Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

1facsavar 2014.04.23 22:24:42 © 19961

Szia!

A 323F et is eladtam - maradt a M6  2lit benya.  Grat a kollektorhoz! Az idei "tél" nagyon jó volt ebből a szempontból! Nálunk is a nap csökkentette a gázszámlát.

Előzmény: Tibola (19960)
Tibola 2014.04.23 20:22:50 Creative Commons License 19960

Szép jó estét!

 

Üdv hogy itt vagy. Te is egy elégedett Mazda tulaj vagy. Én is, ezért tartom meg még legalább 10 éves koráig a verdát. Nem mintha nem tudnám lecserélni, de annyira értelmetlen lenne. És semmi sincsen a piacon amiért érdemes lenne váltani. Akkor már inkább ez.

Egyébként a téli hat hónapban 1,2 MWh-t termelt. Ne hezitáj!

Előzmény: 1facsavar (19959)
1facsavar 2014.04.23 20:10:37 © 19959

A legjobb mazdám (626 comprex) 1993 tól ( új állapota óta) szolgált 2013ig. Akkor adtam el 310eKm futással, egy hengerfej cserével eredeti kuplunggal és komprexxel. Elnyűhetetlen autó! Azért ment el, mert egy töketlen lezúzta a jobb elejét és már nem volt idegem foglalkozni vele. 

Előzmény: kiggyo (19957)
Tibola 2014.04.23 20:03:53 Creative Commons License 19958

Szia!

 

80% város mellé csakis benzinest vegyél. Nekem az előző ötösöm 1.8 benzines volt. 8-10 liter között fogyasztott, de mint írtam nem nyugisan vezetek. Probléma nem volt vele, szépen, tökéletesen működött. Csak meg kell barátkozni a plusz 2-3 liter fogyival a dieselhez képest. Ezt meg futásteljesítmény/ár/költség háromszögben kell eldöntened. Cserébe semmi problémád nem lesz vele. A jövő a benzinesé és a hibrideké. A diesel elérte fejlődése csúcsát az eu-s szabályok miatt. A Skyactiv a jövő meg a kerámia hengeres benzines.

Előzmény: kiggyo (19957)
kiggyo 2014.04.23 19:56:35 © 19957

Köszi, van még 2 évem a vásárlásig ha addig kihúzza az öreg szekér. Csak szeretek jóelőre tájékozódni hogy mik a jelöltek. Konkrétan 3 éve kezdtem el nézegetni hogy milyen új autók vannak, amik 5 év múlva pont olyan 5 évesek lesznek amit meg akarok venni. A sharanon-mpv-n, previan keresztül jutottam el a kisebb 5-öshöz amit még a japkók raknak össze és nem tfsi és egyéb túlvariált motorja van. Mondjuk az 1.6 csigazabáló dízel 5-ös sem sokkal szimpatikusabb. 10 évre és 150-200e km-rre terveznék, az elődje is már 10 éve húzza az igát nálunk becsületesen. Ekkora távra megérheti beszereltetni gázt egy 1.8 benzinbe is, az is dízel költséggel jár. Most itt tartok, azért is keresek 1.8 benzin tapasztalatokat is.

Előzmény: csonkasz (19956)
csonkasz 2014.04.23 16:51:05 © 19956

És a DPF-től sem kell félni.

Előzmény: kiggyo (19953)
csonkasz 2014.04.23 16:50:18 © 19955

Ja, és eladó az enyém, ha érdekel. :)

Előzmény: kiggyo (19953)
csonkasz 2014.04.23 15:26:17 © 19954

Pécsett használom, de megpróbálom pl. a csúcsforgalmat kerülni, amennyire tudom. (általában tudom)

Előzmény: kiggyo (19953)
kiggyo 2014.04.23 07:17:44 © 19953

Csonkasz! Nagyon korrekt, mostanában sok ilyet bújva próbálom megsaccolni vajh nálam mennyit enne egy diesel kontra 1.8 benzin (avagy lpg). Közel 20 év dízelezés után gondolkodom azon hogy egy szög egyszerű benzinest szeretnék. Ez a verda 80%-ban városban menne, 5-10 km-es köröket, havi 1.5-2 ekm-t napi minimum 4 beindítással. Na erre nem merek dpf-es dízelt venni, be sem melegedne. Egyébként a mostani 2.0 comprex diesel mazdám mindezf 6.5l fogyi mellett teljesíti, és néhány sarok után meleg. Technikai fejlődés ugye. Ha nem titok mekkora városban használod a te autóat ilyen adatokkal?

