Keresés

Részletes keresés

m5fan Creative Commons License 2 órája 0 0 21042

Szevasz!

 

Van egy klímás csapat, akit ajánlok, bár lehet, hogy tőled messze van. Nekem két kocsimon is szerelték a klímát, profi módon és szerintem igen korrekt áron. Az M5 klímáját is kellet már egy alkalommal, ők a segédfűtést is "füstmentesítették". Én is vidékről mentem el hozzájuk, de mindig oda fogom ezentúl vinni a gépeimet, ha gondom lesz. Keresd a Condi-Car kereső szavak gúglizásával... Nem tudom, hogy szabad-e reklámozni, ajánlani itt a fórumon, ezért írpm így. Ők Székesfehérváron vannak, Új Csóri street.

 

:-) Remélem találnak a problémára megoldást, vagy alaktrészt.

Előzmény: kmetyi77 (21041)
kmetyi77 Creative Commons License 8 órája 0 0 21041

Sziasztok! 

 

Valakinek volt már ilyen problémája esetleg tudna segíteni: a klímában meghalt a nyomáskapcsolóm a szerelő azt mondta se Bárdi ,se Unix hol lehet ilyet beszerezni?

 

Köszönettel : Kmetykó Tamás

 

Balthazor Hellman Creative Commons License 2 napja 0 0 21040

Az Ecotuning-os srácot megkérdeztem az esetleges problémákról szoftver ügyben... amit ők csinálnak ott ilyen probléma nincs. a szofverfrissítés egyszerűen nem fut le... de amúgy is 2008-ban volt az utolsó. Egy karbantartott autón nincs mit frissíteni...

Előzmény: belizs (21039)
belizs Creative Commons License 2 napja 0 0 21039

Vizsgát nem tudom mert még nem kellet vinnem. 

Nagy előnye ha leveszed, hogy nem hígul a motor olaj és kicsit kevesebb lesz a fogyasztása.

De figyelj oda mielőtt szoftveresen kiütteted, hogy ott ők le is veszik a DPF-et v. nem.

Én Szekszárdra vittem de előtte levetettem a szűrőt(átkötöttem egy csővel) úgy mentem. Utána megtáltosodik, ezért kellett egy csőszűkítés is. 

Nekem 1 éve csinálták meg és semmi bajom vele. Ja és utána nem szabad engedni a Szoftver verzió frissítést mert felülírja a szoftvert és megint keresni fogja a DPF-et.

Előzmény: SzaboZE (21036)
Balthazor Hellman Creative Commons License 3 napja 0 0 21038

Szerintem vidd el egy füstölésmérésre... ha nincs gond a porlasztókkal, az egr-rel akkor bőségesen tudnia kell az 1,5-ös K értéket... DPF-fel 0,1-et tud, a nélkül kb 0,5-öt... Ha minden rendben...

Előzmény: SzaboZE (21036)
csonkasz Creative Commons License 3 napja 0 0 21037

Az én régi autóm májusban volt vizsgán és megfelelt. (DPF off-al)

Előzmény: SzaboZE (21036)
SzaboZE Creative Commons License 3 napja 0 0 21036

"A dpf kivételének - természetesen ha szakszerűen van elvégezve a művelet - van-e/lehet-e bármiféle negatív következménye??"

 

Pl vizsgán megbukás :D

Előzmény: fazakasf (21031)
sono-no1 Creative Commons License 4 napja 0 0 21035

 akkor a tunning box kilőve ha otthon leszek kap egy alátét cserét és egy Egr és dpf tisztítást.  Nagyon szépen köszönöm. szép napot. :D

Előzmény: m5fan (21034)
m5fan Creative Commons License 4 napja 0 0 21034

Szeva!

 

Gépedről kevés az infó. Nálam (most kb 145.000 km) volt már EGR szelep tisztítás is pld. Utána 7.0-7.2-ről lement a fogyasztás kb. 6.5-re. A megemelkedett fogyasztás lehet lazán kialakuló-meglévő  hiba is, ha nem változott a használat során semmi fontosabb tényező (város-közút aránya stb.). Vot egy alkalommal dpf kimosatásom, mert már volt lerakódás benne olajfogyi miatt (injektor alátét csere) és akkor is csökkent a fogyi, mármint a kimosatás-hibajavítás után.

