Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Balthazor Hellman 20 órája Creative Commons License 20381

A használt dízel mind lutri, mint ahogy ha jól emlékszem erre te is utaltál. Én úgy voltam vele, hogy a kopó alkatrészek nélkül 3,5 m huf-ért 10 évre keresek autót, amiből a végén 1-0,5 m huf visszajön. A szervizelés nélkül még csak 2,7 m huf körül tartok...

 

Ha nem fontos a felszereltség, szerintem vegyél egy 1.8-as M5-öst...

 

Előzmény: bnorci71 (20380)
bnorci71 20 órája Creative Commons License 20380

most már csak az a kérdés, egy szép állapotú 250e futott végig Madzánál szervizelt autótól mit lehet várni, mennyit fog elmenni jó esetben

a rossz hogy 1hét múlva rá kel költeni félmillát :(

Előzmény: Balthazor Hellman (20377)
Tibola 21 órája Creative Commons License 20379

Szia!

 

Ez Észak-Amerikai változat? Az első rendszám helye hol van?

Amúgy mik a paraméterei? Főleg az itthoniakkal összevetve. Gondolom benzines és aut.

Előzmény: Mazda5 2.5 (20358)
bnorci71 23 órája Creative Commons License 20378

dehogy, furcsa oda könnyű állítani :(

a kéknek amit pénteken kinéztük most jött meg a szervizlapja, nem lepődtem meg hogy 1éve 234eKm mutatott a szervizben az órája....

Előzmény: Balthazor Hellman (20377)
Balthazor Hellman 1 napja Creative Commons License 20377

Egyik porlasztó sem arra van méretezve, hogy 4-5 mikronos fémszemcsékkel birkózzon meg. A tüzelőanyag tartályra ragasztott kis mágnesdarab legalább az acél szemcséket megfogja.

 

A linkelt autóknál pedig elég furcsa, hogy 150.000 km-et futott majd mindegyik 8 év alatt.

Előzmény: bnorci71 (20375)
csonkasz 1 napja Creative Commons License 20376

Alvázszám alapján kérdezd le őket.

Előzmény: bnorci71 (20375)
bnorci71 1 napja Creative Commons License 20375

na ezt most így nem tudom 100%-ra

 

de a résolaj már megjárta a befecsfejet ha jól tudom akkor meg volt szűrve és megy vissza a tankba

 

új versenyzők kerültek képbe :)

 

 

ezt ahogy nézem magyarországi és vonóhorgos ami plusz

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/5/mazda_5_2.0_cd_te_megkimelt_szep_allapot-8286366

további esélyesek

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/5/mazda_5_2.0_cd._digitalis_klima._7-8268433

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/5/mazda_5_2.0_cd_tx-8283665

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/5/mazda_5_2.0_cdh_gt_keyless-go._7_szemelyes-8275007

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/5/mazda_5_2.0_cd_tx_1_ev_garanca-8290217

Előzmény: mica-r (20374)
mica-r 1 napja Creative Commons License 20374

Sok Renault és Ford résolaja szűrő után van visszakeringetve, úgyhogy a saját szemetét keringeti szűretlenül az idők végezetéig...

Előzmény: bnorci71 (20373)
bnorci71 1 napja Creative Commons License 20373

sajnálatos sztori :(

 

akkor itt nem az autóval hanem a használóval volt a baj

 

sajnos sokan azt hiszik ezekbe a mai dieselekbe az MTZ-ből származó trutyit is simán bele lehet önteni és elmegy vele mint a 123-as Merga

 

megane forumon is volt aki 2x cserélt befecsfejeket mire rájöttek a trutyi használata után ez kevés és teljes üzemanyag rendszer tisztítás kell

ja és van amikor a befecsfej csak másodlagos áldozat akit a nagynyomású szivattyú reszeléke küld halálba

 

rengeteget jelenthet pl a nem megfelelő üzemanyagszűrő is, mert nagyon nem mindegy, hogy 5micronos vagy 20micronos kerül fel cserekor

 

Előzmény: Balthazor Hellman (20372)
Balthazor Hellman 1 napja Creative Commons License 20372

Nincs ebben semmi különös... Párszor megtankolhatták valami szutyokkal, aztán a porlasztók kicsit megkoptak...

 

Gondolom pár regeneráltatás és olajcsere után inkább eladta a tulaj, aztán aki megvette rádöbbent, hogy neki sem fekszik a dolog és fél év múlva eladta.

 

Az előttem lévő gazda pedig nem sajnálta a pénzt a kocsira, mert első lengéscsillapítókat toronycsapágyastul, drága aksit, prémium abroncsokat vett rá... Utalt rá, hogy ez az első PDF-es autója és ez a regenerálós dolog neki nem tetszik... Nos ekkor még nem volt saját tapasztalatom ezzel kapcsolatban. 

