Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Amit a belinkelt képen lehet látni az az egyik üzemanyagtelep. Ezekből kettő volt,
K-telep (kerozin), B-telep (benzin). Azt, hogy most pontosan melyik volt a B és melyik volt a K már nem emlékszem. Hatalmas földkupacok alatt voltak a nagy többszáz köbméteres tartályok. A két telep (ha jól emlékszem) összeköttetésben volt egymással csővezeték rendszeren.
A képen lévő telephely a vasút mellett van, a másik telep a repülőtér mellett volt.1990-91 ben voltam ott katona.
Földalatti hangárokat nem találtunk a környéken, bár azt hiszem minden helyet bejártunk amit csak lehetett.
A földalatt egyedül az ún. Kövesd közeli adóház volt, de az is csak kb. 2 m mélyen volt.
van persze sokminden a fold alatt: ami biztos- szemet, sok loszer es loszerhuvelyes nehol kerozin is-ez az ami sok szovjet laktanyaban megmaradt. Kunmadarason volt rekultivacio, mert ott nehol foldet is kellett cserelni!!!Amig a szovjet testverink vedtek Magyarorszagot es a szocializmus vivmanyait, sokszor nem tudtak a heylbeli gazdak kutbol vizet felhuzni a joszagoknak, mert volt benne mar akkor kerozin, amit a talajviz vitt le.
minden repternek, van, volt egy morzekodja, amit a harci gepek pilotai tudnak, ismernek,Azert morze, mert az egyszeru felepitesu, elvileg minden katona tudja kezelni, +maga a szerkezet , marmi nt a z ado vevo resze strappabiro es egyszeru(lasd atomhaboru).
C objektum relative konnyen lathato---ha mesz autoval, vonattal, Dombovar fele Taszar utan jobbra nezel, ott lesz bekotout, jobbra es fennt a heygteton van-tomve van antennaval, amik tudomasom szerint Veszprem fele sugaroztak), oad fel tudsz menni autoval, at a falun.Ugyanezen az uton van, a del tavol adohaz is, csak az joval lentebb, azt nehezeb megtalani, mert ott kertek vannak mar.Elvielg mindketto ures, de lehet hogy orzik. Ezek az adohazak, mint eszak del l es tavol (4db osszesen), mindig a kifutopalya kozepvonalban van, volt, hasonlaon a tobbi szovjet repterekkel, pl klementina Mkunmadaras, Sarmellek, kecsekemeten nem lattam ilyet. Hogy az elet ne legyen egyszeru, van meg egy B objektum is Tazsaron, az is mar kihalt kategoriaban van-ott paintballosok garazdalkodnak, na meg az ott legeleszo birkak..
Kis kiegészítés a Volt tüzér hozzászólásához(6235) a hüvelygyártásról:
A jászberényi Fémnyomó és Lemezáru Gyárat (a LEHEL hűtőgépgyár elődjét) 1952-ben rabok építették és az 50-es években termelésének túlnyomó részét (90-95%-át) a lőszer hüvelyek gyártása tett ki. A 60-as évek elejétől indult el hűtőszekrénygyártás, de a hüvelygyártás kb a 70-es évek elejéig ment, majd folyamatosan csökkent a termelés. A gépek egy részén valóban alumínium söröshordókat, szódás szifonokat, búvárpalackokat kezdtek gyártani, és valóban rövid időn belül vissza tudtak volna állni hadianyag gyártásra. Az M-zárolt hatalmas présgépek lezsírozva, lefóliázva a 80-as évek végéig készenlétben álltak, mindaddig, míg az ELECTROLUX meg nem vásárolta a hűtőgépgyárat.
de mégse értem,,ekkora gépek és ez a sok ember ,mikór váltás volt,,rögtön mentek össze vissza beosztás szerint?????meg lehet hogy hyülyeség,,persze voltam már kétszeris nézelődni,,de annyira kevésnek tünik ott minden,,,kun, lac,debrecen,stb hez képest,,,,ja nés amit mondani akartam eggyik barátom apja ott volt vagy két hónapig és váltig állitja hogy van a földalatt valami..hát nemtudom,,,és én meg ma nézegettem a google earth ot és mkövesd másik oldalán ahova az út vezet a reptérről láttam egy érdekes dolgot eddig még nem vettem észre ,olyan rak objektumnak tünik.