 

A tuning box felejtős, szerintem guglíz tát, tuning kereső szavakra és kapsz egy kis szakmai magyarázatot a tunungról a találati lista első helyén szereplő oldalon.... :-)

 

Remélem, nem lesz problémád... 

 

Előzmény: sono-no1 (21032)
sono-no1 Creative Commons License 4 napja 0 0 21033

bocsi 2009 es évjárat... :)

Előzmény: sono-no1 (21032)
sono-no1 Creative Commons License 4 napja 0 0 21032

Sziasztok. M 5 2.0 dizelem van 2000 évj. 145 lovas két kérdésem lenne ha volnátok kedvesek segiteni,

 

- a fogyasztásom átlag 6.2 6.3 ról  kb 7 literre ugrott az utóbbi fél évben tudom nem sok csak vezethet -e valami hibára vagy annak kialakulására? (csak hivatalos szervizben szereltetem minden alkatrész eredeti mazda és mindig időben.) mindig egy helyen tankolos semmit nem pacsálok bele.

 

- sokat sok helyen olvasom ezt a tuning boxot , javasoljátok vagy sem? hazavágja a Dpf filtert vagy egyebet? nem versenyezni akarok csak a pályán jó lenne egy kis nyomaték többlet, és ha tudtok olyan oldalt ahonnan lehet rendeli esetleg? nem kinai 9000 ft os darab kéne...

 

köszönöm szépen előre is. :D

fazakasf Creative Commons License 2015.08.22 0 0 21031

A márkaszervízben Nagyváradon voltam. Szakszerűségükben nem kételkedem. Eredetileg telefonban (átszámítva) kb. 12.000 Ft-t mondtak az egész műveletnek (tisztítás és nullázás). Végül kb. 8.000 Ft-kértek. Azt mondták, ha kitakaríttatom, visszamehetek és nullázzák - a fennmaradó kb. 4.000 Ft-ért.

De úgy döntöttem, inkább kivétetem a szürőt.

A táti (Balthazor által is ajánlott) szervízbe megyek, amúgyis lesz utam arrafele a jövő héten.

A dpf kivételének - természetesen ha szakszerűen van elvégezve a művelet - van-e/lehet-e bármiféle negatív következménye??

 

Tibola Creative Commons License 2015.08.21 0 0 21030

Pl nem tudjak a porlasztok kalibraciojat. Na az nem ket forint.

Előzmény: Tibola (21029)
Tibola Creative Commons License 2015.08.21 0 0 21029

Nekem nem az jott le a markatars kommentjebol hogy ket ora kellett ahhoz hogy megmondjak, tisztitani kell, hanem az hogy annyira eltomodott hogy a kenyszerregeneralas mar nem segit, ezert kell kimosni. Tul sokat ment regeneralas nelkul ezert nagyon eltomodott a szuro es a kocsi onmagatol mar nem kepes erre a muveletre. Azt egyebkent hol olvastad, vagy ki mondta hogy 120 ezernel ajanlott egy ilyen tisztitas? Nekem ez uj. Amugy mi a muszaki alapja annak a feltevesnek hogy az egr miatt tomodik el a szuro?. No ez utobbit valoban illik levenni kb 120 ezer korul es kimosni. Mint ahogy az olajszurot is a teknoben meg kicserelni idonkent a fek- es szervo olajat. Szerintem ezek sokkal fontosabb tanacsok lennenek egy szerviztol. A dpf jol teszi a dolgat ha nem taxizol vele es mindig a tuti programmal van felugyelve. Az utolagos, pl unix progik sok fontos dolgot nem tudnak amit a gyariak igen. Es ez bizony sok penzebe kerulhet a tulajnak. Evente lehet sporolni 5-10 ezret egy olajcseren meg hasonlokon, aztan ket ev mulva rakolteni 100 ezret.

De ez csak egy velemey termeszetesen. Es van mogotte tapasztalat, mert mindig jobb a masik karan tanulni. A kiktatas sem egyszeru. Ha nem tarsul hozza egy komoly sw atiras, egy ev mulva hazavagja a turbot.

Előzmény: Pinguin Kowalsky (21028)
Pinguin Kowalsky Creative Commons License 2015.08.21 0 0 21028

Szia!

 

Én kitisztíttattam. 120.000 km-enként egyébként ajánlott. 25.000-be fájt az egész és egy 8 órás műszakban meg van. Ebben a nyári melegben, reggel leveszik, kimossák AUTOCHEM valamilyen trutyijával, kiszárítják, visszarakják és felprogramozzák. 

