Keresés

Részletes keresés

zimi40 Creative Commons License 3 napja 0 0 22500

Ok köszi,holnap próba.

Előzmény: Balthazor Hellman (22499)
Balthazor Hellman Creative Commons License 3 napja 0 0 22499

Ezeknek a motoroknak nagyon kicsi a hőemissziója. Városban alig tud felmelegedni, a kiegészítő fűtés segít neki hideg időben. A kipufogógáz visszavezetés is melegíti.

 

Amint terheled, nagyobb fordulaton azért megjön a kedve a bemelegedéshez. 

 

A sapka nekem nagyon gyanús, nézz egyet egy bontóban, és cseréld ki...

 

A sapkában lévő szelep engedi a kiegyenlítő tartályba a folyadékot, de csak valamekkora túlnyomás után, mert nyomás alatt magasabb a forráspontja. Visszahűléskor pedig megelőzi a vákuumképződést, akkor visszaenged valamennyit a hűtőrendszerbe.

Előzmény: zimi40 (22498)
zimi40 Creative Commons License 3 napja 0 0 22498

Az is érdekes, hogy városi használatkor nincs meg ez a jelenség,de ha mondjuk 5 percig megyek vele 100 km/h felett akkor kezdi el ezt a baromságot.

Előzmény: zimi40 (22497)
zimi40 Creative Commons License 3 napja 0 0 22497

A hűtőfolyadék tiszta, nincs kipufogógáz szaga,nem hiányzik belőle egy csepp se. 

Előzmény: Balthazor Hellman (22496)
Balthazor Hellman Creative Commons License 4 napja 0 0 22496

A hűtősapkát ideiglenesen ki kellene cserélni egy másikra...

Ha utána is megmarad a jelenség, akkor utána kell járni...

 

Milyen a hűtőfolyadék?  esetleg büdös, zavaros?

Előzmény: zimi40 (22495)
zimi40 Creative Commons License 4 napja 0 0 22495

Sziasztok.Mazda 5 2,0 CR dieselről van szó.Létezhet,hogy csak melegen fújja a vizet a kiegyenlítő tartályba,addig meg semmi baja?

Qubo Creative Commons License 2017.04.15 0 0 22494

Úgy tűnik, hogy az alumínium blokk jól vezeti a hangot. Ma pl. nem is nyikorgott egész nap. Használom és majd meglátjuk.

Előzmény: Balthazor Hellman (22493)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2017.04.15 0 0 22493

Látatlanban nem szeretnék senkit minősíteni, mármint a szerelőt se, de...

 

Ha valami nyikorog, annak oka van. Én pontosan tudom, hogy nedves időben a franc se tudja miért, de a generátor szíjam nyekereg. Levettem,megnéztem, megtisztítottam az ékszíjtárcsákkal együtt, két napig csönd volt,majd ismét elkezdte... De ott rohad meg ahol van... Ha jobban felidegesít, akkor veszek másikat...

 

Viszont, ha nem tudom a nyikorgás okát, akkor megkeresem. 

 

- ha szíj nélkül is nyikorog, akkor ott valami más gond van, de ha meg se volt próbálva, akkor, talán illene megnézni.

 

Lehet bármilyen forgó alkatrész ott a környéken.

 

Amúgy hogyan került át ez a hang a motor túloldalára?

 

Előzmény: Qubo (22492)
Qubo Creative Commons License 2017.04.14 0 0 22492

Az utastérben nem hallani a nyikorgást, csak kint. De semmi rendelleneset nem tapasztalok a motor működésén. Mindenesetre most cseréltem olajat és majd meglátom meddig nyikorog még..... 

Előzmény: kiggyo (22491)
kiggyo Creative Commons License 2017.04.14 0 0 22491

A városi legendákkal ellentétben SOHA sem szabad megkenni a szimmering csúszófelületét!!!! Azzal csak a port gyűjti kívülről.

 

Szárazon kell feltenni, belülről ahonnan kell kap olajat és ennyi.

 

Ha a szíjtárcsa felől jön ott azért körülnéznék mi lehet még, biztos nem szimmering nyikorgást hallassz az utastérben. A szimmeringek nem szoktak nyikorogni.