 

 

Előzmény: Tibola (19951)
Balthazor Hellman 2014.04.22 21:08:04 © 19952

Nem feltételeztem ferdítést. Egyszerűen nem tartom "igazságosnak", miért eszik az enyém ennyivel többet. A városi használat nálam nagyon durva ez igaz, de nem taposom ki a belsőségeit... A nagy tömeg meg egyértelműen elkéri a magáét minden indulásnál...

 

No de mindegy... ha ez lesz vele a legnagyobb bajom az elkövetkező években, akkor nem panaszkodhatok... majd rászokok a biciklire városban...

Előzmény: Tibola (19949)
Tibola 2014.04.22 20:12:58 Creative Commons License 19951

Tudom, már többször néztem. A tied is ugyan olyan mint az enyém. Az a két deci annak tudható be hogy én/mi nem használjuk városban, csak minimálisan.

Előzmény: csonkasz (19950)
csonkasz 2014.04.22 11:13:08 © 19950
Előzmény: kiggyo (19948)
Tibola 2014.04.21 23:30:20 Creative Commons License 19949

És hidd el semmi okom ferdíteni, mert többnyire nem saját zsebre megy a számla. Tényleg ennyit eszik úgy hogy nincsen tojás a gázpedálon.

Előzmény: Balthazor Hellman (19947)
kiggyo 2014.04.21 23:13:18 © 19948

Sziasztok!

 

A tankolások precíz ellenőrzésére ajánlom a spritmonitor.de oldalt. Van android app is, már a kúton felviheted az egyéb mellékes adatokat is (téli-nyáriumi, város stb...)

Ja és a szervizeket is felviheted, így minden költséget egy helyen látsz.

Bocs a reklámért, de aki eddig elkezdte használni rögtön kisebb mértékben lódít a fogyasztásáról.

Tényleg:van-e valakinek hosszútávú városi tapasztalata (Szeged vagy hasonló) az 1.8 benzines 5ösről? Ilyet tervezek venni de nagyon nagy a szórás a közölt adatokban.

Balthazor Hellman 2014.04.21 22:12:51 © 19947

ha az én fogyasztásom is 6 liter lenne, egy szavam se lenne...

Előzmény: Tibola (19943)
Balthazor Hellman 2014.04.21 22:11:32 © 19946

A kipufogóba kerülő vízgőz legnagyobb része a hidrogén elégéséből adódik. Szénhidrogéneket égetünk el, így a nitrogén, víz illetve széndioxid az ideális kipufogógáz összetevője. hozzávetőlegesen két hidrogénatomra jut egy szénatom ami először szétválok, majd külön oxidálódik azaz elég. Hasonló mennyiségű széndioxid molekula és vízmolekula jut a szabadba...

 

A vízcseppek ebből a vízből ugyanúgy kialakulhatnak a hideg (100 fok alatti) kipufogó csövön kicsapódva mint a tüzelőanyagot szennyező vízből, illetve a levegő páratartalmából...

 

Az, hogy a gázolajunk rossz, az számomra is egyértelmű. Most mentem majd 700 km-t visszatankoltam az autót, erre alacsony fordulaton csörög a motor...

 

Én sem vitatkozok, csak beszélgetünk...

