza lehet csinálni.Remélem a következő 5-7 évben még hanyagolják a dolgot. Bár ebben a az országban semmi nem történik normálisan. 

Balthazor Hellman Creative Commons License 2016.08.18 0 0 21990

Szia!

 

Elöljáróban le kell szögezzem, hogy az egész DPF dolgot baromságnak tartom, mert veszettül káros, csak nem látjuk mibe döglünk bele...

 

A kiszerelésről:

A TC-n volt egy cikk, illetve Novoth Tibi is megszólalt ebben a témában az Égéstér valamelyik adásában. A lényeg: létezik nagy valószínűséggel jó megoldás a szűrők kezelésére.

 

Én kidobtam az enyémből lassan három éve, ezért fizettem 80.000-huf-t. Azóta tényleg egy gonddal kevesebb, de ha teljesen őszinte akarok lenni akkor meg kell említenem az, azóta keletkezett aggályaimat is.

 

- Bár teljes mértékben ellenzem, hogy Dajcstomi féle emberek hozzanak döntéseket, alkossanak szabályokat, de sajnos a szabály az szabály. Azt kikerülni hosszú távon nem mindig lehet. Lassan tartok tőle, hogy Európa szinten új környezetvédelmi vizsgálati módszereket vezessenek be. Elég abba belegondolni, hogy 14 év múlva a jelen tervek szerint villanyautóért fáradhatunk be az autószalonba illetve pl Párizsból adott évjárat előtti motorkerékpárokat simán kitiltottak. Szóval, nem biztos, hogy hosszasan tartható a mostani állapot. Az a cél, hogy megvedd az újat, nem az, hogy használd a régit.

 

- A szűrő kidobásával a valódi hibára nem derül fény. A keverékképzés nem biztos hogy jól zajlik, ennek köszönhetően az égés sem az igazi.

 

- Az előbb említett okból ha kormolni kezd a járgány (nem biztos, hogy észreveszed) akkor a műszaki vizsga is csak ismerősön keresztül lesz meg. Mindenki ismer valakit, aki el tudja intézni, de mégsem ez a legtisztább út... Az előírt norma egy Euro IV-es autónak elég magas szerencsére, így ha nincs gond az autóval akkor bőven megvan, de elég egy rosszalkodó EGR, egy néha többet szállító porlasztó és mindjárt az erő sötét oldalán találjuk magunkat...

 

Szóval lehet, hogy lassan megérik bennem a gondolat, hogy visszacsináljam a dolgot. Most minden szép és jó, de meddig marad ez így?

Előzmény: Huszigabo (21989)
Huszigabo Creative Commons License 2016.08.18 0 0 21989

szia köszi,  nem füstöl, csak épp tegnap csinált Gebriel egy kényszer regenerációt, és most reggel már megint villog a dpf. Valószínűleg a tavalyi turbó ill utána az alátét átégégés miatt sok motor olaj került bele, amit már nem tud kiégetni magából. Délután megyek vissza Gebrielhez, de így telefonon keresztül mondta, hogy legyen ki kellene dobni belőle. 

Balthazor Hellman Creative Commons License 2016.08.18 0 0 21988

Hali!

 

https://www.google.hu/search?q=ecotuning+t%C3%A1t&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=V2e1V_7wKMKAaKf6j5AL

 

A telefont nem biztos, hogy azonnal felveszi a srác. Ha nagyon bele van mélyedve a melóba, lehalkítja, vagy kikapcsolja.

 

Azért ha az autód füstölősre vette a figurát, ott más gond is lehet.

 

Van a negyedik kerületben egy műhely, ahol kitakarítják a szűrőt. Lehet előbb ott kéne megfordulnod.

 

Előzmény: Huszigabo (21987)
Huszigabo Creative Commons License 2016.08.18 0 0 21987

Balthazor ill, ha valakinek megvan a táti dpf kiiktató elérhetősége kérem adja meg. Vagy ha van más Pest környéki "szervíz" elérhetőség és jó szívvel ajánljátok azt is jó

Köszi Gábor 

IMITRIKES Creative Commons License 2016.08.16 0 0 21986

Közben elkészült a motorfelújítás.

Ki lett cserélve a jobb felső motortartó ami le volt szakadva.

Teljesen megszűnt a remegés meleg alapjáraton. 36000HUF az a cucc!

Hengerfejfelújítás, -szelepszár szimeringcsere, szelepcsiszolás, szelephézagellenőrzés-

dugattyúgyűrűzés, tisztítás, váltóolajcsere.

Bő 300ezer.

Olajfogyás megszűnt, nincs szúrós szaga a kipufogónak.

Jelentősen finomabban indul mint előtte. Dinamikusabb is alacsonyabb fordulaton.

Még járatom egy darabig, most már tényleg lesz egy megkímélt autóm mint amiként hirdették.

 

 

 

IMITRIKES Creative Commons License 2016.08.16 0 0 21985

Nemrég megigazítottam a gumitömítést az első ajtókban, hogy megszűnjön a szélzaj.

Működött a dolog, de megint elkezdett becsúszni a gumi.

Ez egy folyamatos játék lesz?

IMITRIKES Creative Commons License 2016.08.16 0 0 21984

https://alkatreszek.hu/alkatreszek/motorblokk_alkatreszek_auto_motor_tomitesek/hidrotoke/mazda/5/5_cw_2010_09 

 

 

Csak ez az 1,6 dízel hidrotőkés.

Többin kupakokat kell cserélgetni.

Nem olcsó időigényes meló.

Előzmény: levente71 (21983)
levente71 Creative Commons License 2016.08.16 0 0 21983

Szia!

 

Ezek a gépek nem hidrotőkések?

 

Előzmény: János Hézsai (21924)
szormg Creative Commons License 2016.08.15 0 0 21982

Szia IMITRIKES!

 

Elfelejtettem a mail címem megadni a kezelési útmutatóhoz: szormg@gmail.com!

 

Köszi: Tamás

Előzmény: szormg (21981)
szormg Creative Commons License 2016.08.15 0 0 21981

Szia IMITRIKES!

 

Nekem is elküldenéd PDf-ben a kezelési útmutatót! Most vettem egy Mazda 5-öt még ismerkedem vele! Előre is köszi a segítséget!

 

Tamás

Előzmény: IMITRIKES (21963)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!