Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

GEBRIEL323 2014.07.30 20:15:06 © 20209

Igen legideálisabb esetben 173e km kezd majd el villogni.

Előzmény: fazakasf (20208)
fazakasf 2014.07.30 20:03:10 © 20208

131.300-nál még az előző (német) tulaj cserélt olajat. Nekem 152.000 -nél kezdett villogni, tehát csere után 2.000-el lett nullázva a BC.

Akkor elvileg max. 173.000-nél fog jelezni?

 

Azért lehet, hogy megoldom valahogy a nullázást még a nyaralás előtt. Csak nem igazán érek rá... 

Előzmény: GEBRIEL323 (20206)
Huszigabo 2014.07.30 20:02:14 © 20207

na megint tanultam valamit :)

Előzmény: GEBRIEL323 (20206)
GEBRIEL323 2014.07.30 19:44:44 © 20206

Ez nem teljesen igaz. Max 21e Km lehet, de villogni akkor fog ha a valós megtett kilométer átlépi az elméleti számolt kilométert. A legrosszabb amivel eddig én találkoztam az már 15e km után kérte a rendszer a cserét.

Előzmény: Huszigabo (20205)
Huszigabo 2014.07.30 19:41:17 © 20205

szia

21000 km után villog  a dpf lámpa.

Előzmény: fazakasf (20203)
Balthazor Hellman 2014.07.30 19:18:30 © 20204

Nagyon köszi!

Előzmény: Huszigabo (20202)
fazakasf 2014.07.30 19:07:58 © 20203

Gondoltam van valami gombos kombináció, amivel lehet nullázni. 

Köszönöm a felajánlást, sajnos Bp. messze van tőlem, Debrecen környékén próbálkoznék. 

 

Legutóbb 150.000-nél cseréltem az olajat, a nullázás pedig 152.000-nél történt, amikor a DPF világítani kezdett. Most 168.000 van az autóban, tegnap kapott új olajat, szűrőket.

Elvileg akkor 162.000-nél jelezné az olajcsere szükségességét? 

Ezt azért kérdezem, mert most készülünk nyaralni  (kb. 2.000 km-es út) és nem akarok ilyen jellegű meglepetést az úton.

 

P.S. Mivel az autó sokat fut Romániában, legutóbb Nagyváradon nullázta (és regenerálta) egy maszek valaki kb. 6.500 ft-ért. Annyit - ha lehet - nem fizetnék még az olajcserén felül. 

 

Előzmény: GEBRIEL323 (20200)
Huszigabo 2014.07.30 17:44:06 © 20202

Sziasztok 

 

A könyv linkjei, 5 részletben tudtam szkennelni

https://drive.google.com/file/d/0BxJku_1aOW4CQndmQVEzaWRfYjQ/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BxJku_1aOW4COTBUUUhpMlV4bTA/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BxJku_1aOW4CTk53bGt5OXBFZm8/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BxJku_1aOW4CUUhPQlVQWjBiNW8/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BxJku_1aOW4CU1l3VGRGNkdHQmc/edit?usp=sharing

 

Üdv Gabo

Balthazor Hellman 2014.07.30 13:21:52 © 20201

Több esetben is megkergült tőle a dpf regenerálási ciklus. Én is így jártam... Nem javaslom a drótos dolgot...

Előzmény: GEBRIEL323 (20200)
GEBRIEL323 2014.07.30 13:11:27 © 20200

Géppel való nullázás a javalot az a biztos. A neten van leirás hogy drottal itt ott rövidrezár de én olyanbal nem kisérleteznék.

 

Bp munka után(17:00) vagy hétvégén tudok nullázásban segíteni ha kell.

Előzmény: fazakasf (20199)
fazakasf 2014.07.30 12:54:59 © 20199

Sziasztok!

Olajcserét lehet-e nullázni "otthon" vagy mindenképpen számítógépre kell tenni??

Huszigabo 2014.07.30 11:55:51 © 20198

Sono

Szkennelés kész, este feltolom Google driveba és dobom a linket.