Előzmény: Qubo (22490)
Qubo Creative Commons License 2017.04.14 0 0 22490

Úgy tűnik lokalizáltuk a nyikorgó hangot. A főtengelyszimeringet (az ékszíjtárcsa felőlit) cserélték az autó előző életében és valószínűleg nem kenték be a csúszófelületet. Így most egy bizonyos fordulatszámon kényezteti a fülemet:)

Előzmény: Balthazor Hellman (22477)
Qubo Creative Commons License 2017.04.14 0 0 22489

Sziasztok!

Az akkut készülök kicserélni és ezzel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy van-e a rádiónak valamiféle egységes kódja, mert a papírjaim között nem találok egyedi kódot. Nem szeretnék rádió nélkül maradni:)

Válaszaitokat előre is köszönöm: István

(Az autóm: Mazda 5 CW 2010.11 havi 1.8) Hátha típusspecifikus a dolog. 

IMITRIKES Creative Commons License 2017.04.13 0 0 22488

Enyém alapjáraton rázta. Kis gázzal már megszűnt.

Jobb oldali baknál volt leszakadva a gumibak az alu kengyelről.

Nem olcsó, 120Euro körüli, nem találtunk után gyártottat csak a gyárit.

Csere után teljesen megszűnt.

Ez csak 1 lehetőség!

Előzmény: fghj k (22486)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2017.04.13 0 0 22487

Megfelelő abroncsok vannak az autón?

 

A rezonancia kérdést sajnos innen nehéz megmondani...

Előzmény: fghj k (22486)
fghj k Creative Commons License 2017.04.13 0 0 22486

sziasztok, 1 hete vagyok mazda 5 tulaj, 2008-as 1.8 benzin. szerelő kb rendbe rakta (futómű, fékek, olaj, ékszíj)

ami megmaradt probléma:

1) a km óra kb 40-50-től 15-20 km/h-val többet mutat. valami tipp erre h mit kéne cserélni?

2) másik h ráz/rezonál a motor, szerelő szerint vszínű motortartó bak csere kéne de nem 100%. erre valami tipp?

 

köszi: f

statford Creative Commons License 2017.04.13 0 0 22485

Én 2 hónapja vettem az autót és 5 ezret mentem vele. Eddig olaj fogyasztást nem tapasztaltam!!! Pedig aztán ez előtt volt pár autóm ami igen csak halózta az olajat.

Előzmény: Doni Braszkó (22394)
IMITRIKES Creative Commons License 2017.04.12 0 0 22484
Előzmény: Qubo (22482)
IMITRIKES Creative Commons License 2017.04.12 0 0 22483
Előzmény: Qubo (22482)
Qubo Creative Commons License 2017.04.11 0 0 22482

Sziasztok!

Szereltetek már nappali menetfényt a CW típusra? Én nem nagyon találok rajta helyet a szabályos elhelyezéshez. Ha volna fotóval illusztrált ötletetek, azt szívesen fogadnám.

Üdv: István

Qubo Creative Commons License 2017.04.10 0 0 22481

Igen, mert nem szabadonfutós van rajta és a váltó oldalról jön a nyikorgás.

Előzmény: kiggyo (22479)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2017.04.10 0 0 22480

Uraim!

 

Ma kicseréltem a szervo szivattyút. Hát a japók kitettek magukért.

Ki kellett szedni:

- légszűrőt,

- aksit,

- aksi tartót,

- mindkét levegőcsövet...

Ez utóbbihoz minden létező levegőcső csatlakozást oldani kellett...

 

A régi folyadékot sűrített levegővel kinyomtuk, az eredmény egész jó lett. 8 dl új olajat tudtam beletölteni, egyelőre a szint nem változott, majd figyelem.

 

A vásárolt,bontott szivattyúban a tömítéseket, és a csapágyat is cseréltem. 

 

Azért kicsit gáz, hogy 190.000 km-nél ilyen hibája van egy szervo-nak...

 

Ha lesz kedvem, szétszedem és összerakom a sajátomat is. 

kiggyo Creative Commons License 2017.04.10 0 0 22479

Generátor szabadon futót kizártátok?

Előzmény: Qubo (22478)
Qubo Creative Commons License 2017.04.10 0 0 22478

A nyikorgás megszűnik, ha emelem a fordulatszámot. Ez biztos, mert a motorzaj nem olyan nagy, hogy elnyomná. Beszéltem az autószerelőmmel és szétszedjük. Ha már ott vagyunk a kuplungot is kicseréljük, legalább a következő sok ezer km-en nem lesz vele baj.

