Keresés

Részletes keresés

Balthazor Hellman Creative Commons License 4 órája 0 0 22608

Esetleg próbaként emelj az abroncsnyomáson 0.2-0.3 bar-t...

Nálam egy nyár után figyelve helyreállt a dolog...

Előzmény: kiggyo (22607)
kiggyo Creative Commons License 5 órája 0 0 22607

Szia!

 

Köszönöm a válaszodat, ma méregettem is rajta, csalóka volt a kifordított keréknél a dolog, valójában nem sokkal kopottabb a külső éle mint a belső. Az élek azonban kopottabbak mint a gumi közepe, ez van.

Az eleje jobban fogy (160 ló, szervókormány, ez van) de előre-hátra pakolgatva jó lesz ez, nem kell fordítgatni.

 

21.000km után 6.5mm a közepe, 5-5.5mm a széle a gumiknak, van rajta még bőven. HA jól tudom 8mm körül voltak újonnan.

 

Egy rögtönzött kép róla:

 

Amúgy Michelin Cross Cimate, nagyon meg vagyok vele elégedve pedig igen szkeptikus voltam, eddig csak jó minőségű, újonnan vett külön téli-nyári gumival jártam az autóimon.

 

A TPMS, új felnigarnitúra miatt gondoltam teszek egy próbát, legalább megcáfolom a reklámokat.

2 tél alatt teszteltem (durva telek azért nem voltak) de gyönyörűen muzsikált a hóban, latyakban is, nyáron, vízben pedig hozza a michelin szintet.

Kíváncsi leszek mi az a profilmélység ahol télen majd érezhetően rosszabb lesz, akkor azonnal csere.

 

Előzmény: Balthazor Hellman (22606)
Balthazor Hellman Creative Commons License 30 órája 0 0 22606

A téli és a nyári szettem is használtan kb 80-90%-os állapotban került hozzám. A téli Michelin A4- gyakorlatilag két tél utás sem látok jelentős kopást, csak a mintaélek kerekedtek kicsit, a kopása egyenletes, elöl és hátul is, bár ugye párban, voltak mindkét helyen.

A nyári esetében viszont a mind a külső, mind a belső szélek koptak. Ez ellen a 2-3 tizeddel nagyobb nyomás lehetett a megoldás. 

Összesen ezekbe a szettekbe kb 55.000 km ment bele kb 35.000+ 20.000 arányban. A nyári ránézésre még a mostanin kívül egy szezont elfut. A téli garnitúra kopására nem találok magyarázatot.

 

Az abroncsok megfordítása jó ötlet, ha a külső oldala nincs jelölve az abroncsoknak. Ha 205/55 r 16 a méreted, akkor lehet jobban megéri kb 70.000 huf-ért egy új szettet (pl hankook stb) feltetetni szerelést belealkudva, illetve magasabb keréknyomással járva. Ezt meg olcsón eladni. Egy szerelés ugye 6-10.000 huf főleg, ha alufelni, és ragasztani kell a súlyokat.

 

A szilenteket azért megnézném, nem lógnak-e de akkor is inkább a belsejét rágná, nem a külső felét...

 

Még valami: a fordítás is csak ideiglenes megoldás, illetve valamelyest változik a tapadásod, hiszen a vékonyabb felületet nagyobb nyomással nyomd a felülethez.

 

 

Előzmény: kiggyo (22605)
kiggyo Creative Commons License 1 napja 0 0 22605

Baltazor!

 

Te elég jó megfigyelő vagy az autóddal kapcsolatban, lenne egy kérdésem:

 

Milyen gyorsan kopik a gumi a kocsidon?

 

Az egyterűeknél sajna megszokott hogy a külső éle kopik főként elől, de hátul is.

Emiatt már egyszer átraktam a gumikat előrről hátulra, de ugyanúgy a külső él kopik itt is, ott is.

 

20ekm van bennük, nagyon jók még, azon gondolkozom hogy gumisnál megcseréltetem a gumit a felnin a jobb és a bal oldalak között, így a forgásirány marad, viszont kívülről belülre kerül a kopottabb rész, az élettartama végén (40-50ekm) így egyformán lesz kopott a gumi két széle.

 

Láttál már ilyen megoldást?

 

Le akarom pontosan mérni majd hol mennyit kopott és kiszámolni.

 

Balthazor Hellman Creative Commons License 1 napja 0 0 22604

Reklamáció?

Előzmény: komorg (22603)
komorg Creative Commons License 1 napja 0 0 22603

Viaszos mosás után néz ki így (ÖMV-nél az 1es program)

Előzmény: kiggyo (22602)
kiggyo Creative Commons License 2 napja 0 0 22602

ha ez mosás után volt akkor mitől ilyen fátyolos az oldala?