MEzőkövesd tartalék repülőtérként üzemelt, magyar-szovjet vegyes üzemben.
Ha valamelyik reptéren betonfelújítás ment, áttelepült ide az adott alakulat.
Szovjet részről 1983-ban majd egy évig a kunmadarasi 1 gárda vadászbombázó ezred, 1986-ban a tököli 515. vadászezred, 1987-ben a lacházi 14. gárdaezred egy százada.
Magyar részről 1983-ban szintén ott volt egy kecskeméti század.
Fedezék pont e miatt nem volt, azokat csak állandó reptereken építettek.. A leghosszabb betonú (3500m) katonai reptér, a szovjetek itt végezték a teljes DHDSCS sorkatonáinak érkeztetését (Il-76, Tu-154), illetve gyakran jöttek ide a HAditengerészeti Légierő Tu-22M, M2 gépei.
apropoó, valaki említette a füves reptereket: az oroszok rendszeresen használták őket, de a 80-as évekre ez a nagy rendszeresség alább hagyott. Az utolsó ilyen 1988-ban a kunmadarasi Szu-17M2-k kitelepülése Földesre, előtter két évvel pedsig a tököli ezred MiG-21bisz-ei Tápiószentmártonban.
Tapolcán MiG-21-sel sokat fordultak meg, illetve Földesen Il-28-cal a debreceni alakulat.
sziasztok,,,, mezőkövesd klementina,,erről lenne egy kérdésem,,,tartozott e a reptérhez légvédelmi bázis vagy akármi védelmi pont???????????a másik kérdésem a gépek hól voltak??ha nincs földdel befedett hangár?
Valószínű NDB adó (husszúhullámú irányítatlan iránysáv adó) épülete.
Ilyen minden repülőtéren van (volt ) több is. A közeli a pálya (mindkét) végétől, de a pálya középvonalában pár száz, max. 1,5km, a távoli ~7km. A közeli egy betűt ad, a távoli kettőt, hangzó morzetávíróval (A2A), kis sebességgel.
Hol van pontosan ez Tököl közelében? nem Dunavarsány?
Ott egy HÁP (ZKP) volt, a tököli 11. Gárdahadosztályt és az 515. vadászezredet kiszolgáló 2 "UASZU" (Automatikus irányító nyaláb), majd a később megalakuló obau "önálló automatikus irányító zászlóalj" és az ezred, illetve a vegyes század RT kiszolgálását végző "obsz i RTO" és "orsz i RTO" (önálló híradó és RT zászlóalj és század) "pontja" volt ott.
Ez volt Tököl rt-je, a PG-ben egykor dolgozók szerint itt pörgettek az oroszok.
Igazából továbbra sem tiszta, hogy volt-e itt az orosznak valami eltérő rt-technikája. Mindenhol ua van szó, ami nekünk is volt (P-37, P-18, stb.)
Arról mit lehet tudni, hogy 1979-ben – ahogy Volt Tüzér említette – a Lovasberényben látott orosz Volhov milyen szervezetbe volt tagozódva? Több helyen olvasni, hogy a korai időkben volt Dvina az orosz csapatlégvédelemnél, de hogy jóval később Volhov is lett volna, pl Magyarországon? Szóval nem értem, hogy mit keresett volna orosz Volhov Magyarországon...ötlet?
A múlthéten voltam Kaposhomokon és megnéztem az adóházakat. A C- Objektum még elég jól tartja magát. Sajnos le van zárva, de ha legközelebb megyek, akkor bemászok és csinálok pár fotót.
ez probaltam en is leirni korabban--nem kell teljesn mas gepre gondolni, hanem a meglevot alakitjak at, annak bizonyos reszeit, es kepes mas termeket utan gyartani.