Balthazor Hellman Creative Commons License 2017.04.09 0 0 22477

Nyikorgáshoz valamilyen mozgásra van szükség, ez lehet forgó, vagy alternáló. Kuplung esetében (bár a Mazda kialakítását konkrétan nem ismerem, és pl egyes VW motoroknál a következők nem igazak, de szerintem ez a klasszikus eset lesz) két csapágyról beszélhetünk, az egyik a forgattyústengelyben, vagy a lendítőkerékben elhelyezett csapágy, mely megvezeti a váltóba bemenő nyelestengelyt, a másik a kinyomócsapágy. Ez utóbbi csak akkor forog, ha a tengelykapcsolót működtetik, és érintkezik a kiemelő szerkezettel. Az elsőként említett csapágy is csak akkor működik, ha a tengelykapcsolót oldják...

 

"érintetlen" pedálnál ezek nem nyikoroghatnak....

 

A nyelestengely váltóban lévő csapágya az inkább zörög, ha kopott...

 

Ezért nem értem a jelenséget...

 

Az még esetleg kérdéses lehet, hogy biztosan elhalkul a zaj, vagy csak a motor hangja nyomja el...

Előzmény: Qubo (22476)
Qubo Creative Commons License 2017.04.09 0 0 22476

Szia!

A kuplungszerkezet, ha nagyon kopott valamije lehet, hogy tud nyikorgó hangot kiadni? Ha nem lesz más, kicseréljük a komplett kuplungszerkezetet. Utánanézek az árának, de félek, hogy fájni fog:(

 

Balthazor Hellman Creative Commons License 2017.04.09 0 0 22475

Üdv!

 

A váltó felől jövő hang az igen rejtélyes... mindenképpen forgó alkatrészhez lehet köze... a csapágyak inkább zörögnek, zúgnak ha baj van

 

Nincs ötletem innen messziről...

Előzmény: Qubo (22474)
Qubo Creative Commons License 2017.04.09 0 0 22474

Sziasztok!

2 hónapja gazdája lettem egy 1.8 benzin 6 seb. Mazda 5 CW-nek. Minden rendben zajlik a közös életünkben, de kb. 2 napja alapjárati fordulatszámon a váltó irányából nyikorgó hangot hallok, ami a fordulatszám emelésével megszűnik. Tudom, hogy nem vagytok távgyógyítók, hiszen senki sem az, de nem jártatok már hasonlóan? Annyit azért hozzá tennék, hogy a megvétele előtt kb. 3 hónapot állt az autó. 

Amúgy ezen kívül nagyon meg vagyok elégedve a kocsival. 

Üdv: István

 

IMITRIKES Creative Commons License 2017.04.08 0 0 22473

Sajnos ott összegyűlik a víz ha van, és elég alacsony a csatlakozó ablakának kivágása.

Tömítő valami meg az idő során összeesett és elengedte a fémet.

Csatlakozó még gyári minőségű, szerencsére időben felfigyeltem a jelenségre.

Kapott oda körbe motortömítő pasztát, az remélem letömíti rendesen.

Következő esős felnyitáskor kiderül.

Előzmény: obga (22471)
Tibola Creative Commons License 2017.04.06 0 0 22472

Tető nélkül tökéletes a kilátás :o).

Előzmény: IMITRIKES (22469)
obga Creative Commons License 2017.04.06 0 0 22471

Nekem ezért nem jó a pótféklámpám, lerohadt a lámpán lévő tüske és beleszorult a csatlakozóba... Nem is lehet kivenni.

Álló helyzetben is belemegy a víz és megáll, meg kell fúrni alul a féklámpa alatt, hogy kifolyhasson - konstrukciós hiba Mazda Mester szerint.

 

A gyári 48k HUF körül van, ahhoz talán van jó tömítés is. Vettem bontóban pótféklámpát, de annak is rozsdás az egyik csatlakozó tüskéje, még nem is próbáltam ki.

Arra gondoltam, levágom a csatlakozót, csúszósarut forrasztok helyette, ezek mennek a lámpa tüskéire, aztán az egész csatlakozót bezsugorcsövezem... Házibarkács, de ez van...

Előzmény: IMITRIKES (22470)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!