Előzmény: bnorci71 (20371)
bnorci71 1 napja Creative Commons License 20371

mint mindenhez az életben :)

 

SzaboZE

nehogy azt hidd, megane/Scenicbe sem dobálják magukat hanyat a befecsek 100e-nél

Dacia/Thalia az igen

szerelő aki ismeri a tipus minden porcikáját lenne igaz nem a szomszédba, de van és tanácsot is szívesen ad :)

 

Balthazor Hellman

104e szervizelt autóba hanyatvágta magát a befecsrendszer.... az azért durva, vagy nem annyi van benne

 

sajnos ez lutri mint minden használt autó vásárlás :(

Előzmény: mica-r (20367)
Balthazor Hellman 2 napja Creative Commons License 20370

Amit írtam, azt általánosságban értettem a dízel autókra. Az alapos átvizsgálás nem hiábavaló. És a Mazdának legalább ismerjük a hibáit, fel ehet rájuk készülni...

Előzmény: bnorci71 (20366)
mica-r 2 napja Creative Commons License 20369

De könnyebb hozzáértő szerelőt találni hozzá.

Előzmény: SzaboZE (20368)
SzaboZE 2 napja Creative Commons License 20368

Csak több :D

Előzmény: mica-r (20367)
mica-r 2 napja Creative Commons License 20367

Rönóhoz is kell szerencse!

:)

Előzmény: bnorci71 (20366)
bnorci71 2 napja Creative Commons License 20366

köszi a tanácsokat

akkor lehet mégis maradok a Rönó vonalon, abból lehet keresni DFP nélkülit 1 gonddal kevesebb , 2 tömegűt ott se úszom meg :( +van megbízható hozzáértő szerelő igaz nem a szomszédba de ha beüt a baj nem kell hozzáértőt keresni

Előzmény: Balthazor Hellman (20365)
Balthazor Hellman 2 napja Creative Commons License 20365

Még valami:

 

A kereskedő nem azért hozza be az autót, hogy az az ügyfélnek jó legyen, hanem azért hogy neki legyen nyeresége. Ha tudja, hogy jó a portéka, akkor engedi átnézni, ha simlis, akkor húzza a száját.

 

Egy mai dízelbe simán bele lehet önteni fél millát, épp ezért szeretik "időben" eladni őket...

 

Komoly típusismeret nélkül egyiket se vedd meg. Én próbáltam nagyon alapos lenni, nem sikerült teljesen, de lehetett volna rosszabb is...

Balthazor Hellman 2 napja Creative Commons License 20364

Egy mai dízel autót célszerű így átvizsgálni... bármelyiket nézed azt át kell nézetni rendesen.

 

Képzeld el, ha csak egy kicsit füstöl, és nincs benne már a DPF (én is kivetettem az enyémből, de nincs vele bajom, ezt ugye azért szokták, mert olcsóbb az eltávolítás, mint egy porlasztó csere) és megveszed...

Na az sem lesz két forint...

 

vagy a porlasztó alátétek kifújnak, a keletkezett koksztól eltömődött az olajszivattyú előszűrője, és mire észbe kapsz,  lehet szétszedni a motort, főtengelyt köszörültetni, csapágyat cserélni, illetve a turbó közepe is felemészt még 100-150.000 huf -t...

 

Nos ez az amit nehéz beadni az asszonynak mivel kb 2-3 nyaralást lehet "megúszni" azaz előre kifizetni...

 

Én egy 104.000 km-es végigszervizelt darabot vettem (2.400.000 huf + átírás 90.000 huf), aztán cserélhettem porlasztókat (darabja 40.000 huf + bevizsgálás (8 x 5.000 + áfa), feltanítás 6.000 huf), SCV szelepet (32.000 huf de ezt 40+-ért adják a kereskedésben, utángyártott nincs), izzítógyertyákat (a 4 db kb 17.000 huf), majd jött a 120.000-es szerviz (kb 130.000 huf) két hátsó lengéscsillapító (2x10.000 huf), stabilizátorbelső szilentek, első féktárcsa és betét (30.000 huf)...

 

Aztán rádöbbentem hogy a falra mászok a DPF regenerálástól mert mindig akkor kezdi el, amikor hazaérek ezért hát mennie kellett... most a gyári diagnosztikai műszerrel minden érték a gyárinak megfelel, 6,2-őt eszik autópályán szóval jó a vas...

 

Én endoszkóppal megnéztem a z olajszűrő kosarát, illetve kicseréltem a porlasztóalátéteket. Amikor megvettük, akkor be volt tervezve hogy 2-300.000 huf rá lesz költve, illetve kb 10 évre terveztünk ennek megfelelően lőttük be a költségeket.

 

 

 

 

 

Előzmény: bnorci71 (20363)
bnorci71 2 napja Creative Commons License 20363

jujj

rendesen elijesztettél :(

 

olajteknőt levenni az már nem átvizsgálás hanem "nagy" szervíz

 

értem én hogy érdemesebb otthagyni 10-20e-t a szervízbe az átvizsgálásra, de ha ezt 1-2 autónál eljátssza az ember és hozzáadja mondjuk az keresgélés során elutazgatott összeget egy nyaralás árát simán 'kidobja' az ember az ablakon :(

 

köszi az infókat

Előzmény: Balthazor Hellman (20362)
Balthazor Hellman 2 napja Creative Commons License 20362

Az alját kell nagyon megnézni. Durván sóznak a sógorok...