Balthazor Hellman 2014.07.28 22:25:37 © 20197

A gyári tárcsák méretét is valamilyen forgácsoló eljárással állítják be. Egy jó szabályozással nem lehet gond, ha az anyag elég vastag. a felület ugyanúgy bekopik, int a gyári darab esetében.

Nem tudom megítélni mi volt az oka a rossz tapasztalatodnak.

 

Tény, ha elvetemedett a szóban forgó tárcsa, akkor fennáll az esélye, hogy ismét fog a nagy terhelés után, de egy jó, csak csíkozódott tárcsa esetén nyugodtan mehet a felszabályozás.

 

A fent említett esetben a pontos befogást, és a mérés lehetőségét biztosíthatja az esztergapad...

Előzmény: Tibola (20196)
Tibola 2014.07.28 21:37:48 Creative Commons License 20196

Én nem javaslom az esztergályos megoldást. Amikor megcsináltattam és vettem új betéteteket csak kb egy évig volt jó. Aztán kénytelen voltam új tárcsát és természetesen új betéteket venni hozzá. Kidobott pénz volt. Főleg a betétek. Addig nincsen gond amíg nem használod nagy tempóval. A betéteket sosem lehet úgy becsiszolni hogy az jó legyen. A legjobb esetben csak a fékhatás csökken egy kicsit, rosszabb esetben hamarosan újra ütni fog. És akkor kuka minden. Mint írtam, alényeg hogy azonos legyen a tárcsa és a betétek keménysége. Ez az én tapasztalatom, lehet hogy másnál máshogy működött a dolog.

Előzmény: Balthazor Hellman (20189)
1facsavar 2014.07.28 21:27:00 © 20195

Igen, de én nem csak az autós szakmára értettem ezt a szakember  képzési hiányt hanem egyéb területekre is. Nyugatról vadásszák az45-50 körüli szakmával rendelkező szakembereket, sokféle karbantartási és egyéb javítási munkákra.

A magyar szakmunkásokat mindig megbecsülték és becsülik az EUban. AZ utóbbi idők ezt a nullára redukálták a fiatalok tekintetében sajnos.

Lehet szidni a régi sufniműhelyeket, de alap használható tudást ott lehetett szerezni,és van aki továbbtanult, vagy maradt rendőr:))

Előzmény: Balthazor Hellman (20194)
Balthazor Hellman 2014.07.28 21:15:04 © 20194

A szakmunkákkal az a baj, hogy senki, de senki nem akarja megfizetni...

 

Egy gyors kalkulálás után (ha 160 munkaóra alatt szeretnénk nettó 200-at keresni, akkor az annyi mint...)

Meg szerszám, meg rezsi, meg óra.. és az minimum 5-6000 huf/ óra de inkább sokkal több.

 

egy ilyen diagnosztika, szereléssel együtt 2-3 óra így 15-20.000 huf az irgalmatlan soknak tűnik anyagköltség nélkül is...

 

 

Előzmény: 1facsavar (20193)
1facsavar 2014.07.28 20:48:09 © 20193

Semmi gond.

Egy történet:

Valamikor a 626 osomon cseréltek fékbetéteket. A féktuskó kiszorítására faéket használtak. Másnap a kész géppel mentem egy kis utat és nagyobb tempónál berázott mit a 380.volt. Visszatértem és a beszerelő embert beültetve a gépbe megint mentem egy kört, és amikor 150 nél befékeztem azt hittem befosik. Jött a magyarázat ez meg az az új tárcsák kellenek,stb. ( fel voltak szabályozva ) Erőszakos fellépésemnek következtében elkezdték leszedni a kereket, majd a tárcsát és ekkor láss csodát a tárcsa alól kihullott egy kicsi fadarabka. El akarták dobni, de mivel ott voltam szétnéztem a műhelyben és megtaláltam azt az éket amiről lepattant a kicsi darab, ezt az éket használták a dugó szétnyomására.

Igen ez békében volt, kb 15 éve.

De én most is azt feltételezem,hogy nagyon sok cserélős hiba, szakmai tudással javítási szintre vihető vissza, ha van megfelelő szakmai tudás.

