Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A fenti linken van egy érdekes beszámoló, de az 5. és 7. "nagy" képen látható narancssárga valamik, az ILS (egyszerűen: vakleszállító) antennái.
Az NDB-ről ezzel a reptérrel kapcsolatban sajnos nem találtam semmit, de rövidesen felteszem a szolnoki "geppesent", amiből majd szerintem mindenki megérti majd a
Jatszik szerepet az, hogy egy tengelyen legyenek foldrajzilag? Ha mikrohullamu a kapcsolat van koztuk, vagy telefon kapcsolat, akkor nem mindegy? mindegy, megnezem a google earthon...
nem tudom hol lehet, mert ott meg nem voltam. HOR laktaknyak nem mindig voltak nagyok feltelenul, pl, Ortilos, ott volt ket epulet, 20 ember szolgalt, ott meg ket LADA niva hozza, meg par jarorkutya, azokat relative nehez megtalalni mar igy utolag. amikor en vonultam, akkor amr nem is vittek a Hatarorseghez senkit-mindneki vagy Szombathelyre, Vagy Szabdszallasra kerult kikepzesehez, aztan meg barhova majdnem:Tolem a korletbol mar csak ide vitrek az embereket pl:en Taszaron(kesobb megszunt) voltam utana Varoslod(megszunt) Medina Juta Veszprem (HAP) Oroszi, Nogradban-csak felszamolashoz vittek ooda embereket Kaposvar-Furedi xxxx, ahol ma logisztika van
Igen valószínű h az lesz amit elküldtél(a focipályás)! A nyírbátori HÖR laktanyáról tudsz valamit? Dolgoznak benne v üres? Oda vonultam 92 ben és kiváncsi lennék rá!
mindenestre fontos info: a polgari iranyadoknak meretileg nem kell nagynak lenniuk, sojkszor csak egy kis epueletek es az antenna sem nagy.Adoteljesitemnyt nem tudok sacolni, de az eg fel sugaroznak. A leszallast segito iranyadok, adohazaknal az antenna is maskepp nez ki, ott egy drototlattam kihuzva ket oszlop kozott, ami a drot pont a kifutopalya kozepvonalban van, mutat.
ok, en felvazoltam ket lehetoseget, ott meg en sem voltam konkretan eddig meg. Csak sejtem nagyjabol hogy nezhetnek ki fenntrol a laktanyak a google earth alapjan-ugy hogy meg nem voltam ott, mert anno meg voltam katona. Arulkodo jelek, sportplaya a mezo kozepen epueltekkl,hoszzu bekotouta ami csak oda vezet, szabalyos telekforma, nyirt savokkal, vagy epuletek ott, ahol konkretan a madar sem jar a terkep szerint.
Nagyon izgalmas ez a topik, most olvasom de idő kell még a végére érek.
A Hajagos részhez tudnák annyit hozzátenni, hogy 20 évvel ezelött a Kislődtöl (esetleg Városlöd ?) a délre fekvő részt is örizék orosz katonák, arra járőröztek és nem engedték tovább az arra tévedt embereket. Valamint egyik ismerősöm elmondása szerint szintén errefelé az erdő közepén talált valami beton aknát, amibe vastag kábelek tekerőztek a föld alatt. Logikusnak tünik hogy Hajag volt összekötve Tótvázsonnyal, azonban ez a képzeletbeli egyesnetöl mindenképpen nyugatra esik. Ha érdekel valakit, megpróbálok pontos infókat keresni.
A tabi orosz laktanyában járólap-csempe" kereskedés" nyílott, talán a régi tisztiszálló, vagy valami hasonló épületben. Voltam bent vásárolni, este 7-től, 8-ig lehet menni, de a biztos, ha bejelentkezel telefonon, mert a boltos ha nincs vendég elmegy félkor. Ő elvileg a telepvezető is, de gyakorlatilag ott sincs, egy kutyája van ott éjjel-nappal. Ha bemész a boltjába akkor látni lehet a házak zömét, s mesél is az öreg a laktanyáról, ha megkérded, elmondja mi-micsoda. Azt mondta, 120 milliót költött a tulaj eddig a laktanyára, mert leszigeteltette a tetejét és két termál kutat fúratott. Állítólag még mindig meg akarja építeni a pikkelysömör-centrumát (kb. 10 éve tervezi), de továbbra is egy szaros útvita miatt nem építkezik. Ezt jól leírja az Indexes cikk. Szóval aki látni akarja a laktanyát, mennyen a csempeboltba, s talán még körbe is vezeti a telepvezető, ha jó kedve van (egy kis pénzért biztos az lesz.)
A focipályájáról van kép a magyarfutball.hu-n: http://www.magyarfutball.hu/stadion-326-hu.html
Az első képen (felső) egy tipikus (régebbi) HONVÉDSÉGI NDB, valamint marker adó látható. Az oszlopok között van kifeszítve a HH adó un. "T" antennája, a piros-fehér házikóban találhatók az adóberendezések és azok távkezelői. A házikó tetején az égnek néz a "marker" adó (ez URH, és 75 MHz-n sugároz . , - , vagy .- jelet, attól függően milyen távolságra van a pályától) antennája. Ebből is, mint az NDB-ől 2, vagy 3 van a pálya síkjában, mind két irányban.
Ilyen "ojjektumot" láthatsz Szolnok és Szajol között a 4.sz. főút mellet is, mely a szolnoki reptér munkáját segíti.
Ezek az NDB-k és markerek, eltérően a polgári használattól (melyek folyamatosan,
a nap 24 órájában mennek), csak akkor üzemelnek, ha repülés van.
A polgári NDB adók ma már csak az un. SKANDINÁV rendszerű függőleges, tetőkapacitásos antennákkal üzemelnek, mely közvetlen a lemez adóházra van szerelve. Ehhez is, és a T antennához is, jó minőségű földrendszert kell készíteni.
Valahol itt a neten, (lehet, hogy pont ebben a fórumban, valamikor régen) pont a pápai reptér navigációs adóiról voltak képek, és azon közt is volt már SKANDINÁV rendszerű antenna. - ha rátalálok, elküldöm a linket-
A középső, és harmadik képen látható rácsos szerkezetű torony tartószerkezetnek néz ki, melyen klf. URH , és mikro antennák vannak. Nem VOR és nem DME.
Az egyszerű VOR csak egy ~ 2m magas, és 50-60cm átmérőjű csőnek látszik.
Ennek a tetején vagy valahol melette van egy ~10cm -s 1m-s cső, ez a DME, azaz a RF távolság mérő.
A VOR és ILS (műszeres leszállító rendszer) adók a 108-118 (ILS + 337MHz) sávban, a DME berendezések 1500 MHz környékén működnek. A beszéd kommunikáció a polgári szolgálatban 118-137MHz tartományban történik. A katonai repülés, attól függetlenűl, hogy a tornyoknak van polgárisávban is frekvenciája, a 137-144, a 200, a 300 és most már a 400 MHz sávban, iletve ezek meghatározott szegmensében.
Az alkalmazott modulációs mód AM (A3A) azaz kétoldalsávos, amplitudómoduláció.