 

Ezen kívül a motor tüzelőanyag ellátó rendszere és a kettőstömegű lendítőkerék a kényes.

 

pár infó:

- porlasztó alátéteket ellenőrizni kell, ha nincs dokumentálva a cseréjük, akkor 150.000 km-nél szinte biztosan cserélni kell őket.

- ha van rá mód le kell venni az olajteknőt és megnézni az olajszivattyú kosarát, ha kokszos, akkor meg kell fontolni a vásárlást mivel a turbó és a motor csapágyazása nem bírja a kenőolaj hiányát...

- érdemes lenne akkora próbakört menni, hogy a pillanatnyi fogyasztásmérőn látszik-e a regenerálás, vagy az átvizsgálás alatt egyszerűen meg kell csináltatni a műszerrel indított regenerálást, illetve a porlasztókat többször kalibrálni és figyelni az értékeiket. Hozzáértő szerelő figyeli a korrekciós értékek változását, és jelezni fogja, ha nagy az eltérés.

- a lendkerék cseréje kb: 300.000 huf

- egy db porlasztó kb 150.000-200.000 huf

- számíthatsz az abroncsok gyorsabb kopására, ezt figyelni kell.

 

 

 

olvasgatni való:

Csak olajat cserél? Motorgyilkos!

Sokan százezreket dobnak ki az ablakon olyan hibák miatt, amik pár ezer forintos karbantartással megelőzhetőek lettek volna. Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

Előzmény: bnorci71 (20361)
bnorci71 2 napja Creative Commons License 20361

diesel

a napi használat 2x20km fele országút fele vidéki város, hétvégente 150-200Km országút

osztrákból hozták

az oldalt köszi, már rá találtam csak nem tudom az alvázszámot majd holnap rákérdezek

Bp-en hová érdemes vinni egy átvizsgálásra vétel előtt?

 

a 10-20oldalt 100-as vagy 500-as bontásba érted?

:)

Előzmény: csonkasz (20360)
csonkasz 3 napja Creative Commons License 20360

Benzines v. dízel?

Hol járnál vele leginkább? Város, országút?

Honnan származik?

Alvázszám alapján itt kérdezd le: http://www.mazda-auto.hu/mazda5-forum.html , ingyen megírják, amit látnak az előéletről.

 

Javaslom, pár oldalt (akár 10-20-at is) olvass vissza, nem lesz hiába.

Előzmény: bnorci71 (20359)
bnorci71 3 napja Creative Commons License 20359

Üdv mindenkinek!

 

Autócsere előtt állunk és a jelenlegi kiszemelt egy Mazda5.

a szokásosokon kívül mire kell figyelni, mi az ami esetleg típushiba stb

A motor láncos vagy szíjas?

Mazda5 2.5 3 napja Creative Commons License 20358

 

Az uj csalad tag.

Huszigabo 4 napja Creative Commons License 20357

Esetleg aksisaru le, aztán fel. egy próbát megér :)

utána csak az ablakokat kell okosítani 

Előzmény: sono-no1 (20345)
Balthazor Hellman 4 napja Creative Commons License 20356

A szürke szín miatt nagyon zavaró tud lenni az a műanyag amikor fentről süt a nap...

Előzmény: domino47 (20355)
domino47 4 napja Creative Commons License 20355
Sajna nem lüke voltam, mikor kiszedtük nem írtam föl. Sőt a rosszat sem raktam el. Ha kiszedem majd leírom. Le akarom karbonoztatni a középkonzolt meg néhány apróságot, akkor szedem szét majd megint.
Előzmény: Balthazor Hellman (20354)
Balthazor Hellman 5 napja Creative Commons License 20354

Esetleg pontos típust nem tudsz mondani?

 

Párszor kiszedtem már a fejegységet, az tényleg nem bonyolult.

Előzmény: domino47 (20353)
domino47 5 napja Creative Commons License 20353

Üdv

 

A sima izzó nem túl drága kb 300 ft a saját villanyászom 1000 Ft/db áron cserélgeti, de ebben benne van a műszerfal leszedése, és az esetlegesen okoozott károk javítása is. Bár megjegyzem a középkonzolt nem is nehéz leszedni, már én is tudom a multkor lefigyeltem hogyan csinálja.

4 csavar és egy kis feszegetés.

Előzmény: Balthazor Hellman (20352)
Balthazor Hellman 6 napja Creative Commons License 20352

Üdv!

 

Ha megvan mi kell bele, ne légy szégyellős :)

 

Nekem konkrétan az egész sor sötét, de mivel több ezer forintos izzókkal riogattak, ezért inkább hagytam a fenébe...

Előzmény: domino47 (20351)