Előzmény: Johnny015 (19944)
Huszigabo 2014.04.21 20:46:25 © 19945

Általában 10000 ért tankolok, a mol kutat szinte látom a kertből kb 300 m re van, a lukoil meg kb 1 km-re. ennyit azért nem adhat + ban a lukoil. minen tankolásnál 0 ra állítom  számlálót, valahogy bennem maradt a Trabis időkből (a focusnál is csináltam) :D szóval szerintem ennyivel szarabb a mol. nem izgat a fogyasztása, csak mint érdekesség merült fel bennem :)

 

Előzmény: csonkasz (19941)
Johnny015 2014.04.21 20:21:22 © 19944

A számolásoddal teljesen egyet értek, - nem is akarok veled vitatkozni - de vegyük a gyakorlatot. :)

 

Megy előttem egy autó. 1 km alatt átlagosan 3 csepp víz csöppen le. Ez kb. 0,5 ml, ami nem túlzás hiszen nem látjuk a páraként távozó mennyiséget! Ezt felszorozzuk 100 km-el, és 50 ml-t kapunk. Ezt visszaosztom 7-el a gépkocsi átlagfogyasztásával és rögtön literenként 7 ml vizet kapunk. Na ez már sok!

 

A konspirációm a következő: a '80-as évek elején még a tv is bemutatott egy vegyész  öreget aki valami lötyit kevert 1 liter vízhez és evvel járt a rotakapa, trabant, lada stb. Na ezt a találmányt állítólag az akkori kőolaj-monopólium megvette vagy mit csinált vele, de az öreg a sírba vitte az igazságot. Tudom ez csak egy legenda, de én hiszek egy picit benne. Erre mondtam, hogy: amióta szintetikus olaj van, azóta szintetikus gázolaj is van.

 

Rég volt igaz se volt, de jártam én jó öreg HTO-val (piroskával) is. Arra is mondtak mindent, de csak akkor volt vele gond mikor bekeverték vegyszerekkel, hogy kiszőkítsék. :) Isuzu motoros astrám több mint 120000-et ment el vele minden gond nélkül. Kb. fél éve láttam utoljára az autót, a mostani gazdája ( aki nem éppen az idén barnult ) azt mondta, hogy semmi gond nincs vele, pedig óra szerint már 310000 volt benne.

Szóval ahogy Tibola is mondta itt valami nem kóser!

Előzmény: Balthazor Hellman (19938)
Tibola 2014.04.21 20:11:33 Creative Commons License 19943

Nagyon igazad van. 2-3 deci nem változtatja meg az ember életét. Sosem értettem hogy miért görcsölnek páran a fogyasztáson. Egy több mint másféltonnás gépnél ha az ember még szereti is nyomni neki mit számít hogy 6,2 vagy 7,2? Nekem nem számít. Nem azért vettem ezt a kocsit hogy fogyasztási rekordokat döntsek. Bár nem panaszkodom, nagyon jónak tartom az átlagfogyasztását. Viszont számomra nem ez a legfontosabb. Mint ahogy motorozás közben sem azon jár az agyam hogy éppen 5,5 vagy 6,5 a fogyi. És most mindenkitől elnézést kérek akit esetleg ezzel a gondolatmenettel egy kicsit is megbántottam. Én szeretem nyomni neki, nem érdekel a fogyi. Amúgy 6.0 plusz 5% az éves fogyasztásom. Tankolással hitelesítve. És 20 ezer alatt 1 cm az olajemelkedésem. Épp most megyek éves szervizre. Persze tudni kell hogy ez 95%-ban vidéki, országúti használat. Mindenkinek szép estét!

Előzmény: Mazda5 2.5 (19939)
Tibola 2014.04.21 19:49:08 Creative Commons License 19942

Én Shellt tankolok mindig. De akkor is tény hogy ha horvát olajjal megy a gép kevesebbet fogyaszt. Ez van. Kb 10% a különbség. Valami nem kóser itthon.

Előzmény: Johnny015 (19936)
csonkasz 2014.04.21 16:58:50 © 19941

Ez pusztán azért lehet szvsz, mert a Lukoil pisztolyai később váltanak le, tehát több üzemanyagot engednek a tankba. Éppen tegnap beszélgettünk erről egy haverral, mert ezt már észrevettem én is.

Előzmény: Huszigabo (19935)
Mazda5 2.5 2014.04.21 16:24:07 © 19940

Ez egy kiragadott alkalom volt amikor lenullaztam a merot. Nem neztem utana a feltoltott benzin mennyisegenek csak a mutatott erteket olvastam le a muszerfalrol.