Előzmény: komorg (22600)
csonkasz Creative Commons License 2 napja 0 1 22601

Én még soha nem voltam és meg is tartom ezt a jó szokásomat.

Előzmény: komorg (22600)
komorg Creative Commons License 4 napja 0 0 22600

Ma estére pont ez hiányzott még :(

 

Tatabánya, ÖMV, gépi autómosó (igen, utoljára mentem gépibe bármilyen autóval is)

 

GEBRIEL323 Creative Commons License 4 napja 0 0 22599

Bocsi, csak sajnos sok ilyen házi dolog után szereltem már Mazdát a 16 év alatt mióta Mazda szervizben dolgozok.

Előzmény: komorg (22598)
komorg Creative Commons License 4 napja 0 0 22598

Nem eros csak kioktato. Szarul esik, csak ennyi. Mint irtam tobb forras es eddigi tapasztalat alapjan csinaltam, akartam csinalni.

 

Az infokat es foleg a magyarazatot hozzajuk koszonom, tanultam beloluk.

Előzmény: GEBRIEL323 (22597)
GEBRIEL323 Creative Commons License 4 napja 0 0 22597

És ha azt írja, hogy ugorj a kútba vagy idd ki a bilit azt is megcsinálod minden megfelelő tudás nélkül, mert hiszel neki?

Bocsi ha egy kicsit erőd de vannak a neten jó dolgok is amik terjednek de vannak hülyeségek is és hülyeségből több van.

 

Nem kell olajcserekor kalibrálni főleg így látatlanban, hogy azt sem tudod milyen értékeken van, mert ott is van egy érték tartomány ami még jó és ha max picit lóg ki az érték azt sokszor a kényszer kalibrálás még helyreteszi. A másik az autó maga is menet közben időnként kalibrálja magát.

 

A kényszerregenerálás, meg ha nincs eltömődve akkor csak egy felesleges hőterhelés a katalizátornak ami akár a hamarabbi tönkremenetelét is elősegítheti akár.

Előzmény: komorg (22595)
komorg Creative Commons License 4 napja 0 0 22596

van esetleg direkt ellenjavallat ezekre, hogy csak akkor szabad ha baj van?

A DPF néha fel szokott gyulladni. Én hülyeségem, tuning boxal használtam a kocsit egy ideig. Valóban jobban ment, de az M0-án 2x is volt már DPF lámpám... így most végleg kidobtam a szűrét a kocsiból. Többet is megyek városban a kelleténél, de 1-2 hetente van egy Debrecen-Pest odavisszám. Így alapból még sose volt DPF lámpám.

Amikor megvettem a kocsit (tavaj november) elég magas fogyasztásokat produkált. Akkor elég sokat visszaolvastam ebben a fórumban, s fel is jegyeztem az injector kalibrálást mint tennivaló. Szakszervíz elvégezte, látványosan javult a fogyasztásom. 

Előzmény: GEBRIEL323 (22594)
komorg Creative Commons License 4 napja 0 0 22595

DPF regenerálást azért indítottam, mert itt írta a fószer, hogy ő így szokta az olajcserét (lap alja felé): http://www.cardiagnostics.be/-now/MAZDA%20M-MDS_bestanden/Tips%20and%20Tricks%20for%20MAZDA%206.htm

 

Úgy tudom, olajcsere után injector kalibrálás mindig kell/ajánlott (ezt a felnti linken is írja, meg más is ugyanezt mondta). 

 

Igen, a forróságot eléggé éreztem. Akkor valszeg tényleg túl meleg volt a gép hozzá. Köszönöm, megpróbálom este.

Előzmény: GEBRIEL323 (22594)
GEBRIEL323 Creative Commons License 4 napja 0 0 22594

Kérdés mért regeneráltad? Géppel meg lett nézve, hogy eltömödött? 

Mért akartad a korrekciót lefutatni? Szintén rossz értéken voltak?

 

Az ilyen eljárások csak bizonyos hőmérsékleti tartományokban indulnak el, ha regenerálás után közvetlen kalibrálni akkor szinte biztos, a hőmérsékletekkel volt baj és azért nem indult el. Regenerálás után eléggé melegek a dolgok.

