Keresés

Részletes keresés

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.04.23 0 0 11127

Köszi!

 

Google mapsen is meg lehet nézni, a Borská utca mellett fut, bár a képen látható elrendezéshez képest némileg mást mutat (vajon melyik a régebbi?). Utcakép nézetben az Emil Škoda utca felől be is lehet kukucskálni :)

Előzmény: division by zero (11126)
division by zero Creative Commons License 2025.04.22 0 3 11126

Wikipédián, ahonnan a kép származik, írják is: Mixed gauge test track for 1000, 1435 and 1524 mm gauge in Škoda Plzeň

Előzmény: Atis57 (11121)
Zolcsi67 Creative Commons License 2025.04.22 0 0 11125

Köszönöm, próbáltam már én is megfejteni :-)

Előzmény: SÜNÖCSKe (11124)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.04.22 0 2 11124

Három nyomtáv van a képen. Kiszíneztem a jobb láthatóság kedvéért

 

Keskeny: piros

Normál: zöld

Széles: kék

 

Vagyis az első kiágazás normál és széles, a második normál és keskeny nyomtávú, egyenesen pedig mindhárom folytatódik, a végén egy elhúzással. Nagyon valószínű, hogy a váltókörzet négysínes megoldása erős kompromisszum (pl. a tényleges nyomtáv a váltókörzetben bővebb, mint az ideális lenne), ezért húzza el a végén a keskenyt két önálló sínre.

 

Ugyanakkor az is jól látható, hogy csak a zöld irányt használták a kép készítésének időpontjában, az összes többi szál rozsdás.

Előzmény: Atis57 (11121)
Zolcsi67 Creative Commons License 2025.04.22 0 0 11123

Komoly váltó! (bocs :-)) )

Előzmény: Atis57 (11121)
bontomromt Creative Commons License 2025.04.19 0 1 11122
Atis57 Creative Commons License 2025.03.22 -3 1 11121

Sziasztok!

 Ez milyen váltó/kitérő  lehet ? 

 

RhB Creative Commons License 2025.03.18 0 0 11120

Köszönöm szépen! Meg kéne szerezni ezt a könyvet. :D

Előzmény: MTU-890 (11119)
MTU-890 Creative Commons License 2025.03.18 0 0 11119

Tóth Sándor Frigyes GYSEV járművekről írt nagyszerű könyve szerint az 1994.03.21-i Gy.834-68/1994. sz. levél alapján a MÁV 1993.01.01-vel visszamenőleg törölte az állagából a

30 55 117 1103-1 psz. segélykocsit,

30 55 117 1823-4 psz. raktárkocsit,

30 55 537 1044-6 psz. pőrekocsit,

egyben ezzel a dátummal GYSEV állagúvá nyilvánította azokat.

 

A könyvben 1997-ből, már GYSEV-es pályaszámmal van a kocsiról egy kép.

Előzmény: RhB (11109)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2025.03.06 0 1 11118

Tiszakécskén a kisvasút végállomásánál.

Előzmény: Mike Thrawn (11116)
Ormoz Creative Commons License 2025.02.23 -2 0 11117

Sziasztok 

Apum a MÁV felépítmény vizsgalónál dolgozik lassan 30 éve.Szidja a mavot rendszeresen, neki van a családban a legtöbb rálátása ,mi főleg buszosak vagyunk.Kevesen mondhatják el magukról hogy szinte egész életükben egy helyen dolgoztak, de ő efelé tendal, 6 éve van még..igaz, csak hétvégén van otthon ,mi nem.pesten lakunk,őt viszont ez pesthez köti.Nyárin 2 hetet, meg karácsonykor van hosszabb ideig velünk

 

 

Én nem tervezem a mavnal dolgozni, de apum jó helyet talált, mert 30 évet lenyomott,  bár nem érzi megbecsülve magat ott..

 

 

 

Mike Thrawn Creative Commons License 2025.02.01 0 0 11116

Urak ez a kép hol készült ? :)

 

 

bontomromt Creative Commons License 2025.01.02 -1 0 11115
gumidani Creative Commons License 2024.12.27 0 4 11114

Előzmény: RhB (11109)
Mike Thrawn Creative Commons License 2024.12.27 0 0 11113

Nagyon szépen köszönöm az infót. :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (11112)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.12.27 0 1 11112

"Gondolom egy Y25-ös forgóvázas RES kocsi is elviszi azt amit kell."

Változott a technológia, ma már nem előszerelt vágánymezőket fektetnek, mint a vasútmodelleknél, hanem az (át-)építő géplánc a helyszínen lapátolja össze a vágányt az odaszállított alkatrészekből (sínek, aljak, apróvas, zúzottkő).