Azt a "szakszervízt" ahol ezt nem csinálják meg, illetve 2 óra kell nekik, hogy kitalálják mit is kell vele csinálni? Jó messzire kerüld el!

Normális szerelő 2 azaz kettő perc alatt megmondja a diagnosztikából, hogy mi a baja. Örülj neki, hogy nem kezdték el kényszer-regenerálni, mert akár fel is robbanthatták volna. Erről sokat tudna a kazincbarcikai "szakszervíz" mesélni. :)

Csak azon csodálkozom, hogy nem tilt le a computer. Engem rögtön betíltott! 200 km után már csak 40-el tudtam menni, és iszonyú sokat kajált. Bár nekem az EGR-t is cserélnem kellett, mert amiatt tömődött el a szűrőm.

Előzmény: fazakasf (21027)
fazakasf Creative Commons License 2015.08.21 0 0 21027

Sziasztok! A tegnap elvittem az 5-ös a szakszervizbe, 2 óra próbálkozás után azt mondták, hogy nem tudják kitisztítani a szűrőt :( Ajánlották, hogy vigyem el egy kézi tisztításra. Valamilyen műhelyben levennék és bizonyos folyadékkal alaposan kimosnák. Majd aztán menjek vissza hozzájuk és szoftweresen nullázzák a szűrőt... Csinált már valaki közületek ilyen "kimosást"? Érdemes? Milyen árban van?

Ezen bonyodalmak után inkább az eltávolítást választom. Drágább ugyan, de tudom, hogy ezután nincs vele ilyen jellegű gondom.

Két műhelyről is hallottam: amit Balthazor is írt (Táton) és valaki ajánlotta még ezt: http://protechnic.hu (Szigetszentmiklóson). Valamelyiket megpróbálom a jövő héten. 

Az autó amúgy megy, csak nem ugrik olyan jól, gondolom, nem működik a turbó. Remélem, még 300 km-t kibír az említett műhelyek valamelyikéig. 

 

 

 

Előzmény: Balthazor Hellman (21026)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2015.08.18 0 0 21026

Ma felgurultunk a Biokovo tetejére... csak azoknak javaslom, akiknek elgurult a gyógyszere... A majd 600 km-es 6,4-es átlagom a 23 km végére felment 6,8-ra... mire leértem 6,7 lett belőle...

 

keskeny az út, és ha rossz helyen találkozunk szembejövőkkel akkor lehet tolatni, amíg nem férünk el egymás mellett...

 

A panoráma az valami mesés...

 

kiggyo Creative Commons License 2015.08.18 0 0 21025

Köszönöm mindkettőtőknek, elvileg ugyanakkora a hely is, be kell férjen a tartály. Megpróbáljuk...

Előzmény: Mazda5 2.5 (21024)
Mazda5 2.5 Creative Commons License 2015.08.17 0 0 21024

Nekem. A 2008-as ban és a 2012-es ben is mankó kerék volt/van.

Előzmény: kiggyo (21022)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2015.08.17 0 0 21023

Az enyémben mankókerék van... 2007- es 7 személyes...

Előzmény: kiggyo (21022)
kiggyo Creative Commons License 2015.08.17 0 0 21022

Sziasztok! Gyors kérdés: a 2010 előtti mazda5-ben mankókerék vagy rendes pótkerék van? Gázosítás előtt állok, 2008-asban már láttam pótkeréktartályt egyszer, de az enyémben olyan kicsinek tűnik a hely. 

Balthazor Hellman Creative Commons License 2015.08.16 0 0 21021

80.000... ez egy kicsit fájt, de nem tudom jól kifejezni, mennyire untam  azt, hogy amikor hazaértem Pécsről, az utcába fordulva támadt kedve regenerálgatni...

 

Semmilyen gondom nincs vele, ha autópályán párszor odalépek neki, akkor a lerakódott korom is kitakarodik a kipufogóból... Ha csak gurulgatok, akkor az első komoly gyorsítást észreveszik a többiek az úton...