 

Csak úgy:mivel magyarisztánban tönkretették a javító szolgáltató iparágat,és főleg a szakember képzést, mivel csak robotokra van szükség ( vagy agy nélküli  közmunkásokra) így maradt a csere alapú javítás a megrendelő kockázatára, ha nem jön össze akkor egy vállvonás és újabb ötlet  szintén a megrendelő kontójára.

Előzmény: Balthazor Hellman (20190)
Huszigabo 2014.07.28 20:39:00 © 20192

Hú bakker, fasza lesz kiszűrni mi a baj. holnap átcserélem kerekeket. aztán ha nem változik akkor felhajtok valakit akinek van mérőórája.

Előzmény: Balthazor Hellman (20189)
Balthazor Hellman 2014.07.28 20:28:36 © 20191

Ha kóvályog a futómű, akkor elképzelhető a rázás...

 

Előzmény: Huszigabo (20188)
Balthazor Hellman 2014.07.28 20:20:09 © 20190

Bocsi, mellément a címzés

 

Előzmény: 1facsavar (20187)
Balthazor Hellman 2014.07.28 20:19:12 © 20189

dobd fel a pótkereket hátra, és próbáld felcserélni a kerekeket, esetleg tedd fel a téli szettet egy próba erejéig. Ezzel kiszűrhető a kerék hibája

 

Ha van a közelben jó esztergályos, le kell venni a két tárcsát és felszabályozni, de esetleg mérőórával is kimérhető a tárcsa ütése.

 

valamelyik szilent, vagy gömbfej is tud rázást produkálni, de még kerékcsapágy is

 

Előzmény: 1facsavar (20187)
Huszigabo 2014.07.28 20:14:03 © 20188

Gumisnál már jártam, a felnikkel ill. gumikkal minden okés. én is a féktárcsára gyanakszom, csak arra lettem volna kíváncsi, hogy esetleg szilentek kopása/sakadása okozhatja-e esetleg a dolgot. Kicsit talán olcsóbb mint komplett féktárcsa és betét csere

Előzmény: 1facsavar (20187)
1facsavar 2014.07.28 19:53:37 © 20187

Bocs , de egy jól megpadkázott felni is qrvára tud ám ilyet produkálni! Sőt a felnibe beragadt tiszai agyag is képes ilyen viccekre!

Előzmény: Huszigabo (20186)
Huszigabo 2014.07.28 19:41:52 © 20186

50 -60 között már érzem ha erősebben taposom a pedált

Előzmény: Tibola (20185)
Tibola 2014.07.28 19:32:50 Creative Commons License 20185

Igen, féktárcsa. A megoldás új tárcsa és új betétek. Csak figyelj arra hogy a tárcsa és a betétek keménysége-puhasága összhangban legyen. Gondolom csak akkor jelentkezik amikor nagyobb sebességről intenzíven fékezel. Enyhe fékezéskor nem érzékelhető.

Előzmény: Huszigabo (20184)
Huszigabo 2014.07.28 14:24:45 © 20184

Fékezéskor kormányrázkódás egyértelműen féktárcsahiba vagy lehet más oka is a dolognak?

Huszigabo 2014.07.28 13:01:53 © 20183

Szia

Elkezdtem scannelni, csak mivel ma van az első napom két hét után kicsit akadozik a dolog de rajta vagyok a dolgon. 

Előzmény: sono-no1 (20180)
Tibola 2014.07.28 11:04:07 Creative Commons License 20182

Azokkal minden rendben. Decemberben volt műszakin, elötte lettek cserélve a stab rudak és a szilentek.

Előzmény: Johnny015 (20179)
GEBRIEL323 2014.07.28 09:23:34 © 20181

Ha pénzt is adnál érte akkor rendelj egyet egy Mazda szalontól.

Előzmény: sono-no1 (20180)
sono-no1 2014.07.28 08:45:13 © 20180

Sziasztok Magyar használati utasitást keresnék Mazda 5 2009 évj hoz több felajánlás érkezett de még mindig nem történt semmi már pénzt is hajlandó lennék felajánlani érte ha valki végre lefotozná vagy be szkennelné. Köszönöm szépen