Előzmény: Mike Thrawn (11108)
Vendégsín Creative Commons License 2024.12.27 0 1 11111

Gondolom egy Y25-ös forgóvázas RES kocsi is elviszi azt amit kell.

 

Nem biztos, sem a rakomány tömege / rakodási módja, sem a tengelyterhelés szempontjából.

Előzmény: Mike Thrawn (11108)
RhB Creative Commons License 2024.12.27 0 1 11110

Mint az általad talált képen is látszik, szólóban is előfordul, én csak amiatt írtam hogy "egy kupacban", mert példának a sínmezőszállító kocsit tetted be. :D

 

A sínmezőszállítók az Yp 30 55 537 7500-7732(?) között voltak (később 80 55 983 62xx-tól ill. 84 55 983 81xx-tól), de volt egyéb 537-es kocsi is ebből a típusból üzeminek átszámozva, amik nyilván szóló kocsik voltak. Ilyen sima pőrekocsi van a te két utolsó képeden is.

Előzmény: Mike Thrawn (11108)
RhB Creative Commons License 2024.12.27 0 0 11109

Lehetséges, hogy ez MÁV-os volt? Volt olyan, hogy 30 55 537 1044-6 (Győr, 1953), honállomás Sopron, de az én listáimban nem látom nyomát a 30 43...-1 átszámozásnak. Az ellenőrzőszámok stimmelnek.

 

Mikori a kép? Nincs véletlenül nagyobban a rajta lévő keskenynyomközű mozdonyokkal? :D

Előzmény: gumidani (11103)
Mike Thrawn Creative Commons License 2024.12.27 0 0 11108

Végig böngésztem a fórumot és találtam végül pár képet róluk. Erre arra.

"Újonnan" már viszont nem igen találni ilyen vagonokat. Gondolom egy Y25-ös forgóvázas RES kocsi is elviszi azt amit kell.

 

( A képek tulajdonosaitól utólagosan is engedélyt kérek az újra megosztásra. :) )

Zolcsi67 Creative Commons License 2024.12.27 0 0 11107

A 2000-es évek elején Rákosrendezőn is állt egy hosszú sor belőlük, aztán egyszer csak eltűntek valahova.

Előzmény: RhB (11104)
Zolcsi67 Creative Commons License 2024.12.27 0 0 11106

Ugyanez volt az 594 (599) Eams kocsikon is, a megerősített alváz miatt, abban is lehetett ezt-azt vinni :-)

Előzmény: kulivonat (11105)
kulivonat Creative Commons License 2024.12.27 0 1 11105

A 80-as években még "Az ország területét nem hagyhatja el" felirat volt rajtuk, mivel harckocsi szállításra szánták őket.

Előzmény: RhB (11104)
RhB Creative Commons License 2024.12.27 0 0 11104

Nem hinném, hogy elkóboroltak volna, mivel máshol, másra nemigen lehetett volna használni őket. Én csak egy kupacban láttam őket, pl. Rákos állomáson, de leginkább "otthon" a Kőér utcában (2011-es kép). Persze még mielőtt ilyenek lettek volna nyilván mászkáltak ezerfelé akár magányosan is (MÁV 482 8xxx Sap).

 

 

Előzmény: Mike Thrawn (11100)
gumidani Creative Commons License 2024.12.22 0 1 11103

A GYSEV-nél láttam egyet néhány évtizeddel ezelőtt.

Előzmény: Mike Thrawn (11100)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.12.22 0 2 11102

Amíg voltak PLATOV darus átépítések, addig előfordultak zárt szerelvényként továbbítva, az egyesített bontó- és kötőtelep, valamint a munkaterület között. Jelenleg szerintem nincs is üzemképes darab belőle az országban. Se daruból, se pőrekocsiból.

Előzmény: Mike Thrawn (11101)
Mike Thrawn Creative Commons License 2024.12.22 0 0 11101

Előzmény: Mike Thrawn (11100)
Mike Thrawn Creative Commons License 2024.12.22 0 0 11100

Kedves Topictársak

Egy olyan kérdésem lenne, hogy hat tengelyes "nehéz" pőrekocsik csak géplánccal együt közlekednek ? Vagy néha elbarangolnak más célokkal is ? Esetleg egy-két darab szerelvényként ?

 

 

( A képet a fórumon találtam, készítője remélem nem haragszik érte. )

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2024.11.05 0 0 11099

Október derekán ez a trió járt Szentesen is kalibrálni.

Előzmény: RhB (11095)
Train79 Creative Commons License 2024.11.05 0 0 11098

A MÁV FKG sínköszörű gépe ma Fényeslitke-Déli rendezőpályaudvaron munka közben 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!