Előzmény: fazakasf (21018)
fazakasf Creative Commons License 2015.08.16 0 0 21020

Előzmény: fazakasf (21019)
fazakasf Creative Commons License 2015.08.16 0 0 21019

A tetőcsomagtartó: én a Lidl-ből vettem a tetőrúdakat. Néha autós hét alkalmával lehet náluk kapni, kb. 10.000 Ft párja. Kulcsos, állítható, pont jó az 5-ös tetősínjére. Praktikus és szerintem jól is néz ki. Persze itt is lehet a legolcsóbbtól a legmárkásabb és legdrágábbig "táncolni a rúdon" :)
A box már nehezebb döntés, attól is függ, hogy mennyit és mire használja az ember. Én egy ismerőstől kértem kölcsön egyszer, az a modell akkor annyira megtetszett és bevált, hogy elkezdtem vadászni ugyanazt a típust. A márjája Farad (olasz) 680 literes (elvileg a legnagyobb a piacon), szerintem jól mutat az 5-ösön. A jófogáson meg is találtam, két éve használon több-kevesebb rendszerességgel. A tavalyi bulgáriai nyaraláskor nagyon szépen vizsgázott a 7 személlyes (4 felnőtt és 3 gyerek) családi utunkon. Persze lehet, hogy ez túl nagy egyeseknek. Jelenlegi piaci ára 120k körül van, de szerintem nem éri meg újat venni. Így szezon végén elég jó használt cuccok is vannak a neten. 
http://www.kenyelmesutazas.hu/tetobox-ertekesites?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=123&category_id=1705

Előzmény: Rod-Nas (21000)
fazakasf Creative Commons License 2015.08.16 0 0 21018

Mennyibe került a "herélés"? Azóta nem volt gondod a DPF-el? 

 

Előzmény: Balthazor Hellman (21017)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2015.08.16 0 0 21017

nem, nem nyúltam  a vezérléshez...

 

Túl sok a kérdőjel ebben a kérdésben.

 

Ha megnézi az ember, hogy milyen egy 2.0D nyomatékgörbéje, látható, hogy igen meredek. Ha a teljesítményt optimálisan növeljük, megy vele a nyomaték is. 2000 n/min előtt meg így is elég gondot okoz a kettőstömegű lendkerék megóvása. Nem beszélve arról, hogy

 

Ha nyerek a lottón, lehet, hogy első dolgom lesz négy új porlasztó, egy DMF és egy nagynyomású szivattyú beszerzése, egy dióhéj őrleményes tisztítása a szívó traktusnak, aztán jöhet a 430 Nm és a 175 Le...

 

kb 1 millából megvan. :)

 

 

Előzmény: fazakasf (21016)
fazakasf Creative Commons License 2015.08.16 0 0 21016

Chiptuningoltad is? Vagy csak a dpf-t iktattad ki?

Előzmény: Balthazor Hellman (21015)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2015.08.16 0 0 21015

http://ecotuning.hu/

 

2013 decemberében csinálta meg az enyémet...

Előzmény: fazakasf (21014)
fazakasf Creative Commons License 2015.08.16 0 0 21014

Kösz a hozzászólást, Tibola! Minden valószínűség szerint az utóbbi tipped lesz az igaz: nem nullázták rendesen a szervíz intervallumot. Holnap elmegyek egy szakszervízbe. Vissszajelzek az eredményről. Sajnos jött a hétvége, az autót pedig kénytelen volntam használni, így a hibajelzés óta közel 500 km-t tettem meg. Nem erőltettem, csak óvatosan. Remélem, ennek nem lesz negatív következménye. 

Amúgy, ha a kiitatás szóba jönne (egyelőre nem az a célom), tudtok ajánlani jó szaki(ka)t?? 

 

 

 

Előzmény: Tibola (21013)
Tibola Creative Commons License 2015.08.15 0 0 21013

Szia!

Annak a szerelonek a programja hulyesegeket mond. Semmilyen folyadeķ nem kell, a Mazda dpf rendszere nem adalekolt hanem utanegetos. Az altalad leirt jelensegek alapjan kenyszer regeneralast ker az auto. Ezt sajnos csak gyari sw-vel rendelkezo szerviz tudja megcsinalni. 100% hogy eltomodott a szurod. Ez lehet a hasznalati modtol, de lehet hogy az olajcserekor a nem gyari progis gep csak a dpf-et nullaztaki viszont nem nullazta a szerviz intervallumot. Ha ez nincsen meg, akkor a kocsi leallitja a regeneralast es eltomodik a szuro. Errol nem kepsz hibajelzest, csak X km utan az altalad leirt hibajelensegek lepnek fel.

Menj el egy Mazda szervizbe es kerj diagnisztikat. Kiegetes lesz a vege.

Előzmény: fazakasf (21012)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!