Előzmény: komorg (22593)
komorg Creative Commons License 4 napja 0 0 22593

Sziasztok

 

Olajcsere után megcsináltam az olajcsereintervallum nullázását, majd a dpf regenerálás elindítását (szépen végigment), s utána az injector kalibrálását nem sikerült beindítanom (motor beindít, 5x leföldelni a csati lábát 5 másodpercen belül). Van valakinek konkrét tapasztalata ebben? Előre is köszi

 

 

Ebben a vidiben is ennyi van csak

https://www.youtube.com/watch?v=kZIAJGcTGN0

rooad Creative Commons License 2017.06.18 0 0 22592

Szia.

Még az ebay-on is kapható, de egy kicsit korlátozottabb a választék és az árfekvés is magasabb.

Előzmény: Lotte212 (22590)
Johnny015 Creative Commons License 2017.06.16 0 0 22591

Szia!

 

Szerintem nem, de októberben eldől, mert elejétől szakszervizben szervizeltettem és végig kötöttem a MES-t rá.

Továbbá 3 éves korában további 2 év teljes körű garanciát kötöttem rá. Annak idején azt az Osztrák központ e-mailben vissza is igazolta, sőt a megszűnésről is tájékoztatott.

Előzmény: arpadszo (22589)
Lotte212 Creative Commons License 2017.06.16 0 0 22590

Köszi a képeket, tök jól néz ki, bár gondolom használva érzi az ember igazán az előnyét... 

Jó lenne az enyémbe is, de a vétel kicsit leszívott, így nem tudom mikor fogok  tudni sort keríteni rá... 

 

Ui: aliexpressen kívül máshol mem kapható? Hogy érdemes rákeresni? 

Előzmény: rooad (22587)
arpadszo Creative Commons License 2017.06.16 0 0 22589

Ha az autó elmúlt 10 éves a MES mindenképpen megszűnik? Akkor is, ha szakszervízben javítják?

rooad Creative Commons License 2017.06.15 0 0 22588

Ja és neki adtak a készülékhez Canbust. Én most próbálok rendelni csak még a kompatibilitás a kérdés, várom a válaszokat a forgalmazóktól.

Előzmény: rooad (22587)
rooad Creative Commons License 2017.06.15 0 0 22587

A képek amiket ígértem.

Még az előző tulaj tette bele (nagybátyám), sajnos a canbus hiányzik ezért nincs kormányvezérlés. Az RDS is hiányzik és sajna a tuner része nem a leg stabilabb a magyar hálózaton. Nem értem miért mert az osztrákoknál stabil mint a magyar forint :)

A tolató kamera az azonnal kapcsol, a navi pontos. minden féle formátumot le játszik. Összességében megfelel. Az újabb kiadásúak stabilabbak. (kollégának van)

 

Előzmény: Lotte212 (22586)
Lotte212 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 22586

Üdv! Járó motorral, vagy csak gyújtás alatt, egyikre se akarja betanulni... :(

Előzmény: imrecs1985 (22572)
Lotte212 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 22585

ja, vagy már meg is van? 
Az igen!

;-)

 

 

Várjuk a fotókat! + Tapasztalatokat! :))

Előzmény: rooad (22584)
rooad Creative Commons License 2017.06.14 0 0 22584

Nekem be vált. Majd dobok képet is. Ugyan nem pont ugyan ez, hanem egy régebbi modell. A rádió egy kicsit gyengélkedik néha, de le játssza még a pizzát is :) Ja és ehhez már van canbus a kormányvezérléshez. Sajna nekem az hiányzik.

Előzmény: Lotte212 (22583)
Lotte212 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 22583

Ránézésre jó is lehet, csak mizu, ha nem válik be...

85 az ára + 30 a postaköltség kb?

Előzmény: rooad (22581)
Lotte212 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 22582

Grat!

Tényleg jól néz ki!

:)

 

 

Előzmény: arpadszo (22580)
rooad Creative Commons License 2017.06.14 0 0 22581
Előzmény: Lotte212 (22579)
arpadszo Creative Commons License 2017.06.14 0 0 22580

Az enyémbe így néz ki:

Előzmény: Lotte212 (22579)
Lotte212 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 22579

Amit arpadszo említett, navigáció téren az lenne a megoldás.

A dvd lemez ára tudtommal 16eft lenne... ami nem kevés egy kezdetleges megoldásért, csak hogy meg legyen.

 

 

Ehhez képest, ami frissíthető is lehetne:

 

Mazda 5 2 DIN autórádió beszerelő keret, ezüst (CT23MZ02):

http://m.emag.hu/mazda-5-2-din-autoradio-beszerelo-keret-ezust-ct23mz02/pd/DP7PZYBBM/

 

Belevalók:

https://www.arukereso.hu/auto-multimedia-c3637/

Előzmény: arpadszo (22574)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!