Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Mivel Keszthelyről sem nagyon láttam még képeket a topikon, délután gyorsan készítettem néhányat. Mivel a még meglevő épületeket többnyire különféle vállalkozások használják, ezért a 2-vel jelölt úton csak végigautóztam és a kapukat fényképeztem le. A hármassal jelölt kapunál aztán sikerült az őr éberségét kijátszva behatolnom az objektumba :-)
Fent a vizes akna nem sokat jelent, hiszen odáig akár Krazzal is eljuthatott a víz. Mint a többi félreeső objektumban is szokásban volt.
1981. januárban költöztünk a Pilis csúcsra. Eleinte egy nyomorult vizes Csepellel hordtuk fel a vizet jobb híján Csobánkáról, később aztán lett egy vízszállító KrAZ, amivel - a megváltozott viszonyok miatt is - elég volt egy forduló. Az osztály 1996-ig élt, ezalatt annyi gázolajat elpocsékoltak, hogy a vízvezetéket kétszer is meg lehetett volna csinálni.
A közvetlen szomszéd nagyon úgy néz ki, hogy fennt lakik, (szerintem víz biztosan van fennt, sőt mintha láttam volna a bázison is vízes aknát) és mellette is nyaralók vannak, google earth-on jól látszik...
(fél budapestet belátni a kapújából, Sas-hegy, gellért-hegy, Budai palota stb..., csoda hogy nem épült még oda szálloda-étterem, vagy vmi újgazdag villa...)
Benne.A tököli reptérről szóló résznél található ,mivel ottani gépekről volt szó.Az emlékműről is van egy fotó.Ha minden jól megy,a könyv második részében jobban ki lesz vesézve az ügy,több új részletet sikerült kideríteni.
Vándor Karesz ma este a Hír tv-n 22:05 kor: Ősök tere - Katonai repülőszerencsétlenségek a II. világháború után.Többek között lesz benne szó a hajagi balesetről is,ahol 3db MIG-21-es zuhant le.
Lillafüred környékén, a tó és a néhai Szikla fölött volt egy, a miskolciak által Tetőnek hívott objektum (talán azt hívták Lillafüreden Bagolyvárnak?) , a katonák zömét (és az általában >100 kg ütinőket) Lillafüred adta, ők, ha jól vettem ki, RH-n rádiózgattak és sok polgári alk. nő géptávírózott. De volt ott mindig 5 miskolci sorkatona, gyakran magam is köztük, ők reléztek a négy rakéta osztály felé: Szakáld, Aszaló, Tardona, Cserépfalu. Hogy miért volt kétfelől adni az állományt, nem tudom, de vidám napokat töltöttünk ott mi, Miskolciak. (A lillafürediek vidámságában nem vagyok ennyire biztos.) Írtam is néhány ott történt sztorit a katonai anekdoták topikba.
Tavaly nyílt napon jártam a Nap-hegyen az MTI székházban. Ott mesélték, hogy az épület legtetején lévő antennának Gödöllő mellett van a párja. Valahol ott van az egyik tartalék szerverük, rendszerhiba esetére.
Ha esetleg a Lillafüred és környéke (valamikor Medve1,2,3, Bagolyvár) részleteiről, ha lennél kedves. És MINDENKIHEZ! Bárkinek Lillafüred környéki, "békebeli" fotója van........ pls. (Zalka, Szertár,Bagoly, Medve, stb..) ex SULC (69-70, 9620/v)
Ó, hát ilyeneket tőlem ne kérdezz, én másik ellenség ellen voltam kiképezve :-) Ha Honest John, vagy Sergeant rakétával támadna a gaz ellenség, akkor könnyebb helyzetben lennék ( a 175 mm-es ágyút még a lánctalpnyomából is megismerném :-)). Egy olasz dandár harcálláspontját is előbb kellene felismernem, mint valamilyen saját, vagy VSZ. objektumot :-) A saját és szövetséges hadseregek szervezeti és haditechnikai adatai erősen titkosak voltak előttünk akkoriban, most meg csak nézelődöm, rögzítem amit látok és majd a hozzáértők megállapítanak belőle valamit.
Szerencsére csak az oroszok már igencsak hiányos kerítésén belül, de a repülőtér kerítésén kívül. Nagy része most gyakorlatilag senki földje, legalábbis bejárható. A nemzetközi repülőtér kerítése nagyjából a gurulóút mentén húzódik, a biztonságiakat azon kívül nem láttam mozogni. Folytatom a sétát:
Gödöllön van fennt mikrohullamu atjatszo az M3 melletti hegyen-mellette piros feher antennak--amik allitolag a godollon a föposta melletti epülethez tovabbitanak jelet, ami föld alatt van, lejarata van, utcarol nem lehet lattni, mert egy telek, keritessel. Allitolag MTI iroda antennai, vayg ez is az egerfogo rendszer eleme lenne?