 

Előzmény: Balthazor Hellman (19937)
Mazda5 2.5 2014.04.21 15:11:00 © 19939

Ahogy irtam, nem szoktam minden tankolasnal vagy hetfonkent lenullazni a fogyasztas merot. Par havonta megteszem csak a kivancsisag kedveert es segit abban, hogy tudjam nincsen semi extrem dolog az autoval ! Ha ket-3 honapig nem nullazom akkor is alltalaban 8.5-8.9 korul szokott mutatni.

Nem matekozok ezekkel a szamokkal, mert nem fogja megvaltoztatni az eletemet ! Az viszont eszre veheto, hogy mig a 2008 az M5 2.3L-es motorral ennel a 2.5L-es motornal kevesebbet evett sot ami meg erthetetlen is szamomra a  V6 3.0L-es M6 meg annal is kevesebbet ! Valoszinu, hogy a suly/loero fontos es minden karosszerianak meg van a leg optimalisabb motorja.

 

Balthazor Hellman 2014.04.21 09:50:08 © 19938

"Még egy megjegyzés: Szinte minden előttem haladó autónál konstatálom, hogy csöpög a kipufogójából a víz. Na, nekem senki ne magyarázza, hogy az mind kondenzvíz!"

 

Pedig az...

 

Egy pillanatig feledkezzünk meg arról, hogy mekkora része a kipufogógáznak az égés során keletkezett víz.

 

Teljes terhelésen a hengerbe jutó levegő tömegének jó közelítéssel1/15-öd részét kell tüzelőanyagból felhasználni. Ez esetben kizárt dolog a csöpögő kipufogó - hiszen a kiáramló gáz több mint 100 fokos. A víz gőzként távozik.

 

Részterhelésen a dízelmotor jelentős légfelesleggel működik,ezért még kevesebb tüzelőanyag kell.

 

tegyük fel:

 a tüzelőanyag 1% vízzel szennyezett (ez iszonyatosan sok gázolaj esetében) ez kb 1,3 g vizet jelent 1 kg gázolajban.

 a levegősűrűsége 20 °C-on 1,2045 kg/m³, ami átlagosan 17,3 g vizet tartalmaz, azaz kb 1 kg levegő 14 g vizet hordoz.

 

Az 1:15 -ös arány esetében is 1,3 g kontra 15 x 14 = 210 g az arány, részterhelésen jóval nagyobb a különbség.

 

 

Balthazor Hellman 2014.04.21 09:23:07 © 19937

A fogyasztásmérőm szerint 5,9-et evett... a legmagasabb +15%-ra állítottam, így csal 1-3 dl-t... egy kicsit elkeserítő, hogy a gyáriak ekkorát akarnak hazudni, vagy ennyire sz*r az itthoni gázolaj?

 

Elvileg most hibátlan az autó. Ennyit tudott a Shell és OMV (kb 60-40%) teletankolás után felmutatni.

 

A benzinesekről egy adatom van a kétliteres motorral az pedig a 11 liter körüli városi (hidegen indul, sokat áll a lámpáknál) fogyasztás. A dízel ezt 8,5-9 literrel oldja meg még télen is. 

 

Lehet jobban jártam volna egy 1.8-as benzinessel, nem tudom. Most jött ki először úgy az útiköltség hogy az a benzin-gázos Octaviámmal vetekszik.

 

Mindenesetre a számolgatás alapján a 940 km hatótáv reálisnak nem is tűnik, a 800-850 km a biztonságos tankolásig egész jó érték...  Tervbe van véve a Garda tó 6 hét múlva. akkor meglátjuk mit tud az osztrák gázolajjal kezdeni. A múlt nyáron a 6,6-osátlagot tudta az autó kicsit magasabb sebességnél a magyar Shell és az osztrák BP kútról tankolva...

 

A lentebb olvasott 7,2 -es átlagot kicsit nehéz megemésztenem, mert:

Az Octavia 1.6-osa benzinből 70.000 km-es korában 6,8-6,9 körül evett autópályán 175-ös!!!! abroncsokkal. 4 személy + csomagok. kb a 120-125 m/h-t tartva. Egy 1.4-es Kia Ceed 140-es tempóval 7,5-7,8 at eszik autópályán. Ezek a Mazda 5-höz képest jóval kisebb kombik.

Édesapám Ford Focus I dízele (90 lovas nem TDCI) országúton 6 liter alatt, autópályán 6 litert eszik...

 

A 7,2-es átlagot keveslem egy ekkor autótól.

Előzmény: Mazda5 2.5 (19934)
Johnny015 2014.04.21 09:18:16 © 19936

Én véleményem az, hogy amióta van szintetikus olaj, azóta van szintetikus gázolaj is.

Tény, hogy -  több dízelem is van (erőgépek) - mindegyikben az adagoló elem kopik a legjobban. Tény az is, hogy a Mol-os olajokat külföldön nem szeretik, sőt a lengyelek - akik mindenre nyitottak- egyenesen utálják. Pedig ott aztán fogy az olaj! Múltkorában az egyik adagolós azt mondta, hogy, ha jót akarok a gépeimnek akkor ásványi olajból készült motorolajat - 0,5 l / 50 liter - öntsek a gázolajhoz, mert nagyon száraz és vizes a magyar gázolaj. Azóta Stihl olajat is kapnak, majd meglátom, hogy mi lesz a vége.

Az is tény, hogy a lengyel gázolajjal, majd 100 km-el többet megyek mint az itthon vásárolt öemvéssel, pedig míg haza érek megjárom a Tátrát is!

Még egy megjegyzés: Szinte minden előttem haladó autónál konstatálom, hogy csöpög a kipufogójából a víz. Na, nekem senki ne magyarázza, hogy az mind kondenzvíz!

Huszigabo 2014.04.21 08:13:45 © 19935

Én azt vettem észre, hogy a lukoilnál tankolva kb 30-40 km-el többet megy az autó mint amikor a molnál tankoltam. Ilyen szar lenne a mol dízel?

 

Mazda5 2.5 2014.04.21 01:38:32 © 19934

En ugy evente 3x szoktam lenullazni a fugyasztas merot. Penteken volt az idei elso alkalom. Eppen 400km-es turara indulva. Nekem 7.2L/100km lett a fogyasztas. Ebbol kb 45km varos a tobbi autopalya.

Igazan nem tudom, hogy melyik a jobb, diesel vagy benzines de ahogy latom mennyi gond van a mazda dieselekkel

mar reg nem vettem volna Mazdat.

Igazan azt nem latom tisztan, hogy egyaltalan miert erdemes olajos autot venni manapsag ? Persze varosban nekem sem ennyi a fogyasztasom es az is lehet, hogy jobban odafigyelve meg a 7.2-bol is lehetne faragni de mit fejlodtek a diesel motorok az evek soran ? Ocska, szar dieseljeim voltak, mai szemmel nezve 15-20 eve, Citroen Bx Break vagy Fiat Tempra az is kombi 1.9D es 1.9TD, de azok a motorok tenyleg nem ettek 5.5L felett nalam soha ! Ezert sem ertem tobbek kozott, hogy hol van az elore lepes az uj motoroknal ? Arrol nem is beszelve hogy az akkori autok sokkal egyszerubben es lenyegesen olcsobban voltak javithatoak is !

Balthazor Hellman 2014.04.20 21:56:28 © 19933

Sziasztok! Eddigi legalacsonyabb fogyasztási adatomat értem el... 673 km, 42,11 liter... az 6,257 liter/ 100 km...

 

kb 50 km város, autópálya (tempomat 125 km/h) kb 450 km, a többi országú, jó néhány faluval tarkítva.

 

Nem durvultam, fölösleges előzés nem volt, de nem voltam senki számára guruló akadály...

 

 

Balthazor Hellman 2014.04.20 21:43:53 © 19932

Az a baj, hogy az látható átalakítás. Bármilyen lebukásnál ugrik a műszaki. A szenzorokat nem egyszerű, ki-be szerelgetni. Ha valamelyik tönkremegy, újat kell venni amennyiben vissza akarod majd alakítani eredeti állapotába.

 

 

Előzmény: polan21 (19931)